Neytiri Skrevet 22. november 2010 #541 Del Skrevet 22. november 2010 :grine: OMG hva skjer når jeg tar en frihelg fra kg!!!!!!! gratulerer kjære Ruccola Nå må spira sitte, du får ta godt vare på kroppen nå ohhh ble såååå glad i hjertet mitt nå at du blir mamma rundt samme tid jeg fødte i år :rødme: varme klemmer snuppa mi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 22. november 2010 #542 Del Skrevet 22. november 2010 Hurra!!!! Så fantastiske nyheter det var her!!!! Gratulerer så mye Ruccola!!!! Takk Det syns jeg også :rødme: :grine: OMG hva skjer når jeg tar en frihelg fra kg!!!!!!! gratulerer kjære Ruccola Nå må spira sitte, du får ta godt vare på kroppen nå ohhh ble såååå glad i hjertet mitt nå at du blir mamma rundt samme tid jeg fødte i år :rødme: varme klemmer snuppa mi Hehe, sånn går det når du tar KG fri vettu Jeg tar odt vare på kroppen Hadde faktisk en lengre samtale med sambo i dag. Jeg får ikke ha mobilen i lomma, ikke ha pc'n på fanget. Jeg skal drikke mer melk og vi skal lage sunnere middager med fisk og mye grønnsaker. Vi skal alltid ha frukt i hus så jeg heller kan ta det enn annet søtt Jeg er allerede oppimot 80 kg, så har ikke så innmari lyst å legge på meg 20-30 kg for å si det sånn.... Kusina mi la på seg 34 kg med sin første, der det meste var vann fra de siste månedene av svangerskapet..... Allerede når hun kom hjem fra sykehuset var 17 kg borte... Så klart ikke alt man kan gjøre med kosthold, men jeg skal nå gjøre så godt jeg bare kan Gruer meg til mye bæring av greier på jobb de neste dagene. Skal unnskyde med en dårlig rygg (Som jeg av og til har hatt) men alikevel ekkelt å "lyve" å la de andre ta de tunge løftene. Men er bare en liten periode nå vi får ekstra mye varer, så må bare gå greit. Liten kvalmebye på jobb i dag, så tror jeg må ha med meg noe å spise i mellom morgen! spiser frokost hjemme klokken 9 - halv 10. så spiser jeg som regel mellom 12.30 og 13.30 på jobb. Så er det middag hjemme mellom halv seks og seks... Vil ikke måtte si det tidlig på jobb pga kvalme, så får gjøre mitt beste for å holde den unna Nei, nå venter litt husarbeid! Vi snakkes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 22. november 2010 #543 Del Skrevet 22. november 2010 :rødme: Unnfangelsen finner sted omkring: 7. november 2010 Hjertet begynner å slå: 2. desember 2010 Embryoet beveger seg: 26. desember 2010 Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 2. januar 2011 Alle indre organer er ferdig formet: 2. januar 2011 Risikoen for spontanabort avtar: 16. januar 2011 Kvalmen avtar for de fleste: 23. januar 2011 Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 30. januar 2011 Fosteret svelger og tisser: 13. februar 2011 Tid for ultralyd: 20. februar 2011 Du kan kjenne fosterets bevegelser: 27. februar 2011 Fosteret begynner å få et søvnmønster: 13. mars 2011 Fosteret begynner å høre: 3. april 2011 Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 1. mai 2011 Mange fostre legger seg med hodet ned: 5. juni 2011 Svangerskapspermisjonen begynner: 12. juli 2011 Antatt termindato: 2. august 2011 Fikk to forskjellige, så legger inn begge Du er ca 4 uker på vei Unnfangelse: 07.11.2010 Hjertet begynner å slå: 29.11.2010 Embryoperioden er over,spiren er nå et foster: 02.01.2011 Indre organer er nå ferdig formet: 02.01.2011 Du er nå i 2.trimester: 16.01.2011 Risikoen for spontanabort avtar: 16.01.2011 Kvalmen avtar for de fleste: 23.01.2011 Fosterets hjerteslag kan høres med doppler: 27.01.2011 Ordinær ultralyd: 20.02.2011 Mange kjenner nå bevegelser fra barnet: 28.02.2011 Du er nå halvveis i svangerskapet: 13.03.2011 Du er nå i 3.trimester: 08.05.2011 Du regnes nå som fødeklar: 12.07.2011 Permisjonen starter: 12.07.2011 Antatt termin: 02.08.2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 22. november 2010 #544 Del Skrevet 22. november 2010 I 2. August :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 22. november 2010 #545 Del Skrevet 22. november 2010 Augustbabyer er flotte :rødme: Og så deilig å være høygravid på sommeren og slippe sko som må knytes og jakker som ikke passer Og så er du sikret barnehageplass hvis du føder før 1. september også (og det gjør du jo) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 22. november 2010 #546 Del Skrevet 22. november 2010 Når jeg taster inn forrige mens, får jeg 2 aug som termindato, men om jeg legger inn 17 dager imellom mens og EL får jeg 30 juli... Så vi får nå bare se, men sånn ca i månedsskiftet :rødme: 30 juli er en knall dato Da kom snuppa mi til verden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 22. november 2010 #547 Del Skrevet 22. november 2010 Ååååååååååååååååh gratulerer så masse ENDELIG satt den!! :strix: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 23. november 2010 #548 Del Skrevet 23. november 2010 Du er så flink Ruccola! Sørg for å ha rusiner og nøtter/yogurt/lite mellommåltid som frukt eller noe sånt med deg....hjelper ofte på kvalmen...........sorry å si det men jeg fant aldri noe som hjalp kvalmen, emn vet mange synes småspising hjelper......her kom vann til og med opp :dåne: Du vet at 2 august fikk Icing jenta si Er bare så himla glad for deg nå.......så måååå finne pc innimellom i ferien vår for å se hvordan det går Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilla Skrevet 23. november 2010 #549 Del Skrevet 23. november 2010 Næmmen, kjære Ruccola!!! Du er jo gravid!!!!!!!! Nå ble jeg så rørt! Dette var kjempenyheter! GODE nyheter! Denne gangen skal det gå rette veien, snuppa. :hug: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilla Skrevet 23. november 2010 #550 Del Skrevet 23. november 2010 Næmmen, kjære Ruccola!!! Du er jo gravid!!!!!!!! Nå ble jeg så rørt! Dette var kjempenyheter! GODE nyheter! Denne gangen skal det gå rette veien, snuppa. :hug: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 23. november 2010 #551 Del Skrevet 23. november 2010 I :hjerte 2. August :rødme :rødme: :hoppe Augustbabyer er flotte :rødme Og så deilig å være høygravid på sommeren og slippe sko som må knytes og jakker som ikke passer :jepp Og så er du sikret barnehageplass hvis du føder før 1. september også (og det gjør du jo) Ja det er vel noe også..hehe, kan ikke tenke på alt med det samme 30 juli er en knall dato :nigo Da kom snuppa mi til verden Tipper nok jeg går over termin, som alle ande damer i familien min Ååååååååååååååååh gratulerer så masse :grine ENDELIG satt den!! :strix :strix Jepp! Så får vi håpe den holder seg på plass denne gangen! Du er så flink Ruccola! Sørg for å ha rusiner og nøtter/yogurt/lite mellommåltid som frukt eller noe sånt med deg....hjelper ofte på kvalmen...........sorry å si det men jeg fant aldri noe som hjalp kvalmen, emn vet mange synes småspising hjelper......her kom vann til og med opp :dåne: Du vet at 2 august fikk Icing jenta si :hjerte Er bare så himla glad for deg nå.......så måååå finne pc innimellom i ferien vår for å se hvordan det går Nøtter var en god ide, det er jeg veldig glad i Skal ha en pose fast i veska tenker jeg! Er ikke noe veldig kvalm enda, men vet det ofte kommer fort. Seabands hjelpte meg litt sist, men kan ikke bruke dem på jobb da, vil jo ikke avsløre noe heller... Dere må ha en fantastisk flott tur og kose dere max!!! Næmmen, kjære Ruccola!!! Du er jo gravid!!!!!!!! :grine Nå ble jeg så rørt! Dette var kjempenyheter! GODE nyheter! Denne gangen skal det gå rette veien, snuppa. :hug :hug :hug Ja det er jeg :rødme: Det er veldig godt, men samtidig veldig skremmende med tanke på sist.... Så vi krysser alt vi har og håper alt skal gå fint denne gangen. Oddsene er jo tross alt på vår side, selv om vi begge vet at det ikke trenger å bety noe... Nå venter jeg bare på at du og Zia også skal få positive tester, for jeg vil så inderlig gjerne ha dere med meg på samme reisen!!! Legger igjen littegranne babystøv til deg, rull deg godt i det, for det SKAL virke denne gangen! :strix: Merker jeg er trøttere enn jeg pleier, og så er jeg veldig varm i ansiktet (Kanskje fordi jeg har fått litt flere kviser... ) Ellers har jeg korte kvalmebyer, men foreløpig ikke noe ubehagelig sånnn sett.(utenom veldig ømme brystvorter.......) Kjenner det strekker og drar i magen, så er jo tydelig at det skjer noe der inne :rødme: Beklager for at jeg har måttet amputere smilyene deres damer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 23. november 2010 #552 Del Skrevet 23. november 2010 Skjønner godt at det blir å glede seg med litt forbehold når man har mistet tidligere. Men statistikken er jo på din side nå Ruccula Dette tror jeg kommer til å gå helt fint i 8 mnd fremover nå Jeg var også veldig varm i ansiktet til å begynne med, men nå har jeg bare en strålende gravide-glød! Hihi.. nå hørtes det ut som jeg har vært gravid dødslenge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myzia Skrevet 23. november 2010 #553 Del Skrevet 23. november 2010 Gratulerer som ny-gravid, Ruccola! Det var din tur nå! Er det ikke herlig?! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 23. november 2010 #554 Del Skrevet 23. november 2010 Skjønner godt at det blir å glede seg med litt forbehold når man har mistet tidligere. Men statistikken er jo på din side nå Ruccula Dette tror jeg kommer til å gå helt fint i 8 mnd fremover nå Jeg var også veldig varm i ansiktet til å begynne med, men nå har jeg bare en strålende gravide-glød! Hihi.. nå hørtes det ut som jeg har vært gravid dødslenge Ja, det får vi håpe Ja, koker litt i dag, men har som sagt fått endel mer kviser de siste dagene, så er vel kanskje litt betent ja Men,men - Kviser tåler jeg for Ruccoliten! Gratulerer som ny-gravid, Ruccola! Det var din tur nå! Er det ikke herlig?! :rødme: Det er det! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilla Skrevet 23. november 2010 #555 Del Skrevet 23. november 2010 :pasha: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenghuru Skrevet 23. november 2010 #556 Del Skrevet 23. november 2010 :danser: Ruccola er gravid!! :danser: For en gledelig nyhet å lese om på en sur vinterkveld Gratulerer masse masse masse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 24. november 2010 #557 Del Skrevet 24. november 2010 Hei Ruccola! Gratulerer som nygravid! Har jo sett deg på IKM-listene, og må virkelig si at det er så utrolig hyggelig når folk som har prøvd lenge får det til! Ellers er vi nesten helt likt i forløpet. Du ligger par dager foran meg. Gleder meg til å følge deg videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 25. november 2010 #558 Del Skrevet 25. november 2010 :pasha: Rull i vei Nillamor! "And shake those eggs loose"! Ruccola er gravid!! For en gledelig nyhet å lese om på en sur vinterkveld Gratulerer masse masse masse Tusen takk... :rødme: Er veldig deilig såklart Hei Ruccola! Gratulerer som nygravid! Har jo sett deg på IKM-listene, og må virkelig si at det er så utrolig hyggelig når folk som har prøvd lenge får det til! Ellers er vi nesten helt likt i forløpet. Du ligger par dager foran meg. Gleder meg til å følge deg videre Heisann! Takk, og gratulerer til deg også! Hvordan er det man regner forresten...? ble med ett litt usikker :gjeiper: Tar man første dag i siste mens, og teller derifra? Om det er det man gjør, så er terminen min 3 august når man regner 40+3 Er det ikke det som er vanlig? Men så vet jeg jo at EL var litt sen da, så da blir det vel litt serere igjen kanskje? :klø: Hm.. Må få bestillt meg en legetime så jeg får litt klarhet i dette her Tror jammen jeg er nødt å begynne å spise kveldsmat... Spiser middag i sekstiden, så pleier ikke spise noe mer etter det. Men nå i går når jeg la meg lå jeg å vred meg og vred meg, og var egentlig litt uvel. Ikke kvalm, bare tendenser til det.... Så kanskje jeg rett og slett må til å legge om litt. Evt ta meg et knekkebrød til kvelds. (drømmer så indelig mye rart om jeg legger meg rett etter jeg har spist....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 25. november 2010 #559 Del Skrevet 25. november 2010 Masse rare livlige drømmer får du sikkert uansett etterhvert. Man regner normalt svangerskap fra første dag i siste mens, ja. Men jeg visste at det var 21 dager mellom EL og mens, så jeg har alltid regnet fra to uker før den datoen jeg hadde EL, og både lege og jordmor har vært enig med meg i det. Når man har lange sykluser blir det jo feil når standardregne-måten er 28 dager. Noen steder regner de 40+3 og andre steder 40+2. Mitt sykehus regner 40+3, mens Jesse sitt tydeligvis regner 40+2, så jeg er en dag lenger enn henne selv om vi har termin på samme dato. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 25. november 2010 #560 Del Skrevet 25. november 2010 Innom å sniker litt! Håper alt er bra med deg, og den herlige, lille spira :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå