Gå til innhold

Vesla har snudd vår verden på hodet! :D

Gjest Ruccola

Anbefalte innlegg

Er rett og slett maksimalt misunnelig på deg i forhold til at dere skal til syden!!! Og tenk hele 21 uker! Kjenner du masse liv i magen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ruccola

Så bra at dere har kontroll på alt som skal gjøres før dere skal dra, man slapper mye bedre av når man først drar hvis huset er strøkent til en kommer hjem igjen :)

Høres ut som om du har det ultimate svangerskapet da men ingen plager. Håper jeg blir like heldig hvis det blir min tur en gang :jepp:

Ha en flott kveld sammen med sambo :klemmer:

Sålangt skal jeg ikke klage ihvertfall! Veldig sliten og kvalm i starten da, men det er nå de fleste ;)

:hoppe: for 21 uker!! :hoppe:

Kos dere masse masse med bursdager, pakking til ferien, og ferie, når den tid er der!! :klemmer:

Det skal vi vettu! Siste ferien som bare oss to :hjerte:

Jeg har også høy samboer (over 190) og han syns Emmaljunga var veldig fin å trille. Vi har prøvekjørt på butikk ;) Man kan jo regulere håndtaket sånn at det passer uansett høyde. Simo er sikkert grei den også, men jeg syns den er alt for stor og tung. Har trillet vognene til veninner/familie, og med baby oppi blir det tungt i bakker. En venninne angret på at hun kjøpte simo rett og slett fordi hun syns den var for tung. Men dette er jo smak og behag da! Dere får prøve litt forskjellige vogner, så finner dere nok noe som passer for dere :jepp: Jeg syns jo også myggnetting i kalesjen høres lurt ut, men det er mulig vi har gått glipp av noe :ler: Høres uansett ikke ut som noe stort problem!

Så flott at formen er fin! Vi er jammen heldige, det er mange som virkelig sliter under graviditeten :filer:

Er det i dag dere reiser? I så fall: god tur og kos dere masse :klemmer:

Ja vi må rett og slett bare prøve litt, for som sagt så har vi ikke sett på en eneste en i real life enda :)

Nei vi reiser ikke i dag, men er snart klare med det meste, så da kan vi kose oss før vi drar i steden for å stresse ;)

Er rett og slett maksimalt misunnelig på deg i forhold til at dere skal til syden!!! Og tenk hele 21 uker! Kjenner du masse liv i magen?

:nigo:

Er ikke sånn super sydenvarme der vi skal, men er varmt nok, og det passer oss begge helt supert siden vi sliter når det blir over 25 grader :fnise:

Vi liker å reise på turer, besøke småbyer og storbyer rundtomkring og generellt oppleve mye. Du finner oss ikke mye på stranda når vi er i syden for å si det sånn! :gjeiper:

Kjener bra med liv nå ja. ikke hver dag, men mange ganger i uka :rodmer:

Da er det vel tid for jobb tenker jeg, så er det helg! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig det skal bli med en liten utflukt! :hoppe:

Vi vurderer en tur til en storby i Europa i løpet av våren vi og, men usikker på om vi heller skal spare det til en større ferie senere i år. Det er så vanskelig å planlegge når man ikke vet hva som skjer med prøvingen osv :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så utrolig deilig det blir med en syden tur da! Her hjemme i Norge er det jo lett å bli underernært på :sol: hvertfall nå på denne tiden :fnise:

Har veldig lyst på en uke i varmen selv, så spent på å høre referat om gravid på tur :fnise:

Ha en kjempefin tur! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen min har nettopp vært i syden, og hun er 19 uker på vei. Det gikk kjempefint! Eneste er at hun har vært litt småbekymret i ettertid da hun kan ha spist noen upasteriserte oster og eventuelt kjøtt som ikke er anbefalt. Men det går vel som regel bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Jeg spiser ikke ost, så det problemet er eliminert :)

Leg liker kjøttet gjennomstekt (les: Svidd :fnise: ) Så det går bra også!

Og til slutt så skal vi lage nesten all maten hjemme hos de vi bor med, så vi har full kontroll der også :)

Tenker det skal gå helt fint! Eneste jeg er spent på er om jeg får lov å beholde den ekstremt gode formen jeg er i nå! Rangler til klokken ett uten problem, jogger meg opp trappene og er generellt i superform! :nigo:

Nå må jeg løpe på jobb i snøværet, men ser dere senere! :goodbye::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ruccola

Jeg har forresten tre uåpnede brett med Ceracette minipiller om noen bruker de.

Jeg kommer ikke til å gå på piller mer, så om noen vil ha dem er det bare å sende meg en pm med adresse så sender jeg dem :)

Går ut om ett år, så her blir de evt bare kastet om ingen vil ha dem ;)

De skal kunne brukes rett etter fødsel, for er de man gjerne blir satt på når man ammer sier søsteren min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten tre uåpnede brett med Ceracette minipiller om noen bruker de.

Jeg kommer ikke til å gå på piller mer, så om noen vil ha dem er det bare å sende meg en pm med adresse så sender jeg dem :)

Går ut om ett år, så her blir de evt bare kastet om ingen vil ha dem ;)

De skal kunne brukes rett etter fødsel, for er de man gjerne blir satt på når man ammer sier søsteren min :)

Hva tenkte du å begynne på etter fødsel? Jeg har lyst å se på muligheten for kobberspiral, så slipper man disse hormonene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt i villrede på hvilken prevensjon jeg skal bruke etter fødselen... Har faktisk vurdert å begynne på Cerazette igjen, men jeg hater de dumme hormonene! Skal de ikke snart finne opp p-piller for menn?

Du skal kanskje ikke bruke noe, Ruccola?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Nei første tanken min er å ikke bruke noe siden vi brukte et år på å bli gravide. Vil gjerne ha dem tett, men helst ikke tettere enn 1,5 år da, men vi får se :)

Satser på ingenting i første omgang, så får vi se hva jeg føler når Ruccoliten er kommet på utsiden :)

Om vi er friske og raske og jeg har normal energi, så er det jo ikke utenkelig å bli gravid igjen tenker jeg. Mens om vi skulle få et kolikkbarn eller annet som tar mye tid og energi kommer vi vel til å vurdere alternativer for å utsette en ny graviditet litt ;)

Nå baker jeg litt boller vi kan kose oss med før vi skal dra. Kanelsnurrer :)

Greit å ha litt i frysen til vi kommer hjem også, i tilfelle vi kommer hjem i helgen når butikken ikke er åpen (Vet ikke hvor lenge vi blir i storbyen med slekt før vi kommer hjem)

Ellers så er alt pakket og klart. Bare yttertøyet og toalettsaker som mangler ;)

Tenkte å vaske over gulvene og sånt før vi drar også, og vaske badet. Men har god tid enda så kan putle litt med sånt de neste dagene :)

Akkurat nå bare nyter jeg litt fred og ro i sofaen før jeg skal gå å kjevle ut deigen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en :klem: til deg, er veldig dårlig å oppdatere meg i boka di om dagen, må bare beklage men her går det i et!

Her går det unna hos deg ser jeg, begynner å få ordnlig mage nå?

Kobbarspiralen er jo fin å sette in hvis man vil prevensjon uten hormoner og kan ta ut når man er klar.....men man kan jo blø mer på den en vanlig mens......

ellers hvis det er ikke sååå krise og du får til amming så kan man jo bruke det som "prevensjon" til man er klar......MEN da bør man nattamme for å ha det som sikkert som det går an(ikke i alle tilfeller såklart).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Er ikke noe systematisk flink å skrive i andre sine bøker jeg heller Neytiri, så det er helt greit ;)

Nå er det boller i magen, og vi har hatt en koselig kveld med tv-titting :)

Har forresten sett Ruccolitens spark fra utsiden i dag! :hoppe::rodmer:

Stasmmrt magehuden ved å dra navleområdet oppover, og da så både jeg og kjære de sterkeste sparkene utenpå magen! :nigo:

Sterke lille Ruccoliten vår! :strix:

Nå kjenner jeg at senga roper, klokka er jo tross alt nettopp flyttet en time også kom jeg på ja, så best å ikke drøye det for lenge i dag ;)

Natta alle sammen! :goodbye::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig at dere kan se sparkene på utsiden!! Nå bokser lille Ruccoliten i superfart, og blir større og sterkere for hver dag! :hjerte:

Første gangen vi kunne se sparkene utenpå magen var en dag når vi var på ferie, og lå ved bassenget. Plutselig "hoppet" magen, og kjære utbrøt "Åh, var det beibien som sparket?? med rørt stemme. Etter det var han "mage-frelst" :)

Nattinatt! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Ja blir litt mer morro for mennene også når de får begynne å ta litt mer del i lillegulls verden ;)

Nå er det siste dagen min på jobb før jeg drar, så er ikke sikksert jeg blir noe serlig her inne dissa dagene. Blir borte i ca 2 uker, men usikker på om vi har nett der eller ikke ;)

Uansett så ønsker jeg alle en finfin vår, for den kommer nå har jeg bestemt :fnise:

Og om ikke, så skal jeg jammen ta med meg solen hjem igjen!!!! :nigo:

:goodbye::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...