Gå til innhold

Kjøpe gaver til inngifte nevøer/nieser?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Mannen min har to søsken. Den ene er gift og har egne barn. Den andre har ingen egne barn og nå hatt ett års forhold til en kvinne med to barn fra før og de har nå flyttet sammen. Det er ikke sannsynlig at de kommer til å få barn sammen, så disse stebarna blir på en måte hans eneste barn. Vi har alltid kjøpt bursdags- og julegaver til barna til han som er gift og har egne barn. Nå lurer vi på hva vi skal gjøre i forhold til den andre broren. Det virker unaturlig å kjøpe dem bursdagsgaver, men hva med julegaver? Hadde de hatt egne barn i tillegg ville jeg følt det rart å ekskludere dem og bare gi gaver til de barna vi hadde blodsbånd til, men nå er det jo bare dem så da lurer jeg litt. Vi har bare truffet dem en gang og kommer til å se dem kanskje en gang i året framover (på den annen side ser vi kun de ekte nevøene og niesen to ganger i året). Hva ville dere gjort? Broren hans, altså våre barns onkel, kjøper jo bursdags- og julegave til våre barn og de er det siste året blitt signert både han og kjæresten. Ville det være naturlig å inkludere hennes særkullsbarn i julegavene, eller er det bare rart?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Litt tilleggsinformasjon: Er det annerledes at de bare er kjærester/samboere? Forandrer det seg hvis de gifter seg? Altså er det selvsagt å inkludere inngifte barn, mens man ikke nødvendigvis inkluderer de som bare er samboere?

Gjest gjest
Skrevet

Jeg ville inkludert de som en del av familien og derfor kjøpt både bursdags- og julegave.

Skrevet

Jeg ville inkludert de som en del av familien og derfor kjøpt både bursdags- og julegave.

Samme her

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...