LineGourmet Skrevet 11. juli 2011 #1461 Del Skrevet 11. juli 2011 Lager en blanding av avocado, tomat, rødløk, sitronsaft, salt og pepper og bruker som salat til og det er fantastisk godt! Bare deler i terninger og blander godt! Passer ypperlig til fiskekakene! (Aner ikke hva det heter, kanskje du vet Line? ) Det blir jo en slags tomatsalsa da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 11. juli 2011 #1462 Del Skrevet 11. juli 2011 Det blir jo en slags tomatsalsa da Mulig det Line Er vel mer avocado i den enn tomat, men det er fordi vi har fått dilla på avocado! Tar GJERNE imot oppskrifter på ting med avocado! Har aldri brukt det før jeg smakte denne salaten Nå har jeg tatt meg en laaaang dusj, skrubbet hele kroppen, peelet ansiktet, barbert armhuler og det jeg når i bikinikanten!!! UMULIG å se hva en gjør på jo! Så smurte jeg inn kroppen med babyolje, spesiellt godt på magen (Magen har jeg smurt med babyolje i to uker nå, føles kjempedeilig! ) Så nå føler jeg meg skikkelig fresh - sikkert fordi jeg ikke har dusjet på et par dager, har jo bare gått her hjemme alene Skal på middag til et vennepar i dag, så gleder meg til å komme ut av huset! Jeg er ikke laget for å gå hjemme alene! Håper jeg har mer energi når jeg skal vere hjemme med en baby, enn jeg har når jeg er hjemme alene ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 11. juli 2011 #1463 Del Skrevet 11. juli 2011 Sikkert artig med barbering av bikinilinje nå ja - blir litt sånn "Ta Sjansen" Deilig med litt oppfreshing da - blir nok en stund til du får tid til det når lille nurket kommer på utsiden, så bare å nyte det mens du kan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 11. juli 2011 #1464 Del Skrevet 11. juli 2011 kjenner til den barberinga - for et styr! Jeg gjorde det i går og håper at det var siste gangen med den store magen i veien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 11. juli 2011 #1465 Del Skrevet 11. juli 2011 Hehe, ser for meg det er vanskelig med barberinga! Jeg føler allerede det er litt mer styr enn før Men håper jeg klarer å få bort det værste når jeg er høygravid, altså..Er litt "redd" for at det skal være overgrodd der under fødslen.. Regner egentlig med at jordmødrene er vant til det, men likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 12. juli 2011 #1466 Del Skrevet 12. juli 2011 Sikkert artig med barbering av bikinilinje nå ja - blir litt sånn "Ta Sjansen" Deilig med litt oppfreshing da - blir nok en stund til du får tid til det når lille nurket kommer på utsiden, så bare å nyte det mens du kan Ja ta sjansen var rette uttrykket Jeg har planer om å utnytte sambo etter Ruccoliten kommer ut også, og håper jeg ikke blir for hønemor til å klare det Vil gjerne gå en tur alene, selv om det bare er 15 minutter, og vil gjerne dra å handle uten babyen Føler jeg må herde meg tidlig, for vil virkelig ikke ende opp som en sånn mamma som ikke klarer å la andre se til babyen bare for et øyeblikk engang (Selv om det sikkert er akkurat det jeg gjør ) kjenner til den barberinga - for et styr! Jeg gjorde det i går og håper at det var siste gangen med den store magen i veien Der også har jeg planer om å utnytte sambo litt altså Nå var han ikke hjemme i går, men hadde han vert det hadde han fått oppgaven - og den tror jeg han hadde takket ja til før jeg hadde fått fullført setningen Hehe, ser for meg det er vanskelig med barberinga! Jeg føler allerede det er litt mer styr enn før Men håper jeg klarer å få bort det værste når jeg er høygravid, altså..Er litt "redd" for at det skal være overgrodd der under fødslen.. Regner egentlig med at jordmødrene er vant til det, men likevel. I boken min står det at før i tiden barberte de alle fødende, men de sluttet med det da infeksjonsfaren er høyere. Jeg tar vanligvis det meste utenom et lite trekant/hjerteformet stykke, men siden jeg ble gravid har jeg med vilje latt dette få bli større og større siden jeg ante tidlig at det skulle bli vanskelig å holde Så nå tar jeg bare alle kantene, og så stusser jeg lengdene med saks - Noe som også er risikosport på høyt nivå nå!!! Sitter på do og gjør det, men ser ikke så veeeeldig mye kan en si! Men så lenge jeg har fått det ned til ca en cm, så er jeg fornøyd! Vil da ikke ha urskog heller, selv om jeg er fullstendig klar over at jormødrene ikke bryr seg, og har sett det aller, aller meste før Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 12. juli 2011 #1467 Del Skrevet 12. juli 2011 Jeg har planer om å utnytte sambo etter Ruccoliten kommer ut også, og håper jeg ikke blir for hønemor til å klare det Vil gjerne gå en tur alene, selv om det bare er 15 minutter, og vil gjerne dra å handle uten babyen Føler jeg må herde meg tidlig, for vil virkelig ikke ende opp som en sånn mamma som ikke klarer å la andre se til babyen bare for et øyeblikk engang (Selv om det sikkert er akkurat det jeg gjør ) Sånn var jeg også redd for å bli, men det har ikke vært noe problem hittil Kan godt gå på butikken eller gå en tur alene, så lenge frøkna har fått mat. Tenker du blir akkurat passe hønemor, jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 12. juli 2011 #1468 Del Skrevet 12. juli 2011 (endret) Følte for en slik en igjen! På vei: 36+5 Igjen til termin: 25 dager Kjønn: Det vet vi ikke. Tipper på gutt selv, men mange rundt oss tipper også jente. Utålmodig? Ikke så veldig egentlig, har det valdig fint for tiden selv om mye er tungt Har Hodet ned: Ja, har hatt det en stund nå, så håper det fortsetter! Usikkerhet om det er helt festet, men var ikke langt ifra ihvertfall! (Var til legen, da jordmor har ferie) Aktivitet i magen: Ikke store sparkene, men liv er der hele tiden! Et og annet Ninjaspark som får meg til å hoppe litt, men de er svært sjeldne. Får tro Ruccoliten kommer til å vere like rolig på utsiden Navn: Har noen besteforeldrenavn vi liker, både gutt og jente, men vi har ikke bestemt noe som helst. Vektøkning: Lagt på meg 10 kg Vann i kroppen: Såvidt innimellom men ikke mye. Følger godt med da jeg kjenner jeg har litt panikk for dette. Humør: Merker ikke så mye til det. Hadde meg et par dager der jeg følte meg veldig apatisk og uttrykksløs uten å kunne forklare det helt, men er over nå. Barnerom: Er fortsatt gjesterom. Kommer ikke til å lage det til før vi skal ha babyen på eget rom - forhåpentligvis rundt 4 månedersalder, men vi får se. Utstyr: Har bestilt barnevogn, bilstol og vippestol, og butikken er så grei at de lagrer det frem til fødsel! Ellers har vi kjøpt det meste standarutstyret. Seng skal vi få med min bror, men er ikke kommet i hus enda Har kjøpt ny madrass i vuggen, og den står klar i stuen med nydelige engelske blonder på sengesettet Strekkmerker: Ikke et eneste, og er veldig spent nå fremover! Vet de kan komme så sent som under fødselen, så tar ingenting for gitt men hååååper på det beste Magen: Stor og fin Ligger omtrent på normalen på grafen. Har planer om å ha en liten fotoshoot en dag, så vi får foreviget magen i sort/hvitt Melk i brystene: Nei Tanker om fødsel: Satser på uten epidural, men tar det som det kommer. Lystgass kan sikkert vere en fordel sier mamma men vi får ta det når vi er der, for ingen vet vel hva slags fødsel en får Skal på omvisning på føden nå uti uka håper vi, så spent på om de har kuttet lystgassen, sammen med flere andre sykehus på grunn av lekkasjer ut i rommet! Kosthold: Prøver å få i meg mer melk, så blir et glass oboy her og der og mye frokostblanding. Spiser også mye frukt. Dyrt, men heller det en å bruke formuer på chips og sjokolade Det jeg har i hus det spiser jeg, så prøver å aldri gå på butikken sulten! Andre kroppslige fenomener: Lei, lei, lei av å tisse hele tiden Elles så har jeg hatt litt symfyseplager i det siste, og ble sykemeldt for en uke siden. DET gjorde godt, for nå styrer jeg dagene mine selv og har mye mindre vondt enn etter jobb. Slet virkelig med å gå til tider, og det å skulle komme seg ut av sengen på natten, var et mareritt! Har dager enda der jeg sliter, men kan ikke sammenlignes med det jeg hadde forrige helg. (Var så redd for å skulle måtte gå sånn de siste ukene, så er sjeleglad for at det ar sluppet såpass!) Neste kontroll: Skal inn i uke 38 til samme turnuslegen jeg var til i 36. Han var grundig og flink, så ser ikke mørkt på det Alt i boks med NAV: Absolutt ikke! Jobber med papirene nå, så satser på å ha dem klare til innlevering i løpet av uka. Det i kursiv her er det jeg hadde skrevet på forrige sånn status, som var uke 35 eller noe... Og jeg har glemt det!!!!! Har faktisk GLEMT å levere papirene til nav! BLIR så sløv av å gå hjemme!!!! Skal ta å slenge meg i bilen just nu, og dra ned dit faktisk!!!!! Er det mulig å vere større SURREHODE!!??!!!! Endret 12. juli 2011 av Ruccola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 12. juli 2011 #1469 Del Skrevet 12. juli 2011 Å guri, jeg blir stressa på dine vegne med nav-papirene! Men har du litt oppspart så er det jo ikke noe problem, man får jo etterbetalt Barbering er morsomt! Som Zia sier, litt som "ta sjansen" Jeg føler meg frem jeg... men det er vanskelig å få med seg alt, hver gang ser jeg at jeg har glemt noen områder Angående avokado så er jeg faktisk litt nybegynner selv der. Har laget guacemole en gang (godt!) og hatt i en salat :iler: ... passer veldig godt i salater syns jeg - erstatter liksom fete dressinger Fin statusrapport forresten Jeg er også litt bekymret for hvordan mamma-permisjonen skal bli, for er åpenbart heller ikke skapt for å gå hjemme. Men med liten baby blir det nok litt mere å finne på Også vil jeg tro at formen og kroppen blir raskt klar for mere aktivitet Kos deg på middag i kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 12. juli 2011 #1470 Del Skrevet 12. juli 2011 (endret) Jeg fikk også litt assistanse av mannen, vi ler godt av det begge to - for det er jo komisk!! :gjeiper: Oi, jeg hadde vært superstressa om det ikke var i orden med NAV-papirene. Jeg er så kontrollfreak at sånne ting må være gjort laaaaaang tid i forveien! Apropos strekkmerker, jeg trodde jeg slapp unna. Men de siste dagene har det dukket opp to små lilla på venstresiden av magen. Ikke så store at jeg tror de blir noe sjenerende, men kjipt allikevel når det har gått så lang tid. Endret 12. juli 2011 av mjau-mjau Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 12. juli 2011 #1471 Del Skrevet 12. juli 2011 Å guri, jeg blir stressa på dine vegne med nav-papirene! Men har du litt oppspart så er det jo ikke noe problem, man får jo etterbetalt Fin statusrapport forresten Jeg er også litt bekymret for hvordan mamma-permisjonen skal bli, for er åpenbart heller ikke skapt for å gå hjemme. Men med liten baby blir det nok litt mere å finne på Også vil jeg tro at formen og kroppen blir raskt klar for mere aktivitet Nav gikk fint, nå har de det meste, utenom et papir fra jobb, men det er i posten nå Er et lite kontor her, så tenker det skal gå greit, men har masse oppspart også sidan vi har fått feriepenger, skattepenger og lønn begge to, og hadde ferien vår i april uten å ta ut feriepenger da Ja noen renspikket husmor kan jeg nok absolutt ikke si at jeg er Så spent på det kommende året ja Jeg fikk også litt assistanse av mannen, vi ler godt av det begge to - for det er jo komisk!! :gjeiper: Oi, jeg hadde vært superstressa om det ikke var i orden med NAV-papirene. Jeg er så kontrollfreak at sånne ting må være gjort laaaaaang tid i forveien! Apropos strekkmerker, jeg trodde jeg slapp unna. Men de siste dagene har det dukket opp to små lilla på venstresiden av magen. Ikke så store at jeg tror de blir noe sjenerende, men kjipt allikevel når det har gått så lang tid. Ja, komisk er det, men sånn går det når magen vokser og øynene står igjen der de pleier Er litt kontrollfreak jeg også, men vet det ordner seg, og har masse oppspart så er ingen krise Ja, har hørt om mange som sier de trodde de slapp strekkmerkene, og så kom alt de siste dagene! Så her tar jeg ingenting for gitt selv om jeg har bebyhud foreløpig Min mor og min søster ser ikke ut etter sine barn, så jeg har mine tanker ja Mamma har rett og slett et månelandskap på magen, og den er helt ødelagt. (Hun har fem barn da, men de kom allerede