Gjest Ruccola Skrevet 9. juli 2011 #1441 Del Skrevet 9. juli 2011 (endret) Da har jeg fått min aller første forsmak på vondter, og jeg må rett og slett bare få pakket fødebagen min for jeg ble litt redd i natt! (Ja, vet jeg sa jeg skulle pakke den for noen dager siden, men er ferdig med listen på hva jeg skal pakke da i det minste Her rir vi ikke den dagen vi saler for tiden! ) Jeg hadde jo som jeg skrev en litt rar dag i går. Litt apatisk og uten tiltakslyst. full i magen hele tiden, sure oppstøt, hoven i en fot, masse kynnere (Har aldri vondt når jeg har dem, bare det at det strammer) og følte leppa hang ned på knærne - uten at jeg var noe sur! Bare følte meg rett og slett uttrykksløs! Så i natt da, klokken halv fem måtte jeg tisse. Sto opp, som i og for seg var som det pleier - tungt å få beina utenfor kanten på senga Reiste meg og gikk på do. Kjente magen strammet, og når jeg satte meg for å tisse, blej jeg overrasket over at jeg liksom fikk et varmt og stramt "belte" rundt magen og det var vondt! Skikkelig rart å sitte å tisse, men samtidig ha vondt! (Har jo hatt mageknip når jeg sitter på do såklart, men dette her var noe helt annet) Strammet, varmet og knep rundt magen og nederst i ryggen og min tanke var at dette må da enten vere skikkelige kynnere, eller så kjenner jeg en liten rie nå? Fikk ihvertfall reist meg, vasket meg og gått i sengen igjen. Ble liggende lenge å kjenne på disse vondtene. De var der hele tiden, ikke noe sånn at de kom og gikk. Ruccoliten romsterte litt også. Var vondt, men ikke uutholdelig eller noe. Men jeg konsentrerte meg om å ligge helt stille og bare slappe av, og håpte på at det skulle gå over. Lå å tenkte på fødebagen som ikke er pakket, at vi har 4 uker igjen til termin og at jeg ikke er helt klar enda! Og så ble jeg jo samtidig littegranne redd for fødsel, for her fikk jeg jo faktisk en bitteliten forsmak på hva slags vondter jeg har i vente fremover! (Vet dette var milde smerter i forhold til en fødsel altså, bare tenker på hvor man kjenner dem, og måten de varmet og strammet på.) Er veldig glad for at kjære var hjemme, for han holdt faktisk på å måtte overnatte med en kompis i går! Var bare såvidt han rakk siste ferjen hjem! DA hadde jeg nok vert mer stresset da, om jeg var alene! Lå sikkert i 20 minutter og kjente på disse vondtene før jeg nok har sovnet. Våknet igjen 7.30 og måtte tisse igjen. Var usikker på om jeg turte å reise meg, for ville ikke ha det tilbake! Men da gikk det helt fint. Usikker på hva jeg tenker til dette. Tror nok det var en kraftig kynner, men blir jo alikevel litt urolig siden jeg hadde en såpass rar dag i går. Men var jo med legen på torsdag, og blodtrykk, blodprosent og urin var fin, og ellers alt bra. Så jeg får vel bare slå meg til ro med at kroppen jobber med noe stort, og at alt sikkert er som det skal vere Men følger med på hovenheten i beinet da, det er gått nedover igjen i dag heldigvis Så satser på det er borte i løpet av dagen Så i dag SKAL jeg pakke fødebag! Har lagt listen på bordet, og kommer til å begynne med en gang kjære er stått opp. Så skal jeg også dra å handle litt kjeks og nøtter som skal ned i den. Har en pakke med ferdigsmurte vestlandslefser i frysen, de er også planen skal få komme med på sykehusturen Aner ikke om man orker søtt under en fødsel, men det er en av de få tingene jeg alltid har lyst på uansett, så tror det skal vere ganske safe Åj, ble langt dette her! Men måtte bare få det skrevet ned så jeg har det God lørdag damer! Endret 9. juli 2011 av Ruccola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 9. juli 2011 #1442 Del Skrevet 9. juli 2011 Oh wow! Ting skjer! kanskje reservesladris må trå til hos meg? :gjeiper: Det skjer mye om natten - det gjør det hos meg også, men vet ikke hva som er virkelig eller drøm Kjenner meg i alle fall godt igjen i tilstanden apatisk og tiltaksløs Vi får pakke fødebagen sammen i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 9. juli 2011 #1443 Del Skrevet 9. juli 2011 Oh wow! Ting skjer! kanskje reservesladris må trå til hos meg? :gjeiper: Det skjer mye om natten - det gjør det hos meg også, men vet ikke hva som er virkelig eller drøm Kjenner meg i alle fall godt igjen i tilstanden apatisk og tiltaksløs Vi får pakke fødebagen sammen i dag! Nei, tror nok ikke det er noe som skjer sånn i den forstand Line, men ble jo litt i stuss der og da! Ruccoliten vil nok klare seg helt fint om h*n velger å komme ut nå, men mamma mener han kan vente til uke 38 i hvertfall Men i forholdt til ting som skjer fremover, bursdager, barnedåp og sånt så hadde det egentlig ikke gjort noe å få et julibarn da Ja vi får pakke bagen sammen i dag! er jo mye en ikke får pakket enda, men da får heller listen ligge på toppen av bagen så det er lett å stappe nedi det siste når vi skal dra Kjære har allerede begynt med å passe på at bilen aldri har under halv tank Vi har jo 40 minutter å kjøre til sykehus må vite, og man trenger jo MINST en halv tank dit! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 9. juli 2011 #1444 Del Skrevet 9. juli 2011 Kjære har allerede begynt med å passe på at bilen aldri har under halv tank Vi har jo 40 minutter å kjøre til sykehus må vite, og man trenger jo MINST en halv tank dit! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 9. juli 2011 #1445 Del Skrevet 9. juli 2011 Ja, det er mye som skjer på slutten Jeg opplevde vel aldri noe slikt som du beskriver, men hadde endel nedpress og slikt. Det er noe som heter maserier, men jeg vet ikke helt hva det er. Kanskje det var det du opplevde? Uansett er det ikke lenge til babyen kommer Kos deg hjemme med stor mage Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 9. juli 2011 #1446 Del Skrevet 9. juli 2011 Spennende, skremmende og alt på et sett! Kanskje det i det minste er et godt tegn på at du slipper å gå over! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 9. juli 2011 #1447 Del Skrevet 9. juli 2011 Ja, det er mye som skjer på slutten Jeg opplevde vel aldri noe slikt som du beskriver, men hadde endel nedpress og slikt. Det er noe som heter maserier, men jeg vet ikke helt hva det er. Kanskje det var det du opplevde? Uansett er det ikke lenge til babyen kommer :rodmer Kos deg hjemme med stor mage :hjerte Nei kom litt brått på meg, men greit å ha opplevd så jeg vet litt mer på en måte Føler virkelig jeg fikk et innblikk i hva slags vondter jeg skal få når jeg går i fødsel, selv om dette her som sagt ikke var så innmari vondt. Jeg koser meg med magen, selv om den er stor og i veien Går som regel rundt i en fotsid bomullskjole fra H&M og det er superdeilig i varmen! Orker ikke ha på meg noe som strammer så denne kjolen skal nok få bli utslitt på få uker ser jeg for meg Spennende, skremmende og alt på et sett! :jepp Kanskje det i det minste er et godt tegn på at du slipper å gå over! :jepp Det har du rett i Men jeg belager meg nå på overtid alikevel jeg, så får vi heller bli gledelig overrasket om Ruccoliten skulle vere utålmodig Mye skal skje midt i august, så hadde vert greit å vere ferdig til 10 aug eller noe, men som sagt så får vi nå bare se (20 aug er jeg 14 dager over) Nå har jeg pakket fødebag! Ikke ferdig, men fått nedi: tannbørste lipsyl 3 par sokker (skal ha 3 til) 3 truser (skal ha 3 til) 3 singletter 2 ammetopper morgenkåpe pysjamas med ammevennlig overdel 1 tynn cardigan mascara og eyeliner (har dobbelt opp ) hårstrikk og klemmer sminkefjerner neglefil børste fuktighetskrem bh med lukking i front (har ikke ammeBH enda) brystvortekrem mangler: ameinnlegg, slippers, joggebukse, shampo, evt mykt dopapir, kjeks og nøtter, mobillader, camelbak drikkeflaske, asankluter(kan man bruke dette etter fødsel? om man skyller dem i varmt vann? må da vere mer behagelig enn dopapir ) Ikke pakket noe til Ruccoliten anda, lurer på å pakke det i stellebagen? Er det vanlig å gjøre, eller blir det mye å drasse på? Det jeg tenker skal oppi den: bodyer, sokker, tynne luer, nattdrakt, litt stellesaker, gulpekluter, ullteppe, bleier, bukser/sparkedrakter (Syns det er litt kos med eget tøy og ikke bare sykehustøy, ihvertfall når en får besøk ) Sambo skal ha: t-skjorte, sokker, deo, tannbørste og bukse (Leste et sted om ei som spydde utover mannen sin, så greit å ha et helt skift så en slipper å kjøre hjem i sånt Har også lagret nr til føden på mobilen til både meg og kjære. Noen som ser noe essensiellt jeg mangler så skrik ut! Jeg og kjære skal ha en liten fotosession i kveld tenkte vi! Fant ut vi kunne nå like gjerne ta en session nå, for man vet jo ikke hvor lenge man har denne magen her! Så får vi heller ta flere når magen er blitt ENDA større Skal teste med litt blitz og lys og diverse, og bare se om vi får det til Vet ikke om det blir bra, men vi hadde så lyst å prøve! Har jo bare tatt bilder av meg selv, så litt morro å posere for ham og se om vi får til noe bra Ser for meg sånn sort/hvitt bilde med bare et stoffstykke som klær... Syns de er så pene! Men om vi får det til får vi nå bare ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 9. juli 2011 #1448 Del Skrevet 9. juli 2011 Jeg ville kjøpt amme-BHer. Hvis du blir som meg så sier det PANG, og så er puppene to cupstørrelser større, vonde og ømme og lekker som siler... Det går seg til etterhvert, men jeg måtte sende svigermor ut for å kjøpe kvalitetsBHer fort som svint. Spennende at det skjer ting her, Ruccola! De strammingene høres nå ut som det jeg gikk og kjente på dagen før fødsel Ikke for å skremme, altså. Lykke til med fotosession! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 10. juli 2011 #1449 Del Skrevet 10. juli 2011 Høres ut som det det er lurt å pakke fødebage'en ja - spennende! Mannen fikk antydning til panikk her i går også og beordret meg til å pakke ferdig, så da gjorde jeg det da Vi har pakket alt "stæsjet" til lillemor i stelleveska. Vi beregner å tilbringe dagene etter fødsel sammen på barselhotellet så både jeg og mannen må jo ha med litt ekstra skift og sånn til det. I tillegg til bag og stelleveske så blir det sikkert til at jeg tar med meg håndveska. Følger spent med videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 10. juli 2011 #1450 Del Skrevet 10. juli 2011 Enig med Sushi her over, det kan være lurt å ha med en ammebh på sykehuset. Jeg fikk ikke så mye melk de første dagene, men den lille "bor" på brystet store deler av dagen så kan være greit med en skikkelig ammebh Vi pakket også til lillegull i stelleveska -- synes det var greit å ha hans ting i egen veske. Nå brukte ikke vi noe av det i hadde med før vi skulle hjem, så vi lot den ligge i bilen til hjemreisedagen da. (hadde som dere et stykke å reise, så hadde med bleier etc til bilturen). Når det gjelder stellesaker og sånt til sykehusoppholdet så trenger dere ikke det, dere får alt dere trenger der! Når det gjelder dopapir/Asanservietter -- jeg hadde ikke sjans til å klare å tørke meg med noe som helst mens jeg var på sykehuset, jeg brukte en hånddusj som hang ved siden av toalettet etter å ha vært på do, og "klappet" meg tørr etterpå, sånn "utenpå". Nå er det jo ikke alle som behøver å sy (jeg sydde to små rifter), men jeg regner med at alle blir såre/ømme nedentil, man har jo født et barn.. Håper fotoshooten gikk bra! Jeg angrer meg på at vi ikke gjorde noe liknende, hadde planlagt å gjøre det, men glemte litt av det.. Ønsker deg en fin søndag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 10. juli 2011 #1451 Del Skrevet 10. juli 2011 Jeg ville kjøpt EN, maks to, amme-BH. Jeg måtte nemlig opp i to cup-str. en uke etter fødsel, men det er sånt man aldri kan vite. Kjøp en eller to i den str. du bruker nå, så er du dekket for sykehusoppholdet og kan kjøpe noen du vet passer en uke etter fødsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 10. juli 2011 #1452 Del Skrevet 10. juli 2011 Jeg ville kjøpt amme-BHer. Hvis du blir som meg så sier det PANG, og så er puppene to cupstørrelser større, vonde og ømme og lekker som siler... Det går seg til etterhvert, men jeg måtte sende svigermor ut for å kjøpe kvalitetsBHer fort som svint. :fnise:Spennende at det skjer ting her, Ruccola! De strammingene høres nå ut som det jeg gikk og kjente på dagen før fødsel Ikke for å skremme, altså.Lykke til med fotosession! Har ikke kjent noe mer, så tenker det går seg til Høres ut som det det er lurt å pakke fødebage'en ja - spennende!Mannen fikk antydning til panikk her i går også og beordret meg til å pakke ferdig, så da gjorde jeg det da :ler:Vi har pakket alt "stæsjet" til lillemor i stelleveska.Vi beregner å tilbringe dagene etter fødsel sammen på barselhotellet så både jeg og mannen må jo ha med litt ekstra skift og sånn til det. I tillegg til bag og stelleveske så blir det sikkert til at jeg tar med meg håndveska. Følger spent med videre Vi har ikke fått stellevesken enda, så får se hva jeg gjør ang det Enig med Sushi her over, det kan være lurt å ha med en ammebh på sykehuset. Jeg fikk ikke så mye melk de første dagene, men den lille "bor" på brystet store deler av dagen så kan være greit med en skikkelig ammebh :jepp:Vi pakket også til lillegull i stelleveska -- synes det var greit å ha hans ting i egen veske. Nå brukte ikke vi noe av det i hadde med før vi skulle hjem, så vi lot den ligge i bilen til hjemreisedagen da. (hadde som dere et stykke å reise, så hadde med bleier etc til bilturen). Når det gjelder stellesaker og sånt til sykehusoppholdet så trenger dere ikke det, dere får alt dere trenger der! Når det gjelder dopapir/Asanservietter -- jeg hadde ikke sjans til å klare å tørke meg med noe som helst mens jeg var på sykehuset, jeg brukte en hånddusj som hang ved siden av toalettet etter å ha vært på do, og "klappet" meg tørr etterpå, sånn "utenpå". Nå er det jo ikke alle som behøver å sy (jeg sydde to små rifter), men jeg regner med at alle blir såre/ømme nedentil, man har jo født et barn.. Håper fotoshooten gikk bra! Jeg angrer meg på at vi ikke gjorde noe liknende, hadde planlagt å gjøre det, men glemte litt av det.. Ønsker deg en fin søndag Ja regner med man er passe sår uansett om man sprekker eller ikke Fiiiiiin søndag til deg også! Jeg ville kjøpt EN, maks to, amme-BH. Jeg måtte nemlig opp i to cup-str. en uke etter fødsel, men det er sånt man aldri kan vite. Kjøp en eller to i den str. du bruker nå, så er du dekket for sykehusoppholdet og kan kjøpe noen du vet passer en uke etter fødsel. Har bestilt meg èn amme BH, men den er ikke kommet enda. Jeg er en C/D-cup, så bestilte den i D jeg, i sånn strechstoff. Så regner vi med å få oss en tur på by'n der sykehuset ligger Får satse på at formen er såpass bra Viss ikke får jeg bare klare meg, eller sende mannen på ærend Photoshooten ble ikke noe av.... Ble sittende å se på film, og jeg sovnet på sofaen Så vi får se om vi gjør det i kveld isteden (Puh, var vanskelig å svare når så mange hadde svart på det samme ang Bh-er og stellevesken Ble litt upersonlige svar føler jeg, men dere tilgir meg vel får jeg tro ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 10. juli 2011 #1453 Del Skrevet 10. juli 2011 Jeg ville kjøpt EN, maks to, amme-BH. Jeg måtte nemlig opp i to cup-str. en uke etter fødsel, men det er sånt man aldri kan vite. Kjøp en eller to i den str. du bruker nå, så er du dekket for sykehusoppholdet og kan kjøpe noen du vet passer en uke etter fødsel. Oj, da er vi motsatt - jeg gikk nemlig opp to størrelser rett etter fødsel, og så ned igjen 1-2 uker senere. Hadde med flere BHer i C- og D-cup på sykehuset, men måtte altså ha E (!) når melka kom. For trang BH er i alle fall ikke å anbefale... Men det er sant at man aldri kan vite hvordan dette blir. Når det gjelder dopapir så brukte jeg kun håndklær og myke kluter til å klappe meg tørr etter dobesøk. Turte såvidt å være borti... Den hånddusjen er fin å ha, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 10. juli 2011 #1454 Del Skrevet 10. juli 2011 Angående amme-bh.... Det jeg har lurt litt på er omkretsen... en ting er jo cup-størrelsen, men man går jo ned mellom 5-7 kg umiddelbart etter hva jeg forstår, og da tenker jeg at omkretsen kanskje blir litt mindre enn den er rett før fødsel? Feel free to comment Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 10. juli 2011 #1455 Del Skrevet 10. juli 2011 Angående amme-bh.... Det jeg har lurt litt på er omkretsen... en ting er jo cup-størrelsen, men man går jo ned mellom 5-7 kg umiddelbart etter hva jeg forstår, og da tenker jeg at omkretsen kanskje blir litt mindre enn den er rett før fødsel? Feel free to comment Jeg har samme omkrets nå som før jeg ble gravid, så tror nok ikke den vil forandre seg noe her ihvertfall De kiloene som går umiddelbart etter fødselen er jo primært magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 10. juli 2011 #1456 Del Skrevet 10. juli 2011 Jeg har faktisk ikke kjøpt noen ammebh'er. Rett og slett fordi jeg vil se ann str, og er jo ikke sikkert det blir amming i det heletatt. Har pakket ned et par romslige bh'er og tenker det får holde til jeg ser hvordan det går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 10. juli 2011 #1457 Del Skrevet 10. juli 2011 Da har jeg og Ruccoliten akkurat hatt oss en god dupp Ble så trett helt utav det blå! Skal få tatt meg en dusj før jeg starter på middagen. Skal ha fiskeburgere i dag Kjøper store fiskekaker av an lokal kar her, så har vi dem i hamburgerbrød. Lager en blanding av avocado, tomat, rødløk, sitronsaft, salt og pepper og bruker som salat til og det er fantastisk godt! Bare deler i terninger og blander godt! Passer ypperlig til fiskekakene! (Aner ikke hva det heter, kanskje du vet Line? ) Så MÅ jeg få gjort noe her i dag... føler jeg bare har gått og dillet de siste dagene. Masse planer, men fått gjort lite utenom å rydde kjøkkenet og vaske klær... (Jo har pakket fødebagen da, men det følte jeg at jeg bare måtte ) Er generellt ikke god på å kun gå hjemme, så tror jeg må høre med litt venninner om å finne på noe nå i uken, så jeg ikke "bare" er husmor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 10. juli 2011 #1458 Del Skrevet 10. juli 2011 Angående amme-bh.... Det jeg har lurt litt på er omkretsen... en ting er jo cup-størrelsen, men man går jo ned mellom 5-7 kg umiddelbart etter hva jeg forstår, og da tenker jeg at omkretsen kanskje blir litt mindre enn den er rett før fødsel? De 5-7 kg er jo baby + fostervann (og evt. vann i kroppen). Med mindre du har veldig "høy" mage påvirker ikke det omkretsen i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 10. juli 2011 #1459 Del Skrevet 10. juli 2011 Nam, det hørtes godt ut, Ruccola Blir vel en slags guacamole du har til? Nå ble jeg sulten, selv om jeg har spist enorme mengder i dag... Enda godt jeg ammer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 10. juli 2011 #1460 Del Skrevet 10. juli 2011 Nam, det hørtes godt ut, Ruccola Blir vel en slags guacamole du har til? Nå ble jeg sulten, selv om jeg har spist enorme mengder i dag... Enda godt jeg ammer. Ja det er kjempegodt! Er ikke guacamole most avocado da? sånn purèlignende? Dette her er skjært i terninger alt i hop, og rødløken finhakket (Har virkelig ikke peiling på avansert matlaging Dette er vel noe av det mest avanserte jeg lager :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå