Gå til innhold

vegetarianere

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal de på død og liv prøve og få alle til og bli vegetarianere. Kan de ikke heller bare respektere at folk spiser kjøtt og at kjøtt er en nødvendig del av kostholdet til et menneske. Enten de liker det eller ikke.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal kjøttetere så ofte plage vettet av vegetarianere, selv når de holder kjeft?

Skrevet

Blir helt galen av denne generalisereingen.. Jeg har aldri prøvd å få noen til å slutte å spise kjøtt, jeg kjøper nå tilogmed kjøtt med hjem til samboer når det er jeg som går og handler. Det jeg synes er rart, er at så mange folk maser på at jeg skal begynne å spise kjøtt igjen. Ser ikke poenget. Mer på dere da, jo!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er nå at det er kjøtteterene (mange ikke alle) som er problemet. De klager over vegetarianere, de drar dem unden samme kam.

Jeg tror nå det er temmelig få vegetarianere som faktisk holder på på den måten du beskriver. Selv veganere, som er en mer ekstrem form gjør vanligvis ikke det.

De eneeste gangene jeg kunne angrepet kjøttetere er når dem angriper meg først, noe som skjer støtt og stadig.

Visse ting kan jeg rett og slett ikke respektere, men jeg gjør ikke et nummer ut av det heller. Jeg sier ingenting, jeg kommer ikke med blikk, jeg passer kun min egen sak.

Men så kommer det nå plutselig en å sier ", forfor spiser ikke du kjøtt a", "du vet du blir syk", "bla bla bla"

Da forsvarer jeg meg. Noe jeg tror de fleste ville gjort.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser kjøtt, men har kjent mange vegetarianere og noen få veganere - ingen av dem har prøvd på noen som helst måte å få meg til å bli vegetarianer... da jeg bodde i utlandet var det riktignok litt mer vanlig at noen få av dem æsjet seg om det f eks var kjøttretter på et koldtbord, og jeg vet at en veganer var ganske "misjonerende", men uten å være negativ til andres kosthold, bare entusiastisk i forhold til sitt eget. Selv synes jeg det er kjempefint å få servert vegetar- eller vegankost om jeg er på besøk hos andre, men det er faktisk mange vegetarer som tilbyr en å hs med egen mat eller tilberede kjøtt/fisk hjemme hos dem.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Hvorfor skal de på død og liv prøve og få alle til og bli vegetarianere.

På hvilken måte gjør vegetarianere dette, mener du?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Sier PETA dere noe ?

Hva skal du frem til? Du kan ikke dømme vegetarianere ut i fra hva PETA sier og gjør.

De tar jeg jeg ikke en gang seriøst.

PETA er forresten ekstreminister av verste sort som jeg vet selv veganere og vegetarianer avskyr, som blant annet meg.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Sier PETA dere noe ?

Mener du disse: http://www.peta.org/?

En interesseorganisasjon vil jo kjempe for sine interesser - ikke sant?

Skrevet

PETA er typ det samme for veganere/vegetarianere som Quiverfull er for kristne, i.e. det er en god del tullinger som støtter det eller er med selv mens fornuftige folk finner andre ting å holde med på.

Slutt nå å bidra til å gi omnivorer dårlig rykte, TS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...