Gå til innhold

Vesla har snudd vår verden på hodet! :D

Gjest Ruccola

Anbefalte innlegg

Var forresten på apoteket i går og kjøpte sånn underlag som eldre ofte bruker i sengen på sykehjem.. Sånn med plast på undersiden, og bleielignende materiale oppå.

Vi har jo ny bil, så føler for å beskytte setene litt når vi skal reise til føden :)

Kjøpte en sånn her

Mmm.. har tenkt på det der jeg også. Men har liksom latt det ligge fordi det visstnok er under 10 % som vannet plutselig går hos.. :sjenert:

Forøvrig da, så fikk jeg et sånt lignende (men til baby da) i en av baby-boxene... en gangs tisselaken eller noe sånt - "Dry nights" bed mates ;) Det kan nok fint brukes både i senga og bilen om det skulle være nødvendig.. så lenge man legger det ut i tide... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ruccola

Jeg tenker ikke bare på om vannet går i bilen, men generellt, for noen blør jo også når ting skjer.

Vil bare ha den der sånn for sikkerhets skyld liksom :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp skiftet på senga og har lagt en "kladd" under sånn i tilfelle.... ;)

Hvordan gikk det hos legen i dag Ruccula?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Ja, jeg har faktisk kjøpt inn to tisselaken til sengene til Ruccoliten, så lurte på å legge den ene i senga mi så lenge ;)

Ser forresten du kaller meg for Ruccula med U Line, er det sånn salaten egentlig skrives kanskje? :klo::fnise: Har ikke sjekket ;)

Legen gikk greit. Litt gruff i urinen, men jeg hadde glemt å ta med i dag og måtte avgi prøven der nede, så blir jo ikke helt som den pleier da.

Hadde lite å gi ;) og da får man liksom ikke tatt midtstrålen som man skal, og så fikk jeg ikke vasket meg som jeg pleier på forhånd. (Så hadde jeg og sambo oss litt i dag tidlig også, mulig det virker inn :fnise: )

Husker ikke hvilke nivåer som var litt på pluss men K og L tror jeg det er som står på skjemaet, med to plusser bak hver.

Lurer på om han sa keratin eller noe? kunne komme av lite mat også sa han :klo: Lurte ihvertfall på om jeg fikk spist nok eller om jeg var kvalm.

Så var det litt protein også tror jeg han sa, men usikker.

Spurte om jeg svidde når jeg tisset, så kanskje tegn på en UVI kanskje?

Skulle ihvertfall ikke ta det så tungt siden jeg ikke kjente noe, og blodtrykket var fint :)

Men han sa også at siden jeg hadde mye vann i kroppen for to dager siden i tillegg til dette, skulle jeg ha litt lavere terskel for å ringe om jeg følte noe forandringer.

Skulle spesiellt følge med på hodepine, synsforstyrrelser og smerter under ribbebeina, men jeg skulle alikevel ikke gå å bekymre meg - han ville bare ramse opp så jeg viste hva jeg skulle følge med :)

Blodtrykket ligger på 100/72 han lurte på om jeg følte noe til det, for det er jo lavt. Men lavt er bra, da er det ihvertfall ikke høyt! :nigo: (Jeg kjenner lite til det ;) )

Ellers var forstelyden høyere i dag, var på 150. Har tidligere lagt på 144, og forrige gang var den på 135.

Hodet var festet mente han, uten å vere 100% sikker. Han ville ikke ta i så hardt siden jeg har hatt vondt i symfysen. Men Ruccoliten ligger så i ro at han var ikke bekymret :)

Fundusmålet er nesten på toppen av normalen nå, så det går fortsatt i trappetrinn, som det har gjort hele veien hos meg :)

Sånn, det var dagens status og den ble vist lang :fnise:

Litt småvondt nå etterpå, men det pleier jeg å få etter de har romstert og trykket nedi her ;)

Har ikke gjort en dritt i dag, og det får vere helt greit :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var sikkert ketoner du hadde i urinen? Man får det f.eks om man er dehydrert eller underernært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk at Line er i gang, Ruccola! :hoppe: Snart er det din tur :lur:

Jeg skal på ferie neste uke, med begrenset internett-tilgang - blir borte fra lørdag til lørdag, så da har du å knipe igjen synes jeg :fnise:

Kanskje du må ha en back-up sladris for den uka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Det var sikkert ketoner du hadde i urinen? Man får det f.eks om man er dehydrert eller underernært.

Det var det ja :jepp:

men hadde som sagt lite urin på lager, og så var det jo ikke morgenurinen heller da.

Men uansett skulle jeg ihvertfall vere litt våken og følge med selv :)

Tenk at Line er i gang, Ruccola! :hoppe: Snart er det din tur :lur:

Jeg skal på ferie neste uke, med begrenset internett-tilgang - blir borte fra lørdag til lørdag, så da har du å knipe igjen synes jeg :fnise:

Kanskje du må ha en back-up sladris for den uka?

Ja det er helt uvirkelig å tenke på at om ikke mange ukene skal det komme en fiks ferdig baby utav meg :hakeslepp:

:rodmer:

Tenker ikke så mye på det for å vere ærlig, så får meg sikkert et sjokk når ting starter :fnise:

Tja, reservesladris får jeg nok sikkert ikke behov for - for jeg skal jo gå laaaangt over termin :fnise: og du er jo tilbake en hel uke før termin da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har lik taktikk som jeg kommer til å få om fødsel - late som ingenting :fnise:

Den stoooore kulen på magen skal jo ikke ut den veien - den skal bare på magisk vis ende opp som en frisk og skjønn bebis i armene dine, sånn helt plutselig :jepp:

Jeg har nok internett deler av dagen, så helt ubrukelig sladris blir jeg ikke da. Men da har vi uansett en deal - du kniper igjen til jeg er tilbake :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Høres ut som du har lik taktikk som jeg kommer til å få om fødsel - late som ingenting :fnise:

Den stoooore kulen på magen skal jo ikke ut den veien - den skal bare på magisk vis ende opp som en frisk og skjønn bebis i armene dine, sånn helt plutselig :jepp:

Jeg har nok internett deler av dagen, så helt ubrukelig sladris blir jeg ikke da. Men da har vi uansett en deal - du kniper igjen til jeg er tilbake :ler:

Det har vi da vettu! :jepp:

Jeg har litt mer energi igjen nå, og det er deilig å ha ankler igjen! :fnise:

Gikk ned to kilo på to dager, så var vann ja! :jepp:

Merker det mest på kveldene, da er anklene litt vonde, men ellers er de helt greie :)

Har ikke tatt på meg ringene igjen, for er livredd for at de må klippes av meg! Den ene har jeg arvet med min bestemor og den andre er fra sambo, så jeg hadde nok ikke klart å slutte å gråte om noen av dem måtte klippes! :tristbla:

Så da får de heller ligge på nattbordet noen uker :jepp:

Kjenner ihvertfall det at Ruccoliten er festet, for når han/hun beveger seg, så kitler det så rart i bekkenet! Kjennes litt ut som om jeg må tisse, litt som kitling, litt ubehagelig, litt sviende og VELDIG rart! :gjeiper:

Nå er det straks helg, og jeg gleder meg til å ha sambo litt mer hjemme :) Forrige helg gikk med til barnepass, så da ble det ikke noe helg følte jeg. Og jeg er så lei av å gå hjemme alene!

Så vi skal kose oss med å rydde litt, sortere ting på boden vår og så kommer kanskje mamma innom en tur også, og det er sjeldent så det blir kos! :hoppe:

Så i dag skal jeg rydde og shine litt i underetasjen, slik at jeg ikke blir flau når det kommer gjester :fnise: Har vert litt slapp de siste dagene ja :hoho:

Gooood helg damer! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom en snartur og oppdaterer meg :)

Jammen ikke lenge til det skjer noe hos deg heller Ruccola - spennende!

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Ikke mye action herifra, har sittet foran TV'n siden i går ettermiddag :(

Syns så synd på alle som har kjente og kjære som er rammet :(

Tar meg også i å syntes veldig synd på moren til denne gjerningsmannen :( Tenk å måtte leve med at sønnen din er blitt et sånt grufullt menneske! :gråte:

Så tenker jeg også på alle som sikkert gifter seg akkurat i dag - siden det er en lørdag i juli... Vil tro det er mange :(

Ja, man skal glede seg over det gode i livet, og livet må gå videre, men uff for noen minner da! :sjenert:

Tror jeg må slå av TV'n nå, føler jeg er gått i transe nesten.

Politikk er farlige greier...det og religion dreper nok mange flere mennesker enn noe annet her i verden dessverre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Hm, lurer på om kanskje, muligens vannet mitt har gått jeg.... :klo:

Hørte det berømte kneppet mens vi lå på sofaen og så film... Kom fra rett under navlen et sted. Som om noen knipset høyt, men kjære hørte det ikke.

Jeg kjente ikke noe annet, og satt heeeelt stille mens jeg sa til kjære at jeg hørte noe, og at jeg lurer på om vannet går. sendte han på badet etter håndklær for sikkerhetsskyld siden vi har ganske ny sofa. Mens han løper kjenner jeg at jeg blir våt. kom meg på badet og på do. Tror ikke det er kommet så mye, men vanskelig å si siden jeg gikk på do da.

Ringte føden, og vi ble enige om at viss det ikke kommer mer, skal jeg prøve å sove og vente til i morgen. Kommer det mye mer vann skulle jeg ringe dem igjen.

Kjenner lite i magen, bare lette mensmurringer, men det kan like gjerne vere fordi jeg er litt oppspilt og nervøs, for dette hadde jeg ikke ventet i det hele tatt!

Jordmoren mente det kunne vere ene hinna som er gått, og da er det ikke noe problem, en kan gå en stund med det. Men om det er begge skal en gå max 48 timer sa hun. Vi kunne gjerne komme å ta en test på vannet om vi ville, men ellers kunne vi gjøre det i morgen tidlig om vi fikk sove.

Litt stresset nå kjenner jeg :gjeiper:

Men tror kanskje det blir julibarn på oss og ikke augustbarn som vi hele tiden har trodd da! :fnise:

Tror uansett jeg går å prøver å sove litt, så får vi nå bare se hva som skjer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Så spennende!! :popcorn:

..venter spent på oppdatering! ;)

Hadde vært fantastisk om det var Ruccoliten som betemte seg for å hilse på nå da!! :rodmer:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zia har vel dratt på ferie? Det vil i så fall si at Ruccola ikke har sladris?

*venter i spenning*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...