Gjest AnonymBruker Skrevet 27. juli 2010 #1 Skrevet 27. juli 2010 Katten vår har hatt et "hendig" lite uhell og gjort fra seg på en skinnsofa. Jeg har vasket 5 ganger med salmiakk, grønnsåpe, zalo og desinfiseringsmiddel. Lukta ville IKKE bort, så det endte med at jeg skjærte av toppen på setet med en tapetkniv (så får jeg heller sy på et lekkert stoff senere). Finnes det noe i det hele tatt som fjerner lukta av kattedritt som har rukket å sette seg? Kjekt å vite det til en annen gang...
Gjest Belle Gunnes Skrevet 27. juli 2010 #2 Skrevet 27. juli 2010 Eddik kan være et forsøk. Eddik fjerner all ekkel lukt. Du kan fukte med eddiken. Og eddiklukta sitter ikke i heller.
Gjest Sobril Skrevet 27. juli 2010 #3 Skrevet 27. juli 2010 Eddik kan være et forsøk. Eddik fjerner all ekkel lukt. Du kan fukte med eddiken. Og eddiklukta sitter ikke i heller. Takk for tips (er jeg som er TS; vet ikke hvorfor, men orket ikke skrive med nick i sta) Buhuuuuu. Den fine, røde, dødskule skinnsofa'n min. Men - hvem f... lager sofaer hvor ikke sitteputene er løse? Har aldri testet før på denne, for den er relativ ny, men dog. Da kunne jeg bare tatt av puta og den hadde ikke stått og stinket ned kjellerstua (som forøvrig er mannens "hule"). Ble bare baluba dette. Dumme Arild Ikea-sofa. Jaja. Er bare en materiell ting. *Sukk*
Gjest Sobril Skrevet 27. juli 2010 #4 Skrevet 27. juli 2010 (endret) Eddik kan være et forsøk. Eddik fjerner all ekkel lukt. Du kan fukte med eddiken. Og eddiklukta sitter ikke i heller. *dobbelposting her* Men hvorfor i himmelens navn, når først uhellet er ute, driter ikke disse kattene på gulvet som bikkjene gjør?? Endret 27. juli 2010 av Sobril
Gjest Lille-pus Skrevet 28. juli 2010 #5 Skrevet 28. juli 2010 Følgende hjelper mot kattepiss, og jeg blir ikke veldig forundret om det hjelper mot "tyngre varianter" også Ok, her er oppskriften: Varmt vann med proteinløsende vaskepulver (BioTex funker bra). Vask godt på stedet hvor uhellet fant sted. La tørke Kaldt vann. Vask godt over med det kalde vannet. La tørke. Vask så til slutt over med legesprit/ren sprit (ikke tilsatt farge eller lukt). (Legespriten er utfordringen ettersom legesprit ikke selges løst på apoteket. Jeg fikk en liten flaske av dyrlegen da en av mine hadde problemer en liten periode).
MissMas Skrevet 28. juli 2010 #6 Skrevet 28. juli 2010 Så katten bæsjet oppi sofaen? Uff, nesten litt tragikomisk. Men det kan være at katten protesterer på noe. Har selv opplevd å få katteavføring smurt utover hele sofaen (var en liten kattepus som hadde spist et strå, og så satt det fast i rumpa, så han måtte gni rumpa si mot hele sofaen, bortover gulvet og på teppet). Men lukten ble borte med en gang, merkelig nok.
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juli 2010 #7 Skrevet 28. juli 2010 Enten bremsespor, eller så vil katten din ha mer oppmerksomhet er min gjetting. Men signerer eddik. Jeg har ei zalo/eddik/vann blanding hendig konstant, brukte den for 3t siden selv etter min langhårede venn lagde ei lang brun stripe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå