Gå til innhold

Vesla har snudd vår verden på hodet! :D

Gjest Ruccola

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skjønner godt at du ikke prioriterer KG akkurat nå :klem:

Håper du får en kjempefin jul, og ikke minst gleder vi oss til å høre hvordan familien reagerte på nyhetene :hoppe:

Kos deg med mann og ruccoliten :klemmer:

:gave:GOD JUL! :nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kenghuru

God jul Ruccola...og ikke minst kos deg med Ruccoliten som helt sikkert dytter på alt som finnes inni deg for å ta opp all plassen...utrolig "eiesyke" disse små når det kommer til stykke :fnise:

:nissevink:

Håper formen holder seg gjennom jula og ikke minst etterpå også :jepp:

Stor juleklem

Endret av kenghuru
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte: 1. desember 2010: Det lille hjertet slår

Embryoet er ca. 2 millimeter langt.

:hjerte: 25. desember 2010: Bevegelse

Denne uken vil embryoet begynne å røre på seg, men det er en stund til du kan kjenne bevegelser i magen. Den lille er nå på størrelsen med et jordbær.

15. januar 2011: 2. trimester

Du er i 12. uke og den kritiske, første fasen av svangerskapet er over. Risikoen for spontanabort er kraftig redusert fordi det nå 10 uker gamle fosterets organer er ferdig dannet.

19. februar 2011: Tid for ultralyd

Alle gravide får i ukene 17-19 tilbud om en gratis ultralyd. Nå skal det være mulig å oppdage om det er en gutt eller jente i vente. Fosteret kan holde seg selv i hånden og suge på totten.

27. februar 2011: Du kjenner bevegelser

Fosterets bevegelser merkes. Noen synes det kjennes som en luftboble eller som slag med en fiskehale. Har du ikke vært gravid før, kan det ta en stund før du blir klar over at bevegelsene er fra fosteret.

13. mars 2011: Søvnmønster

Du er halvveis! Fosteret har fått søvnvaner. Ofte slapper det av når du er våken, og er mer aktivt om natten.

4. april 2011: Hører deg

Synger du i dusjen, har du nå fått en trofast tilhører som nå er rundt halvkiloen. Fosteret kan høre deg og riktignok gjennom vann og kroppen din, men det vil reagere på lyder.

8. mai 2011: 3. trimester

Nå kan du feire 7-månedersdagen med trygghet for at barnet mest sannsynlig vil klare seg om det skulle bli født nå. Sjansen for å få et friskt barn ved for tidlig fødsel, øker for hver dag.

12. juni 2011: Liten plass

Nå er det nesten ikke mer plass i magen, og du kan se sparkene gjennom mageskinnet. Allerede nå kan fosteret legge seg med hodet ned – i den stillingen de fleste ligger i før fødselen.

12. juli 2011: Svangerskapspermisjonstart

Skulle barnet komme nå er det ikke noe skummelt i det hele tatt.

2. august 2011: Termin

Terminen har en feilmargin på pluss/minus fjorten dager. Om barnet ikke har kommet nå, så er det ikke lenge om å gjøre.

Endret av Ruccola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er vi kommet hjem igjen fra familiebesøk både her og der :)

Nyheten ble godt mottatt alle steder, og alle var veldig glade på våre vegner :)

Vi har slappet av og nytt julefreden, og i morgen er det rett i jobb igjen og stresse et par dager, før atter en lat helg med god mat og gode venner/familie :)

Er litt kvalm innimellom, og har ikke alltid så veldig matlyst, men ellers så er formen bra :) Jo, trett er jeg også da, men ikke mer enn at jeg klarer meg fint ;)

Har ikke hatt noe mere spotting, og er veldig glad for det. Håper jeg slipper det helt, for det er ikke mye gøy nei :nei:

Ellers så vil jeg ønske dere alle en fortsatt fin jul, og så håper jeg alle får en heidundrendes flott nyttårsfeiring når sålangt kommer, og at alle får noen gode dager nå de siste vi har igjen av 2010!

Store klemmer fra Ruccola og Ruccoliten :hjerte:

:strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du har hatt en hyggelig feiring så langt.

Du vet vel at våre små i magen straks blir forfremmet til fostere? :ler:

:strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

uff... :(

hadde nettop skrevet et langt innlegg, der jeg svarte dere alle, og så restartet maskinen og alt forsvant :(

Orker ikke ta det igjen skikkelig, så dere får få det kortfattet :)

Er begynt å kaste opp... ikke fordi jeg er kvalm, men fordi jeg ikke tåler ting bak i halsen (Slim, tannkosten....etc)

Men det får jeg vel bare tåle :)

Har gått ned to kilo. ikke redd for noe siden jeg har bra å ta av, men følger med så Ruccoliten ikke skal lide. Presser i meg frokost og diverse andre måltider, siden matlysten er på null for tiden...

Og ja Line, jeg er klar over at vi nå entrer fosterstadiet :hjerte:

Tank at vi bærer på et lite menneske! :rødme:

Nå skal jeg og kjære se en film og kose oss med chips og brus (eller vann for min del, orker ikke noe søtt for tiden :nigo: )

Salt chips og salt lakris derimot er bra! :) men prøver å ikke la det bli for mye, salt binder jo vann i kroppen, og der er jo heller ikke bra :)

Ønsker dere alle to gode dager de to siste vi har igjen av 2010! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er begynt å kaste opp... ikke fordi jeg er kvalm, men fordi jeg ikke tåler ting bak i halsen (Slim, tannkosten....etc)

Men det får jeg vel bare tåle :)

Har gått ned to kilo. ikke redd for noe siden jeg har bra å ta av, men følger med så Ruccoliten ikke skal lide. Presser i meg frokost og diverse andre måltider, siden matlysten er på null for tiden..

Nå skal jeg og kjære se en film og kose oss med chips og brus (eller vann for min del, orker ikke noe søtt for tiden :nigo: )

Salt chips og salt lakris derimot er bra!

Uff, så kjedelig at du har begynt å kaste opp :troest: En liten trøst kan kanskje være at den lille får det den skal ha selv om du går ned i vekt/kaster opp, er visst mammaen det går først utover! Men du må selvfølgelig sørge for å få i deg nok væske!! Håper for din skyld at "kvalmen" er som blåst bort i morgen, så du får nyte nyttårsmiddagen!;)

Mmm, nå fikk jeg veldig lyst på salt lakris :sikle: ..skulle hatt en sånn godis-takeaway, der man kunne ringt og bestilt, og fått snopet levert på døra!! :jepp: Eller, kanskje like greit at det ikke finnes :P

Ha en finfin kveld med film og din kjære :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...