Gå til innhold

Bot i posten?!?!

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Idag da jeg skulle kjøre til butikken, så ser jeg att en sølgrå bil står inne i en busslomme. Jeg kjørte vidre og ante fred og ingen fare, men da jeg kom ned til krysset 200 m nedenfor stod det en helt lik bil der med fronten mot meg. Og da, gikk det opp for meg att det kanskje var sivilt politi som var ute på fære. Den bilen snudde og begynte å kjøre etter meg. Jeg svingte inn på butikken som jeg skulle og den fulgte etter, men kjørte bare videre.

Nå er jeg litt usikker, hvis det var sivilt politi - tok de bare skiltnummeret mitt da? Også får jeg en bot i posten?

Kan si at jeg er 16 år og kjørte en scooter. Kjørte i underkant av 55 km/t der det var 50 sone. :S

hjelp:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Huffsa

Nei du får nok ikke bot i posten.

Man får ikke bot for å kjøre knappe 5km over fartsgrensen, og de hadde stoppet deg hvis det fantes grunn for det.

Det var nok ikke sivil, og det var nok også bare tilfeldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hadde de stoppet deg hadde du nok fått bot, da scootere ikke har lov til å gå fortere enn 45 km/t.

Eller tar jeg superfeil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Nei du får nok ikke bot i posten.

Man får ikke bot for å kjøre knappe 5km over fartsgrensen, og de hadde stoppet deg hvis det fantes grunn for det.

Det var nok ikke sivil, og det var nok også bare tilfeldig :)

whoh, takk. Det roet meg veldig! Har vært veeeeeldig varm i trøya i noen timer nå, fordi det kryr av sivilt her jeg bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Men hadde de stoppet deg hadde du nok fått bot, da scootere ikke har lov til å gå fortere enn 45 km/t.

Eller tar jeg superfeil?

Stemmer det, derfor jeg sitter og lurer litt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det, derfor jeg sitter og lurer litt :P

De må uansett stoppe deg for å gi deg bot, de kan ikke bare anta at det er eieren som sitter på scooteren. Den kunne jo f.eks. vært registrert på en av foreldrene dine, eller det kunne vært en kompis av deg som kjørte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Annonse

hvis det er så fryktlig mye sivilpurk der du bor, hvorfor tar du sjansen på å ligge litt under 55 km/t? 45 km/t er grensa og blir du stoppet får du bot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge UP står stille eller kommer kjørende imot hu, er det umulig å se forskjellen på 45 og 55km/t. Med mindre de har laser selvsagt.

Så det hadde jeg ikke tenkt så mye på. Bare å gi full pupp sålenge scootern ikke går mye over 55km/t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller tar jeg superfeil?

Ja du tar superfeil.

Mopeder kan ikke gå fortere enn 45 km/t, en scooter er ikke nødvendig vis en moped.

Det finnes scootere med STORE motorer, denne f.eks: http://www.kellox.no/index.php?id=14330

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du tar superfeil.

Mopeder kan ikke gå fortere enn 45 km/t, en scooter er ikke nødvendig vis en moped.

Det finnes scootere med STORE motorer, denne f.eks: http://www.kellox.no/index.php?id=14330

Jeg snakker om helt vanlige mopeder og helt vanlige scootere (maks 50cc, den du linket til var jo 600cc), så jeg tar ikke superfeil, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker om helt vanlige mopeder og helt vanlige scootere (maks 50cc, den du linket til var jo 600cc), så jeg tar ikke superfeil, nei.

Du skrev jo scooter, ikke moped. Da får du svar deretter.

Her har vi ett annet eksempel: http://www.kellox.no/index.php?id=13699

Denne scooteren kan en 16 åring kjøre lovlig over 45 km/t, med førerkort for lett motorsykkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 2 uker senere...
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...