Gå til innhold

Vesla har snudd vår verden på hodet! :D

Fremhevede innlegg

Gjest Ruccola
Skrevet

Ja! Det ER alt for varmt! Jeg har heller ikke skiftet til sommerdyner og må si jeg angrer på at jeg ikke gjorde det i helga :snurt: Her la jeg meg klokka 23, sovnet, våkna 0030 og har vridd meg siden.... :sjenert: Ikke så gøy - jeg klager, i din dagbok :fnise:

Bra formen er tilbake og finfin mage :)

:natti:

Ja skal ihvertfall skifte dyne i dag :)

Var våt igjen i dag tidlig og nesten med pusteproblemer. :/

Klag så mye du vil Line, min, din, her, der... Har ikke noe å si bare man får det ut av og til :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja skal ihvertfall skifte dyne i dag :)

Var våt igjen i dag tidlig og nesten med pusteproblemer. :/

Jeg og! Har nettopp funnet de frem og passende dynetrekk. Må man så må man :ler:

Gjest Ruccola
Skrevet

Har hele tiden i det siste tenkt at jeg har 3 mnd igjen...og tenkt at det er jo lenge til enda :)

Men så i dag innså jeg at det er jo bare 12 uker! :hakeslepp:

Det vil altså si at om max 14 uker er jeg mamma til en liten krabat som pr i dag ligger trygt og godt inni magen min og bare vokser og legger på seg for å gjøre seg klar til livets største reise! :rodmer:

Tiden flyyyyyyr!!! :hoppe::danse: *og en "litt skremt" smiley* :fnise:

Får en venninne på besøk i morgen, så vi skal litt på shopping sammen før jeg må innom jobb en tur på ettermiddagen :) Gleder meg, for jeg er ALT for lite ute med venner! :klemmer:

Nå skal jeg straks legge meg, må bare gi ruccoliten litt kveldsmat først, så h*n ikke gjør meg uvel til kvelden ;)

Ruccoliten er et matvrak uten like nemlig! :jepp::fnise:

Jeg spiser 4 skiver til frokost kl 9.30 3 skiver til lunsj kl 13 god porsjon middag 17.30 og til kvelds blir det enten semulegrynsgrøt, skiver eller knekkebrød.

Pluss gjerne frukt som mellommåltid innimellom.

Og alikevel er jeg sulten hele tiden føles det som!

Er kommet oppi 81 kg nå, så da har jeg lagt på meg 6 kg og er 28 uker på vei i morgen :)

Syns det begynner å gå fort oppover nå, men kan vel ikke vente noe annet heller, da jeg tross alt har gått opp lite sålangt ;)

Gjest Ruccola
Skrevet (endret)

:hjerte: 10. november 2010: Eggløsning :hjerte:

Hvis du har regelmessige menstruasjoner, vil du i løpet av denne uken ha eggløsning. Egget fanges opp av egglederen, hvor sammentrekninger fører det nedover mot livmoren din. Passasjen gjennom egglederen tar fra noen timer til fire dager. I denne perioden er sjansen størst for å bli gravid.

:hjerte: 5. desember 2010: Det lille hjertet slår :hjerte:

Embryoet er ca. 2 millimeter langt.

:hjerte: 29. desember 2010: Bevegelse :hjerte:

Denne uken vil embryoet begynne å røre på seg, men det er en stund til du kan kjenne bevegelser i magen. Den lille er nå på størrelsen med et jordbær.

:hjerte: 19. januar 2011: 2. trimester :hjerte:

Du er i 12. uke og den kritiske, første fasen av svangerskapet er over. Risikoen for spontanabort er kraftig redusert fordi det nå 10 uker gamle fosterets organer er ferdig dannet.

:hjerte: 23. februar 2011: Tid for ultralyd :hjerte:

Alle gravide får i ukene 17-19 tilbud om en gratis ultralyd. Nå skal det være mulig å oppdage om det er en gutt eller jente i vente. Fosteret kan holde seg selv i hånden og suge på totten.

:hjerte: 3. mars 2011: Du kjenner bevegelser :hjerte:

Fosterets bevegelser merkes. Noen synes det kjennes som en luftboble eller som slag med en fiskehale. Har du ikke vært gravid før, kan det ta en stund før du blir klar over at bevegelsene er fra fosteret.

:hjerte: 17. mars 2011: Søvnmønster :hjerte:

Du er halvveis! Fosteret har fått søvnvaner. Ofte slapper det av når du er våken, og er mer aktivt om natten.

:hjerte: 8. april 2011: Hører deg :hjerte:

Synger du i dusjen, har du nå fått en trofast tilhører som nå er rundt halvkiloen. Fosteret kan høre deg og riktignok gjennom vann og kroppen din, men det vil reagere på lyder.

:hjerte: 12. mai 2011: 3. trimester :hjerte:

Nå kan du feire 7-månedersdagen med trygghet for at barnet mest sannsynlig vil klare seg om det skulle bli født nå. Sjansen for å få et friskt barn ved for tidlig fødsel, øker for hver dag.

16. juni 2011: Liten plass

Nå er det nesten ikke mer plass i magen, og du kan se sparkene gjennom mageskinnet. Allerede nå kan fosteret legge seg med hodet ned – i den stillingen de fleste ligger i før fødselen.

16. juli 2011: Svangerskapspermisjonstart

Skulle barnet komme nå er det ikke noe skummelt i det hele tatt.

6. august 2011: Termin

Terminen har en feilmargin på pluss/minus fjorten dager. Om barnet ikke har kommet nå, så er det ikke lenge om å gjøre.

(Funnet her http://www.klikk.no/foreldre/barnimagen/svangerskapet/termin/ )

Endret av Ruccola
Gjest Ruccola
Skrevet (endret)

Deilig med helg :rodmer:

Nå har jeg vasket litt hus, og slapper av med en kopp te og en episode med Bones :)

Digger den serien! Venter spent på siste episoden nå, tror den kommer til neste helg! :hoppe:

(Ja, jeg laster ned.... :sjenert: )

Den episoden jeg så nå nettop var superspennende, supertrist og superbra på en gang!

Ellers er alt bra med meg og Ruccoliten, formen er stort sett bra, og dagen flyr unna!

Skal få gjort endel mer i huset i dg, jeg ligger virkelig langt etter akkurat der :sjenert:

Ting som må gjøres:

-støvsuge

-tørke støv av lister, dører og vinduskarmer

-vaske vinduene innvendig

-riste gulvteppet (skal sambo få ta når han kommer, er tuuungt! )

-vaske badet oppe

-skifte sengetøy og få på sommerdynen! Har snakket om det i flere dager, men kommer ikke på det før jeg skal legge meg, og da gidder jeg ikke :sjenert::fnise:

-så er det jo alltid den evinnelige klesvasken med påfølgende opphenging, tørketromling, sammenlegging, stryking og legging på plass......evig sirkel dette her :filer:

Ute må vi gjødsle plenen og vaske grillen, ellers er vi nesten ferdig ute siden det har vert så pent vær frem til nå :)

Lite aktivitet her i boken min for tiden, men det er vel fineværet vil jeg tro, at folk er mindre på dataen. Viss ikke har jeg detti utav innleggene deres :fnise:

Uansett så ønsker jeg en riktig god helg til alle som skulle måtte ramle innom! :klemmer:

.

Endret av Ruccola
Skrevet

Håper du får en god helg Ruccola! Og ikke slit deg ut med alle gjøremålene da :fnise:

:vinke:

Gjest Ruccola
Skrevet

Takk Zia :klemmer:

Tenker ikke å gjøre alt på en gang, eller i dag - men i løpet av helgen kanskje :jepp:

Får kynnere når jeg gjør for mye, så kroppen min er veldig god på å styre meg :fnise:

God helg tilbake! :klemmer:

Skrevet

Ha en strålende helg Ruccula!

Syns du hadde mye på hus-listen ;) Jeg vil anbefale sommerdynene, for så å la resten være :ler:

Skrevet

Ha en flott helg :klemmer:

Gjest Ruccola
Skrevet

Ha en strålende helg Ruccula!

Syns du hadde mye på hus-listen ;) Jeg vil anbefale sommerdynene, for så å la resten være :ler:

God helg til deg også Line :)

Ja, dynen er kommet på nå! :nigo: I tillegg har jeg vasket klær, scannet bilder for min bestefar (En venn av ham som døde, og han ville sende noen bilder til familien. Bestefar er så god på sånt! :kose: )

Så har jeg laget middag til sambo, tørket støv og eller svinset litt rundt i huset.

Mye igjen enda, men magen strammer sånn i dag at jeg har tatt det rolig ;)

Får FORTSATT ikke multisitere! :sinna::kjefte:

Men god helg til deg også Småkjekset! :klemmer:

Skrevet

Ikke så ofte jeg er innom KG for tiden, litt andre ting som må prioriteres, men må jo innom og oppdatere meg litt innimellom ;)

Ville bare ønske deg en flott 17. mai! :flagg:

Gjest Ruccola
Skrevet

Jeg har fått det ærefulle oppdrag å vere forlover til min beste venninne! :hoppe::strix:

Blir bryllup neste sommer, ingen dato foreløpig ;)

De har vert samboere i maaaange år, så var på tide nå :fnise:

Skal bli SÅ gøy å gå på brudekjoleshopping! :strix::hoppe:

Ellers så vil jeg ønske alle her inne en fin dag i morgen :)

Her skal vi få ustabilt vær, så vi skal nok ikke ut å gå i noe tog tenker jeg.

Skal pynte meg i rødt, hvitt og blått, så blir så fiiiin så! :nigo:

(Den nye bunaden får bare henge i skapet....får den på, men såg helt Nils ut når livet måtte vere over magen!!! :hoho: Så den får vi håpe passer til dåpen år eller noe ;) )

:flagg: Happy 17.Mai! :flagg:

.

Skrevet

Her går det unna, tredje trimester venter på deg nå :hoppe: hvordan kjennes det, tungt enda?

Håper du får en strålende 17 mai :flagg:

Gjest Ruccola
Skrevet

Her går det unna, tredje trimester venter på deg nå :hoppe: hvordan kjennes det, tungt enda?

Håper du får en strålende 17 mai :flagg:

Jeg ER vel i 3 trimester allerede tenker jeg ;) Er 29 uker på torsdag :nigo:

(Om man regner sånn som jeg tenker da, det aner jeg faktisk ikke om man gjør :fnise: )

Joda, kjennes bra ut! Begynner jo å merke at magen står mer ut og er tyngre, men går helt fint foreløpig :)

Har vert en travel dag på jobb i dag, merker at det er mye folk hjemme til å feire 17.mai :jepp: Så litt vondt i beina, men skal ikke gå i tog i morgen uansett, så tenker det skal gå fint ;)

Når er man høygravid forresten? Er det når man har 40 dager igjen til termin?

Skrevet

Så fantastisk å bli valgt til forlover :strix: Kjenner til det med bunad og mage, det var noen dilemmaer i fjor :fnise:

Ha en strålende dag i morgen :jepp:

Gjest Ruccola
Skrevet

Da er det hverdag igjen, og nå skal jeg på jobb :)

Merker at jeg er litt mindre effektiv en vanlig på jobb, men utenom det gjør jeg stort sett alt som jeg pleier :)

Hadde en rolig dag i går der vi bare var hos svigers. Følte ikke for å gå ut i plaskregnet noen av oss, og bestefaren er så dårlig til beins uansett. Så vi koste oss med god mat og godt selskap, og passet på å ha åpen verandaen litt så vi fikk høre litt korpsmusikk innimellom :fnise:

Skrevet

Ble en rolig feiring på hjemmebane her også. Var uvant, men deilig! :)

Ha en fin dag på jobben! :klemmer:

Skrevet

Nå har jeg lest meg opp litt ;)

Angående leggkramper så var jeg veldig plaget under svangerskapet selv, kjære måtte massere leggene mine, jeg knasket magnesium og bananer i lange baner :ler:

Også fikk jeg et kjerringråd av jordmoren min, som visstnok var mye praktisert før i tiden.

Knyt en ulltråd (100% ull) rundt hver ankel, dette skulle visst hjelpe. Jeg prøvde og om det skyldes ulltråden eller alt det andre jeg gjorde vites ikke, men borte var leggkrampene den natten.

På apoteket får du kjøpt kremer mot det unevnelige som skal hjelpe, jeg fikk aldri hemorider av svangerskapet, men kjære fikk dem for meg, å han klarer jo ikke å kjøpe kremene selv, for det er jo pinlig må vite, så da måtte jeg trå til og jeg mener man kan bruke dem som gravid, det er bare å spørre betjeningen :)

Jeg tipper det er ei lita jente i magen din jeg - vet ikke om du har tippeliste enda men jeg tror det er ei jente du bærer på ;)

Koslig med en rolig feiring av 17. Mai også :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...