Gå til innhold

MAC'en slåes plutseig ikke på!

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei dere!

I går funka MAC'en helt fin som vanlig, men i morges da jeg prøvde å trykke på av/på knappen, så slo den seg ikke på i det hele tatt! Jeg prøvde å kople til med stikkkontakten i andre steder i huset, i tilfellet det skulle være årsaken. Men nei. Jeg prøvde også å slå den på uten å kople til laderen. Dessuten har laderen vært tilkoplet MAC'en hele natten, og batteriet er likevel på nivå 1. I tillegg er den lille, firkantede hvite apple-dingsen GLO VARM! Jeg kjente forresten en anelse lukt av brenthet i går natt da jeg brukte MAC'en.. og i dag kjennes den firkanten kjempevarm.. den firkanten lå høyt oppe i dyna mi i går, den var ikke tildekket noe som helst. Synes derfor det er unormalt at den er SÅ varm.

Selve laptopen har ikke vært i kotnakt med vann eller noe som helst.Hva kan egentlig ha skjedd med den plutselig? Og hva kan jeg gjøre for å få den til å slås på igjen?

Takker så mye for svar.

Videoannonse
Annonse
Gjest VinglePetter
Skrevet

Batteriet ditt kan være ødelagt.

Hvis maskinen din er under 3 år gammel, er det mulig du kan få dette fikset gratis hos apple-forhandleren din. Hvis ikke, må du nok ut med hundrelapper for å få det i orden igjen.

Ett tips: Forsøk å unngå å lade en laptop når du ikke bruker den. Når du skrur av maskinen bør du alltid dra ut ledningen. Da bevarer du batteriet mye mye lenger.

Gjest Nedfall
Skrevet

Hei dere!

I går funka MAC'en helt fin som vanlig, men i morges da jeg prøvde å trykke på av/på knappen, så slo den seg ikke på i det hele tatt! Jeg prøvde å kople til med stikkkontakten i andre steder i huset, i tilfellet det skulle være årsaken. Men nei. Jeg prøvde også å slå den på uten å kople til laderen. Dessuten har laderen vært tilkoplet MAC'en hele natten, og batteriet er likevel på nivå 1. I tillegg er den lille, firkantede hvite apple-dingsen GLO VARM! Jeg kjente forresten en anelse lukt av brenthet i går natt da jeg brukte MAC'en.. og i dag kjennes den firkanten kjempevarm.. den firkanten lå høyt oppe i dyna mi i går, den var ikke tildekket noe som helst. Synes derfor det er unormalt at den er SÅ varm.

Selve laptopen har ikke vært i kotnakt med vann eller noe som helst.Hva kan egentlig ha skjedd med den plutselig? Og hva kan jeg gjøre for å få den til å slås på igjen?

Takker så mye for svar.

Har du prøvd å skru på mækken uten batteriet i?

..en annen ting; Strømforsyningen til en bærbar skal helst ikke hospitere i en god og varm dyne. Det er bedre om du lar den hvile på gulvet.

Skrevet

Kan muligens høre ut som om strømforsyningen (den lille hvite boksen på ledningen) er gåen. Prøv med en annen...

Batteriet er nok ikke gåent, og selv om det skulle være det så skulle man få start med strøm i maskinen...

Gjest Agurkolat
Skrevet

Husk også og bruk underlag når du bruker pc'en! Viss den ligger i senga rett i senga, eller på dyna, får den ikkje puste. (vifta streiker, du ødelegger maskina) :) Eg har den store boka om pasta som underlag, hoho :) Men, man får kjøpt sånne gode underlag til pc på ikea!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

og folk sa mac var feilfri :skratte:

Gjest Nedfall
Skrevet

og folk sa mac var feilfri :skratte:

Levetiden på en datamaskin avhenger i større grad av brukerens behandling av den, enn kvaliteten på hardwaren..

Skrevet

Enig, selv den beste hardware lever farlig når den utsettes for mishandling som i TS' tilfelle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...