Gå til innhold

Vesla har snudd vår verden på hodet! :D

Gjest Ruccola

Anbefalte innlegg

Gjest Ruccola

Da har jeg vert hos legen :)

Leie var samme som sist menta han, selv om han ikke fysisk kjente etter. Men han fant hjertelyden med èn gang, så han var ganske sikker sa han :) Jeg bekreftet det med å si at sparkene er på akkurat samme sted hele tiden, og at jeg ikke føler h*n har snudd på seg :)

Skal inn på ny kontroll allerede neste uke, på 36 uker blank. (Ny lege igjen, for min tar feie nå :( )

For da vil de kjenne etter leie og om det har forandret seg. Er vist en frist for snuing eller noe sånt. Håper Ruccoliten ligger fint i ro, for snuing høres vondt ut! :sjenert:

Så skal jeg på ny time i uke 38 og 40.

Alt var fint, og legen tippet på jente siden pulsen i dag var på 148 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Marmot

Murmel hadde også "jentepuls" hver gang den ble målt. :fnise:

Ang. vendingsforsøk, så må du ikke det om du ikke vil. Jeg leste mye om det da vi trodde Murmel lå i sete, og jeg hadde aldri gått med på vendingsforsøk. Men Ruccoliten kan jo ennå snu seg selv, så vi satser på det. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

Satser på at Ruccoliten holder seg i hodeleie. Og så håper jeg litt at du får jente, for det er bare fantastisk, altså. :rodmer: Er sikkert like fantastisk å få gutt, men det har jeg ikke prøvd. :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Mamma var faktisk inne for snuing av meg ;)

Det virket i 30 minutter før jeg smatt tilbake i den stillingen jeg likte meg best i :fnise:

Men la meg fint til rette dagen før hun fødte meg da, så jeg er en lydig liten pike som alltid er ute i site liten :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor fortalte meg at kontrollen i uke 36 var dedikert til å å finne ut av leie. Var de ikke sikre da, så blir man henvist til UL ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Ja var det legen sa i dag også Line :)

Men Ruccoliten har lagt med hodet ned lenge nå, og faktisk ikke bevegd seg noe, utenom litt sprelling, så satser på h*n fortsetter med det ;)

Nå har jeg fått ryddet litt og sambo har støvsuget :)

Prøver å holde huset hele tiden, men det faller litt tilbake innimellom vist :sjenert:

I morgen er det stryking av klær som står på tapeten, og så må jeg nok sette på noen maskiner igjen.

Tenk om vi bare kunne gått nakne alle sammen, og sluppet den evige kles-sirkelen! :daane:

Funet noen sider på NAV nå, der det står hva jeg må levere inn. Skal få papirer på jobben i morgen, og ned å levere på tordag tenkte jeg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt var fint, og legen tippet på jente siden pulsen i dag var på 148 ;)

Så fint at alt stod bra til på kontrollen :hoppe: Her har også lillegull ligget i hodeleie sålenge de har kunnet kjenne etter leie (uke 24? :klo: ), og han holdt seg der - satser på at ditt lille gull gjør det samme :jepp:

Når det gjelder puls, hva har pulsen ligget på tidligere?? Her har pulsen ligget på 138-142 hver gang.. og det er en gutt (så det iallefall ut til å være på UL) ..

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Pulsen har ligget på 144 tidligere :)

Så er litt sånn midt i mellom vil nå jeg si da, men legen tippet nå likevel ;)

Nå skal jeg se meg en episode med frustrerte fruer, så er det sengetid for trøtte tryner ;)

Ha en flott dag i morgen damer! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pulsen har ligget på 144 tidligere :)

Så er litt sånn midt i mellom vil nå jeg si da, men legen tippet nå likevel ;)

Nå skal jeg se meg en episode med frustrerte fruer, så er det sengetid for trøtte tryner ;)

Ok :) Sitter faktisk og ser Frustrerte Fruer jeg og nå :jepp:

Ha en god natt, og en finfin morgendag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høygravid allerede :daane: Det har gått helt sinnsykt fort!! Er så spent på hva det blir jeg :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Høygravid allerede :daane: Det har gått helt sinnsykt fort!! Er så spent på hva det blir jeg :hoppe:

Ja det har det! :jepp:

Vi er også veeeldig spente på hva det blir, og ikke minst hvem han eller hun ligner på :rodmer:

Jeg så UTROLIG rar ut når jeg var liten, for frem til jeg var ett år ser jeg ihvertfall kjempeskeptisk ut på alle bilder jeg ikke smiler på :fnise:

DE øynene, og rynker i panna og greier ... :hoho:

...men søt var jeg nå jeg også, så kan vel uansett ikke bli så ille ;)

Sambo var kjempesøt med viltre krøller og runde kinn :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Har hatt litt mye kynnere i dag, så har nok gjort litt for mye på jobb.... :/

Har en ekstrahjelp som er litt tafatt, så blir til at jeg gjør mer enn jeg hadde trengt ellers og det er litt kiipt :sjenert:

Så nå sitter jeg her i sofaen og vente på at sambo skal komme hjem og lage middag :nigo:

Og mens jeg skriver kom en kynner til.... Føler magen har stått på spenn lenge nå, så skal ta det helt med ro resten av kvelden tenker jeg. Har kortdag i morgen så går seg nok til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du er kjempeflink som holder ut på jobb!! Det er tungt å gå gravid, og det blir vel mye ståing på deg på jobben tenker jeg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ruccola

Føler meg egentlig ikke så tung, så det går stort sett greit :) Så går jo også dagene raskere når en har en jobb å gå til ;)

Setter meg ned når jeg kan, men i dag har jeg nok ikke fått gjort det nok. Tok meg faktisk en ekstra pause utpå dagen der jeg la meg på sofaen på pauserommet fordi magen strammet sånn.

Legen spurte jo i går om det gikk greit å jobbe helt ut. Jeg sa som sant var at jeg må nå bare ta en dag av gangen, for man aner jo ikke formen neste dag ;) Så får jeg heller ringe om jeg skulle føle at det ikke går lenger :) Han var enig i det, og sa at når en først har jobbet helt frem til nå, klarer de fleste de siste ukene også.

Så da satser vi på det, og så tar vi en dag av gangen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at du er høygravid :hjerte:

Synes du er utrolig flink som holder ut i jobb - det er slitsomt å stå hele dagen altså, selv når man ikke er gravid!

Gleder meg virkelig til den lille kommer, så vi kan få vite om det blir gutt eller jente! Jeg er jammen meg en heldig sladris da, som får førstehåndsinformasjon :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

På tide med en slik en igjen tenker jeg.

På vei: 34+6

Igjen til termin: under 40 dager!

Kjønn: Det vet vi ikke, men har sterke følelser for gutt av en eller annen grunn, og legen tippet på jente siden pulsen var på 148

Utålmodig? Både ja og nei. Ja, fordi vi gleder oss til om det blir gutt eller jente, og hvem han/hun ligner på! Nei, fordi jeg er stort sett frisk og rask, og har ikke noen store graviditetsplager.

Har Hodet ned: Ja, har hatt det en stund nå, så håper det fortsetter! :hoppe:

Aktivitet i magen: Ikke store sparkene, men liv er der hele tiden! Et og annet Ninjaspark som får meg til å hoppe litt, men de er sjeldne. Så hikker h*n nesten hver dag nå! :rodmer:

Navn: Har noen besteforeldrenavn vi liker, både gutt og jente, men vi har ikke bestemt noe som helst.

Vektøkning: Lagt på meg 9 kg

Vann i kroppen: Såvidt innimellom, men mest på varme dager jeg har jobbet mye.

Humør: Merker ikke så mye til det. Sambo mener jeg har tendenser, men jeg tror ikke på ham :fnise:

Barnerom: Er fortsatt gjesterom. Kommer ikke til å lage det til før vi skal ha babyen på eget rom - forhåpentligvis rundt 4 månedersalder, men vi får se.

Utstyr: Har bestilt barnevogn, bilstol og vippestol, og butikken er så grei at de lagrer det frem til fødsel! :hoppe:

Ellers har vi kjøpt det meste standarutstyret. Seng skal vi få med min bror, men er ikke kommet i hus enda :) Ny bil har vi, og nye madrasser til vugge og seng skal snart kjøpes.

Strekkmerker: Ikke noen nye enda, har noen gamle fra jeg kom i puberteten.

Magen: Stor og fin :nigo: Ligger litt over normalstreken på fundus/symfyse grafen.

Melk i brystene: Nei, og håper å unngå det lenge enda!

Tanker om fødsel: Satser på uten epidural, men tar det som det kommer. Lystgass kan sikkert vere en fordel sier mamma :fnise: men vi får ta det når vi er der, for ingen vet vel hva slags fødsel en får ;)

Kosthold: Prøver å få i meg mer melk, så blir et glass oboy her og der og mye frokostblanding. Ellers tror jeg at jeg spiser ganske så normalt.

Andre kroppslige fenomener: Kjenner det i bekkenet av og til, men varer sjelden lenge. Kjenner at h*n ligger med hodet nedi der, for det presser litt innimellom.

Og så er jeg så INNMARI lei av å tisse! :bond: MÅ jo sååååå inderlig, og når jeg da tisser, kommer det tre dråper....... :kjefte::fnise:

Neste kontroll: Skal inn i uke 36 for å sjekke leie. Er vist siste frist for eventuell snuing. (Ruccoliten bør høre på mamma og fortsette å ligge fint med hodet ned slik h*n allerede gjør, for snuing har mamma ikke lyst å vere med på! :regler: )

Så blir det kontroller i uke 38 og 40 og eventuelle overtidskontroller etter på det igjen.

Alt i boks med NAV: Absolutt ikke! :fnise: Jobber med papirene nå, så satser på å ha dem klare til innlevering i løpet av uka.

Ellers så koser jeg meg som gravid :) Kjenner jo at ting blir tyngre, men så lenge jeg får vere i såpass god form så er det greit :)

Veldig fornøyd med å ikke ha lagt på meg mer en 9 kg sålangt :nigo: Spiser stort sett det jeg vil, selv om jeg jo prøver å velge frukt istedenfor sjokolade da ;)

Har hele tiden hatt som mål å ikke komme over 90 kg. (Startvekt var 75) og har 6 kg igjen til det, så jeg tror og håper det skal gå fint ;)

Er også veldig glad for at jeg sovner lett igjen om jeg er oppe på natten, for siste ukene har det blitt både to og fire dobesøk i løpet av natten! :hakeslepp: Blir vel ikke akkurat mindre press på blæra fremover heller siden gullet vokser, og jeg kan jo ikke akkurat slutte å drikke heller. :vetikke:

Og så gleder vi oss noe innmari til å få Ruccoliten på utsiden!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: 35 uker i dag! :hoppe:

Tenk at om max 7 uker er jeg mamma! :rodmer:

Yey! :strix: 35 uker!! :strix:

Måtte le litt når jeg leste statusrapporten din :ler: Jeg gleder meg også voldsomt til å slippe all denne latterlige tissingen! :fnise: Og til å sove på magen... :rodmer:

edit: Forresten da - jeg tror det er lønnsomt å ikke tro på mytene om hjerteslag på gutte-/jentefostre ;) I tilfelle så skulle jeg også ha jente i magen... :ler:

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...