Gå til innhold

Vesla har snudd vår verden på hodet! :D

Fremhevede innlegg

Skrevet

☆:*´¨`*:..:*´¨`*:.☆ Godt nytt år ☆:*´¨`*:..:*´¨`*:.☆

Videoannonse
Annonse
Gjest Ruccola
Skrevet

Da er helgen straks over, og det er jobb igjen i morgen. Gruer meg skikkelig, for det er sikkert kaos og enormt med kunder nå når salget begynner, og jeg har vert skikkelig slapp, svimmel og kvalm i helgen.

Sliter fortsatt med å få i meg mat. Ikke kastet opp noe mer heldigvis, men tenker mye på det, så føler meg ikke trygg.

Usikker på hvordan det vil bli på jobb i morgen når jeg er så slapp og sliten. Håper sjefen har kalt inn ekstrahjelpen også, for jeg er redd vi kommer til å løpe rundt som tullinger, og ikke få tid til pause eller noe :(

Har også glemt å fortelle at den gamle termindatoen gikk forbi nå i julen. Jeg tenkte på det et par dager før, og et par dager etter, men glemte det faktisk på selve datoen!

Tar det som et godt tegn :)

Skal til legen i slutten av uken, så da skal jeg endelig få mappen min :)

Litt spent på om han syns jeg må trappe ned på jobb, han var nemlig innom forrige ute, akkurat på et veldig traelt tidspunkt. Tror han la merke til hvor stresset jeg var. og han hørte nok at jeg sa til kollegaen min at "Nå MÅ jeg bare å å spise!" Da hadde jeg vert på jobb i 4 timer uten mat og var på grensen til å svimle bort.

Ønsker å få jobbe mest mulig, men ønsker også å ha litt energi igjen til hus og hjem.... :sjenert:

Nå klager jeg vist mye her og det er ikke meningen :) Er bare veldig sliten av å ikke ha hverken matlyst eller ork :)

Skrevet

Høres ut som om du trenger å trappe litt ned på jobb, enten ved å bli tatt mer hensyn til, eller ved å kanskje bli delvis sykemeldt? Du får snakke med legen din og høre hva han sier, det viktigste er ialelfall deg selv og den lille, ikek jobben spør du meg! :klemmer:

Godt å høre "termindagen" gikk forbi... Kan godt forstå at det kan være en sår dag.. Hjelper nok på at man har en ny liten spire i magen, som man kan glede seg til å treffe :rødme:

Håper du får en ok arbeidsdag i morgen! :klemmer:

Gjest Ruccola
Skrevet

Høres ut som om du trenger å trappe litt ned på jobb, enten ved å bli tatt mer hensyn til, eller ved å kanskje bli delvis sykemeldt? Du får snakke med legen din og høre hva han sier, det viktigste er ialelfall deg selv og den lille, ikek jobben spør du meg! :klemmer:

Godt å høre "termindagen" gikk forbi... Kan godt forstå at det kan være en sår dag.. Hjelper nok på at man har en ny liten spire i magen, som man kan glede seg til å treffe :rødme:

Håper du får en ok arbeidsdag i morgen! :klemmer:

Ja, du har sikkert rett, men man vil jo så gjerne vere frisk og rask hele tiden :sjenert:

Skal nå komme meg igjennom dagene til legetimen ihvertfall, og så får vi ta det deretter...

Gikk på vekten igjen i dag tidlig.... Har gått ned 3 kg nå :sukk:

Haaaar så lite matlyst!!! Nå har jeg tvunget ned hele tre knekkebrød, for jeg vet det ikke blir mat igjen før rundt halv ett....

Så fikk jeg også vite at vi bare er to på jobb nå på morningen, så håper jaggu folk holder seg hjemme! :sukk:

Nei, nå må jeg komme meg av gårde, for det snør som bare rakker'n! Trenger litt ekstra tid i dag tenker jeg ja!

Skrevet

Huff, du må ta vare på deg selv og spiren! :klem: Og ikke bekymre deg for mye over vektnedgang - jeg har selv gått fra normalvektig til undervektig i løpet at de siste månedene, men i følge legen har fosteret forsynt seg med akkurat det det trenger, og spreller rundt og har det fint. :) Snart går det rette veien igjen.

Gjest Ruccola
Skrevet

Huff, du må ta vare på deg selv og spiren! :klem: Og ikke bekymre deg for mye over vektnedgang - jeg har selv gått fra normalvektig til undervektig i løpet at de siste månedene, men i følge legen har fosteret forsynt seg med akkurat det det trenger, og spreller rundt og har det fint. :) Snart går det rette veien igjen.

Jada, jeg prøver så godt jeg kan :)

Har fått inn masse mat i dag, så tenker det skal hjelpe godt på! Hele tre skiver til lunsj på jobb!!! :nigo:

Sambo måtte jobbe overtid, så ble bare nudler til middag da, men is til dessert, så nå skal jeg fetes opp igjen :fnise:

Er mye kvalm og uvel, og er så inderlig redd for å spy!

Bare jeg får en slimklump i halsen så brekker jeg men nesten, og slim er der dessverre mye av for tiden :sjenert:

Og tannpuss skjer ikke oftere enn nødvendig, selv om jeg VET man skal vere ekstra påpasselig når man er gravid. Men oppkast er uansett mer skadelig for tennene enn en hurtig/slurvete tannpuss, så jeg velger den minst skadelige utveien føler jeg da.

Kan ikke gjøre annet.. Men er flink å bryke munnskyll også da, har funnet en på apoteket uten smak, så det er omtrent som å skylle med vann! :jepp:

Er forresten så inne i følelsen av at det er en liten gutt vi venter at jeg farget like godt tickeren min blå! :fnise:

Skrevet

Er forresten så inne i følelsen av at det er en liten gutt vi venter at jeg farget like godt tickeren min blå! :fnise:

Hmm.. hva skal jeg si? Grattis med guttefølelse :ler:

Jeg er fortsatt veldig shizofren på mine følelser. Innimellom kan jeg har sterke følelser på at det er en jente, men så kan det komme en like sterk følelse på at det er gutt :gjeiper:

Vi skiller jo bare få dager på hverandre - kjenner du noe til livmoren? Jeg kan sverge på at jeg kjenner min nå :Nikke: Litt hyggelig i grunn det altså :)

Håper formen bedrer seg snart :klem:

Gjest Ruccola
Skrevet

Hmm.. hva skal jeg si? Grattis med guttefølelse :ler:

Jeg er fortsatt veldig shizofren på mine følelser. Innimellom kan jeg har sterke følelser på at det er en jente, men så kan det komme en like sterk følelse på at det er gutt :gjeiper:

Vi skiller jo bare få dager på hverandre - kjenner du noe til livmoren? Jeg kan sverge på at jeg kjenner min nå :Nikke: Litt hyggelig i grunn det altså :)

Håper formen bedrer seg snart :klem:

Ja, er litt morro at vi er så nære :) Når er terminen din? Jeg måtte jukse litt med tickeren for å få uker og dager til å stemme. Måtte skrive inn 30 juli som termin. Men det er 2 august som er mensterminen :)

Nei, kjenner ikke noe enda, men klarer aldri å slappe av i magemusklene mine jeg skjønner du :) Strammer dem automatisk hele tiden, selv om jeg ligger og slapper av :)

Så er veldig spent på om legen skal kjenne etter på onsdag, og om han da kjenner noe :)

Skrevet

Er mye kvalm og uvel, og er så inderlig redd for å spy!

Bare jeg får en slimklump i halsen så brekker jeg men nesten, og slim er der dessverre mye av for tiden :sjenert:

Og tannpuss skjer ikke oftere enn nødvendig, selv om jeg VET man skal vere ekstra påpasselig når man er gravid. Men oppkast er uansett mer skadelig for tennene enn en hurtig/slurvete tannpuss, så jeg velger den minst skadelige utveien føler jeg da.

Kan ikke gjøre annet.. Men er flink å bryke munnskyll også da, har funnet en på apoteket uten smak, så det er omtrent som å skylle med vann! :jepp:

Vet så altfor godt hvordan du har det... jeg er av og til redd for å spise fordi det er så ekkelt når maten kommer opp igjen. Men man må jo bare prøve. Tennene er helt forsømt her også, men det får bare være. Etter et langt kvalmehelvete og en fødsel kommer nok tannlegebesøket til å være som barnemat, tror du ikke? :sjenert:

Hva heter den munnskyllen, forresten?

Gjest Ruccola
Skrevet

Vet så altfor godt hvordan du har det... jeg er av og til redd for å spise fordi det er så ekkelt når maten kommer opp igjen. Men man må jo bare prøve. Tennene er helt forsømt her også, men det får bare være. Etter et langt kvalmehelvete og en fødsel kommer nok tannlegebesøket til å være som barnemat, tror du ikke? :sjenert:

Hva heter den munnskyllen, forresten?

Fluroid uten smak heter den :)

http://www.apotekdirekte.no/ds_product_info.php?cPath=89_91_173&products_id=3825

Ja, gleder meg til å føle meg mer opplagt :)

Satser på at det er over om et par uker, og at resten av graviditeten da bare blir en dans på roser :) Er nå lov å håpe ihvertfall ;)

Gjest Ruccola
Skrevet

Hva gjør legen forresten på første kontrollen? Har tatt blodprøvene tidligere... Skal han ha noe urinprøver..? :klø: har ikke fått beskjed om noe...

Skrevet

Ja, ta med urinprøve :jepp:

Gjest Ruccola
Skrevet

Ja, ta med urinprøve :jepp:

men jeg har da ikke noe i hus å ta den med i..... :klø:

Må han ha det?

Å, så kipt å ikke ha fått noe beskjed :(

Over til noe positivt, så har jeg fårr kjempefin hud i det siste! :nigo:

Pleier å få kviseutbrudd ved EL og ved TR, men nå er det minimalt og det er SÅ deilig!!!! Jeg får nemlig sånne store underjordiske som blir svære og røde og sjelden får en tupp...Så må bare vente på at de skal gå ned av seg selv...

Så dere aner ikke hvor godt det er å sleppe dem!!! :nigo:

Skrevet

Har du ikke med urinprøve så er det ikke noe krise, du får beskjed om å tisse i en kopp når du kommer dit vil jeg tro ;)

Men husk til neste gang... på alle svangerskapskontroller skal du ha med urinprøver, så det er bare å gå til innkjøp av sånne sterile urinprøve glass på apoteket :)

Gjest Ruccola
Skrevet

Har du ikke med urinprøve så er det ikke noe krise, du får beskjed om å tisse i en kopp når du kommer dit vil jeg tro ;)

Men husk til neste gang... på alle svangerskapskontroller skal du ha med urinprøver, så det er bare å gå til innkjøp av sånne sterile urinprøve glass på apoteket :)

Jeg tok ikke med siden jeg ikke har fått beskjed og ikke hadde beger i hus.

Han sa ingenting.

Fylte bare ut helsekortet og pratet litt generellt.

Han skulle bestille time til UL, og jeg skulle bestille meg time hos jordmor om en 5-6 uker.

Han kjente ikke etter livmoren eller noe.

Så da vil jeg altså vere 15+2 på min første jordmordkontroll (fikk time uti februar)

Føles litt rart å skulle vere "alene" om dette så lenge, men det var helt normalt sa legen ihvertfall.

Nei, nå må jeg løpe på jobb, måtte bare få i meg noen skiver :)

Skrevet

Godt nyttår Ruccola :klemmer:

Så bra at huden din har blitt bedre enn vanlig. Synes ofte jeg hører om mange med dårligere hud mens de går gravide, så godt at du så langt ikke er en av dem :nigo:

Tenk at du er 10 uker allerede! :hoppe: Det er så koselig at spiren endelig satt :klemmer:

Blir fryktelig spennende med jordmortime da, gleder meg til oppdatering, selvom det er noen uker til :fnise:

Gjest Ruccola
Skrevet

Godt nyttår Ruccola :klemmer:

Så bra at huden din har blitt bedre enn vanlig. Synes ofte jeg hører om mange med dårligere hud mens de går gravide, så godt at du så langt ikke er en av dem :nigo:

Tenk at du er 10 uker allerede! :hoppe: Det er så koselig at spiren endelig satt :klemmer:

Blir fryktelig spennende med jordmortime da, gleder meg til oppdatering, selvom det er noen uker til :fnise:

Takk det samme Zia :klemmer:

Huden er ikke perfekt, men mye bedre enn vanlig så jeg klager absolutt ikke :) Litt småkviser på ryggen og skuldrene, men ikke noe store der heller foreløpig, så det er helt greit :)

Ja, kan du tenke deg til at det er 10 uker allerede, ja faktisk snart 11!!! Er helt rart å tenke på og det har gått MYE raskere enn jeg hadde trodd!!! :nigo:

Flere av de nære vennene våre som vet nå, vi var på felles julemiddag, og jeg pleier vel ikke akurat å si nei takk til Cava... :sjenert:

Men fikk vite at naboen min bare ligger noen uker foran meg, så var kjempekoselig! :)

Syns det var nå fryktelig lenge til jordmor da, men om det går like fort framover som det har gjort, så gjør det vel ingenting :fnise:

Nå skal jeg faktisk gå å legge meg selv om klokken bare er såvidt passert ni... Sov dårlig i natt, og har vert en lang dag på jobb....Kastet opp når jeg kom fra jobb og er fryktelig slapp.

Har heldigvis fri i morgen, så da kan jeg kanskje sove meg litt frempå og så kanskje endelig ha energi til å få gjort noe her hjemme!

Siste mnd har jeg knapt gjort annet enn å sette på/henge opp klær, ta ut og inn av oppvaskmaskinen på kjøkkenet og såvidt støvsuget.....

Så har mye stryking, rydding, støvtørking, vasking og mye mer å gjøre, pluss at jeg tenkte jeg skulle få pakket ned julen også. Gleder meg faktisk til å få ut juletreet, for jeg liker merkelig nok ikke sevjelukten i år :fnise:

Så da får dere ha en god natt her inne, det har ihvertfall jeg tenkt å ha! :natti:

:klemmer:

Skrevet

Siste mnd har jeg knapt gjort annet enn å sette på/henge opp klær, ta ut og inn av oppvaskmaskinen på kjøkkenet og såvidt støvsuget.....

Høres så fryktelig kjent ut, bare at her har det vart flere måneder :sjenert:

Skrevet

Hvis du vil så kan du jo bare bestille time hos jordmor nå! :) Ingen som sier at man må vente enda 5-6 uker.

På mine bydelssider om jordmor står det at første besøk bør være mellom uke 8-12 så bestill time :jepp:

Husk urinprøve ;)

Veldig koselig hos jordmor, jeg var der i uke 8 :hjerte:

Gjest Ruccola
Skrevet

Hvis du vil så kan du jo bare bestille time hos jordmor nå! :) Ingen som sier at man må vente enda 5-6 uker.

På mine bydelssider om jordmor står det at første besøk bør være mellom uke 8-12 så bestill time :jepp:

Husk urinprøve ;)

Veldig koselig hos jordmor, jeg var der i uke 8 :hjerte:

Hm, nå har jo jeg allerede bestillt om fem uker da, sånn som legen sa.

Så tror jeg heller bare venter, selv om det sikkert hadde vert koselig å fått litt annen info enn det legen kommer med :)

Får holde med google og kvinneguiden så lenge :fnise:

Er jordmor forresten gratis også? :vetikke:

Glemte forresten å si at blodtrykket mitt var litt lavt. var 95/60 har googlet litt nå, og det er ikke unormalt i en graviditet, som legen også sa :)

Og jeg har hatt litt lavt blodtrykk tidligere også, så skulle følge med og passe meg for blodtrykksfall. Skal drikke mer enn jeg pleier og passe på å få mosjonert litt.

Det får jeg på jobben, for der går og står jeg hele dagen utenom pausen. Bruker ofte støttestrømper for jeg har tendenser til å kunne få åreknuter på ene leggen :sukk:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...