Sushi Skrevet 3. juni 2011 #1321 Del Skrevet 3. juni 2011 Jeg er nok ingen ekspert på klesvask helt ennå. Det jeg har av hvitt er i alle fall ikke så lett å få rent som de svarte klærne mine, men så tåler de ikke mer enn 40 grader heller, da. Synes du skal bli i sofaen, jeg. Det har jeg tenkt til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 3. juni 2011 #1322 Del Skrevet 3. juni 2011 Nei sambo kommer hjem i morgen tidlig, og jeg fikk ellos pakke i posten i dag så her flyter det Blir litt sløvere når jeg går her og tusler for meg selv Så skal ta meg et krafttak i en times tid, så skal jeg se om jeg finner en god film å se eller noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 4. juni 2011 #1323 Del Skrevet 4. juni 2011 Innom og snuser litt på en lørdag! Sitter og kikker på babyklær på Ellos nå faktisk - synes de hadde mye fint der og jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 4. juni 2011 #1324 Del Skrevet 4. juni 2011 Ja jeg har handlet endel der Zia Føler jeg bare har handlet basisplagg, så får diverse andre ting komme etterhvert Eneste jeg vet mangler er : *strømpebukser (det tar vi når vi ser an temperaturen i august ) *siklesmekker (viser seg å vere umulig å få tak i sånne enkle,små, hvite uten plast på baksiden! Tror jeg kanskje skal sy noen selv jeg!) *tynne luer som sitter godt på (Har kjøpt en, men også dette er vanskelig å finne i hvitt...) Mangler strikkede ting også enda, men har en mor, en svigermor og en svigerinne på saken, pluss at jeg holder på med et babyteppe selv også I går fikk vi kommoden som vi skal bruke som stellekommode i hus! Så nå skal den bare monteres og vaskes, så kan jeg begynne å vaske opp klær og legge i den etterhvert! Det gleder jeg meg veldig til Mangler stellematte oppå den enda, men den skal vi kjøpe når vi henter vogn og bilsete Nå titter faktisk solen frem litt her, så tror jeg skal gå å få vasket vinduene mine! Er jammen ikke mye på listen min som er blitt gjort sålangt i helgen, så får prøve å gjøre en innsats idag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 4. juni 2011 #1325 Del Skrevet 4. juni 2011 (endret) Og så litt utvikling Magebilde fra uke 8 Magebilde tatt i går 31+1 Endret 4. juni 2011 av Ruccola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 4. juni 2011 #1326 Del Skrevet 4. juni 2011 Så fiiiiiin mage Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 4. juni 2011 #1327 Del Skrevet 4. juni 2011 Fine babymagen! Tenk at det bor noen inni der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 4. juni 2011 #1328 Del Skrevet 4. juni 2011 Innom og snuser litt på en lørdag! Sitter og kikker på babyklær på Ellos nå faktisk - synes de hadde mye fint der og jeg Ja, det syns jeg også Skal nok slå til på en 7-pack med omslagsbodyer i alle fall Superfin mage Ruccula. Tror du er heldig som er relativt lang i overkroppen, innbiller meg at det blir lettere for deg å puste på slutten enn for andre kanskje? Kos deg i kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 4. juni 2011 #1329 Del Skrevet 4. juni 2011 Tror du er heldig som er relativt lang i overkroppen, innbiller meg at det blir lettere for deg å puste på slutten enn for andre kanskje? Jeg tenkte akkurat det samme -- du får nok ikke pusteproblemer som meg nei Nydelig mage! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 5. juni 2011 #1330 Del Skrevet 5. juni 2011 Det er godt mulig det jenter, at jeg har mer plass siden jeg er lang i ryggen når er jeg jo ikke mer enn 31 uker da, så vi får nå vente å se Line har lagt ut statusrapport, og da kom jeg på at det er det jammen lenge siden jeg har gjort også! Statusrapport uke 31 + 3 Kjønn: Vet ikke Utålmodig? Nei egentlig ikke. Er i ganske ok form og glemmer ofte at jeg i det hele tatt er gravid Men utålmodig etter å vite hvem som bor inne her da! Hodet ned: Ja, var i hvert fall det hos jordmor sist. Aktivitet i magen: Hver dag! Noen ganger er det faktisk nesten litt vondt, for da er det sambatimer eller noe inne her! Navn: Har en 4-5 alternativ, mest besteforeldrenavn. Men må nok se ungen (og vite hva det blir) først Vektøkning: 7 kg Vann i kroppen: Heldigvis ikke sålangt! Kynnere: Innimellom, men er stort sett ikke vondt, bare litt ubehagelig. Har hatt en som varte litt lenge på jobb så jeg måtte gå å slappe av litt. Humør: Tror ikke jeg merker noe forskjell for å vere ærlig Barnerom: Har ikke laget til. Babyen skal sove med oss i starten. Utstyr: Det aller meste er ordnet. ikke så mye av de store tingene som er fysisk i hus, men er ikke langt unna Strekkmerker: Nei, og er spent på hvor lenge det varer! Fødsel: Tenker ikke så mye på det enda, men satser på uten epidural i første omgang og så får vi ta det som det kommer. Mamma og svigermor har klart seg med lystgass, så da satser vi på det Plager: Lite egentlig, og ikke noe å klage over ihvertfall Er stort sett frisk og rask, selv om jeg har en og annen dag innimellom der jeg er sliten. Oppegående: Ja Sulten: spiser fortsatt mye syns jeg, og søtsuget er kommet litt vel sterkt nå Men klarer å holde meg til mye frukt, selv om det blir noen utskeielser i uka Pakket fødebag: Nei, men har tenkt på det siden man ikke er garantert å få gå til termin... Skal se på det i neste uke kanskje Mest redd for: akkurat nå tenker jeg på hvor mye strekkmerker jeg kommer til å få, og hvor mye man skal revne Ellers håper vi såklart på det beste Ellers er ny bil kommet i hus, vognen er bestillt, ny madrass til voggen er bestillt, kommoden er skrudd opp og mangler bare stellematte, svigermor mamma og svigerinne er satt i strikkingen og ellers føler vi at vi har forholdsvis bra kontroll Sambo har litt panikk for at vi ikke skal få huset i 110% stand til fødset, for da ser han for seg at det blir sånn for alltid (Tenker da på nedvask, rydding, sortering...osv...) Sånn, da kommer jeg ikke på mer for nå Bilder ligger i forrige innlegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 6. juni 2011 #1331 Del Skrevet 6. juni 2011 Hvordan var de omslagsbodyene fra Ellos som du kjøpte? Jeg bestilte meg en 7-pack i går jeg, men i den andre varianten med noe kaniner og sånn på. Leste at noen mente de var små i str. Kjøpte str 56... kanskej jeg ikke får brukt noen av de? Disse: http://www.ellos.no/dv/20-Overdeler-Topper/Vertbaudet/_/N-fgwZ1z13zxaZ1z141xe?Nr=288083 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 6. juni 2011 #1332 Del Skrevet 6. juni 2011 Jeg kjøpte dem som var helt hvite, men det fulgte med en oppbevaringspose med kaniner på. Stod ikke noe om på mine at de var små i str, men de så vel egentlig små ut da, så vi får nå se om jeg får brukt dem Har kjøpt en pakke i 54 og en i 60. Men ser nå at det er 5o og 56 som står på bestillingen, så kanskje derfor? (Altså at jeg har bestilt 50 og fått 54, siden de er litt små? ) http://www.ellos.no/dv/20-Overdeler-Topper/Vertbaudet/_/N-fgwZ1z13zxa?Nr=288087 Kjentes ihvertfall myke og gode ut, og et kjempepluss at de ikke har merkelapper i! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 6. juni 2011 #1333 Del Skrevet 6. juni 2011 Så fin oppdatering - veldig morsomt å lese Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 7. juni 2011 #1334 Del Skrevet 7. juni 2011 Da har jeg fått litt vann i bena tror jeg Vet ikke i dag enda, for har gått med støttestrømper hele dagen og ikke tatt de av enda. Men i går hadde jeg merker av mine "non marking" sokker, og det pleier jeg absolutt ikke å få I tillegg hadde jeg vondt i leggene. Sikkert delvis fordi jeg hadde kramper natten før og musklene sto på spenn, og kanskje også delvis fordi jeg jogget en 30-40 m på stranden på søndag når vi gikk på tur der (Sikkert ikke det lureste man gjør i uke 31 når man sjeldent gjør det vanligvis ) I tillegg har jeg hatt to netter der jeg har våknet med litt dovne hender. Er ekkelt, og jeg tenker mye på svangerskapsforgifting som min søster fikk Men jeg er ihvertfall våken og påpasselig om det, så vi får tro det skal gå fint! Tenker at om det varer i flere dager, burde jeg da gå å levere en urinprøve hos JM? Sånn for å sjekke proteiner og sukker? Har jo nesten nettopp vert til kontroll så er jo tre uker til neste gang! (Tenker sånn på ei i terminklubben min som ble innlagt forrige uke fordi de tilfeldigvis oppdaget veldig høyt blodtrykk. Hun hadde ikke merket noe selv, og skjønte ikke hvorfor de ville legge henne på sykehuset. Om "ryktene" stemmer fødte hun en bitteliten sønn i går eller i natt, og hun er enda to uker mindre på vei enn meg! Det går bra med dem begge, men jeg syns sånt er veldig skummelt å tenke på, for jeg er ikke klar enda!!! Nå vet jo jeg at de fleste får gå frem til termin, men alikevel. ) Kusinen min mente det kanskje var et tegn på at jeg skal begynne å ta det litt mer med ro, men jeg er jo i fin form ellers, så vanskelig det også! Har 5 uker igjen på jobb, og de blir nok ganske travle siden vi skal til med ferieavvikling nå fremover. Har ikke leid inn noe serlig med vikarer, så er spent på hvor dekket vi er, siden man aldri vet på forhånd hvor mye trøkk det blir i butikken Men jeg må nesten bare gå utifra at jeg er i fin form, og så får vi heller ta ting derifra om noe skulle forandre seg. Uff, ble langt dette her, men tenker litt på mye nå kjenner jeg. Tror nok kanskje jeg kommer til å begynne sånn smått om smått på fødebagen, ihvertfall begynne å tenke på den om ikke annet Nå skal jeg gå å rydde litt til på roterommet mitt, og håpe på at jeg snart kommer i boks der så jeg slipper å ha det hengende over meg God tirsdagskveld damer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 7. juni 2011 #1335 Del Skrevet 7. juni 2011 Nå hikker forresten Ruccoliten Rart hvordan alle bekymringene da bare skylles bort og man sitter å holder på magen og smiler.... Du har så mye å glede deg til kjære Zia! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 7. juni 2011 #1336 Del Skrevet 7. juni 2011 Åh, magehikking er det deiligste Pass på at du ikke sliter deg ut. Det er ofte at psyken er i bedre form enn kroppen, og da skal man være litt forsiktig. Jeg hadde en periode rundt uke 30 da jeg måtte ta det med ro, men så gikk det bedre etter en stund. Lytt til kroppen din! Og jeg hadde ringt til helsestasjonen i morgen, om jeg hadde vært deg, og bare hørt hva de sa. Det er bedre og sjekke en gang for mye enn en for lite. Men det er sikkert ikke noe å bekymre seg for Skjønner at du tenker mye nå... Det er jo faktisk ikke lenge igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 8. juni 2011 #1337 Del Skrevet 8. juni 2011 Dovne hender hadde jeg også i svangerskapet, det kom når jeg lå på rygg. Det er helt vanlig, og skjer fordi babyen presser på nervene i ryggen. Det vanligste tegnet på svangerskapsforgiftning er vel smerter under høyre ribbein. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 9. juni 2011 #1338 Del Skrevet 9. juni 2011 Kom frem til at jeg har en veldig myk madrass som jeg føler jeg er for tung for nå, før synker sånn ned i den! Ligger liksom i bøy når jeg ligger på siden. (Min side av sengen er medium fasthet, som er anbefalt opp til 70 kg.... Jeg har vert over det i mange år, og er ihvertfall over det nå med mine 82 kg Var 65 kg når jeg kjøpte sengen, og da kunne man jo ikke kjøpe seng for dem over 70 vettu )) Så da mååte oppfinnsomheten utfordres litt! Toe en fillerye som vi ikke bruker for tiden, brettet den i to og la den under overmadrassen på min side. Kuttet også ut puten min, ligger nå bare med et håndkle som pute. Og det funket som bare det! Nå ligger jeg sååååå mye bedre, og dovner ikke vekk i armene, ei hellet våkner jeg med våt hals av svette! (Følte hodet også lå nedi skuldrene, fordi det liksom gikk nedoverbakke i senga...) Så da får vi håpe dette holder en stund, for ååååååå så deilig å sove nesten hele natta igjen! Usikker på om jeg får langhelg eller ikke. Må kanskje innom jobb på lørdag for hun ene skulle ha en eksamen og ville gjerne lese litt. Får vel vite det i morgen tenker jeg. Men er nå uansett fri på mandag også, så litt helg skal det nå bli Må nyte alt jeg kan, for vet det blir travle uker på jobb fremover nå når vi begynner på ferieavviklingen Håper på godvær så solen gir oss litt mer energi! Og så må jeg litt for 32 uker i dag!!!!!!! Det er 8 mnd det!!! :D . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 9. juni 2011 #1339 Del Skrevet 9. juni 2011 Innom og for 32 uker!! Synes jammen meg du er flink som er så motivert for jobb, hadde ikke klart å vært like positiv over travle dager på jobb som du er! Håper du får ei fin pinsehelg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 9. juni 2011 #1340 Del Skrevet 9. juni 2011 Nå hikker forresten Ruccoliten Rart hvordan alle bekymringene da bare skylles bort og man sitter å holder på magen og smiler.... Du har så mye å glede deg til kjære Zia! Så søt Ruccoliten er som hikker Gleder meg veldig ja :hopper: 32 uker!! Måtte Ruccoliten holde seg "innendørs" i 8 uker til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå