Zia Skrevet 16. januar 2011 #781 Del Skrevet 16. januar 2011 Gratulerer med de magiske 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenghuru Skrevet 17. januar 2011 #782 Del Skrevet 17. januar 2011 12 uker Og de neste 28 går aaaaltfor fort så nyt tiden!! Vet det noenganger er lettere sagt enn gjort, men prøv for tiden flyr avgårde Og forresten...har ikke lest veldig nøye, men leste fort at du nevnte at du har kynnere...det har jeg også hatt siden veeeeldig tidlig og det blir bare mer slitsomt så ta ting enda mer med ro så blir det bedre Her har de nesten forsvunnet fordi jeg slappet ordentlig av...slapp av og ikke press deg må bare feire litt til for de magiske 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 17. januar 2011 #783 Del Skrevet 17. januar 2011 LineGourmet,Pupsilure, Dine, Mary Poppins, Iril, Nilla, Sushi,småkjekset, angelou, MonThe og Zia Takk damer! Veldig deilig å vere passert 12 uker, selv om jeg kjenner at realiteten for at noe går galt fortsatt er der. Har som sagt to venninner som har mistet i uke 13, og flere venninner som har kommet på den ordinære UL og der ikke har vert liv/ikke er levedyktig foster Har tilogmed faktisk to venninner som har født døde barn fullgått, så jeg tar ingenting for gitt! Tror det er fornuften min som er der og gjør meg bevisst på at sånn kan det gå. (Er ikke redd for at noe skal gå galt, bare generellt betenkt på saken) Ellers går det litt bedre med formen nå. Fortsatt mye trett og slapp så det blir f ortsatt mye sofatid og lite husvask og sånt, men jeg regner med det slipper etterhvert det også. Blir kvalm om det går for lenge mellom måltidene, og av enkelte lukter. Har hatt noen dager med kraftig hodepine oså, men så lenge det er tilfeldig og ikke noe som fremtrer bortimot hver dag, så skal jeg nok takle det også. Blir forresten så irritert på hun røykadama på jobb Hun er en helt annen person når sjefen ikke er der, og i dag har hun knapt gjort en dritt på jobb! Hvem F... bruker jobbtiden sin til å oppdatere kalenderen, telefonlisten og andre tidkrevende ting da? Har aldri vert borti maken jeg! Jeg kan legge til et nummer på telefonen min om en venninne er innom, jeg kan snakke med venner og kjente som er innom, jeg tar min private telefon om det ike er kunder i butikken, jeg har tilogmed vert på KG fra jobb en gang eller to når det har vert noe helt spesiellt, men da er det snakk om ting som tar to minutter! Ikke 20-30 minutter sånn som hun her holder på med!!! Måtte hvirkelig konsentrere meg om å ikke si noe i dag.... Vil ikke lage kvalme og dårlig stemning akkurat nå, for vi er ikke mange på jobb disse dagene... (Hun er en sånn person som blir drittsur om noen kommenterer noe hun gjør galt) Men om hun holder på sånn en dag til så må jeg bare si noe. Vil ikke gå til sjefen heller, det er så uheldig syns jeg Håper bare noen andre ser dette også, så hun kan bli tatt for det... Men,men...får bare la vere å tenke på det og heller tenke på at jeg slipper henne i et helt år etterhvert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 17. januar 2011 #784 Del Skrevet 17. januar 2011 Da er dette offesiellt blitt en graviditetsbok :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 17. januar 2011 #785 Del Skrevet 17. januar 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 17. januar 2011 #786 Del Skrevet 17. januar 2011 Graviditetsdagbok!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 17. januar 2011 #787 Del Skrevet 17. januar 2011 Gravididitetsdagbok!! Skjønner hva du tenker, ift at man ikke har noen garantier.. Bekymra meg veldig mye de første ukene jeg også. Ga seg litt etter at vi var på UL i uke 12. Etter det så har det gradvis gitt seg. Var noen som sa til meg at man har ingen garantier uansett, og at bekymringene som følger med å bli gravid kommer til å følge deg resten av livet som mor, og slik er det bare. Man har ingen garantier, verken før eller etter fødselen. Synes det hjalp å få høre, av en eller annen grunn. Vet ikke om det gir noen mening for deg, men ville bare dele Kan godt forstå at hu dama på jobb irriterer deg.. Hun iriterer jo tilgomed meg Synes du skal ta det opp med henne jeg. Det er jo egentlig ganske realt av deg, å ta det opp med henne, fremfor å gå rett til sjefen og si det. Håper du får en finfin uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 17. januar 2011 #788 Del Skrevet 17. januar 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 18. januar 2011 #789 Del Skrevet 18. januar 2011 Oi! Har det gått 12 uker allerede!? og for graviditetsbok! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 19. januar 2011 #790 Del Skrevet 19. januar 2011 Graviditetsdagbok!! Gravididitetsdagbok!! Skjønner hva du tenker, ift at man ikke har noen garantier.. Bekymra meg veldig mye de første ukene jeg også. Ga seg litt etter at vi var på UL i uke 12. Etter det så har det gradvis gitt seg. Var noen som sa til meg at man har ingen garantier uansett, og at bekymringene som følger med å bli gravid kommer til å følge deg resten av livet som mor, og slik er det bare. Man har ingen garantier, verken før eller etter fødselen. Synes det hjalp å få høre, av en eller annen grunn. Vet ikke om det gir noen mening for deg, men ville bare dele Kan godt forstå at hu dama på jobb irriterer deg.. Hun iriterer jo tilgomed meg Synes du skal ta det opp med henne jeg. Det er jo egentlig ganske realt av deg, å ta det opp med henne, fremfor å gå rett til sjefen og si det. Håper du får en finfin uke! Nei, er liksom den følelsen jeg også har - at man har ingen garantier uansett. Tror det er sunt å tenke sånn. Man ser liksom realitetene i livet også, og ikke bare rosa sukkerspinnskyer med hoppende feer på.... Ja, burde si noe til henne på jobb, men nå er sjefen tilbake, så får heller ta det ved neste anledning han er borte. Gidder ikke lage sure miner heller, for det VET jeg at det blir da.. Oi! Har det gått 12 uker allerede!? og for graviditetsbok! Da er vi visst offentlige Litt deilig det også, men VELDIG rart! Har jo liksom ikke noe særlig mage eller noe enda! Men den kommer nok snart får vi tro! Nå må jeg gå å spise litt før jobb. Kortdag i dag og de har jeg ikke mange av, så er kjempedeilig! Har alle jordmødre doppler? Vil så gjerne få høre hjertelyden når jeg skal dit i begynnelsen av februar... Tror jeg må høre med venninnen min som fødte for noen mnd siden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 19. januar 2011 #791 Del Skrevet 19. januar 2011 Hva tenker du å spøøre om på JMtime? Har lyst til å bestille meg time til JM jeg også, men har på en måte ingen konkrete spørsmål, føler jeg må ha det Håper kortdagen din på jobb er fin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 19. januar 2011 #792 Del Skrevet 19. januar 2011 Vil tro at alle jordmødre har doppler, de sjekker jo hjertelyden på hver svangerskapskontroll .) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 19. januar 2011 #793 Del Skrevet 19. januar 2011 Hva tenker du å spøøre om på JMtime? Har lyst til å bestille meg time til JM jeg også, men har på en måte ingen konkrete spørsmål, føler jeg må ha det Håper kortdagen din på jobb er fin! Fikk beskjed med legen om å bestille time om en 5-6 uker, så det gjorde jeg. Aner ikke hva jeg skal spørre om, regner med jordmoren har litt andre ting å prate om enn legen har Vil tro at alle jordmødre har doppler, de sjekker jo hjertelyden på hver svangerskapskontroll .) Sjekker de på hver kontroll altså? Det er nå supert om de det gjør ihvertfall, for jeg lengter veldig etter noe livstegn fra Ruccoliten altså! Burde jeg da ha med mannen på jordmortimen?? er det vanlig? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 19. januar 2011 #794 Del Skrevet 19. januar 2011 Vil tro at alle jordmødre har doppler, de sjekker jo hjertelyden på hver svangerskapskontroll .) Nemlig Jeg har ikke hatt med kjære til jordmor ennå. Syns egentlig det er veldig fint å gå alene. Det er liksom mest fokus på "du skal bli mamma" liksom... Heller ikke nødvendig å stille forberedt med masse spørsmål.. det går av seg selv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 19. januar 2011 #795 Del Skrevet 19. januar 2011 Du kan velge selv om du vil ha med mannen, jeg hadde ikke det mer enn én gang, og da var det egentlig bare fordi han ville høre hjertelyden. Men mange par synes det er koselig å gå begge, så dere gjør som dere vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 19. januar 2011 #796 Del Skrevet 19. januar 2011 Jeg hadde også med mannen bare en gang De sjekker hjertelyden hver gang fra uke 14-15 nå livmoren er steget såpass opp fra skambeinet slik at det ikke sperrer for lydbølgene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 20. januar 2011 #797 Del Skrevet 20. januar 2011 Fik beskjeg om at det er vanlig å ha neste kontroll (etter ordinær UL) i uke 24, så har egentlig tenkt/følt at det kanskje er litt unødvendig av meg å bestille meg time før dette.. Har alltid vært litt "redd" for å gå til lege og slikt, føler jeg bare "tar opp tid".. Men ser mange går til JM før dette, så det er nok ganske vanlig. Tror jeg vil gå alene til JM, iallefall den første gangen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 21. januar 2011 #798 Del Skrevet 21. januar 2011 Nemlig Jeg har ikke hatt med kjære til jordmor ennå. Syns egentlig det er veldig fint å gå alene. Det er liksom mest fokus på "du skal bli mamma" liksom... Heller ikke nødvendig å stille forberedt med masse spørsmål.. det går av seg selv.. Ja, er det også regner med. Bare tenkte kanskje det hadde vert koselig for ham også å få høre hjertelyd :rødme: Du kan velge selv om du vil ha med mannen, jeg hadde ikke det mer enn én gang, og da var det egentlig bare fordi han ville høre hjertelyden. Men mange par synes det er koselig å gå begge, så dere gjør som dere vil. Hva pratet dere om når dere var der begge to da? Jeg hadde også med mannen bare en gang De sjekker hjertelyden hver gang fra uke 14-15 nå livmoren er steget såpass opp fra skambeinet slik at det ikke sperrer for lydbølgene Jeg skal til jordmor i uke 15+2, så tenker vi finner noa da Har fått bekreftet med venninnen min at de har doppler her på bygda også Fik beskjeg om at det er vanlig å ha neste kontroll (etter ordinær UL) i uke 24, så har egentlig tenkt/følt at det kanskje er litt unødvendig av meg å bestille meg time før dette.. Har alltid vært litt "redd" for å gå til lege og slikt, føler jeg bare "tar opp tid".. Men ser mange går til JM før dette, så det er nok ganske vanlig. Tror jeg vil gå alene til JM, iallefall den første gangen! Jeg fikk somsagt beskjed med legen min om å bestille time med jordmor rundt det tidspunktet. Er vel for å få begynne på fundusmålet også vil jeg tro, for det har jo ikke blitt målt enda. Jeg har fri i dag! Har sløvet litt på sofaen og nå har jeg laget meg litt mat. Så står litt husarbeid for tur, for nå holder mannen virkelig på å tørne Han har jobbet mye, og blir litt frustrert av å komme hjem til samme huset hver kveld...altså samme rotet kan vi vel si... Men jeg har bare ikke energi til overs når jeg har vert på jobb, så da blir det sofaen på meg! Vasker og henger opp klær, og holder kjøkkenet sånn noenlunde, men overetasjen er ikke noe pent syn for tiden...... Har skiftet på sengen, men det er også omtrent alt jeg har gjort de siste ukene...... Badet trener såååårt en vask, gulvene er bebodde av hybel-ELEFANTER(!!) og jeg har et lass med skjorter som burde få seg en overhøvling med strykejernet...... Så nå driver jeg å laster ned noen episoder av serier jeg liker, så da tenker jeg at jeg får meg en time eller to med stryking ihvertfall, så skal gulvene støvsuges... Badet skal jammen mannen få ta denne gangen, og ellers så får vi tro det begynner å bli bra! Kommer tilbake med statusrapport når kvelden nærmer seg Men sånn pr nå er energien ok, så får tro den fortsetter! Vi snakkes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 21. januar 2011 #799 Del Skrevet 21. januar 2011 Her var sambo selvsagt med på UL, ellers har jeg vært en gang til jordmor og da var jeg alene. Neste gang blir sambo med, like koslig å høre hjertelyden hver gang :rødme: God helg! Ikke slit deg ut med vasking Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 21. januar 2011 #800 Del Skrevet 21. januar 2011 Bare kjapt innom.... Prøvde noen gravidbukser jeg fikk fra naboen, og kjære vene så deilig! Fikk bort fem, og jeg fikk på meg alle! Ene var litt trang å få over hoftene så den blir nok ikke brukt lenge, men de andre satt bra! Ene var litt stor, men det var en linbukse, så den blir fin å ha utover våren for vi lurer faktisk på å besøke et vennepar i spania i april De fleste buksene var fra H&M og faktisk i en str mindre enn jeg vanligvis bruker NÅ er det husarbeid... :hehehe.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå