Gå til innhold

Vesla har snudd vår verden på hodet! :D

Gjest Ruccola

Anbefalte innlegg

Gjest Ruccola

:klemmer:

Nå kommer det snart noen som varer for alltid :hjerte:

:klem:

Sant det! Men savnet etter L vil nok alltid vere der uansett. Han var så liten når jeg kom inn i bildet, og jeg var der til hun var nesten 7 år.

:rodmer:

Fikk en litt bekymrende sms nå. En venninne er på sykehus med begynnende åpning og hun er bare i uke 35. Vet det stort sett går bra etter uke 34, men hun er så ung, og jeg er redd hun kanskje ikke takler en prematur så godt :sjenert:

Hun er veldig avhengig av skryt, oppmerksomhet og kjærlighet, og jeg er så redd for at om hun merker at hun ikke får noe særlig kontakt med babyen i starten, så vil hun ikke finne roen og bli ordentlig glad i babyen...... Håper det bare er min omsorgsfølelse som går litt amok, men kjenner jeg er oppriktig bekymret ja :sjenert:

Neytiri, du fikk vel Bumba i uke 34 eller 35? Hvor lang tid gikk det med henne før du følte du fikk kontakt med henne? Kanskje det bare er jeg som har lest for mye om premature? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ruccola

.

:danse::hoppe: 16 uker i dag!!!!! :hoppe::danse:

Noen få timer på jobb, og så tror jeg at jeg må lokke kjære med meg ut å gå tur! Nydelig vær her i dag! :sol:

Må løpe, God helg damer! :klemmer:

Endret av Ruccola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danser: 16 uker :danser:

Ang kontakt med babyen, så syns jeg det tok tid før jeg fikk noe særlig kontakt med min baby, født i uke 41+4 også :jepp: Den første uken åpnet han knapt øynene, og han så ikke på meg før rundt 3-4 uker. Jeg syntes det ble veldig mye bedre med baby når man begynte å kommunisere mer, rundt 2-3 mnd. :) Håper det går bra med venninnen din og babyen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

:danser: 16 uker :danser:

Ang kontakt med babyen, så syns jeg det tok tid før jeg fikk noe særlig kontakt med min baby, født i uke 41+4 også :jepp: Den første uken åpnet han knapt øynene, og han så ikke på meg før rundt 3-4 uker. Jeg syntes det ble veldig mye bedre med baby når man begynte å kommunisere mer, rundt 2-3 mnd. :) Håper det går bra med venninnen din og babyen :klem:

Det høres bra ut :)

Foreløpig går det greit. ble sendt hjem, så vi får tro hun får holde på babyen i noen uker til :)

Nå har jeg fått god frokost med kjære :rodmer:

Fikk rosa tulipaner i går, og han måtte innrøme han hadde prøvt å få tak i gave til meg.. Ville kjøpre gravidsele til meg, men butikken var stengt på lørdag!

Koselig bare at han tenkte på det syns jeg, så får vi kjøpe selen på mandag i stedet :)

Skal kjøre og besøke bestefar i dag. Han har vert litt dårlig i det siste, og er på sykehus. Må nesten benytte oss av fridagen til sånt, så ikke vi risikerer å ikke rekke å besøke.... Han er tross alt en gammel mann på snart 89... :sjenert:

Så vi aner jo hvilken vei det går nåe en har vert dårlig siden før jul :sukk:

Men sånn er livet dessverre, man er ikke bygget for å vare evig.

Gleder meg ikke til mange timer i bil i fineværet, men sånn får det bare bli.

Ønsker alle mødre en god morsdag, og alle fremtidige mødre også! (Om det er om en mnd eller om 10 år :nigo: )

:klemmer: :klemmer: :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kenghuru

Så koselig å sitter her å lese gjennom de siste sidene i boka di...det høres ut som du koser deg...og ikke minst har en så søt kjære :)

Ingenting er jo som å bli vartet opp når man er gravid :rodmer:

Ang sånt belte så kan dere også evt sjekke på finn...vi kjøpte et til halv pris der og det er maaaange til salgs :)

Håper det står bra til med bestefaren din...tatt i betraktning av alder og form :klemmer: Man må jo bare prise seg lykkelig for hver dag man får med besteforeldrene sine når de begynner å komme sånn oppi åra :jepp:

Ha en fortsatt fin søndag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Så koselig å sitter her å lese gjennom de siste sidene i boka di...det høres ut som du koser deg...og ikke minst har en så søt kjære :)

Ingenting er jo som å bli vartet opp når man er gravid :rodmer:

Ang sånt belte så kan dere også evt sjekke på finn...vi kjøpte et til halv pris der og det er maaaange til salgs :)

Håper det står bra til med bestefaren din...tatt i betraktning av alder og form :klemmer: Man må jo bare prise seg lykkelig for hver dag man får med besteforeldrene sine når de begynner å komme sånn oppi åra :jepp:

Ha en fortsatt fin søndag :klemmer:

Takk :)

Vet det finnes mange belter til en billig penge, men det er ikke anbefalt å la dem gå i "arv" noe serlig. Venninna mi kjøpte et, og det var tydelig av gamlesorten med borelås. Borrelåsen spratt opp hele tiden! Hun fikk ikke pengene tilbake heller :nei:

Og de nye nå er med knapper. Og jeg tenker nå at om man bruker det hver dag, så knapper man nå jammen de knappene opp og igjen en mengde ganger i løpet av en graviditet!

Knapper også blir jo slakkere med tiden.

Så vi har bestemt at sikkerhetsutstyr skal vi ha nytt - ingen diskusjon på det.

Kjære er ekstremt opptatt av sikkerhet i bil (gode dekk, god bil, handsfree...osv)

Nå må jeg løåe på jobb, men vi snakkes damer! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meningen å være pirkete, men gravidbelte er strengt tatt ikke sikkerhetsutstyr. Det er kun for at det ikke skal være ubehagelig med vanlig belte. Den vil ikke gjøre noe annerledes ved en eventuell krasj, for det er nemlig ikke lov. :)

Venninnen min brukte et slikt belte, og var helt avhengig av det. jeg prøvde hennes, og merket ingen forskjell, så for meg var det ikke noe vits med et sånt. Syntes ikke det var noe ubehagelig med vanlig belte.

Helt enig i at sikkerhetsutstyr er verdt å bruke penger på! Kunne aldri kjøpt brukt bilstol f.eks :jepp: Mannen min er også veldig opptatt av sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sånt, men brukte det bare mens jeg var kvalm og ikke orket noe som helst press på magen. Etterhvert når den blir større, ligger jo beltet greit under der uansett. Også stemmer det det som Pupsilure sier, et sånt belte skal ikke forandre noe på hvordan bilbeltet oppfører seg i en kollisjon. Det der med at fosteret kan ta skade av at beltet ligger over magen er bare tøys, det er klart det er en risiko, men den blir ikke noe mindre av at beltet holdes fast nede. Og beltet skal jo ligge nede ved hoftene uansett om man er gravid eller ei. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Ja vi vet at det ikke nødvendigvis har noe å si ved en eventuell kollisjon ;)

Bare vil ha nytt uansett, så det forhåpentligvis holder til neste barn også :)

Bestefar klarer seg fint foreløpig, så får vi se hvordan det går.

Venninnen min er hjemme og har ikke merket noe mer til fødsel, så ser ut som om det bare var noen falske rier som lurte alle. Så da får vi tro hun får gå noen uker til ihvertfall!

Nå er kjære på kurs, så dagens valentinesdag er date med meg og sofaen. :gjeiper:

Må stryke litt klær, men det er alt jeg skal gjøre i dag tror jeg. Er sliiiiten etter helgen med mye kjøring på dårlige og glatte veier :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Da bærer det avsted til jobb igjen, og så skal jeg ha et par dager fri :)

Har mye å gjøre her hjemme, så håper å ikke vere så mye her inne da :sjenert::fnise:

Her skinner solen og man har skikkelig vårførelse i kroppen! Bare sola er fremme så kjenner jeg at jeg har lyst å kle meg i lyse og lette klær! Flere som har det slik? :) Litt kaldt enda for linbukse og silketopper liksom :fnise:

Ha en fantastisk lillelørdag damer! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Våren er absolutt velkommen når som helst hos meg nå! :sol:

:ler:

Ha en fin lille lørdag :) Jeg tar helg i ettermiddag jeg.... :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Ha en fin lille lørdag :) Jeg tar helg i ettermiddag jeg.... :skya:

Jeg også! :hoppe:

...eller, må jobbe litt ekstra på lørdag da, men er bare 5 timer, så går helt fint ;)

Er så sliten nå!

Hadde kjempe mye enegi på jobb i dag og har nok gjort aaaalt for mye.... Sliten i hodet og i kroppen, og magen strammer seg.

Nå dro kjære på øving, så da blir det nok sofaen og meg i kveld også... :sjenert:

Får middagsgjester i morgen så glad jeg har fri og kan bruke hele dagen på å lage klart! Må støvsuge, støvtørke, vaske litt klær og kanskje skifte noen duker og styre litt ellers.Hadde tenkt å gjøre det i dag så jeg kunne konsentrere meg om maten i morgen, men da får jeg heller stå opp tidlig og jobbe puljevis i morgen tenker jeg.

Totalt utslitt rett og slett! :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Da er frokosten inntatt, og nå skal huset shines!

Solen titter inn, så må nok tørke litt vinduer også ser jeg ja....... ;)

Begynner å bli en lang liste, så bare å sette i gang!

Men skal passe på å ta masse pauser innimellom, vil ikke bli like sliten som jeg var i går! :nei:

Da forsvinner jeg som en virvelvind! *svusj*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke jeg har tittet innom boken din tidliere ruccola :sjenert:

Men nå vil jeg være med!! :biggrin:

Ikke hatt tid til å suse gjennom de noen og førti første sidene enda, men tar det på sikt ;)

Kos deg med "shining" av hjemmet i dag, jeg gjorde det i går så i kveld skal jeg bare sløøøøøve med mann og pus :rodmer:

Endret av mjau-mjau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Tror ikke jeg har tittet innom boken din tidliere ruccola :sjenert:

Men nå vil jeg være med!! :biggrin:

Ikke hatt tid til å suse gjennom de noen og førti første sidene enda, men tar det på sikt ;)

Kos deg med "shining" av hjemmet i dag, jeg gjorde det i går så i kveld skal jeg bare sløøøøøve med mann og pus :rodmer:

Nå blei jeg også usikker for jeg har nå sett deg både her og der, men velkommen er du uansett ;)

Fikk gjort alt jeg skulle, så da er det godt å finne sofaen nå når besøket er gått hjem :)

Kos deg med husshining og besøk i kveld! Er det noe spennende på menyen? :)

Nei ikke noe spesiellt avansert, bare tortillas ;)

Men lenge siden vi har laget det, så det var kjempegodt! :jepp:

Men er litt sliten nå, så oppvasken skal få stå litt kjenner jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...