Gå til innhold

Vesla har snudd vår verden på hodet! :D

Gjest Ruccola

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Masse rare livlige drømmer får du sikkert uansett etterhvert. Man regner normalt svangerskap fra første dag i siste mens, ja. Men jeg visste at det var 21 dager mellom EL og mens, så jeg har alltid regnet fra to uker før den datoen jeg hadde EL, og både lege og jordmor har vært enig med meg i det. Når man har lange sykluser blir det jo feil når standardregne-måten er 28 dager.

Noen steder regner de 40+3 og andre steder 40+2. Mitt sykehus regner 40+3, mens Jesse sitt tydeligvis regner 40+2, så jeg er en dag lenger enn henne selv om vi har termin på samme dato.

Ja, rare drømmer har jeg egentlig alltid hatt innimellom, så dette skal bli spennende :fnise:

Innom å sniker litt! ;) Håper alt er bra med deg, og den herlige, lille spira :rødme:

Ser bra ut sålangt :rødme:

litt småuggen av og yil, og veldig trett - men ellers har vi det fint :nigo:

Tok en test i dag (aaaaner ikke hvorfor :fnise: ) og den var kjempepositiv og lyste opp med en gang :rødme:

:skratte::skratte::skratte:

Jeg bare måtte!!! :nigo:

Skal på julebord med jobben til sambo i kveld. Begynner sent, så er ikke redd for å si jeg drikker cola. skal jo på jobb i morgen også, så det ser jeg ingen problemer med :)

Ellers så sover jeg veldig urolig for tiden. er våken mange ganger og vrir meg veldig. Tror kanskje det er på grunn av at jeg føler meg litt uggen innimellom kanskje? :klø:

Går rundt å funderer på hvordan vi skal fortelle familiene våre nyheten... :) Kanskje vi pakker inn noe, kanskje vi bare sier det helt utav det blå eller kanskje vi rett og slett bare refererer til meg som "vi" :fnise: og ser hvor lang tid det går før dem skjønner :nigo:

Gleder meg ihvertfall veldig til å dele nyheten!

Vi har ikke sagt det til noen denne gangen! Skal prøve å holde meg, men vet at jeg ikke klarer å holde meg om de to næreste venninnene mine spør da.......så kanskje best å ikke se dem på en stund....? :klø:

Sambo vil gjerne vi venter til jul med alle :)

Nå skal jeg gå å spise litt så jeg er opplagt til kveldens festligheter :)

Ha en god helg damer! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, hurra! Du er gravid :hoppe: Nå er jeg jo veldig seint ute her, men har ikke vært på KG på en lang stund nå... men nå ble jeg glad :):klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småkjekset skrev:

Håper dere får en flott kveld :klemmer

Takk, det var superkoselig :)

MonThe skrev:

Håper dere koser dere på julebord! god helg Ruccola! :klem:

Takk, mannen har koselige kolleger, så det var morro! :)

Neytiri skrev:

:vinke fra sagaöya :klem: ta vare paa spesielle lille spira!

Det gjør vi vettu! Den har det som plommen i egget får vi tro!!

Kos deg på "ferie" om man kan kalle det det når man egentlig er hjemme :fnise:

pusilus skrev:

Håper julebordet blir bra.

Ble supert ;)

Sushi skrev:

Åh, hurra! Du er gravid :hoppe Nå er jeg jo veldig seint ute her, men har ikke vært på KG på en lang stund nå... men nå ble jeg glad :klemmer:

Takk :) Det er kjempedeilig :rødme:

Noen ganger glemmer jeg at jeg er gravid og har ikke tenkt på det på mange timer, og så kommer jeg på det helt plutselig og kjenner jeg bare smiler :rødme:

Så må jeg bare :hoppe::duskedame: litt for 5 uker!

Gleder meg til jeg er kommet på 6 uker neste søndag, for da er jeg lenger enn jeg var når det gikk skeis sist :(

Kjenner jeg er ikke noe spesiellt urolig, men merker det jo innimellom såklart.

Nå har vi vert på adventsmiddag hos gode venner, og jeg drakk brus og kjørte bil :) Ikke noe problem, da jeg ikke er den som nødvendigvis alltid drikker uansett :fnise:

I morgen (i dag) skal vi rydde og vaske hus, så skal vi henge opp stjerner, staker og lys ute i trærne :hjerte:

Gleder meg, for det ER bare så koselig!!!!

:nissevink:

Skal pynte littegranne også, men nissene får vente en uke eller to til... :)

Nå er det natta! (Sov 2 timer middag, så er faktisk ikke trett... :fnise: )

Natta damer! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker det var en stor lettelse å komme over stadiet det gikk galt sist. Og det er jo ikke lenge til nå :) Dette skal gå bra Ruccola :jepp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Hurra for 5 uker :hoppe::danse:

:strix: 5 uker :strix:

:hoppe::danse::duskedame::strix:

Husker det var en stor lettelse å komme over stadiet det gikk galt sist. Og det er jo ikke lenge til nå :) Dette skal gå bra Ruccola :jepp:

:klemmer:

Ja en lettelse tenker jeg nok det blir :)

Tenker det skal gå helt fint, det får ikke lov til noe annet :)

Nå har jeg hengt opp julegardinene på kjøkkenet, og fått opp staken og litt småpynt :)

Har vasket alle kjøkkendørene, tatt ut alt fra glasskapene og vasket de inni.

Så nå er det bare litt shinings over kjøkkenbenken og gulvet igjen før kjøkkenet er rent, pent og pyntet :hjerte:

Har tatt på røde putetrekk på pynteputene i sofaen, ellers er det bare adventslysestaken som er pynt i stua sålangt.

ELSKER JULEN! Nå skal jeg snart ut å henge opp julelysene i treet utenfor, og så krans på døren med røde bør og lys i :rødme:

(Og så må vi ikke glemme småfuglene i sprengkulda, så skal henge opp maiseboller og nøtter også :) )

ÅÅÅåååå blir så koselig! :jepp:

Endret av Ruccola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for 5 uker!!

Så flink du har vært! Jeg elsker også julen, gleder meg sånn til å finne fram julepynt! Foreløpig har bare advendtsstaken kommet fram, men vi har en del lilla i stuen fra før - så det får holde en uke til. Men det er uansett veldig inspirerende å lese om hvor flinke husmødre dere andre her er :fnise:

Ha en finfin uke! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for 5 uker! :)

For en nydelig advendtsstake!! Kanskje den gamle, sorte blir byttet ut med noe slikt her i heimen og? :jepp: Håper du har en fin dag :klem:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:danser: 5 uker :danser:

Kjempefin adventsstake!! Skikkelig koselig :hjerte:

Takk :) Fjernet bildet nå, siden vi har hatt litt besøk og jeg er hysterisk på å bli gjenkjendt :bond:

Hurra for 5 uker!!

Så flink du har vært! Jeg elsker også julen, gleder meg sånn til å finne fram julepynt! Foreløpig har bare advendtsstaken kommet fram, men vi har en del lilla i stuen fra før - så det får holde en uke til. Men det er uansett veldig inspirerende å lese om hvor flinke husmødre dere andre her er

Ha en finfin uke!

Ja, syns jeg har vert flink :jepp:

Jeg hadde lilla i advendt før, men det er jeg helt sluttet med, da sambo er vandt med at det pyntes til jul ganske tidlig. Det syns jeg er heeeelt greit! :)

Hurra for 5 uker! Klart dette skal gå bra! :strix:

Klart det skal! :jepp:

:hoppe: for 5 uker! :)

For en nydelig advendtsstake!! Kanskje den gamle, sorte blir byttet ut med noe slikt her i heimen og? :jepp: Håper du har en fin dag :klem:

Takk :) Er veldig lett å lage, og så er jo kubbelys litt mer holdbart enn høylys :)

Hadde stresset mage i går etter jobb, da det var veeeldig travelt på jobb! La meg litt på sofaen mans kjære laget middag. hjalp litt. så fikk vi besøk, og jeg satt i sofaen i flere timer. Når de gikk og jeg skulle reise meg, kjente jeg at jeg var dødssliten! Nesten litt sånn mensen-feeling, så måtte titte etter blod når jeg skulle på do..... :sjenert:

Der var jo ngenting, men veldig ubehagelig følelse :sukk:

Ikke helt bra enda, så er veldig spent på dagen i dag på jobb!

Tenker det blir date med sofaen når jeg kommer hjem ja.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rødme:

Unnfangelsen finner sted omkring: 7. november 2010

Hjertet begynner å slå: 2. desember 2010

Embryoet beveger seg: 26. desember 2010

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 2. januar 2011

Alle indre organer er ferdig formet: 2. januar 2011

Risikoen for spontanabort avtar: 16. januar 2011

Kvalmen avtar for de fleste: 23. januar 2011

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 30. januar 2011

Fosteret svelger og tisser: 13. februar 2011

Tid for ultralyd: 20. februar 2011

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 27. februar 2011

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 13. mars 2011

Fosteret begynner å høre: 3. april 2011

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 1. mai 2011

Mange fostre legger seg med hodet ned: 5. juni 2011

Svangerskapspermisjonen begynner: 12. juli 2011

Antatt termindato: 2. august 2011

Fikk to forskjellige, så legger inn begge :fnise:

Du er ca 4 uker på vei

Unnfangelse: 07.11.2010

Hjertet begynner å slå: 29.11.2010 Embryoperioden er over,spiren er nå et foster: 02.01.2011

Indre organer er nå ferdig formet: 02.01.2011

Du er nå i 2.trimester: 16.01.2011

Risikoen for spontanabort avtar: 16.01.2011

Kvalmen avtar for de fleste: 23.01.2011

Fosterets hjerteslag kan høres med doppler: 27.01.2011

Ordinær ultralyd: 20.02.2011

Mange kjenner nå bevegelser fra barnet: 28.02.2011

Du er nå halvveis i svangerskapet: 13.03.2011

Du er nå i 3.trimester: 08.05.2011

Du regnes nå som fødeklar: 12.07.2011

Permisjonen starter: 12.07.2011

Antatt termin: 02.08.2011

I følge den ene "kalenderen" skal det ha begynt å slå et bittelite hjerte i går.... :rødme:

Vet hvirkelig ikke hvilken jeg skal følge jeg, noen tips?

Forrige mens var 24 okt. EL var 9 nov.......

Så jeg vet jo på en måte at unnfangelsen absolutt ikke var den 7 nov.

Tipper den var den 11 nov jeg, for da var jeg så sinnsykt svimmel og rar i hele kroppen!

Vet ikke hvordan jeg skal legge inn info for å få en "kalender" som stemmer mer? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...