Gjest Ruccola Skrevet 7. mars 2011 #1021 Del Skrevet 7. mars 2011 (endret) Måtte lete frem igjen denne, og lagde like godt en ny en som passer til den nye terminen (Funnet her http://www.klikk.no/foreldre/barnimagen/svangerskapet/termin/ ) 10. november 2010: Eggløsning Hvis du har regelmessige menstruasjoner, vil du i løpet av denne uken ha eggløsning. Egget fanges opp av egglederen, hvor sammentrekninger fører det nedover mot livmoren din. Passasjen gjennom egglederen tar fra noen timer til fire dager. I denne perioden er sjansen størst for å bli gravid. 5. desember 2010: Det lille hjertet slår Embryoet er ca. 2 millimeter langt. 29. desember 2010: Bevegelse Denne uken vil embryoet begynne å røre på seg, men det er en stund til du kan kjenne bevegelser i magen. Den lille er nå på størrelsen med et jordbær. 19. januar 2011: 2. trimester Du er i 12. uke og den kritiske, første fasen av svangerskapet er over. Risikoen for spontanabort er kraftig redusert fordi det nå 10 uker gamle fosterets organer er ferdig dannet. 23. februar 2011: Tid for ultralyd Alle gravide får i ukene 17-19 tilbud om en gratis ultralyd. Nå skal det være mulig å oppdage om det er en gutt eller jente i vente. Fosteret kan holde seg selv i hånden og suge på totten. 3. mars 2011: Du kjenner bevegelser Fosterets bevegelser merkes. Noen synes det kjennes som en luftboble eller som slag med en fiskehale. Har du ikke vært gravid før, kan det ta en stund før du blir klar over at bevegelsene er fra fosteret. 17. mars 2011: Søvnmønster Du er halvveis! Fosteret har fått søvnvaner. Ofte slapper det av når du er våken, og er mer aktivt om natten. 8. april 2011: Hører deg Synger du i dusjen, har du nå fått en trofast tilhører som nå er rundt halvkiloen. Fosteret kan høre deg og riktignok gjennom vann og kroppen din, men det vil reagere på lyder. 12. mai 2011: 3. trimester Nå kan du feire 7-månedersdagen med trygghet for at barnet mest sannsynlig vil klare seg om det skulle bli født nå. Sjansen for å få et friskt barn ved for tidlig fødsel, øker for hver dag. 16. juni 2011: Liten plass Nå er det nesten ikke mer plass i magen, og du kan se sparkene gjennom mageskinnet. Allerede nå kan fosteret legge seg med hodet ned – i den stillingen de fleste ligger i før fødselen. 16. juli 2011: Svangerskapspermisjonstart Skulle barnet komme nå er det ikke noe skummelt i det hele tatt. 6. august 2011: Termin Terminen har en feilmargin på pluss/minus fjorten dager. Om barnet ikke har kommet nå, så er det ikke lenge om å gjøre. Endret 31. mars 2011 av Ruccola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 7. mars 2011 #1022 Del Skrevet 7. mars 2011 Åh så fin en liste! Tenk at du snart er halvveis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 7. mars 2011 #1023 Del Skrevet 7. mars 2011 Så koselig det var å lese her når du kan kjenne bevegelser fra Ruccoliten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 8. mars 2011 #1024 Del Skrevet 8. mars 2011 Åh så fin en liste! Tenk at du snart er halvveis! Ja det er helt utrolig hvor raskt tiden har gått! Hadde jeg aldri trodd! Så koselig det var å lese her når du kan kjenne bevegelser fra Ruccoliten Ja det er vannvittig deilig Tror faktisk ikke det er lenge til sambo kan kjenne det jeg sltså, for nå kjenner jeg det mye tydligere Nå har jeg strøket et lass med skjorter, noen t-skjorter og noen cardigans. Fortsatt har jeg tre svææære bunker med ting som burde fått en rask runde med jernet, men det var det jeg orket i dag. (Stryker nok litt mer enn de fleste, men alikevel langt ifra alt! Tror ikke jeg kommer til å stå å stryke barneklær og tepper altså! Eller jo - kjoler om det blir en jente da, men ellers ikke ) Ruccoliten turner rundt nedi her nå, jeg drakk et stort glass cola mens jeg strøk klær så det er nok sukkerkick på gang Her har det vert storm i dag, så det har nesten ikke vert kunder i butikken. Ikke noe spesiellt med varer heller, så i dag gikk tiden saaaaakte på jobb :gjeiper: Alltids noe å gjøre altså, er bare det at tiden står nesten stille da. Får tro det kommer seg i morgen, for når jeg da går hjem har jeg faktisk langhelg!!! Fått noen dager ekstra fri for skal reise hjem å feire bursdagen til en venninne :D Nå skal jeg gå å lege en trett kropp tror jeg, jeg MÅ bare bli flinkere til å komme meg i seng om kveldene...Blir som regel 12 og litt til Så da sier jeg bare NATTA damer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 8. mars 2011 #1025 Del Skrevet 8. mars 2011 Hm, var innom profilen min her i sted, og ryktet mitt er på hele 80!!! Det må nå bety at folk her liker det jeg skriver, men jeg hadde ikke trodd det lå så høyt! Men veldig morro da Hva ligger det på med dere andre forresten? Kanskje jeg nå bare innbiller meg at 80 er høyt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 9. mars 2011 #1026 Del Skrevet 9. mars 2011 80 er bra Hadde 4 sist jeg sjekket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 9. mars 2011 #1027 Del Skrevet 9. mars 2011 Rykte?! Vet ikke hva det er engang jeg, hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 9. mars 2011 #1028 Del Skrevet 9. mars 2011 Jeg har tre, så 80 er veldig bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 9. mars 2011 #1029 Del Skrevet 9. mars 2011 80 er bra Hadde 4 sist jeg sjekket Åj, da er det vel litt ja Men så er jeg ganske aktiv til tider også da, og svarer nok på mye mer enn jeg burde av og til Rykte?! Vet ikke hva det er engang jeg, hehe Nådr du går inn på profilen din står det en grønn rute der det står "rykte" i. Tallet som står der er antall plusser du har fått på dine innlegg (Sånn som "liker knappen på Facebook) Jeg har tre, så 80 er veldig bra Da satser vi på at det betyr at folk liker måten jeg skriver på, og at noen mener jeg kanskje er litt ok Nå lager jeg middag, i dag blir det joika! Ohhh elsker joika og nå er det leeeeenge siden sist! Vet mange hater det, men det gjør ikke jeg! :hoppe: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 9. mars 2011 #1030 Del Skrevet 9. mars 2011 Mmmmmm, da ble jeg litt klokere Joika er såååå godt!! Her ble det skikkelig cowboymat med stekte pølser, bønner i tomatsaus og makaronistuing - ganske digg det og i grunn. Ha en flott kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 9. mars 2011 #1031 Del Skrevet 9. mars 2011 Joika kaker er godt Har ikke spist det siden jeg flyttet hjemmefra da forloveden mener det ser ut som kattemat Det beste jeg vet er å ha mya saus oppå kjøttkakene og potetene og mose det godt sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 9. mars 2011 #1032 Del Skrevet 9. mars 2011 (endret) Heihei! Titter innom her da jeg driver å sniker på mange graviditetsdagbøker om dagen siden jeg selv har havnet i den situasjonen! Må jo begynne å si gratulerer med spire! Vet du hvilket kjønn det blir? Jeg ble nyskjerring ang. dette med rykte. Hadde 26, så ble i grunn positivt overasket. Trodde ikke folk la merke til meg i det hele tatt! Edit: Ser jo nå at det står du venter jente!! Er lenge til jeg får vite noe om det, men har av en eller annen grunn litt mer guttefølelse enn jentefølelse. Endret 9. mars 2011 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 9. mars 2011 #1033 Del Skrevet 9. mars 2011 Heihei! Titter innom her da jeg driver å sniker på mange graviditetsdagbøker om dagen siden jeg selv har havnet i den situasjonen! Må jo begynne å si gratulerer med spire! Vet du hvilket kjønn det blir? Jeg ble nyskjerring ang. dette med rykte. Hadde 26, så ble i grunn positivt overasket. Trodde ikke folk la merke til meg i det hele tatt! Edit: Ser jo nå at det står du venter jente!! Er lenge til jeg får vite noe om det, men har av en eller annen grunn litt mer guttefølelse enn jentefølelse. Aller først.... Hvor står det at jeg venter jente? Vi vet ikke kjønn da nemlig Så: Velkommen til mitt lille sammensurium av tanker og følelser Bare morro du titter innom, alltid greit å få med seg hva andre i samme situsjon tanker og føler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 10. mars 2011 #1034 Del Skrevet 10. mars 2011 Aller først.... Hvor står det at jeg venter jente? Vi vet ikke kjønn da nemlig Så: Velkommen til mitt lille sammensurium av tanker og følelser Bare morro du titter innom, alltid greit å få med seg hva andre i samme situsjon tanker og føler Gudene vet hvor jeg fikk det i fra! Må ha lest feil på noen andre sin ticker.. Ja jeg har alltid likt å lest i graviditetsdagbøker, men nå når jeg selv er gravid så har det jo desto større mening! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 10. mars 2011 #1035 Del Skrevet 10. mars 2011 Denne var så søt, så den stjeler jeg Statusrapport uke 19 + 0 Kjønn: Ville ikke vite Utolmodig?: Nei egentlig ikke. Er i god form så koser meg med å vere gravid Hodet ned: Aner ikke. Var det på UL, men jeg vet ikke hvor mye han turner rundt inni her Aktivitet i magen: Kjenner det flere ganger i uken Navn: Har noen på listen så langt, men har god tid enda Vektøkning: + 1 kg Vann i kroppen: Nei ikke foreløpig Kynnere: Ja, om jeg stresser for mye, og etter jeg har vasket gulv. Humør: Godt humør. Litt trett etter jobb, men bedre og bedre for hver dag nå! Barnerom: Ikke foreløpig. Kommer til å innrede det etterhvert, men blir nok på rom med oss de første mnd, så haster ikke. Utstyr: Har kjøpt dyner, sengesett, beresjal, lammeskinn og noen få klær. Venter litt til før vi handler mer Strekkmerker: Ingen nye foreløpig, men har fra tenårene da :/ Melk i brystene: Nei ikke enda. Fødsel: Har ikke tenkt så veldig mye på det, men tanken er å prøve uten smertelindring først, og så ta det som det kommer Aner jo ikke hvilken fødsel jeg kommer til å få, så ikke noe å gå å grue seg for har jeg kommet frem til Plager: Litt sure oppstøt/halsbrann innimellom. Litt kynnere, men ellers ikke noe spesiellt. Oppegående: Absolutt, men tar flere pauser i løpet av dagen, spesiellt på jobb der jeg går og står hele dagen til vanlig Sulten: Må fortsatt spise forholdsvis ofte. Blir sjelden kvalm nå, men går det veldig lenge mellom måltidene kan jeg bli det enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 10. mars 2011 #1036 Del Skrevet 10. mars 2011 Da har jeg vert hos jormor Hun var enig i regnemåten min, og at jeg da er på 19+0 i dag og at torsdager da er "byttedagen" min Blodtrykket var på 100/50 ikke noe unormalt sa hun, men er ikke 50 lite da? Har hatt 95/60 og 95/65 tidligere. Men jeg er ikke så god på dette her med blodtrykk da Urinen var fin, så det at jeg hadde fått utslag sist var nok fordi jeg hadde vert på do på natten og ikke hatt så mye igjen til morningen Funduskurven min er noe bratt, lå midt på streken i uke 15, men nå er jeg helt på toppen av det grønne. (Men om en tar med at jeg er blitt flyttet, så var jeg vel 14+4 sist da.) Jordmoren sa ingenting om det, men begynte å rekne BMI'en min da... den er på 25,6, så ingenting galt der. (Her glukosebelaster de alle over 28 BMI) Ellers var det litt vanskelig å finne hjertelyden, eller rettere sagt å få holde på den, for noen sprellet rundt inne her akkurat da! Lå på ca 145 når hun da endelig fikk målt den Bestilte en ny time om tre uker - rett før vi reiser. Syns det er bedre enn å vente helt til om 6 uker Så dro jeg på et par butikker etterpå, og fant meg to deilige tynne tunikaer, og en cardigan med høyt liv på 70% stativet! Syns det er greit å kjøpe klær på salg nå, for ellers kan det fort bli dyrt dette her Vi skal jo til syden om noen uker, så måtte ha noe lett og ledig som magen får plass i Kjøpte også en sånn lang topp med blonder nederst, som blir fin å ha under topper/tunikaer Alle fire plaggene for 500 kr, det syns jeg er veldig greit Eneste jeg bekymrer meg over i forhold til syden, er gnissing mellom beina Vanligvis bruker jeg en kort sykkelshorts under skjørt og kjoler når vi er i syden, for da slipper jeg at innsiden av lårene gnisser. Blir så lett sår der jeg altså! Har en bitteliten føflekk der også, som rett og slett blir rød og vond. Men jeg får jo ikke på meg sykkelshortsene mine nå, så er litt i tvil på hva jeg bør gjøre... Tror jeg må ta meg et raid på H&M på nettet og lete etter mammatights. De hadde ikke sist jeg tittet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 10. mars 2011 #1037 Del Skrevet 10. mars 2011 Så fint at JMtimen gikk bra Når det gjelder mammatights, kan du ikke bruke vanlige tights, i noen størrelser større en det du bruker nå? Jeg bruker vanlige tights fra Gina Tricot i to størrelser større enn jeg bruker til vanlig (slik at den går et stykke oppå magen). De sitter allikevel fint, samtidig som jeg kan vokse i de pga strechen Ha en finfin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 10. mars 2011 #1038 Del Skrevet 10. mars 2011 Er ikke så lett det når man allerede er en L/XL..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 10. mars 2011 #1039 Del Skrevet 10. mars 2011 Først: Så kjekt å se at noen andre deler Joikaen! Jeg føler meg så alene om å elske det, men det er en sann glede for meg hver gang vi har det Moro med statusrapport! Kommer sikkert til å ha haugevis av spørsmål til deg hvis det blir min tur en gang, for syns du har så mange stilige oversikter. Kontrollfreaken meg elsker lister! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 10. mars 2011 #1040 Del Skrevet 10. mars 2011 Med litt googling på nett så finner du helt sikkert en mamma-tights. Bestiller du nå rekker du helt sikkert å få den før dere drar! Viktig å være konfortabel vet du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå