Gå til innhold

Vesla har snudd vår verden på hodet! :D

Gjest Ruccola

Anbefalte innlegg

Grattis med 30 uker og finfin form! :strix: :strix:

Horn høres godt ut - når jeg går ut i permisjon skal jeg bake masse! :kokk::sikle:

Ha en fin helg! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ruccola

30 uker allerede :hakeslepp: :hakeslepp: Det er ikke lenge igjen!

Kan du legge ut oppskriften på hornene? Hørtes veldig godt ut :sikle:

Jeg lager egentlig bare en grunndeig (vanlig bolledeig av mel, melk, melange, gjær, litt sukker og litt kardemomme) og så kjevlet jeg ut en runding på ca 20-25 cm. deler den i fire trekanter og ruller fra det tykke i trekanten til det tynne ;)

legger en liten osteskive i kanten før jeg begynner å rulle så den kommer midt inni.

Så setter jeg varmt til heving, pensler med van (liker ikke å pensle med egg :sjenert: ) og har i ovnen til de er lysebrune på toppen ;)

Ja tenk 30 i uker! Raser avgårde dette her1 :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Grattis med 30 uker og finfin form! :strix: :strix:

Horn høres godt ut - når jeg går ut i permisjon skal jeg bake masse! :kokk::sikle:

Ha en fin helg! :nigo:

Hva om du skulle føde tre uker før termin da snuppa..........? :lur:

Alt som er gjort er godt! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her er det lenge siden jeg har skrevet noe!

30 uker! Tenk det! :hoppe: Er jammen ikke lenge igjen nå nei. Dere som er så flinke til å bake er så..ja..flinke! :fnise: Jeg gidder sjeldent å hive meg rundt med sånt, det er liksom ikke helt meg, det. Kanskje det blir bedre når babyen blir eldre slik at man kan bake sammen! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

:hjerte: 10. november 2010: Eggløsning :hjerte:

Hvis du har regelmessige menstruasjoner, vil du i løpet av denne uken ha eggløsning. Egget fanges opp av egglederen, hvor sammentrekninger fører det nedover mot livmoren din. Passasjen gjennom egglederen tar fra noen timer til fire dager. I denne perioden er sjansen størst for å bli gravid.

:hjerte: 5. desember 2010: Det lille hjertet slår :hjerte:

Embryoet er ca. 2 millimeter langt.

:hjerte: 29. desember 2010: Bevegelse :hjerte:

Denne uken vil embryoet begynne å røre på seg, men det er en stund til du kan kjenne bevegelser i magen. Den lille er nå på størrelsen med et jordbær.

:hjerte: 19. januar 2011: 2. trimester :hjerte:

Du er i 12. uke og den kritiske, første fasen av svangerskapet er over. Risikoen for spontanabort er kraftig redusert fordi det nå 10 uker gamle fosterets organer er ferdig dannet.

:hjerte: 23. februar 2011: Tid for ultralyd :hjerte:

Alle gravide får i ukene 17-19 tilbud om en gratis ultralyd. Nå skal det være mulig å oppdage om det er en gutt eller jente i vente. Fosteret kan holde seg selv i hånden og suge på totten.

:hjerte: 3. mars 2011: Du kjenner bevegelser :hjerte:

Fosterets bevegelser merkes. Noen synes det kjennes som en luftboble eller som slag med en fiskehale. Har du ikke vært gravid før, kan det ta en stund før du blir klar over at bevegelsene er fra fosteret.

:hjerte: 17. mars 2011: Søvnmønster :hjerte:

Du er halvveis! Fosteret har fått søvnvaner. Ofte slapper det av når du er våken, og er mer aktivt om natten.

:hjerte: 8. april 2011: Hører deg :hjerte:

Synger du i dusjen, har du nå fått en trofast tilhører som nå er rundt halvkiloen. Fosteret kan høre deg og riktignok gjennom vann og kroppen din, men det vil reagere på lyder.

:hjerte: 12. mai 2011: 3. trimester :hjerte:

Nå kan du feire 7-månedersdagen med trygghet for at barnet mest sannsynlig vil klare seg om det skulle bli født nå. Sjansen for å få et friskt barn ved for tidlig fødsel, øker for hver dag.

16. juni 2011: Liten plass

Nå er det nesten ikke mer plass i magen, og du kan se sparkene gjennom mageskinnet. Allerede nå kan fosteret legge seg med hodet ned – i den stillingen de fleste ligger i før fødselen.

16. juli 2011: Svangerskapspermisjonstart

Skulle barnet komme nå er det ikke noe skummelt i det hele tatt.

6. august 2011: Termin

Terminen har en feilmargin på pluss/minus fjorten dager. Om barnet ikke har kommet nå, så er det ikke lenge om å gjøre.

(Funnet her http://www.klikk.no/foreldre/barnimagen/svangerskapet/termin/ )

Endret av Ruccola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva om du skulle føde tre uker før termin da snuppa..........? :lur:

Alt som er gjort er godt! :nigo:

Da blir det den tid den sorg, eller glede uten bakverk i fryser'n :ler:

Ønsker meg en liten ekstra fryseboks til å ha i boden jeg... man burde hatt mere plass vet du :lur:

Fint bilde av deg på FB :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Da blir det den tid den sorg, eller glede uten bakverk i fryser'n :ler:

Ønsker meg en liten ekstra fryseboks til å ha i boden jeg... man burde hatt mere plass vet du :lur:

Fint bilde av deg på FB :)

Hehe, ja er jo ikke krise å ikke ha fylt opp frysen akkurat :fnise:

Takk :) Ikke det beste bildet da, men ville liksom vise verden magen :jepp:

Her er det helg nå etter noen timer på jobb :)

Driver å manner meg opp til å snakke med sjefen om ikke vi burde få lønnstillegg snart. Har funnet ut at om jeg var organisert skulle jeg hatt 20 kr mer i timen. Er mye det! :sjenert:

Vet ikke om jeg gidder å organisere meg, og tror kanskje sjefen setter pris på at vi ikke er det. Tror nok han vil sette oss opp når han hører hvor stor forskjellen er, for den var jeg IKKE klar over selv!

Må bare finne ut hvordan jeg skal komme innpå praten uten å vere forlangende og sånt da :sjenert:

Har jo ikke så mye å si for meg egentlig, siden jeg regner med de regner utifra det jeg allerede har jobbet når de skal regne på permisjonen, men rett skal vere rett alikevel, og sjefen snakker mye om at butikken går bra også da :)

Har også funnet ut at 1 mai og 17 mai skal man ha lønn for om man ikke fikk dra på job disse dagene. 1 mai var på en søndag i år, så da skulle jeg ikke jobbet uansett, men 17 mai var på en tirsdag der jeg skulle hatt 7 timer.

Skal snakke med ham om dette også, for det er ved norsk lov dette gjelder, og ikke bare for organiserte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du skal få den lønna som du har når du går ut i permisjon, så da er det veldig fint hvis du går opp litt nå :Nikke: 20 kr er mye ja :jepp: Det er ca 3000 i måneden det. Eller 39 000 i året. Men skjønner godt at du syns det er litt ekket å ta opp. Jeg syns det er veldig greit å jobbe i kommunen, for da er det noen som fikser alt det der for meg. Nå gikk jeg nettopp opp 7000 i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi 20 kr er mye det! Synes og det er ekkelt å ta sånt opp, men når det er så stor forskjelll ville jeg irritert meg å ikke gjøre det...

Du har så søt kul på magen da! Ikke missunnelig at du er en så fin og frisk gravid dame :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Ja syns 20 kr liksom var for mye til å godta. Skal snakke litt med hun ene jeg jobber med først, for tenker det er lettere om vi er begge to :jepp:

Ja føler meg veldig heldig Neytiri! Har mine dager med småtterier, men er stort sett oppegåenda, så skal vel ikke klage! :hoppe:

Har lagt på meg 6,5 kg og tror nok jeg kan takke min aktive jobb for at det ikke er mer :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Er det noen flere som vil opp på tipelisten da? :)

Tipp både kjønn og dato ;)

Ruccola:

:babygutt: 14 august ;) (Må jo tippe jeg også!! :fnise: )

Spatula: :babyjente: 9 august (Med 2 aug i parantes :fnise: )

Zia: :babygutt: 3 august

Iril: :babygutt: 8 august

Neytiri: :babygutt: som kommer på termin 6 august

Sushi: :babygutt: 10 august

GUNS: :babygutt: 7 august

LineGourmet: :babyjente: 16 august

Alabama: :babygutt: 11 august

Teriyaki: :babyjente: 17 august

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ruccola

Da har jeg oppdatert jenter, men på det originale innlegget som er linket til i signaturen min ;)

12 aug har et familiemedlem bursdag, så den håper vi å unngå, ellers må Ruccoliten bare komme når h*n vil, men helst ikke altfor fashionable late.... ;)

Her er formen litt så som så i dag. Litt sånn feber feeling. Lurer på om jeg burde gå ut å gå en tur eller noe bare for å få klarnet hodet litt. Har litt hodepine som ligger og ulmer nemlig.

Tipper det er fordi jeg har ranglet alt for mye i det siste. Det er liksom ikke mørkt før halv tolv, så plutselig innser jeg at klokken er blitt halv ett og går på badet.....og det er jo ike akkurat holdbart å gjøre nesten en hel uke i strekk :sjenert:

Så nå er det skjerpings her altså! :nei:

Skal bare jobbe tre dager neste uke så tenker det uansett går greit, men håper denne tunge følelsen i kroppen slipper litt utover dagen. Skal spise litt nå og se om det kommer seg litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har du kjøpt inn mye enda? Hva har du gjort med klær og sengetøy og sånt? Kjøpt kjønnsnøytralt eller venter dere? :)

Oj, legger du deg så sent ja! Her er det natta 21.30 :lol:

Uansett om h*n kommer sent, så rekker du å få med deg barnehageplassen :nigo: Det var jeg glad for. Kjenner flere babyer født i september/oktober som ikke har fått plass fra høsten.

God bedring :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Ja har kjøpt mye i nøytralt og sengesett i hvitt :) (Vi har kun hvite sengesett selv, så det er liksom det det går i her med oss :) )

Hørte noe om at her ikke er full barnehagedekning alikevel nå, noe de har forandret på, så da er vi kanskje ikke garantert plass uansett?

Vi driver å teller på knappene om vi i det hele tatt skal ha ham/hanne inn i barnehage ved 1 år også....har veldig lyst til å vente til jul så h*n er 16 mnd og ihvertfall går stødig selv, men vi må se hva vi klarer å pusle sammen :)

Vi har veldig fleksible jobber nemlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endrer tippingen til 13. august :) Er da vi har bryllupsfesten, så det er en mye bedre dag :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Har vert inne og oppdatert deg ;)

Nå har jeg nettopp sovet en time eller to ( :vetikke::fnise: )

og når jeg våknet måtte jeg endelig på do! :hoppe: Tror kanskje det er det som har gjort meg uggen, for det slo meg at det kanskje var litt lenge siden sist. Har ikke hatt matlyst på to dager nemlig, og det er IKKE likt meg for tiden :gjeiper:

Så nå skal jeg prøve å få gjort noe konstruktivt i noen timer før jeg skal finne senga igjen tidlig i kveld :jepp:

Fortsatt god søndag damer! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...