etter første.) Så jeg smører med babyolje og krem, men vet det kanskje ikke hjelper.. Men er så deilig å smørre, så gjør det alikevel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 14. juli 2011 #1472 Del Skrevet 14. juli 2011 Er ikke så aktiv her inne nå, f or vi har endelig fått litt sol og sommer Og så har jeg fartet litt rundt på besøk, for ble plutselig veldig lei av å gå hjemme Håper Ruccoliten ikke venter i 5 uker med å komme ut altså, for jeg er som tidligere nevnt IKKE god på å gå hjemme!!!!! Men sålenge der er sommer og sol er det vel kanskje litt lettere, når en kan vere ute, besøke venner og gå på stranda Har ikke kommentert i andre sine bøker på en stund, men er innom og leser, så dere er ikke glemt - bare satt på vent litt GOOOOOD sommer alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 14. juli 2011 #1473 Del Skrevet 14. juli 2011 God sommer Ruccola!! Nyyt finværet, sol og strand!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 16. juli 2011 #1474 Del Skrevet 16. juli 2011 Ja, har hørt om mange som sier de trodde de slapp strekkmerkene, og så kom alt de siste dagene! Så her tar jeg ingenting for gitt selv om jeg har bebyhud foreløpig Har fortsatt ingen strekkmerker jeg heller, men nå kjenner jeg at det begynner å bli veldig stramt - og det klør mer enn det har gjort før... så tar det absolutt ikke for gitt at det ikke skal komme noen nå siste dagene/ukene... Vi får leve i god tro så lenge! Nyt sommeren Ruccula - mye bedre å være ute enn på verdensveven Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 17. juli 2011 #1475 Del Skrevet 17. juli 2011 Har fortsatt ingen strekkmerker jeg heller, men nå kjenner jeg at det begynner å bli veldig stramt - og det klør mer enn det har gjort før... så tar det absolutt ikke for gitt at det ikke skal komme noen nå siste dagene/ukene... Vi får leve i god tro så lenge! Nyt sommeren Ruccula - mye bedre å være ute enn på verdensveven Regner ikke med å gjennomgå en graviditet uten synlige spor, men håper jo da Men vi får nå bare vente og se, og håpe Nyter sommeren ja! Vert en tur på besøk til venner, vasset på stranden, gått turer og bare slappet av Kjenner i bekkenet at jeg har gått en del, men får ta en slakkedag i morgen så tenker jeg det kommer seg Nå er det straks natta, skal bare lese meg kjapt igjennom noen av bøkene her inne før jeg legger meg (Er jo nært fødetid for mange her inne, så må jo vere oppdatert ) Ha en finfin uke damer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 18. juli 2011 #1476 Del Skrevet 18. juli 2011 (endret) (Funnet her http://www.klikk.no/foreldre/barnimagen/svangerskapet/termin/ ) 5. desember 2010: Det lille hjertet slår Embryoet er ca. 2 millimeter langt. 29. desember 2010: Bevegelse Denne uken vil embryoet begynne å røre på seg, men det er en stund til du kan kjenne bevegelser i magen. Den lille er nå på størrelsen med et jordbær. 19. januar 2011: 2. trimester Du er i 12. uke og den kritiske, første fasen av svangerskapet er over. Risikoen for spontanabort er kraftig redusert fordi det nå 10 uker gamle fosterets organer er ferdig dannet. 23. februar 2011: Tid for ultralyd Alle gravide får i ukene 17-19 tilbud om en gratis ultralyd. Nå skal det være mulig å oppdage om det er en gutt eller jente i vente. Fosteret kan holde seg selv i hånden og suge på totten. 3. mars 2011: Du kjenner bevegelser Fosterets bevegelser merkes. Noen synes det kjennes som en luftboble eller som slag med en fiskehale. Har du ikke vært gravid før, kan det ta en stund før du blir klar over at bevegelsene er fra fosteret. 17. mars 2011: Søvnmønster Du er halvveis! Fosteret har fått søvnvaner. Ofte slapper det av når du er våken, og er mer aktivt om natten. 8. april 2011: Hører deg Synger du i dusjen, har du nå fått en trofast tilhører som nå er rundt halvkiloen. Fosteret kan høre deg og riktignok gjennom vann og kroppen din, men det vil reagere på lyder. 12. mai 2011: 3. trimester Nå kan du feire 7-månedersdagen med trygghet for at barnet mest sannsynlig vil klare seg om det skulle bli født nå. Sjansen for å få et friskt barn ved for tidlig fødsel, øker for hver dag. 16. juni 2011: Liten plass Nå er det nesten ikke mer plass i magen, og du kan se sparkene gjennom mageskinnet. Allerede nå kan fosteret legge seg med hodet ned – i den stillingen de fleste ligger i før fødselen. 16. juli 2011: Svangerskapspermisjonstart Skulle barnet komme nå er det ikke noe skummelt i det hele tatt. 6. august 2011: Termin Terminen har en feilmargin på pluss/minus fjorten dager. Om barnet ikke har kommet nå, så er det ikke lenge om å gjøre. Bare ett trinn igjen nå! Endret 18. juli 2011 av Ruccola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 18. juli 2011 #1477 Del Skrevet 18. juli 2011 Tiden flyr jammen fort! Har lest i dagboken din fra du var kortere på vei enn hva jeg er nå, så ja det må jeg si..Tiden går fort! Ikke lenge igjen nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 18. juli 2011 #1478 Del Skrevet 18. juli 2011 Tiden flyr jammen fort! Har lest i dagboken din fra du var kortere på vei enn hva jeg er nå, så ja det må jeg si..Tiden går fort! Ikke lenge igjen nå. Ja den gjør det! Føler jeg har vert gravid en stund, men samtidig føler jeg tiden har flydd! Tror ikke det helt har gått opp for meg at jeg er høygravid og faktisk kan føde når som helst Skal en tur til byen nå, og om føden ikke har fødsel på gang stikker vi oppom sykehuset og får oss en omvisning! Vanligvis er det organiserte omvisniger på faste tider/dager, men nå i feriesesongen kunne vi komme når som helst så lenge det ikke var fødsel på gang Må ha meg en amme bh til tenker jeg, og kanskje jeg også skal prøve å finne meg et par billige sko. Er hovnet litt i beina, så sliter litt med sko ja Så derfor vil jeg ikke kjøpe noe dyrt nå, for vet jo ikke om jeg passer dem etterpå da. Har gått opp 3,5 kg på 9 dager så kan nok konkludere med vann ja Har tatt av ringene også nå, og om morgenene når jeg våkner, har jeg liggemerker/avtrykk som er vonde i en halvtime etterpå! Har måttet bytte fra frottèlaken til glatte, for ellers ser jeg ut som en vaffel når jeg våkner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 18. juli 2011 #1479 Del Skrevet 18. juli 2011 Jeg tok også av ringen her om dagen. La merke til at den var ganske så trang en kveld her så tenkte det ikke var verdt å ta sjansen på at den skulle bli sittende fast! Men snart skal både kg'er og vann bare rase av! Kos deg på fødeomvisning, jeg drar og kjøper noen flere sengesett til lillemann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 19. juli 2011 #1480 Del Skrevet 19. juli 2011 Da har vi vert en kort visitt på føden og blitt vist rundt Overrasket over hvor lite det var, men sikkert mer en stort nok vil jeg tro Ruccoliten er begynt å strekke litt mer på seg nå, og det syns jeg er superdeilig! h*n har vert så rolig at jeg av og til blir bekymret. Kjenner liv daglig, men klarer å komme inn en og annen tanke om at noe ikke er riktig alikevel Tanker som om at kroppen kanskje ikke fungerer som den skal og annet sånt snusk som vi helst ikke vil tenke på Men nå har jeg hatt to dager med magestrekk, der det kommer ut et kne her og der, så det er godt! Fortsatt endel vann i kroppen her. Vekta viste litt mindre i dag tidlig enn i går - enda jeg spiste mye til kvelds. Så har et håp om at det går nedover. Skal til legen i morgen, så spent på hva han sier om saken. Kjenner jeg har lyst å bare vere sofasliter i dag, men det er vel på tide å komme seg ut av den og få gjort litt også tenker jeg Ting jeg bør gjøre de neste dagene: -vaske badet (og badekaret, så det er rent og pent om jeg skulle ville dempe litt smerter en dag ) -stryke klær -støvsuge -tørke støv -skifte sengetøy -vaske ned soverommet -rydde boden -vaske gjesterommet og kontoret - Var forresten på apoteket i går og kjøpte sånn underlag som eldre ofte bruker i sengen på sykehjem.. Sånn med plast på undersiden, og bleielignende materiale oppå. Vi har jo ny bil, så føler for å beskytte setene litt når vi skal reise til føden Kjøpte en sånn her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå