Gjest Ruccola Skrevet 30. juni 2011 #1401 Del Skrevet 30. juni 2011 Takk jenter Morro å oppdatere litt innimellom, så en kan se tilbake og lese om hvordan man hadde det Jeg har vert å fått ny madrass til vuggen i dag! Mannen skar den til på 10 minutt, og jeg måtte ut med hele 150 kroner Tror jeg skal prøve å sy trekk til den selv, for det trengte de en time på om de skulle gjøre det, og timeprisen er 500. Så tror jeg bare tar et hvitt strechlaken og lager meg et trekk selv jeg Valgte en litt tykk, men hard madrass, for babyer skal ikke ha myke madrasser har jeg lest, da kan de synke for langt nedi og kveles Denne sengen blir bare til dagsoving i stua, så tenker det er mer en nok mykt uansett Sengen som skal på rommet skal få ny skikkelig madrass. Må bare få sengen fra brodern først, så jeg får størrelsen Så har jeg også vert innom NAV og bare fått de papirene jeg trenger, for jeg ble så forvirret av å lese på sidene hva jeg måtte ha og ikke. Så nå har arb.giver fått skjemaet han skal fylle ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 30. juni 2011 #1402 Del Skrevet 30. juni 2011 Babyene skal ha så hard madrass som mulig omtrent. De veier jo ingenting, så det blir mykt nok uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 2. juli 2011 #1403 Del Skrevet 2. juli 2011 Sant det Marmot Obs: Langt og detaljert innlegg her fra meg i dag Her er bekkenet nå begynt å krangle veldig Har de siste to ukene hatt mer vondt når jeg skal ut av sengen og sånt, men jeg har ikke merket så mye til det på dagtid, verken på jobb eller hjemme. Så i forgårs satt jeg og sydde litt på symaskinen, og ble nok sittende litt for lenge, for når jeg da skulle reise meg følte jeg at beine ville svikte. Var kjempevondt å gå, og jeg brukte lang tid bare på å gå bort gangen og ned trappen! Løsnet litt etter litt, men kjente det helt til jeg gikk til sengs den kvelden. Dagen etter (i går) var noenlunde grei. Ståing og gåing går fint, men sitting og løfting av beina er litt vondt. I går når jeg la meg, måtte jeg ta av meg ringene for første gang, for følte de satt litt trangere enn vanlig (følger med dem flere ganger om dagen, er redd for at de skal sette seg fast ) Kjære satt og spillte med noen kamerater, og kom ike å la seg før halv tre i natt. Da våknet jeg og gikk like godt på do mens jeg var våken. Hadde så vondt bak på skulderen, så bad ham sjekke om jeg hadde noe der. Der hadde jeg avtrykk etter frottèlakenet vårt, og det var vondt! Vi konkluderte der og da at jeg har begynt å få litt vann i kroppen. Sånn var det når jeg våknet i dag tidlig igjen også, da hadde jeg ligget med dynen mellom bena og oppimellom puppene. Vi har kreppdynetrekk på, og jeg så ut som en veggtapet! Gikk på vekten etter å ha tisset, og jeg er da 1,3 kg mer i dag enn jeg var på morningen på tirsdag før legetimen! Skal veie meg igjen i morgen tidlig for å se om det var tilfeldig, men tror vi trygt kan konkludere med vann ja! I tillegg har jeg hatt veldig vondt i dag. Vondt fremme i bekkenet (symfysen?) Var vondt å gå, så har slitt litt på jobb ja. Men har jo vert en lang uke da så håper jo det er derfor. jeg får bare ta en dag av gangen, og ringe legen min om jeg føler jeg ikke klarer dagene på jobb lenger. Har en lang uke nå neste uke der jeg skal jobbe alle dager utenom fredag, men så har jeg bare tre dager uken etterpå der igjen før jeg da går ut i permisjon Men så lurer jeg på: Siden dette har kommet så plutselig, kan det vere at Ruccoliten har festet seg? Vil man merke det i bekkenet? Syns liksom det er litt pyton å skulle bli så dårlig såpass raskt! Forventer liksom at ting skal komme snikende på litt etter litt jeg :gjeiper: Legen sjekket ikke etter om h*n var festet når jeg var der på tirsdag, så jeg aner ikke Noen av dere andre som har hatt noe av dette her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 2. juli 2011 #1404 Del Skrevet 2. juli 2011 Bekkenet blir for de fleste bedre når babyen har festet seg, fordi det gjør ting mer stabilt igjen. Det kan godt være at noen opplever at det blir vondere da, men det har jeg aldri hørt om. Men det er helt normalt at bekkensmertene kommer veldig plutselig, mine kom den lørdagen jeg var 8 uker på vei. Såpass plutselig at jeg til og med husker hvilken dag det var, altså.. Jeg gikk opp 3 kg vann fra onsdag klokken 13 til torsdag (dagen etter) klokken 7, jeg... 1,3 kg er ganske normal vektoppgang på nesten en uke når man er så langt på vei som deg. Om det er bare vann, forsvinner det stort sett ganske med en gang ungen er ute også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 2. juli 2011 #1405 Del Skrevet 2. juli 2011 Bekkenet blir for de fleste bedre når babyen har festet seg, fordi det gjør ting mer stabilt igjen. Det kan godt være at noen opplever at det blir vondere da, men det har jeg aldri hørt om. Men det er helt normalt at bekkensmertene kommer veldig plutselig, mine kom den lørdagen jeg var 8 uker på vei. Såpass plutselig at jeg til og med husker hvilken dag det var, altså.. Jeg gikk opp 3 kg vann fra onsdag klokken 13 til torsdag (dagen etter) klokken 7, jeg... 1,3 kg er ganske normal vektoppgang på nesten en uke når man er så langt på vei som deg. Om det er bare vann, forsvinner det stort sett ganske med en gang ungen er ute også. Her har jeg nesten ikke hatt noe vondt, og Ruccoliten har lagt med hodet ned nesten hele veien. Var men JM for 5 uker sidan, og da var Hodet i bekkenet ihvertfall, sa ikke noe om det var festet eller ikke. Jeg har lagt på meg ca 2 kg hver mnd i det siste. Har vert veldig stabil oppgang. Vet det plutselig kan gå kjappere, men føler virkelig på kroppen at det er noe som er annerledes. Fingrene er hovne og sprenger litt, og får som sagt liggemerker jeg ikke pleier å få. Søsteren min gikk opp 30 kg med sin første, og der var 17 av dem borte allerede når hun kom hjem fra sykehuset etter tre dager, så vanner ikke noe galt sånn nei :gjeiper: Er bare litt nervøs for at det skal komme for raskt, og litt redd for svangerskapsforgiftning og sånt. Føles forresten litt annerledes press ut på blæra også...må mye mer akutt på do nå i dag enn jeg har måttet tidligere. Nesten sånn at jeg lurer på om jeg kommer til å rekke å få ned buksene Skal til legen på torsdag, men det er en turnuslege jeg ikke har vert til før, så vet ikke hvor mye han kommer til å sjekke. Skulle ihvertfall sjekke leie, for det var det 36 ukerskontrollen var til sa legen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 3. juli 2011 #1406 Del Skrevet 3. juli 2011 (endret) De sier at det veldig mange fester seg i uke 34 (for førstegangsfødende) og hos meg gjorde han visst nok det. Jeg tror det skjer litt sånn gradvis da, ikke bare "smack" og der var han tilkoblet liksom Men at barnet festes mer og mer. Jeg kjente det på stikningene og ilingene nedover... Men mest hadde jeg det bare på følelsen liksom... Også sank jo magen, men jeg så det ikke før jeg sammenlignet magebilder Angående bekkenet så har jo jeg hatt litt symfyse-ubehag siden uke 20 eller noe, og det har ikke blitt noe bedre etter at han har festet seg. Men jeg tenker at det er logisk i og med at det blir enda mere press og tyngde foran der da De som har bekkenproblemer som sitter i hofter og rygg opplever sikkert at de blir mere stabile Håper du får en fin søndag ruccula! og at vannet holder seg unna Her er det varmt og klamt Endret 3. juli 2011 av LineGourmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 3. juli 2011 #1407 Del Skrevet 3. juli 2011 De sier at det veldig mange fester seg i uke 34 (for førstegangsfødende) og hos meg gjorde han visst nok det. Jeg tror det skjer litt sånn gradvis da, ikke bare "smack" og der var han tilkoblet liksom Men at barnet festes mer og mer. Jeg kjente det på stikningene og ilingene nedover... Men mest hadde jeg det bare på følelsen liksom... Også sank jo magen, men jeg så det ikke før jeg sammenlignet magebilder Angående bekkenet så har jo jeg hatt litt symfyse-ubehag siden uke 20 eller noe, og det har ikke blitt noe bedre etter at han har festet seg. Men jeg tenker at det er logisk i og med at det blir enda mere press og tyngde foran der da De som har bekkenproblemer som sitter i hofter og rygg opplever sikkert at de blir mere stabile Håper du får en fin søndag ruccula! og at vannet holder seg unna Her er det varmt og klamt Ja svigerinnen min mente at siden jeg bare kjenner det fremme i bekkenet, og litt nedover beina så var det sikkert hodet som presser på litt Har ingen jordmor å spørre heller, for hun har ferie, og fastlegen min har ferie Magen min har vert veldig lav hele veien, så ser liksom ikke for meg at den kan synke lenger ned jeg da Har tatt på meg ringene igjen i dag, så satser på det skal gå fint! Liker å ha dem på så jeg kan bruke dem som en mal på om jeg er hoven eller ikke. Her er det 15 grader og det småregner litt. Skulle vist lette litt utover dagen, men ikke noen spesiellt lovende meldinger for de neste dagene Liker ikke å klage på været, for det er ikke noe vi får gjort med det alikevel, men må nå innrømme at det hadde nå gjort seg om someren kom til oss også snart. Ser ihvertfall for meg å tilbringe en god del av permisjonstiden på stranden, så om to uker bør det ha blitt bedre! Har du forresten pakket fødebagen? Jeg skal begynne på den i dag, for ble litt inspirert av MonThe som har født gutten sin, og de andre i terminklubben som er nære nå Må bare inn på nettet og bestille meg ullinnlegg og en amme bh, for det har jeg ikke enda.... Tenkte å bestille bare en bh, så får jeg kjøpe resten etter jeg ser hva str jeg ender opp med.... De har et par gode butikker der vi skal føde (Får man forresten prøve ammeBH'er....? kan man ikke lekke på dem? ) Nå skal jeg spise semulegrøten min! Lesta at jeg er i en periode der kalsium/kalium var ekstra viktig, og jeg drikker så lite melk.... Så nå blir det o'boy, frokostblanding og grøt for alle penga GOD søndag til deg også Linemor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 4. juli 2011 #1408 Del Skrevet 4. juli 2011 Da tror jeg nok jeg har hatt min siste dag på jobb jeg damer... Ringer legen i morgen og får meg sykemeldt, for dette går bare ikke Blir bare verre og verre, og nå må jeg bare rett og slett ta tak og ta vare på meg selv. Har faktisk i perioder problemer med å gå! Midt i ferieavvikling på jobb, men tror det skal gå fint, og da føles det litt bedre om ikke annet. Hadde vert vanskligere om vi ikke rakk rundt med folk. Men hadde nå uansett bare 7 dager igjen på jobb da, så kan vel klappe meg selv på skulderen for å ha stått på såpass lenge tenker jeg Sjefen mente en sykemelding var det beste, for det kan han søke om å få refundert siden det er en graviditet, og da får de også planlegge dagene bedre enn om jeg skal komme og gå alt etter formen. Så da snur plutselig hele verden seg på hodet allerede, og det er fryktelig rart å tenke på at jeg ikke skal på jobb igjen på leeeeeenge! Føler meg skikkelig mørbanket i front av bekkenet/symfysen, og det stikker, drar og stråler nedover beina, og jeg kan ikke løfte en og en fot omtrent. Skremmende hvor raskt det har kommet, så håper jammen det gir seg nå når jeg roer ned, for sånn orker jeg jammen ikke å gå i opptil 6 uker! (Vet jeg ikke skal klage, noen går jo sånn gjennom omtrent hele svangerskapet, men litt kan jeg vel klage alikevel når det kommer så plutselig og da blir så ille......? ) Gruer meg allerede til å vokne i natt og måtte på do....er så vondt de første skrittene etter jeg kommer ut av sengen fra før av, og etter dagen i dag regner jeg med jeg nesten kommer til å gå i gulvet av smerter i natt Men for å se positivt på noe, så tror jeg det endelig skal bli litt sol her i morgen, så kanskje jeg kan sette meg litt på verandaen og få litt sol på kroppen og slappe av med en is og litt god musikk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 4. juli 2011 #1409 Del Skrevet 4. juli 2011 Oj, der er jeg kommet til siste bildet på tickeren gitt! Helt uvirkelig å tenke på at jeg egentlig nårsomhelst kan bli mamma! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 4. juli 2011 #1410 Del Skrevet 4. juli 2011 Uff, føler med deg. Jeg husker selv hvor grusomt vondt det der var. Trøsten er at det som regel er over med en gang babyen er ute. Og ja, det er absolutt lov å klage! Jeg gjorde jo knapt noe annet da jeg var gravid.. Nå er du på det siste bildet alt, ja! Snart er h*n her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 4. juli 2011 #1411 Del Skrevet 4. juli 2011 Her begynner ting å bli spennende! Høres ut som vann ja, bare vær obs på sf tegn så går det bra tenker jeg.... Høres ut som du har fått symfys løsning med ligament smerter, er normalt men ja fryktelig vondt! Bekkenbelte er bra for å holde bekkenet mest mulig på plass. En bh holder til du ser hvilken str du er. Jada amme bh får du prøvd, lekker du mye prøver du med innlegg noe jeg anbefaler i grunn for de første bhne mine ble for små når jeg fikk innlegga oppi, det var surt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 4. juli 2011 #1412 Del Skrevet 4. juli 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 5. juli 2011 #1413 Del Skrevet 5. juli 2011 Antar du er hjemme sykemeldt nå? Jeg merker i alle fall stor forskjell i symfysen sånn når jeg er hjemme og kan gjøre som jeg føler for, mot å måtte sitte (eventuelt stå og gå) på jobb. Variasjon har vært cluet for meg i alle fall Men på jobb er det jo ikke så greit å variere sånn som er best alltid... Syns uansett du skal være kjempefornøyd med å være i jobb så lenge du har vært *klappe på skuldreren* Jeg har ikke pakket fødebagen ennå, men jeg tenker på det... :gjeiper: har jo skrevet lista da, men det er så mye jeg fortsatt bruker hjemme liksom.. eller mye og mye... Jeg skal begynne å pakke den i løpet av uka Urk, jeg føler ikke at jeg har så mye energi jeg - har skrevet opp masse fine/nyttige gjøremål jeg skal gjøre siste tiden nå, men får liksom ikke ut finger'n på noe.. Kanskje jeg venter på energi-oppturen som de sier skal komme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 5. juli 2011 #1414 Del Skrevet 5. juli 2011 Antar du er hjemme sykemeldt nå? Jeg merker i alle fall stor forskjell i symfysen sånn når jeg er hjemme og kan gjøre som jeg føler for, mot å måtte sitte (eventuelt stå og gå) på jobb. Variasjon har vært cluet for meg i alle fall Men på jobb er det jo ikke så greit å variere sånn som er best alltid... Syns uansett du skal være kjempefornøyd med å være i jobb så lenge du har vært *klappe på skuldreren* Jeg har ikke pakket fødebagen ennå, men jeg tenker på det... :gjeiper: har jo skrevet lista da, men det er så mye jeg fortsatt bruker hjemme liksom.. eller mye og mye... Jeg skal begynne å pakke den i løpet av uka Urk, jeg føler ikke at jeg har så mye energi jeg - har skrevet opp masse fine/nyttige gjøremål jeg skal gjøre siste tiden nå, men får liksom ikke ut finger'n på noe.. Kanskje jeg venter på energi-oppturen som de sier skal komme? Har ikke vert med legen enda, har fått time litt senere i dag. Men var en grusom dag i går og natten har ikke akurat vert en dans på roser heller... Litt bedre nå, men har ikke gjort så mye enda, så skal komme med en statusrapport etter å ha vert ut og inn av bil, opp og nedd av trapper, sittet å ventet hos legen...osv... Ja er igrunn godt fornøyd med å ha vert frisk og fin såpass lenge Sambo mener jeg av den grunn faktisk ikke har lov til å klage, men hallo - jeg har VONDT jo! Må få klage litt Alt vi frivillig går igjennom altså! Jeg heller har ikke noe sånn kjempeenergi, men får stort sett gjort de småtingene i huset som må gjøres. Store ting begynner jeg ikke på da, selv om boden burde vert ryddet, skapene sortert og diverse sånne ting Men må nok ta skapene og kommodene, for har kommet frem til at Ruccoliten trenger litt mer plass enn det er i stellekommoden. Vil ikke ha sengetøy, gulpekluter, bæresjal og diverse på badet. Så må nok finne på noe lurt da vi allerede har ganske fullt overalt Er liksom så fullt når jeg har et lass med klæ jeg ikke passer i nå og ikke kan kaste noe fordi jeg ikke vet hva størrelse jeg kommer til å vere i etterkant. Så har jeg mye klær jeg bruker nå, men ikke kommer til å bruke i etterkant... Så skapet mitt tyter over for tiden, enda jeg har pakket bort to store kurver med klær jeg ikke kommer i! (Sånn er det med vestlandssommer der det kan gå fra 8 til 18 grader på null komma niks Kan jo ikke pakke bort ullklærne engang! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 5. juli 2011 #1415 Del Skrevet 5. juli 2011 Så bra at du tar vare på deg selv og sykmelder deg! 7 dager før du uansett skulle ut i permisjon var jo jammen ikke verst da! Synes du har vært kjempeflink! Og klaging er da lov, selvom du har hatt et greit svangerskap frem til nå Guri, jeg er så spent på når Ruccoliten kommer, og om det blir gutt eller jente! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 5. juli 2011 #1416 Del Skrevet 5. juli 2011 Enig med Zia! Blir spennende å se om det blir gutt eller jente! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 6. juli 2011 #1417 Del Skrevet 6. juli 2011 10. november 2010: Eggløsning Hvis du har regelmessige menstruasjoner, vil du i løpet av denne uken ha eggløsning. Egget fanges opp av egglederen, hvor sammentrekninger fører det nedover mot livmoren din. Passasjen gjennom egglederen tar fra noen timer til fire dager. I denne perioden er sjansen størst for å bli gravid. 5. desember 2010: Det lille hjertet slår Embryoet er ca. 2 millimeter langt. 29. desember 2010: Bevegelse Denne uken vil embryoet begynne å røre på seg, men det er en stund til du kan kjenne bevegelser i magen. Den lille er nå på størrelsen med et jordbær. 19. januar 2011: 2. trimester Du er i 12. uke og den kritiske, første fasen av svangerskapet er over. Risikoen for spontanabort er kraftig redusert fordi det nå 10 uker gamle fosterets organer er ferdig dannet. 23. februar 2011: Tid for ultralyd Alle gravide får i ukene 17-19 tilbud om en gratis ultralyd. Nå skal det være mulig å oppdage om det er en gutt eller jente i vente. Fosteret kan holde seg selv i hånden og suge på totten. 3. mars 2011: Du kjenner bevegelser Fosterets bevegelser merkes. Noen synes det kjennes som en luftboble eller som slag med en fiskehale. Har du ikke vært gravid før, kan det ta en stund før du blir klar over at bevegelsene er fra fosteret. 17. mars 2011: Søvnmønster Du er halvveis! Fosteret har fått søvnvaner. Ofte slapper det av når du er våken, og er mer aktivt om natten. 8. april 2011: Hører deg Synger du i dusjen, har du nå fått en trofast tilhører som nå er rundt halvkiloen. Fosteret kan høre deg og riktignok gjennom vann og kroppen din, men det vil reagere på lyder. 12. mai 2011: 3. trimester Nå kan du feire 7-månedersdagen med trygghet for at barnet mest sannsynlig vil klare seg om det skulle bli født nå. Sjansen for å få et friskt barn ved for tidlig fødsel, øker for hver dag. 16. juni 2011: Liten plass Nå er det nesten ikke mer plass i magen, og du kan se sparkene gjennom mageskinnet. Allerede nå kan fosteret legge seg med hodet ned – i den stillingen de fleste ligger i før fødselen. 16. juli 2011: Svangerskapspermisjonstart Skulle barnet komme nå er det ikke noe skummelt i det hele tatt. 6. august 2011: Termin Terminen har en feilmargin på pluss/minus fjorten dager. Om barnet ikke har kommet nå, så er det ikke lenge om å gjøre. Ikke lenge igjen nå! (Funnet her http://www.klikk.no/foreldre/barnimagen/svangerskapet/termin/ ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 6. juli 2011 #1418 Del Skrevet 6. juli 2011 Noen flere som ikke har tippet forresten? Tippeliste: Zia: 3 august Pupsilure: 4 august Neytiri: på termin 6 august GUNS: 7 august Iril: 8 august Spatula: 9 august (Med 2 aug i parantes ) Sushi: 10 august Alabama: 11 august Dine: 12 august Småkjekset: 13 august Ruccola: 14 august (Må jo tippe jeg også!! ) LineGourmet: 16 august Teriyaki: 17 august Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 6. juli 2011 #1419 Del Skrevet 6. juli 2011 Så bra at du tar vare på deg selv og sykmelder deg! 7 dager før du uansett skulle ut i permisjon var jo jammen ikke verst da! Synes du har vært kjempeflink! Og klaging er da lov, selvom du har hatt et greit svangerskap frem til nå Guri, jeg er så spent på når Ruccoliten kommer, og om det blir gutt eller jente! Ja hadde ikke så mye valg egentlig, fungerte jo ikke verken kroppslig eller tankemessig! Aldri gjort så mye feil i kasse på en dag før! (Sikkert ikke på en mnd engang... ) Snakket med sjefen før jeg gikk til legen, for jeg var så usikker på hva som var best å gjøre, av sykmelding og bli helt borte, eller egenmeldig og kunne jobbe litt. Men vi ble enig om at vi klarte å komme rundt på jobb uten meg, og at om jeg sykmeldte meg så fikk jeg helt ro, og han kunne søke om å få tilbakebetalt de 16 dagene som arbeidsgiver må legge ut - siden det er svangerskapsrelatert Så da ble det liksom vinn-vinn for begge og vi ble enige om det Enig med Zia! Blir spennende å se om det blir gutt eller jente! Ja det er vi syyykt spente på også! Masse ulik tipping i familien nå, noen skifter ofte, noen er sikker på gutt og noen få er sikker på jente Som jeg har sagt før så er det revnende likegyldig for vår sin del hva som kommer og vi blir akkurat like glade uansett! Men OM det skulle vere jente vil det jo såklart vere litt ekstra spesiellt da, siden vi har sånn ca 80-20 % fordeling i familien min, der jente kun er på 20... DA kommer vi ikke til å få annet enn RÅÅÅÅÅSA kjoler i gaver fra min familie ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 6. juli 2011 #1420 Del Skrevet 6. juli 2011 Hihi, men rosa kjoler er jo stas, da! Dette med gutt eller jente er jo en av de tingene som er mest spennende å få vite for de rundt, tipper jeg, så det er vel mange som venter i spenning nå som det nærmer seg. Synes dere er tøffe som ikke ville vite det. Jeg hadde aldri hatt tålmodighet til det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå