Gjest Ruccola Skrevet 3. mars 2011 #1001 Del Skrevet 3. mars 2011 Innom og oppdaterer meg Så koselig at du har begynt å kjenne liv Åååå, husker fortsatt første gang jeg også kjente det...alt blir liksom så veldig mye mer virkelig at det faktisk er et lite vesen der inne som skal vokse seg stor og sterk og som en gang skal ligge i armene dine og se opp på deg Apropo BH ville jeg bare ha kjøpt ny vanlig BH til en billig penge når du virkelig trenger det...her har jeg økt fra 70A til 80C og jeg har ikke født enda Noen øker mye, mens andre øker nærmest ingenting for så å sprette i været når melka kommer, så kjipt å bruke masse penger på noe man ikke får brukt. Du kan jo også kjøpe forlengere dersom problemet er rundt. Veldig fin mage du har forresten Jøss du er jo helt på innspurten du!! Så spennende! Ja klarer ikke helt se for meg hvordan livet vil bli med en liten en som trenger oss 24/7 men vi er ihvertfall klare og står med åpne armer! Ja, tror jeg skal ta meg et raid på H&M og ellos og bestille litt bh'er fra restkassene Det pleier jeg å gjøre innimellom, for jeg HATER å prøve bh'er i butikker! Så da setter jeg meg ned og bestiller 10-15 bh'er på nett, og når jeg får dem hjem prøver jeg alle. Da er det som regel 3-4 stykker som passer godt, og resten sender jeg bare tilbake Syns det ABSOLUTT er verdt de 45 kronene jeg betaler for å sende i retur Får bruke god tid foran mitt eget speil, og hvirkelig gi meg tid til å kjenne etter hvilke som passer og ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 4. mars 2011 #1002 Del Skrevet 4. mars 2011 Ja, tror jeg skal ta meg et raid på H&M og ellos og bestille litt bh'er fra restkassene Det pleier jeg å gjøre innimellom, for jeg HATER å prøve bh'er i butikker! Så da setter jeg meg ned og bestiller 10-15 bh'er på nett, og når jeg får dem hjem prøver jeg alle. Da er det som regel 3-4 stykker som passer godt, og resten sender jeg bare tilbake Syns det ABSOLUTT er verdt de 45 kronene jeg betaler for å sende i retur Får bruke god tid foran mitt eget speil, og hvirkelig gi meg tid til å kjenne etter hvilke som passer og ikke Godt å høre det ikke bare er meg som gjør sånn. Liker også best å prøve klær hjemme, da ser man litt bedre hvordan det sitter også bytter jeg/sender tilbake om det ikke skulle passe Ha en flott fredagskveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 4. mars 2011 #1003 Del Skrevet 4. mars 2011 Godt å høre det ikke bare er meg som gjør sånn. Liker også best å prøve klær hjemme, da ser man litt bedre hvordan det sitter også bytter jeg/sender tilbake om det ikke skulle passe Ha en flott fredagskveld! Ja ihvertfall bh'er Ble ikke så innmari mange, men ca 6-7 tror jeg, så vi får nå se om noen av dem passer. Er fryktelig kresen på bh'er Bestilte også en bikini med større cup siden vi skal til syden neste mnd Så ble det jo noen bodyer, nattpysjer og diverse smått da såklart Nå sitter jeg og kjære og koper i sofaen med brus og ostepop, og glor på boksen Skikkelig deilig å sløve litt sammen etter gammelt! God fredag og god helg til alle! PS: Kjenner Ruccoliten godt nå, men bare når jeg enten har brettet ned gravidbuksen så den sitter litt stramt, eller når jeg har pc-brettet til laptopen oppå magen.... Veldig deilig!!! :rodmer: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 5. mars 2011 #1004 Del Skrevet 5. mars 2011 ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ!!!!!!!! Satt nettop i sofaen og koste meg med en film mens kjære spiller litt, og plutselig dingler det ern edderkopp 20 cm fra nesa mi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! HATER edderkopper!!!!! Hvorfor måtte den komme ned ifra spoten i taket AKKURAT over der jeg sitter da Ropte på kjære som skulle ta den, men jaggu rakk ikke krapylet å klatre opp igjen før kjære rakk å få henter papir å ta den med!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Så nå sitter jeg på spisebordet og ser film på pc'en, og kommer ikke til å nerme meg sofaen igjen før krapylet er tatt! Klør OVERALT jeg nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 5. mars 2011 #1005 Del Skrevet 5. mars 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 5. mars 2011 #1006 Del Skrevet 5. mars 2011 Æsj.. Jeg hater edderkopper også, så jeg ville ikke satt meg i nærheten engang.. Får håpe han får den bort!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 5. mars 2011 #1007 Del Skrevet 5. mars 2011 Han fikk ikke tatt den For all del, den var liten, og jeg var trett og sliten, men alikevel er jeg ikke glad i de krypa! Sitter fortsatt ikke der jeg pleier i sofaen for å si det sånn Skal ta støvsugeren etterpå og kjøre den oppimellom. Kanskje det føles litt bedre da. Får vel juble bittelitt for 18 uker i dag, selv om det nok ikke er riktig Er egentlig bare veldig usikker på dette uke-greiene nå etter vi ble flyttet så rart på UL. Hvor lenge går man gravid egentlig? Regner man 40+2 eller 40?3 ? Kan jeg da starte på termindagen og telle meg bakover for å finne akkurat hvilken dag jeg er på nå? Når jeg har termin på en lørdag, vil vel egentlig ikke bytte-dagen min vere på lørdager i det hele tatt, men 2-3 dager tidligere? (alt etter om det er +2 eller +3 man regner) ?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 5. mars 2011 #1008 Del Skrevet 5. mars 2011 Edderkopper kan holde seg UTE! Er det ikke 40 + 2 som er mest vanlig da? Men på det skjemaet du fikk på UL'n så står det vel ny termindato og hvor langt de mente du er når du var der.. Det gjør det på mitt i hvert fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 5. mars 2011 #1009 Del Skrevet 5. mars 2011 Edderkopper kan holde seg UTE! Er det ikke 40 + 2 som er mest vanlig da? Men på det skjemaet du fikk på UL'n så står det vel ny termindato og hvor langt de mente du er når du var der.. Det gjør det på mitt i hvert fall Jo, iølge dem er jeg 18 uker i dag, det er det jeg ikke får til å stemme Har samme byttedag som tidligere, dvs at jeg ble flytte en hel uke om man går utifra ukene. Mens selve terminen bare ble flyttet 4 dager. Skal prøve å regne meg bakover og se hva jeg kommer frem til. I mitt hode må jo det vere det eneste riktige? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 5. mars 2011 #1010 Del Skrevet 5. mars 2011 Det der termingreiene stemmer jo aldri. På mitt UL-skjema sto terminen 21.12 og at jeg var 17+3. Om jeg telte fremover da, havnet jeg på 40+4. Viste seg de hadde gjort en feil da, så terminen ble flyttet til 20.12, og da ble det 40+3. Men jordmor og sykehus ble aldri enige om hvor langt jeg var på vei da Murmel ble født, sykehuset mener jeg var 37+0, noe som i hvert fall ikke stemmer.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilla Skrevet 5. mars 2011 #1011 Del Skrevet 5. mars 2011 Innom og legger igjen et spor jeg. Så koselig at Ruccoliten gir tydelige livstegn fra seg. Leste meg litt tilbake, men muligens ikke langt nok så nå spør jeg; har du vært på standard-ul? Altså ca rundt uke 18? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilla Skrevet 5. mars 2011 #1012 Del Skrevet 5. mars 2011 Nå leste jeg ei side til, og da fant jeg jo ut at dere har vært på ordinær ul. så bra at alt så greit ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 5. mars 2011 #1013 Del Skrevet 5. mars 2011 Ja var for litt over en uke siden ifølge legen var jeg 16+5 da så var jo på UL litt tidlig sånn sett. (etter menstermin var jeg 17+5) Ja det er deilig å kjenne liv! Kjenner det som sagt bare når jeg har noe oppå magen (men mine/sambo sine hender går ikke, må vere noe stabilt uten puls i ) Nå nettop satte jeg pc-puten inntil magen, og da kjenner jeg ham/henne Men gleder meg til jeg kjenner det helt utav det blå, og til sambo også kan kjenne! Lar tickeren stå på 18+2 for nå, så skal jeg høre med jordmor når jeg skal dit på torsdag om det er 40+2 eller 40+3 man regner God helg damer! Koooos dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 6. mars 2011 #1014 Del Skrevet 6. mars 2011 Skal man bli redd når man har hatt kraftige smerter nesten hele natten.....? Var litt rar i går også, sliten i mageområdet og mageknip. Men våknet i natt og hadde så vondt oppe i høyre side at jeg bare lå og vred meg! Ikke så vondt at jeg gråt av det, men jammen ikke langt ifra! Umulig å ligge stille! Sovnet og våknet i ett fra 2-3 tiden, og endet opp med å stå opp halv ni fordi jeg ikke orket å ligge mer Var på nippen til å vekke kjære, men tenkte at så lenge det ikke er så vondt at jeg gråter, klarer jeg meg sikkert fint Er hele høyresiden egentlig, men mest helt oppe på innsiden av ribbebeina. Googlet litt, for jeg vil liksom ikke ringe legen på en søndag, da må jeg nemlig på sykehuser for legekontoret har ikke beredskap i helgene her jeg bor Her er det jeg fant mest relevent: Nyrenes arbeid øker også i svangerskapet, og de øker litt i størrelse. Det skjer en stor utvidelse av nyrebekkenet og av urinlederne. Mange kvinner er plaget av nyresteinlignende smerter på høyre side. Det skyldes antakelig trykk på urinlederen der den krysser de store blodårene til livmoren og eggstokkene, og kalles vena ovaricasyndrom. Hos enkelte kan det bli så plagsomt at det er nødvendig å legge inn et kateter til nyrebekkenet for å avlaste. (fra http://www.snl.no/.sml_artikkel/graviditet som var veldig greie sider forresten ) Er ikke så vondt i dag, så ser det an. tar det seg opp igjen må jeg nesten bare ringe å prate med noen for å roe meg litt tenker jeg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 6. mars 2011 #1015 Del Skrevet 6. mars 2011 Jeg opplevde det samme for noen uker siden (tipper jeg var ca like langt på veg som deg). Våknet om natta av uutholdelige smerter helt øverst i magen... Skjønner hva du mener med at det kjennes ut som noe alvorlig - og etter å ha googlet litt ble jeg i alle fall bekymra Fant ut at det kunne være både nyrestein og svangerskapsforgiftning og det hele. Jeg sov ikke mer den natta, men så gikk det over igjen, og jeg tenkte at jeg heller fikk ringe legevakt om det skjedde flere ganger. Det har det heldigvis ikke gjort, og jeg har konkludert med at det må ha vært luftsmerter? Fant noen gamle tråder her og på andre forum om samme problemet... Synes du uansett skal ringe legevakta om du blir bekymra - om ikke annet så for å få ei god forklaring. Man skal jo være ekstra på vakt når man er gravid, i tilfelle det virkelig er noe alvorlig. Men jeg tipper det ikke er det. Håper det ikke skjer flere ganger i alle fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 6. mars 2011 #1016 Del Skrevet 6. mars 2011 Jeg opplevde det samme for noen uker siden (tipper jeg var ca like langt på veg som deg). Våknet om natta av uutholdelige smerter helt øverst i magen... Skjønner hva du mener med at det kjennes ut som noe alvorlig - og etter å ha googlet litt ble jeg i alle fall bekymra Fant ut at det kunne være både nyrestein og svangerskapsforgiftning og det hele. Jeg sov ikke mer den natta, men så gikk det over igjen, og jeg tenkte at jeg heller fikk ringe legevakt om det skjedde flere ganger. Det har det heldigvis ikke gjort, og jeg har konkludert med at det må ha vært luftsmerter? Fant noen gamle tråder her og på andre forum om samme problemet... Synes du uansett skal ringe legevakta om du blir bekymra - om ikke annet så for å få ei god forklaring. Man skal jo være ekstra på vakt når man er gravid, i tilfelle det virkelig er noe alvorlig. Men jeg tipper det ikke er det. Håper det ikke skjer flere ganger i alle fall! Ja jeg hadde jo noe lignende for en ukes tid siden også, men da var det ikke så ille, og det varte ikke lenge. Jeg tenkte også på luftsmerter. Det blir vel mer mellomrom mellom mine egne organer når livmoren vokser ok enkelte organer blir skviset sammen vil jeg tro. Så å tenke at det er luft som legger seg øverst i bukhulen tenkte jeg på ja. Men aner jo ikke da. Men jeg tar meg en telefon om det blir like sterkt igjen, for det var ganske så vondt altså! Jeg blir egentlig ikke mer bekymret av å google ting jeg da. Finner heller roen med at det kan vere sånn eller sånn. Jeg har vist en ganske unik egenskap med å se det positive og ikke det negative i mange ting :gjeiper: Urolig er jeg jo, men ikke direkte bekymret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 6. mars 2011 #1017 Del Skrevet 6. mars 2011 Nå sparker forresten Ruccoliten for harde livet! Pc-puten ligger på nederste del av magen og da kjenner jeg det så godt! La hånda nedpå samme stedet, og jammen kjente jeg det da også! Det er første gang!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 6. mars 2011 #1018 Del Skrevet 6. mars 2011 (endret) Håper du slipper mer smerter Husker at jeg hadde luftsmerter ganske sent i svangerskapet som var så sinnsykt vondt! Koselig med spark jeg husker at Goffel sparket ekstra mye hvis jeg hadde på jeans og lente meg fremover, for da ble det trangere for han Og plutselig en dag så jeg det utenpå magen. Savner baby i magen når jeg leser her inne Utrolig rart å tenke på at Goffel lå inni magen min, altså!! At det var hans små føtter som sparket meg... Endret 6. mars 2011 av Pupsilure Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 6. mars 2011 #1019 Del Skrevet 6. mars 2011 Ååh så moro å se utviklingen og at du kjenner liv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 6. mars 2011 #1020 Del Skrevet 6. mars 2011 Håper du slipper mer smerter Husker at jeg hadde luftsmerter ganske sent i svangerskapet som var så sinnsykt vondt! Koselig med spark jeg husker at Goffel sparket ekstra mye hvis jeg hadde på jeans og lente meg fremover, for da ble det trangere for han Og plutselig en dag så jeg det utenpå magen. Savner baby i magen når jeg leser her inne Utrolig rart å tenke på at Goffel lå inni magen min, altså!! At det var hans små føtter som sparket meg... Har ikke kjent noe spesiellt mer smerter, så det er bra Sov 4 timer på sofen da Sovnet midt i 5-mila og kjære måtte vekke meg til det nermet seg målgang Så sluknet jeg igjen etter å ha tisset litt. HELT utslitt etter natten! Jeg også kjenner det best når jeg sitter forover med jeans på Ååh så moro å se utviklingen og at du kjenner liv! Ja det er deilig Kjenner det omtrent hver dag nå når jeg har lært meg triksene! PC-puten er mest effektiv Nå er jeg alldeles kjøttkake etter å ha sovet så lenge.... hodepine, slapp, stiv i kroppen og bare generellt blæh! Men godt var det alikevel da :gjeiper: Lurer faktisk på om jeg har bittelitt feber, men får se det an til jeg våkner litt mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå