Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Åhhh alt dette husker jeg og!!

Jeg lurer på om det går an å bruke sånne gamle grå telefoner lenger forresten?

Da må du i såfall bytte ut ledningen på den gamle telefonen med en ny, siden de gamle telefonkontaktene var helt annerledes enn dagens telefonkontakter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må du i såfall bytte ut ledningen på den gamle telefonen med en ny, siden de gamle telefonkontaktene var helt annerledes enn dagens telefonkontakter.

Ja det må jeg sikkert - hadde vært gøy å ha en sånn gammel en :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ja det må jeg sikkert - hadde vært gøy å ha en sånn gammel en :)

Ja, en slik kunne jeg også tenke meg :) Men jeg kunne også ha tenkt meg en enda eldre telefontype, f.eks en skikkelig gammel en fra begynnelsen av 1900 tallet. De er jo et møbel i seg selv :) På Norsk Telemuseum sin nettside, ligger det bilder av forskjellige gamle telefoner. :)

Skrevet (endret)

Haha, pappa hadde en diger mobiltelefon på størrelse med 3-4 mursteiner og med et gammeldags telefonrør på toppen med "snurreledning" :D Og det var dyyyyyyyrt å ringe!

Husker også at når vi fikk internett, så måtte vi ringe opp med modem og betale for tiden vi var online. Var ikke snakk om noe megabit der i gården, nei :) Det gikk treeeeeegt!

Og hvis noen hadde sendt en mail med stort vedlegg (fikk en på 7 mb en gang!!), så måtte vi ringe telenor og be dem slette mailen så vi fikk ned resten (den sto og sperret).

Og så husker jeg at vi hadde en håndscanner! Den rullet vi nedover bildet, og vips, så hadde vi et (dårlig) sorthvitt-bilde.

Endret av Jade
Skrevet

Ja, en slik kunne jeg også tenke meg :) Men jeg kunne også ha tenkt meg en enda eldre telefontype, f.eks en skikkelig gammel en fra begynnelsen av 1900 tallet. De er jo et møbel i seg selv :) På Norsk Telemuseum sin nettside, ligger det bilder av forskjellige gamle telefoner. :)

Suverent!

Jeg vil ha en sånn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...