Gå til innhold

Vesla har snudd vår verden på hodet! :D

Gjest Ruccola

Anbefalte innlegg

Gjest Ruccola

Ble en rolig feiring på hjemmebane her også. Var uvant, men deilig! :)

Ha en fin dag på jobben! :klemmer:

Ja var uvant, ihvertfall for meg som pleier å spille musikken fremst i toget :fnise:

Jobben var grei den, men er sliiiten nå! Var i manko i dag på grunn av sykdom, så kjenner jeg har overanstrengt meg litt :sjenert:

Løftet nok litt mer enn jeg burde.

Har hele tiden trodd at det var ca 12 kg man skulle holde seg innenfor, men her i sted leste jeg at i siste trimester bør det ikke vere mye mer enn halvparten :hakeslepp: Altså bare 6 kg!

Jeg hor nok løftet på ekser på rundt 10 kg i dag, og i tillegg har det vert mye bøy og tøy.

Så har kynnere, er sliten og har litt hodepine nå :sjenert:

Det positiver er at kroppen er nå flink å protestere da om ikke annet ;)

Skal sette på en maskin med klær og en oppvaskmaskin, ellers blir det sofaen og meg i dag. :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ruccola

Nå har jeg lest meg opp litt ;)

Angående leggkramper så var jeg veldig plaget under svangerskapet selv, kjære måtte massere leggene mine, jeg knasket magnesium og bananer i lange baner :ler:

Også fikk jeg et kjerringråd av jordmoren min, som visstnok var mye praktisert før i tiden.

Knyt en ulltråd (100% ull) rundt hver ankel, dette skulle visst hjelpe. Jeg prøvde og om det skyldes ulltråden eller alt det andre jeg gjorde vites ikke, men borte var leggkrampene den natten.

På apoteket får du kjøpt kremer mot det unevnelige som skal hjelpe, jeg fikk aldri hemorider av svangerskapet, men kjære fikk dem for meg, å han klarer jo ikke å kjøpe kremene selv, for det er jo pinlig må vite, så da måtte jeg trå til og jeg mener man kan bruke dem som gravid, det er bare å spørre betjeningen :)

Jeg tipper det er ei lita jente i magen din jeg - vet ikke om du har tippeliste enda men jeg tror det er ei jente du bærer på ;)

Koslig med en rolig feiring av 17. Mai også :klemmer:

Heisann :)

Leggkrampene har kommet seg litt etter jeg begynte å spise mer banan :)

De unevnelige har også kommet seg, tror nok det var den sykkelturen som fremkalte dem ;) Eller, har hatt dem lenge, men de ble større og vonde av sykkelturen.

Er ihvertfall tålelig bra nå, så klager ikke! :)

Hm, tippeliste har jeg ikke nei. Kanskje jeg må til med det? :)

De fleste rundt meg, inkludert meg og sambo tipper gutt selv da, så blir spennende å se! :jepp:

Skal sette opp en tippeliste jeg, så får dere andre også komme med deres tippinger :fnise:

Skal vi slenge på tipping av dato med det samme?

menstermin er 2 august og UL termin 6 aug.

La meg også legge til at de fleste i min familie går godt over termin :fnise:

.

Endret av Ruccola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Tippeliste:

Lille Måne: :babyjente: 2 august (etter lunsj engang :fnise: )

Zia: :babygutt: 3 august

Pupsilure: :babygutt: 4 august

Neytiri: :babygutt: på termin 6 august

GUNS: :babygutt: 7 august

Iril: :babygutt: 8 august

Spatula: :babyjente: 9 august (Med 2 aug i parantes :fnise: )

Sushi: :babygutt: 10 august

Alabama: :babygutt: 11 august

Dine: :babygutt: 12 august

Småkjekset: :babyjente: 13 august

Ruccola: :babygutt: 14 august ;) (Må jo tippe jeg også!! :fnise: )

LineGourmet: :babyjente: 16 august

Teriyaki: :babyjente: 17 august

.

Endret av Ruccola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff leggkramper slet jeg også med i graviditeten......magnesium+calcium tabletter tok jeg samt å spise banan, det funket kjempebra!

Så spennende med tipping!

Jeg har veldig lyst å tippe 6 august, mannen min blir 30 da så er ikke dårlig dag å bli født på, har litt på følelsen er du er type punktlig hehe og jeg kjenner deg ikke engang, og er en liten gutt tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Dere er notert :jepp:

La oss nå legge til at det er fullmåne 13 aug - derfor jeg tippet 14 selv :fnise:

Hvor punktlig jeg er vet jeg nå ikke Neytiri, men kommer aldri forsent på jobb da om ikke annet :gjeiper:

Å rekke møter, ferjer, butikker og sånt kan vel diskuteres......jeg er nok dessverre en litt sånn "må bare i siste liten" jente :fnise:

Så om det drøyer mot 20 august før Ruccoliten velger å vise seg, overrasker meg IKKE! :hoho:

Endret av Ruccola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hor nok løftet på ekser på rundt 10 kg i dag

:fnise:

Men fra spøk til alvor: pass på at du ikke overanstrenger deg på jobb. :kose:

Jeg vil gjerne tippe, forresten :) Guttebaby som kommer 10. august! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

:fnise:

Men fra spøk til alvor: pass på at du ikke overanstrenger deg på jobb. :kose:

Jeg vil gjerne tippe, forresten :) Guttebaby som kommer 10. august! :nigo:

:hoho::skratte:

Det var tidenes skriveleif ja! :skratte:

Nei nå er jeg klar over at man skal vere MER forsiktig i tredje trimester, så da får jeg ta hensyn til det ;)

6 kg er jammen meg ikke mye da... har noen glasskåler i en stabel høyt oppe i skapet. Skulle sette på plass den som skulle vere underst, og skulle løfte alle oppigjen.... Da kjente jeg det strammet godt i magen, så kanskje jeg virkelig må begynne å tenke over hva jeg gjør til dagen? :vetikke:

Føler meg hysterisk jeg nå, men kjenner jo på kroppen at det ikke er godt da :sjenert:

Her er forresten magen begynt å nærme seg ribbeina nå :jepp: Akkurat i kanten nå, så spent på hvordan det blir nå fremover. Har hørt det kan vere vondt å bli sparket der :sjenert:

Men må er det senga og jobb igjen i morgen, så vi får snakkes damer ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt magebilde? :hoppe:

Det er vondt å bli sparket i ribbeina ja, men det kan jo hende du slipper det. Selv om magen er så langt opp, trenger ikke babyen å ligge sånn til at han/hun treffer der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det er litt vondt, ja. Men på en koselig måte :rodmer:

Jeg tror det viktigste er å kjenne på kroppen hva man orker, jeg, ikke nødvendigvis å gå ut fra hvor mange kilo ting veier. Men klart, det er greit å ha noe å gå ut fra. :)

God natt til begge to! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ruccola

Hm, magebilde har jeg vist glemt å ta i dag, og nå gidder jeg ikke kle av meg igjen ;)

Tror jeg tar det når jeg kommer hjem i steden.

Kan legge ut det fra forrige uke, for det tror jeg ikke jeg gjorde da :)

Ja sushi, det er det jeg har gjort frem til nå skjønner du....bare tatt ting jeg føler har gått greit og ikke tippet på hvor tungt det har vert så lenge jeg vet jeg løfter forsiktig uten plutselige rykk og napp ;)

Men nå er det nok slutt på det. Vondt i ryggen i dag :filer:

post-37687-0-85297600-1305791299_thumb.j 8 uker på vei

post-37687-0-16739800-1305791346_thumb.j 28 uker på vei

Endret av Ruccola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gøy å se forskjellen på magen de siste 20 ukene. :) Du er så utrolig slank-gravid, hvis det er noe som heter det... Tipper det ikke synes bakfra i det hele tatt? Må få lagt ut et magebilde snart jeg også, har bare helt glemt av det!

God bedring til ryggen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Dere er notert damer ;)

Gøy å se forskjellen på magen de siste 20 ukene. :) Du er så utrolig slank-gravid, hvis det er noe som heter det... Tipper det ikke synes bakfra i det hele tatt? Må få lagt ut et magebilde snart jeg også, har bare helt glemt av det!

God bedring til ryggen :klem:

Ja, jeg har nok bare lagt på meg på magen :nigo:

Har ikke vist bakfra til nå ihvertfall, men har ikke sett etter på en uke eller noe sånt, så mulig det begynner å legge seg mer på sidene nå...får sjekke i kveld ;)

Har bare lagt på meg 6 kg så er kjempefornøyd da! Spiser det jeg vil, men prøøøver å ikke drikke for mye brus og spise for mye godteri ;) Går ganske greit foreløpig, så får vi se hvor lenge det varer :fnise:

Ryggen er der den...litt vond, men ikke mer en at jeg takler det sånn noenlunde...

Har fri i morgen, så tenker vi skal få meg på rett kjøl igjen denne gangen også ;)

Nå skal jeg lage meg en god kopp te og slappe av foran TV'en resten av kvelden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...