Gå til innhold

Vesla har snudd vår verden på hodet! :D

Gjest Ruccola

Anbefalte innlegg

Gjest Ruccola

Hihi, men rosa kjoler er jo stas, da! :jepp:

Dette med gutt eller jente er jo en av de tingene som er mest spennende å få vite for de rundt, tipper jeg, så det er vel mange som venter i spenning nå som det nærmer seg. :)

Synes dere er tøffe som ikke ville vite det. Jeg hadde aldri hatt tålmodighet til det!

Kjære ville ikke vite, så da ble det bare sånn :)

Nå syns jeg det gjør det ekstra spennede ja :fnise:

Men på en annen side gjør de jo feil på dette hele tiden også da, så vil heller vere tvunget til å handle nøytrale ting, enn å gå amok på rosa og kjoler og så ut kommer en søt liten gutt :sjenert:

Søskenbarnet mitt gjorde dette, og hun slet faktisk med å komme over at det var en gutt hun fikk, for det skulle jo vere en jente! De hadde laget til rosa soverom, rosa sengetøy, rosa bamser, rosa kjoler, rosa bilstol og myyyyye annet!

Og hun fikk et vannvittig strev med å bytte ting, og da mye av det allerede hadde blitt vasket opp og gjort klart, fikk hun ikke byttet det engang, så det ble også en dyr opplevelse!

(Fikk byttet bilstolen og den blomstrete vognen da i det miste, men tenk for et stress når en heller skal nyte den nye babyen sin da :sjenert: )

Morsom historie å fortelle i dag, men dette var da det første barnet demmes og hun syns det la et stort lokk over gleden hun følte hun burde ha hatt som nybakt mor.

Var vel en her inne også som skulle få jente og ut kom en gutt...? Noen som fikk for bortimot et år siden tenker jeg. Var det Iril? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Ruccola! Følger litt med på deg jeg, og syns det var kjempemorsomt å høre at dere har omtrent samme fordeling av jenter i familien som her. :fnise:

Kan jeg være så snill å få være med i tippinga? Jeg er nemlig SKRÅSIKKER på 2. august (etter lunsj engang) og at det er en jente som får MASSE RÅÅÅÅÅSA klær :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Var vel en her inne også som skulle få jente og ut kom en gutt...? Noen som fikk for bortimot et år siden tenker jeg. Var det Iril? :klo:

Forhenværende Iril. :fnise:

Det var en kjip opplevelse, og jeg skulle i ettertid ønske vi hadde gjort som dere. Det ble for mye fokus på jenta vi skulle få, når vi burde fokusert på barnet vi skulle få. Om det blir en neste gang, skal vi ikke vite.

Men vi hadde heldigvis ikke tatt helt av med rosa da, bare noen klær. Jeg er så kjedelig av meg at alt ble handlet inn med tanke på å kunne arves av en lillebror, og det er jeg glad for i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Hei Ruccola! Følger litt med på deg jeg, og syns det var kjempemorsomt å høre at dere har omtrent samme fordeling av jenter i familien som her. :fnise:

Kan jeg være så snill å få være med i tippinga? Jeg er nemlig SKRÅSIKKER på 2. august (etter lunsj engang) og at det er en jente som får MASSE RÅÅÅÅÅSA klær :skratte:

Heisann, og :velkommen: inn i mitt rotete hode :fnise:

Klart du skal få vere med å tippe, skal føre deg opp jeg :jepp:

Forhenværende Iril. :fnise:

Det var en kjip opplevelse, og jeg skulle i ettertid ønske vi hadde gjort som dere. Det ble for mye fokus på jenta vi skulle få, når vi burde fokusert på barnet vi skulle få. Om det blir en neste gang, skal vi ikke vite.

Men vi hadde heldigvis ikke tatt helt av med rosa da, bare noen klær. Jeg er så kjedelig av meg at alt ble handlet inn med tanke på å kunne arves av en lillebror, og det er jeg glad for i dag.

Ja forhenværende såklart :fnise: Bare inponert over at jeg faktisk husket rett i det store og hele jeg :fnise:

Nå fikk vel du vite det på en UL før du fødte om jeg husker riktig, men uansett en kiip opplevelse da!

Kusinen min var faktisk helt på randen av sammenbrudd hun stakkar!

Jeg har forresten en mye bedre dag i dag! :hoppe: Kan nesten gjøre det jeg vil igjen, og det er sååååå deilig! :nigo:

Angrer ikke et sekund på at jeg sykmeldte meg nei! Det var absolutt rette medisin! :jepp:

I tillegg har sommeren endelig kommet her til oss, og jeg skal nå straks ut på verandaen og kose meg i 23 grader i skyggen med en is! :nigo:

:sol: ....... :sol: ....... :sol:

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Ja, dagen før. Det var helt grusomt, siste døgnet før jeg skulle bli mamma, brukte jeg på å ligge i senga og gråte fordi jeg ikke ville ha noen sønn. Fælt å tenke på i dag, og kanskje vanskelig å forstå for andre, men det føltes rett og slett helt forferdelig. Vet ikke hvordan det hadde vært om jeg ikke hadde visst noe før han var ute, det orker jeg ikke tenke på engang.. :sjenert:

I dag synes jeg selvsagt han er verdens mest fantastiske og ville slett ikke hatt noen datter i stedet! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Ja, dagen før. Det var helt grusomt, siste døgnet før jeg skulle bli mamma, brukte jeg på å ligge i senga og gråte fordi jeg ikke ville ha noen sønn. Fælt å tenke på i dag, og kanskje vanskelig å forstå for andre, men det føltes rett og slett helt forferdelig. Vet ikke hvordan det hadde vært om jeg ikke hadde visst noe før han var ute, det orker jeg ikke tenke på engang.. :sjenert:

I dag synes jeg selvsagt han er verdens mest fantastiske og ville slett ikke hatt noen datter i stedet! :fnise:

Jeg er FRYKTELIG dårlig på uforutsette forandringer i planer, så jeg forstår deg faktisk VELDIG godt ;)

Bare kjære kommer tidlig hjem fra jobb og begynner å lese avisen/posten før meg kan hele dagen min vere ødelagt om jeg er i rette humøret :fnise:

Det er alltid det jeg gjør når jeg kommer hjem fra jobb nemlig, leser posten før jeg begynner på middag.... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er FRYKTELIG dårlig på uforutsette forandringer i planer, så jeg forstår deg faktisk VELDIG godt ;)

:fnise: Sånn er jeg også - trenger en del tid på omstille meg hvis planer må endres. Det er nesten som verden går i grus.. :gjeiper:

Men å få et annet kjønn enn jeg har innstilt meg på skjønner jeg er vanskelig. Vi knytter jo masse identitet til kjønnet, så det er ikke så rart om det tar litt tid syns jeg... :ler:

Godt å høre at du trives hjemme nå! :sol:

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

:fnise: Sånn er jeg også - trenger en del tid på omstille meg hvis planer må endres. Det er nesten som verden går i grus.. :gjeiper:

Men å få et annet kjønn enn jeg har innstilt meg på skjønner jeg er vanskelig. Vi knytter jo masse identitet til kjønnet, så det er ikke så rart om det tar litt tid syns jeg... :ler:

Godt å høre at du trives hjemme nå! :sol:

Godt å høre det er flere som er sånn også :fnise:

Ja nå er det bare deilig å vere gravid igjen! :hoppe: Kjenner det jo her og der fortsatt, men går ikke som en ku lenger! :fnise:

Godt å høre at du føler deg bedre i dag :sol:

Takk! :hoppe: Deilig, for jeg ble jo så innmari redd for at det skulle vere sånn resten av tiden, og da i verste fall i 6 UKER!!!) Så nå ser jeg lys i tunellen når jeg kjenner at det slipper igjen! :hoppe:

Nå har jeg og kjære grillet og spist ute på altanen :hjerte: DET har ikke hendt mange gangene før i år! :sol:

Så har jeg benyttet fineværet til å vaske trekket på overmadrassen vår! DEILIG å endelig få gjort det! :hoppe: :hoppe: Selv om jeg alltid bruker to laken på sengen, så syns jeg alikevel madrassen får svettemerker :sjenert: ...spesiellt der føttene til kjære er.... :hoho:

Men nå er den ren og pen og snaaaart tørr igjen i varmen :nigo:

Så nå skal kjære få støvsuge madrassene og legge på rent og pent sengetøy :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Hehe, føler jeg nesten gjør FOR MYE siden jeg faktisk er sykemeldt, men det er jo bare hverdagslige, huslige ting da så måtte jo gjort det etter jobb om jeg ikke hadde vert hjemme....

Så da skal jeg ikke ha dårlig samvittighet sant....? :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen dårlig samvittighet :klem:

Bruker du noe slags underlag på sengen i tilfelle vannet skulle gå? Jeg funderte masse på det i svangerskapet :ler: Og hadde kladder liggende klart som jeg skulle ha under meg i bilen på vei til sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt alle de som opplever å få det motsatte kjønnet enn de har fått beskjed om, også får de ikke vite det før rett før/når fødsel er over. Det blir jo litt av en omstilling. Jeg er også sånn som ikke er så flink til å takle forandringer i store planer, så..Handler jo ikke om at man ikke er glad i barnet, det er bare det at man trodde jo faktisk det var motsatt kjønn. :)

Nå er det jo oftere de tar feil og sier det er jente når det er en gutt, enn at de sier det er en gutt, også viser det seg å være jente. Så er ikke så bekymret sånn sett. :)

Og du skal ikke ha noe dårlig samvittighet! :klemmer: Du må jo kunne få hold til å holde hus og heim i orden selv om du er sykemeldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Ingen dårlig samvittighet :klem:

Bruker du noe slags underlag på sengen i tilfelle vannet skulle gå? Jeg funderte masse på det i svangerskapet :ler: Og hadde kladder liggende klart som jeg skulle ha under meg i bilen på vei til sykehuset.

Nei, jeg har ikke dårlig samvittighet altså :) Kjenner det i symfysen med en gang jeg har gått for mye og gjort for mye, så dagene på jobb hadde jeg nok uansett ikke klart :)

Ja, funderer litt på det med sengen. Bestilte faktisk tisselaken i sparkjøp her en dag :) Og så skal mamma ta med en kladd hjem fra sykehjemmet hun jibber, for vi har HELT ny bil og vil helst holde den ren og fin hele veien til sykehuset om vi kjører selv :fnise:

Men sengen i seg selv er 10 år, så om vi skulle nå måtte bytte ut den er det ikke noen krise :) Har tenkt at det skal gjøres når vi er ferdige med fødsler og amming, og har jo en tanke om å få barne ganske tett, så den er nok uansett byttet om et par år får vi tro ;)

Jeg skjønner godt alle de som opplever å få det motsatte kjønnet enn de har fått beskjed om, også får de ikke vite det før rett før/når fødsel er over. Det blir jo litt av en omstilling. Jeg er også sånn som ikke er så flink til å takle forandringer i store planer, så..Handler jo ikke om at man ikke er glad i barnet, det er bare det at man trodde jo faktisk det var motsatt kjønn. :)

Nå er det jo oftere de tar feil og sier det er jente når det er en gutt, enn at de sier det er en gutt, også viser det seg å være jente. Så er ikke så bekymret sånn sett. :)

Og du skal ikke ha noe dårlig samvittighet! :klemmer: Du må jo kunne få hold til å holde hus og heim i orden selv om du er sykemeldt.

Ja skjønner godt man blir satt ut av "feil" kjønn :)

I dag har jeg ikke gjort noe serlig enda, har vert hos legen og det tok sin tid i dag. Var litt ventetid, og så var jeg til en turnuslege som brukte laaaang tid.

Alt ser bra ut, og han var usikker om hodet var helt festet. Trodde kanksje han kunne rikke litt enda.

Men Ruccoliten ligger uansett riktig vei, og da slipper vi nok snuing! :hoppe:

Naboen min er pensjonert jordmor, og hun sa en dag at om Ruccoliten har ligget i ro helt til nå, så var hun 100% sikker på at h*n kom til å fortsette med det! :jepp:

Så nå slapper jeg av litt i sofaen med litt mat, fær jeg skal opp og legge på plass litt klær i skuffer og skap. Tenkte å rydde bort litt av det jeg ikke bruker nå, og så får jeg bare gå igjennom det igjen etter fødsel og finne ut hva som passer og ikke. Er ihvertfall ALT for fullt i skapet sånn det er nå :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig lurt å rydde bort klær. Jeg har ryddet unna en hel søppelsekk, så nå ser klesskapet relativt mer oversiktlig ut! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Fikk ikke sortert skuffer og skap i går alikevel, for det var så klamt og varmt på loftet i tordenværet vi hadde!

Så det skal jeg gå å gjøre nå, pluss at jeg skal sette meg ned å stemple klærne vi har kjøpt inn :)

Kjøpte meg et stempel fra navnestempel.no, for vi har så mange små babyer i familien akkurat nå, at det kommer til å bli stor sirkulasjon på klærne vil jeg tro, og da er det greit å ha navn i så de rette får dem tilbake igjen ;)

(To av våre søsken får barn bare bare måneder ifra oss, og tre av våre søskenbarn :fnise: Så blir 6 babyer i familien innenfor 7 mnd! )

De plaggene jeg er redd for og liker best, kommer jeg nok ikke til å sende videre.

For jeg vil gjerne ha dem til våre neste barn, og evt også faktisk pakke dem vekk til våre barnebarn om det er lov å tenke sålangt opp og frem :fnise:

(Jeg og sambo hadde så lite nemlig! Jeg fordi jeg har mange småsøsken og søskenbarn og alt var utslitt, mens sambo sin mamma er en sånn som ikke tar vare på sentimentale ting og hadde derfor svææært lite også)

Men bodyer, nattdrakter, sokker og alle sånne basisplagg kommer nok til å gå på rundgang mellom oss vil jeg tro ;)

Tenk så morro barna våre kommer til å ha det i oppveksten! :hoppe: Masse søskenbarn på samme alderen! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Veldig lurt å rydde bort klær. Jeg har ryddet unna en hel søppelsekk, så nå ser klesskapet relativt mer oversiktlig ut! :jepp:

Heisann, der skrev vi nok samtidig ;)

Som du se fikk jeg ikke gjort det i går, men er på vei nå :jepp:

Er nydelig sol ute, så kanskje jeg rett og slett skal ta med meg babytøyet i en kurv ut på verandaen, og heller sitte der og stemple sånn at jeg får litt sol på denne bleike kroppen her :fnise: Så tar jeg kleskapet etterpå :)

Helt geniale de stemplene forresten! :jepp:

Vi tok et nøytralt ett med bare etternavnene våre. Ikke noe telefonnr eller symbol. Så da kan vi bruke det både nå og til barnehagebruk senere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig å høre at det blir så mange babyer :rodmer: De kommer til å få så mye glede av hverandre!! :strix: Er litt sånn her også, kusinen min får snart en, og fetteren min har to stk på 1,5 år, men tvillingene får vi ikke møte pga familiekonflikter :tristbla: Både jeg og mannen er enebarn, så disse er min nærmeste familie på egen alder.

Så fint at du skrev om navnstempel for det har jeg vurdert å kjøpe :nigo: Hvor bestilte du fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Bestilte fra navnestempel.no :)

Fungerer kjempefint! Lett å stemple med ihvertfall. Har jo ikke testet det i vask etter vask enda :fnise:

Men leste om det på nettet at det holder bra nok ;)

Jeg valgte som sagt helt enkelt med kun etternavnene våre. Veldig glad for det, for teksten hadde blitt mindre om jeg hadde hatt med mer, og det hadde faktisk blitt utydelig på mye tror jeg!

Så kjedelig med familiekonflikter da :( Har litt av dem vi også, men heldigvis bare med noen tanter og onkler som er godt voksne, så ingen barn som lider av det ihvertfall :sjenert: At det ikke skal gå an å opføre seg som voksne mennesker! :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! 6 babyer i familien innenfor 7 mnd ja! Det får'n si :ler:

Det er kanskje der begrepet familiebarnehage ville komme til sin rett ;) Noen i familien som skal starte? :lur:

Stempel høres lurt ut :Nikke: Håper du har kost deg på terassen og har en fortsatt finfin fredag! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Wow! 6 babyer i familien innenfor 7 mnd ja! Det får'n si :ler:

Det er kanskje der begrepet familiebarnehage ville komme til sin rett ;) Noen i familien som skal starte? :lur:

Stempel høres lurt ut :Nikke: Håper du har kost deg på terassen og har en fortsatt finfin fredag! :nigo:

Ja det kommer til å bli leven i leiren når alle er kommet til ;)

Har virkelig ikke fått gjort mye av det jeg tenkte i dag heller.... :sjenert:

Er litt sånn likegyldig i dag kjenner jeg :klo:

Blir bare sittende i sofaen med dataen. litt på KG, litt på FB... så skrudde jeg på tv'n, men ingenting er liksom greit.

Vert pent vær, men jeg har ikke vert ute.

Har satt på litt klær, stemplet/merket endel klær, og ryddet litt på kjøkkenet, men ellers har jeg gjort nada!

stappmett av ingenting og litt uvel i magen men må ikke på do selv om det føles sånn ut innimellom...

Så nå nettop her i sted oppdaget jeg at jeg er veldig hoven i ene leggen :sjenert:

Har merket at den har vert litt vond, men tenkte det kanskje var fordi jeg har strekt noe, eller sittet rart. Kjennes ut som en gangsperre eller noe.

Men som sagt så jeg nå at jeg er hoven. kulene på begge sider av ankelen er liksom borte.

Tar meg selv i å tenke at jeg har vrikket foten eller noe, men kan ikke komme på at jeg har gjort noe da :klo:

Eller, når jeg gikk på plenen i går, trakket jeg vel litt skjevt engang kanskje, men skal man ikke ha vondt om man har tråkket over? Jeg kjenner det kun om jeg strekker tærne oppover og da strekker den muskelen på baksiden. Og kjennes som sagt ut som en gangsperre bare.

Hm, blir litt nervøs av sånt, med tanke på blodpropp eller vann i kroppen og svangerskapsforgifting.

Gleder meg til sambo kommer hjem nå i kveld, så skal han få se på det, for jeg når liksom ikke ned til å kjenne på begge anklene samtidig.

Er ikke redd, bare litt bekymret. Har som sagt vert litt rar i dag. Ikke hodepine, men tung i hodet.

Ringene er ikke trange, så tror ikke det er noe vann egentlig, da skulle jeg vel merket det der også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...