Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss sankthansaften 2012 og har i utgangspunktet ikke tenkt å begynne med så mye konkret planlegging før neste sommer. Men nå har jeg fått et knalltilbud på en nydelig kjole som jeg har prøvd som sitter som et skudd. Kunne brukt den uten noe som helst forandringer.

Så nå vurderer jeg dette da, får en designerkjole (renset etter bruk) pluss slør og sko for 2500 kr. Problemet er jo at det er 2 år til bryllupet. Venter barn i februar, så kroppen kan jo forandre seg mye til bryllupet, og så vet man jo aldri om man faller pladask for en annen kjole plutselig (men det kan vel skje uansett når man kjøper). Hva syns dere? Hadde dere slått til?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bianca26
Skrevet

Vi skal gifte oss sankthansaften 2012 og har i utgangspunktet ikke tenkt å begynne med så mye konkret planlegging før neste sommer. Men nå har jeg fått et knalltilbud på en nydelig kjole som jeg har prøvd som sitter som et skudd. Kunne brukt den uten noe som helst forandringer.

Så nå vurderer jeg dette da, får en designerkjole (renset etter bruk) pluss slør og sko for 2500 kr. Problemet er jo at det er 2 år til bryllupet. Venter barn i februar, så kroppen kan jo forandre seg mye til bryllupet, og så vet man jo aldri om man faller pladask for en annen kjole plutselig (men det kan vel skje uansett når man kjøper). Hva syns dere? Hadde dere slått til?

jeg ville ikke slått til med mindre det går an å sy den ut. Ikke sikkert den passer om to år.

Skrevet

Den er sydd inn en størrelse, så den kan sys ut litt. Og det er snøring bak

Gjest Bianca26
Skrevet

Den er sydd inn en størrelse, så den kan sys ut litt. Og det er snøring bak

jaaa du kunne jo slått til men hva om du ombestemmer deg og finner en som er finere senere?

Skrevet

Kjøp den. Du kan jo selge den igjen om du ombestemmer deg. 2500 er INGENTING for en ferdig renset kjole!

Skrevet

Ja, har tenkt tanken, men vi kommer til å ha et ganske stramt budsjett, og en kjole som er brukt en gang og renset (nypris 10 000) til den prisen tror jeg blir vanskelig å finne... Er derfor jeg vurderer det så sterkt. Hehe, vet jeg argumenterer her, men det er dette som er tankegangen min... Argumenterer med meg selv.

Gjest Bianca26
Skrevet

Ja, har tenkt tanken, men vi kommer til å ha et ganske stramt budsjett, og en kjole som er brukt en gang og renset (nypris 10 000) til den prisen tror jeg blir vanskelig å finne... Er derfor jeg vurderer det så sterkt. Hehe, vet jeg argumenterer her, men det er dette som er tankegangen min... Argumenterer med meg selv.

ja du har jo rett, brudekjoler er svindyre.

Skrevet

Kjøp den ;)

Og ikke kikke på andre brudekjoler....

Skrevet

Jeg kjøpte 2 1/2 år før bryllupet, og det har gått veldig fint. Ikke verre enn at den må synes inn, og min har snøring, så det skal veldig mye til at den blir for liten. Jeg er mer redd for at den skal bli for stor. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg kjøpte min kjole 1,5 år før bryllupet og var strålende fornøyd med det. Det skal sies at jeg da hadde prøvd endel kjole på forhånd og var veldig overbevist om at dette var kjolen jeg ønsket meg. I tillegg var akjolen jeg ønsket vanskelig å oppdrive, så da jeg fant den brukt så valfartet jeg til Sverige for å kjøpe den med det samme :) Min kjole hadde forøvrig korsettliv så den kunne reguleres inn og ut en størrelse opp og ned, så jeg hadde ikke noen bekymringer for at den ikke ville passe...

Jeg synes godt du kan kjøpe en kjole 2 år før bryllupet, men da er det greit å være sikker på at det er den kjolen du ønsker deg. Jeg for min del var aldri i tvil. Når det gjelder om den kommer til å passe om 2 år, så må du vel egentlig bare sjekke akkurat hvor mye den faktisk kan sys om hvis dette skulle være tilfelle. 2500 kr er jo iallefall råbillig for en brudekjole, så sånn sett så er det jo et kupp om den passer og du får brukt den :)

Skrevet

Takk for råd allesammen. Jeg og forloveren min skal ut og prøve litt kjoler neste uker bare for å se om det er noe jeg liker bedre, hvis ikke tror jeg at jeg kommer til å slå til. Det er så mye penger å spare og jeg stoler 100% på selgeren så vet ikke om jeg har råd til å la være :)Her er forresten kjolen det er snakk om. Og den er selvfølgelig myyye finere på ;)

Skrevet (endret)

Nei det hadde jeg aldri gjort. Det er mye som kan skje på to år. Enten graviditet, sykdom eller noe annet som gjør at du øker/minker i vekt.

Endret av Beauté
Skrevet

Skal ha bryllup selv i 2012 og kjolen er kjøpt:p Slå til du det er bare super pris du har fått!

Skrevet

Kjøp den! Helt nydelig, og seriøst helt utrolig billig. Du får garantert tilpasset den litt om det trengs, og selge den til samme pris er nok heller ikke noe problem. ;) Slør og alt i tillegg, det er jo det et slør koster nypris, så dette er et kupp!

Skrevet

Kjøp den hvis du vet det er kjolen med stor K!

Skrevet

Lener veldig mot å kjøpe den ja... Når det gjelder graviditet, jeg er gravid nå, så jeg har over ett år på meg å komme inn i kjolen igjen (er dessuten vektoperert så det skal mye til for at jeg skal legge mye på meg) og har ikke tenkt å bli gravid igjen før vi har giftet oss :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Nå har jeg kjøpt kjolen og er kjempefornøyd med avgjørelsen :) Så nå henger den hos mormor og venter på sommeren 2012. Er deilig å vite at vi sparer såpass med penger og allikevel får en så nydelig kjole :rødme:

Skrevet

Kjempeflott kjole ihvertfall :)

Jeg kjøpte min idag, 14 mnd før bryllupet :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Vi skal også gifte oss på sankthans 2012. Jeg har begynt så smått å se på kjoler. Jeg skal gå litt ned i vekt før bryllupet, men hvis jeg finner drømmekjolen så kjøper jeg den. Kan alltids fikse på den når det nærmer seg. Så kjøp den :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...