Gå til innhold

Vesla har snudd vår verden på hodet! :D

Gjest Ruccola

Anbefalte innlegg

Gjest Ruccola

lykke til denne syklusen, håper jo dere ikke trenger den legetimen da!

:fnise: kan ikke legge prøvinga til side bare fordi det er gester nei...

ha en fin uke Ruccola :klem:

Takk :klemmer:

God uke til deg også!

Testet etter EL, og den var som forventet negativ :)

Nå gjenstrår det bare å huske å teste etter jobb hver dag, og drikke lite før det :)

Nå er blir det litt husvask og stryking av klær her, så vi snakkes damer! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ruccola

:bond: :bond: :bond:

Gal av lengsel

Gal av lengsel

Gal av å savne deg

Gal av å vente

og av å tenke på deg

Jeg blir gal av det å tenke på

at jeg bare tenker at jeg savner deg

:bond: :bond: :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! Lenge siden jeg har vært innom her nå, så ville bare inn og gi deg en klem. :klemmer: Håper det blir klaff nå som du minst venter det! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Noen som har erfaringer med urter som skal hjelpe?

Damian, wild yam og sånne ting? (Sikkert feil skrevet, men men :) )

Er på nippen til å prøve det meste nå kjenner jeg :(

Har hatt noen tunge dager der bare alt kjennes tungt og leit, så nå skal humøret opp og magen ut!!! :nigo: (les: vil vere-----> :gravid: )

Nå er det natta, får barn på besøk i morgen :)

goood :klemmer: og goood helg til alle!

Endret av Ruccola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg! :klemmer:

Skjønner godt at du er lei :klem:

Jeg prøvde vitex, og ble gravid måneden etter. Men vet jo ikke om det var tilfeldig. :vetikke: Jeg har en boks med masse igjen i som jeg kan sende til deg hvis du vil :) Får ikke bruk for den selv, så bedre at jeg gir den til noen enn at den skal gå ut på dato.

Ellers kan du jo prøve slimløsende hostesaft. For meg hjalp det bare å ha den i hus, så satt spira :ler: Det samme skjedde med Dine :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ruccola

God helg! :klemmer:

Skjønner godt at du er lei :klem:

Jeg prøvde vitex, og ble gravid måneden etter. Men vet jo ikke om det var tilfeldig. :vetikke: Jeg har en boks med masse igjen i som jeg kan sende til deg hvis du vil :) Får ikke bruk for den selv, så bedre at jeg gir den til noen enn at den skal gå ut på dato.

Ellers kan du jo prøve slimløsende hostesaft. For meg hjalp det bare å ha den i hus, så satt spira :ler: Det samme skjedde med Dine :lur:

Men Vitex er jo for å få stabile sykluser og for å tvinge frem EL og TR.... Jeg har jo det, så ser liksom ikke poenget med å klusse med systemet da.....? Kan jo risikere å rote til alt!

Men tusen takk for tilbudet :klemmer:

:kose:

:klemmer:

Nå skal jeg bare støvsuge og legge på sengene så er jeg klar for besøk i hjemmet :)

Håper været blir noenlunde greit så vi kan vere litt ute også :)

Vi har forresten ikke fått lagt inn noen aksjer enda..... :sjenert: Var trøtte og leie begge to i går, og småkranglet....sånt blir det ikke baby av.... :sjenert:

Så nå får vi bare håpe barna legger seg greit i kveld, så vi kan ta oss et glass vin eller to....det pleier å gjøre susen for humøret på sambo ihvertfall :lur:

Vet ikke hva jeg gjør om EL nå kommer og vi ikke har svømmere klare...tror kanskje jeg gråter meg selv i stykker da..... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

:klem: Har du hatt EL denne mnd, eller venter du fortsatt?

Jeg har også en boks vitex liggende, tatt kanskje 10 kapsler av den. Prøvde det for noen mnd siden, men fant ut at det bare var tull egentlig. Har også stabile sykluser og EL hver mnd..

Hostesaft og grapefruktjuice har jeg også prøvd. Ble ikke baby av det heller.. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok Dong Quai før EL og Wild Jam etter EL den måneden jeg ble gravid. Kan jo være tilfeldig det selvfølgelig, men jeg velger nå å tro at det har noe effekt jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Innom med en :hug: og litt :kose:

:klem: Har du hatt EL denne mnd, eller venter du fortsatt?

Jeg har også en boks vitex liggende, tatt kanskje 10 kapsler av den. Prøvde det for noen mnd siden, men fant ut at det bare var tull egentlig. Har også stabile sykluser og EL hver mnd..

Hostesaft og grapefruktjuice har jeg også prøvd. Ble ikke baby av det heller.. :gjeiper:

Tror ikke jeg skal prøve meg på vitex. er redd for å klusse til syklusen mer enn den allerede er etter SA'en.

Venter fortsatt på EL. Er på dag 14 i dag. Trodde den skulle bli positiv nå i dag, for jeg hadde (store mengder) EL-slim i går (!!!)

Men nei, ikke positiv enda. Men fikk nå lurt inn litt :humpe: i dag tidlig selv om mannen nesten var i koma! :fnise:

i går måtte sambo nemlig på jobb(utrykkning, var noe som var gått galt på jobben) så da måtte jeg bare tusle meg i seng alene, godt på en snurr av 1,5 glass rødvin... :fnise:

:klemmer:

Jeg tok Dong Quai før EL og Wild Jam etter EL den måneden jeg ble gravid. Kan jo være tilfeldig det selvfølgelig, men jeg velger nå å tro at det har noe effekt jeg :)

Tror jeg har bestemt meg for å vente å høre hva legen sier om to uker. vil ikke rote med syklusen min jeg altså :sjenert:

Er Damiana også noe som skal gi mer stabile sykluser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hva Damiana er, men Dong Quai skal gi mer stabile sykluser og gi "bedre" eggløsninger, hva nå enn det betyr. Jeg fikk EL et par dager tidligere når jeg tok dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ruccola

Fant litt info på en side...

Tror Damiana er det som kanskje er mest for meg eventuellt, men fortsatt usikker på om det kan klusse til syklusen, så venter nok til jeg har vert hos legen uansett... :)

Sitat:

Opprinnelig postet av Naturligbarneomsorg.no

Det er mye du kan gjøre for å hjelpe naturen litt på vei når det kommer til unnfangelse og graviditet. Her har du en liten samling med ting du kan prøve hvis du lengter etter de to blå strekene på graviditetstesten! For mange er det rot med syklusen som er den skyldige når det gjelder testen som ikke blir blå. Det finnes naturlige måter å hjelpe denne til å stabilisere seg på, og av de mest kjente kan nevnes Dong Quai, Damiana og Wild Yam. En av de to første (velg en av dem) skal inntas før eggløsning siden de stimulerer eggstokkene.

Sitat:

Opprinnelig postet av Info

Man kan starte med Damiana når som helst, så lenge man vet at man IKKE har hatt EL og IKKE er gravid

Sitat:

Opprinnelig postet av Info

Damiana er bra for fruktbarheten og stimulering av eggstokkene. Damiana har lite/ingen bivirkninger, og er en stimuli til nervesystemet. Man kan oppleve økt sexlyst, og man føler seg bedre og lettere til sinns.

Sitat:

Opprinnelig postet av SnartGravid

Jeg kjøpte en boks damiana for noen dager siden. DA var jeg lei altså!!! Jeg har spist damiana nå noen få dager, og da begynte jeg få vondt i mage/eggstokker. Jaja, tenkte jeg, tviler på at noe skjer, EL-testene var svake. I morges var plutselig EL-testen økt fra svak til KNALL POSITIV!! JEG TROR dette var damianaens skyld!! Jeg har prøvd damiana en gang før, og da gikk jeg på pergo først. FIkk ingen EL. Begynte ta damiana, og brått kom eggløsningen. Trodde ikke på at det var damianaens feil da, trodde bare pergoen virket plutselig, men NÅ SKJØNNER JEG at det MÅ være damianaen!

At den kom SÅ fort!! Iallefall har jeg aldri pleid ha EL før, så jeg er overrasket!

Sitat:

Jeg har prøvd det meste av piller og urter og juice og solvipect og salvie-te osv. Men da jeg leste om WY og Damiana i kombinasjon ble jeg interessert. Så denne pp har jeg tatt 2x2tbl Damiana fra mens til positiv EL-test. Så ventet jeg til jeg var sikker på at EL var overstått før jeg tok 2x2tbl Wild Yam i en uke for så å trappe ned til 2 tabletter pr dag frem til ca 12DPO, da sluttet jeg helt.

Og da satt spiren!!!! Jeg er overbevist at dette hjalp meg. Sitat:

Kan også rapportere tilbake at jeg har gått på Damiana denne pp, og dersom tempene mine og FF ikke lyger, så har jeg hatt rekordtidlig el for å være meg! Så nå er det spennende dager i vente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Da har jeg ENDELIG fått så og si positiv EL test! :hoppe:

Og enda hadde jeg drukket et stort glass saft en time før jeg testet :)

Er på dag 16 i dag så er jaggu på tide!!!!

Så da får vi bare følge med på tempen og se om den også bekrefter EL de nærmeste dagene.

Skal til legen om en uke, så ville så gjerne vere sikker på at jeg har EL før det. Har testet to ganger om dagen de siste dagene for å vere sikker. en gang etter jobb i 5 tiden, så en gang før jeg legger meg.

Har blitt sakte men sikkert sterkere strek. Kommer til å teste igjen før jeg legger meg i kveld også, bare for å se om den blir heeelt positiv :)

Nå nyter jeg fred og ro i sofaen etter en god middag, og oppdaterer meg på KG og på FB.

Merker godt at jeg ikke er vandt med barn rundt meg 24/7 og er godt sliten etter helgen, da vi fikk litt nattevåk siden minstemann hadde litt mareritter stakkar.

Foreldrene er ikke dem som er mest ute å reiser, så det var uvandt for barna å sove bortenifra selv om de kjenner oss og huset vårt kjempegodt.

I morgen blir det klubb med damene, og det gleder jeg meg til!

Lenge siden sist, og jeg mistenker at hun ene er gravid, så gleder meg til å få en status der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Ruccola

Hadde egentlig slukket lysene og slått av dataen, men måtte bare innom for å fortelle at jeg tok en ny EL test nå, og da kom teststreken frem FØR kontrollstreken! :nigo: :nigo: :nigo:

SUPERPOSITIV med andre ord! :hoppe:

Så nå venter jeg bare på at sambo skal komme hjem, han måtte på jobben å hente noe.... tror jeg må sende en mms og be ham skynde seg hjem..... :lur: ----> :sexy: . :nigo:

.

Endret av Ruccola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wohoooo! :hoppe:

Super-positiv test må jo være en super-start! :strix:

Blir spennende dager for oss begge fremover - jeg har kanskje EL i disse dager jeg og :jepp:

Krysser fingrene for deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...