Gå til innhold

klokkeutslett som aldri blir borte....

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

det klør og klør, har hatt det i 2 mnd ca eller mer..Hva bør jeg gjøre? Klokken min er dyr, og jeg tar den alltid av viss det blir fuktig. Har nikkelallergi, men klokken skal være nikkelfri.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres veldig ut som en nikkelallergi utbrudd, så spørs om det ikke er noe nikkel i klokken din likevel...? Hva med å lakke flere lag med blank neglelakk der metallet er i berøring med huden, slik at du ikke får kontakt med metallet? I første omgang ville jeg latt huden min fått en pause fra klokken og se om det hjelper.

Skrevet

Det skal ikke være nikkel i moderne klokker, men det tar jeg med en kilo salt. Jeg har også vært borti en allergikerklokke med plastbakside hvor batteriet, MED nikkel, lå åpent mot huden :filer:

Av med klokka, som Xtra_lilje sa. På med Dexem (bedre enn kortisonkrem) og/eller parfymefri bodylotion. Neglelakk kan inneholde andre allergener, men jeg mener å huske at jeg i sin tid brukte en lakk merket som allergikervennlig, for sikkerhets skyld. Litt googling viste at man strengt tatt bør unngå formaldehyd, metylbenzen/toluen og dibutyl phalat.

Jeg har hatt så alvorlige utbrudd på venstrearmen at jeg reagerer med en gang hvis jeg prøver å ha klokke på den. På høyrearmen går det fint.

Skrevet (endret)

Har du problemer med nikkelfrie øredobber også? Kan det hende at det blir klamt under klokken og at du da reagerer med noen av metallene? Hvis klokkebakstykket er av rustfritt stål, så inneholder det faktisk nikkel, bare at det er så "hardt bundet i metallet" at man ikke skal reagere på det. I teorien, ihvertfall... Hvitt gull og rødt gull inneholder også nikkel. Og sølv kan gjøre det.

Jeg har nikkelallergi, men klarer å gå med ringer som har nikkel (hvitt gull). Men i ørene kan jeg ikke gå med noe. Selv ikke gult gull som skal være nikkelfritt.

Det finnes noe på apoteket som man kan blande og ta på metallet, og hvis det blir rosa, så inneholder metallet nikkel. Husker ikke hva det var, men hvis du søker litt, kan det hende du finner det.

Endret av Jade
Skrevet

Uff, jeg måtte lese trådtittelen tre ganger før jeg skjønte at det ikke stod KLOKKESLETT som aldri blir borte. Lurte på om noen hadde vært uheldig og stoppet tiden :ler:

Høres ut som om du reagerer allergisk på noe i klokka ihvertfall. Er den nikkelFRI eller er den av en legering som gjør at den ikke skal lekke nikkel? Sistnevnte er det nemlig noen som regagerer på, selv om det ikke er så vanlig.

Jeg ville prøvd litt hydrokortison først, kanskje med Dexem samtidig (kortison stopper selve den allergiske reaksjonen, Dexem lindrer kløe og fremskynder helningsprosessen). Pass på å smøre deg der slik at huden ikke tørker ut. Og ikke gå med klokka igjen før utslettet er helt borte. Da kan du se om det går an å gå med den kun noen timer av gangen.

Håper det løser seg! :)

Gjest Bianca26
Skrevet

det klør og klør, har hatt det i 2 mnd ca eller mer..Hva bør jeg gjøre? Klokken min er dyr, og jeg tar den alltid av viss det blir fuktig. Har nikkelallergi, men klokken skal være nikkelfri.

jeg og har hatt det, tror det blir sånn fordi det blir fuktig bak klokka. har det ikke lengre nå vet ikke hvorfor. Tror det var fordi jeg har lærreim istedet for metallreim på klokka nå.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Uff, jeg måtte lese trådtittelen tre ganger før jeg skjønte at det ikke stod KLOKKESLETT som aldri blir borte. Lurte på om noen hadde vært uheldig og stoppet tiden :ler:

Høres ut som om du reagerer allergisk på noe i klokka ihvertfall. Er den nikkelFRI eller er den av en legering som gjør at den ikke skal lekke nikkel? Sistnevnte er det nemlig noen som regagerer på, selv om det ikke er så vanlig.

Jeg ville prøvd litt hydrokortison først, kanskje med Dexem samtidig (kortison stopper selve den allergiske reaksjonen, Dexem lindrer kløe og fremskynder helningsprosessen). Pass på å smøre deg der slik at huden ikke tørker ut. Og ikke gå med klokka igjen før utslettet er helt borte. Da kan du se om det går an å gå med den kun noen timer av gangen.

Håper det løser seg! :)

ha ha ha :) Takk for tips folkens, skal kjøpe kortison imorgen klokkeslett.....he he

Gjest AnonymBruker
Skrevet

De høres ut som du har fått nikkelallergi. Du kan prøve å sette en bit plaster på baklokket på klokka, hvis det ikke hjelper bør du vurdere å bytte til en klokke med lenke/baklokk i plast eller titan.

Nikkelallergi er noe som kan ramme alle mennesker, og har man først fått det vill det alltid ligge i kroppen klar til å bryte ut, selv om noen steder kan være mer utsatt enn andre.

Alle metaller, selv kirurgisk stål (316L) har nikkel-lakkasje, men titan (spes. medisinsk titan)er det metallet med minst lekkasje.

Prøv med litt plaster eller teip der metallet er i kontakt med huden,ta av klokka om natta og pass på at det kommer luft til huden:)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

hei, hovudinnlegger her. Igår brukte jeg hvitvasken (a-derma fra apoteket, en spray i hvit og lyseblåflaske)som stod igjen etter da barna hadde vannkopper. Brukte dette på utslettet (når jeg har klødd om natta har det av og til blitt blemmer.) Og idag er det mye redusert!!Det stoppet kløinga også. Denne skal jeg bruke til det forhåpentligvis går bort :) Et tips i alle fall :) A-derma Cytelium heter flaska.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...