Gjest AnonymBruker Skrevet 27. juli 2010 #1 Skrevet 27. juli 2010 Ser dette blir gjort my nå,spes av mannen. Det er jo like før noen legger ut bilde av fødselen. :gjeiper: Så hva synes du om det?
Supramundane Skrevet 27. juli 2010 #2 Skrevet 27. juli 2010 Det syns jeg er helt greit, så lenge både mor og far syns det er det.
Concertina Skrevet 27. juli 2010 #3 Skrevet 27. juli 2010 Jeg synes det er litt i meste laget for min del, spesielt siden det er mange som deler dette med alle 346 "vennene" sine... Min intimgrense er kanskje litt lavere enn andres siden det ikke kunne falt meg inn å dele detaljer om at jeg har rier/skal på sykehuset/antall cm åpning osv på FB til alle og enhver Men, hver sin lyst
Supramundane Skrevet 27. juli 2010 #4 Skrevet 27. juli 2010 Jeg synes det er litt i meste laget for min del, spesielt siden det er mange som deler dette med alle 346 "vennene" sine... Min intimgrense er kanskje litt lavere enn andres siden det ikke kunne falt meg inn å dele detaljer om at jeg har rier/skal på sykehuset/antall cm åpning osv på FB til alle og enhver Men, hver sin lyst Enig - men med begrenset profil er det jo ikke nødvendigvis alle på listen som får se.
Concertina Skrevet 27. juli 2010 #5 Skrevet 27. juli 2010 Enig - men med begrenset profil er det jo ikke nødvendigvis alle på listen som får se. Nei, jeg vet det, men jeg snakker om alle de JEG får se som ikke jeg ville følt det naturlig å dele det med, altså folk som IKKE har en begrenset profil.
Supramundane Skrevet 27. juli 2010 #6 Skrevet 27. juli 2010 Ja, okay. Jeg tenkte fra utsenderens perspektiv, ikke mottakerens.
_Mata Hari_ Skrevet 27. juli 2010 #7 Skrevet 27. juli 2010 Jeg synes det er veldig hyggelig om noen ønsker å dele det
Inx Skrevet 27. juli 2010 #8 Skrevet 27. juli 2010 Slett facebook kontoen din istedet, tingen er jo mer plagsom enn "påbudet" om å alltid skulle svare på mobilen.
Lmsk Skrevet 27. juli 2010 #9 Skrevet 27. juli 2010 Det er jo hyggelig, og det er jo mange som legger ut hele fødselen og litt til på bloggen sin!
fink Skrevet 27. juli 2010 #10 Skrevet 27. juli 2010 Tror ikke jeg ville gjort det underveis i fødselen, men ser ingenting galt i at folk vil dele at de har blitt foreldre etterpå Grunnen til at jeg tenker slik er vel at man skulle tro folk hadde andre prioriteringer enn å oppdatere facebook når fødselen er i gang.
Fluffe Skrevet 27. juli 2010 #11 Skrevet 27. juli 2010 Syntes det er en smule drøyt jeg. Er liksom konstant baby snakk i 9 månder, så legger de ut bilde av ungen som nesten bare er et minutt gammelt..Er grense for hvor spennende de 400 venna syntes det er med slike bilder mange ganger i året (mange som har flere venner som er gravide)
Gjest Prøvekandidat Skrevet 27. juli 2010 #12 Skrevet 27. juli 2010 Hvis jeg skulle være så heldig å få et barn til en gang så vil Facebook være det siste jeg tenker på når jeg ligger der med rier og 10 cm åpning og nåde den mannen som sitter og oppdaterer statusen sin da istedet for å være støttekontakt for meg. Jeg har ikke bilde av barnet mitt på facebook i dag heller jeg, kun katta og noen naturbilder.
Niennas Skrevet 27. juli 2010 #13 Skrevet 27. juli 2010 Jeg ser ikke problemet. Jeg ville nok ikke ha vært på facebook i selve fødselen, men hadde jeg skulle avtalt tid på sykehuset for når jeg skulle føde, så ville jeg nok ha skrevet noe sånt som "Nå drar jeg til sykehuset, og kommer hjem med et nytt familie-medlem". ville heller ikke hatt noe problem med at mannen min hadde skrevet på facebook at "Nå ligger fruen på sykehuset! Kanskje datteren vår kommer i kveld?", så lenge det ikke var i "selve fødselen", men mer "vente-tiden". Men dette kan vel kanskje ha noe mer at jeg er såpass ung (21 år) at jeg synes at dette er helt greit? Jeg ville også ha sagt ifra til mine nærme venner at jeg var på vei til sykehuset, og kanskje hvordan det gikk underveis også. Og jeg synes det er kjempe koselig når folk legger ut bilde av den nyfødte babyen deres! De er stolte, og det er fullt forståelig!
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2010 #14 Skrevet 27. juli 2010 Syntes det er en smule drøyt jeg. Er liksom konstant baby snakk i 9 månder, så legger de ut bilde av ungen som nesten bare er et minutt gammelt..Er grense for hvor spennende de 400 venna syntes det er med slike bilder mange ganger i året (mange som har flere venner som er gravide) Er jo veldig mye som mange ikke finner interessant da som oppdateres som status på fb flere ganger om dagen... hvilke planer folk har for dagen, hva de skal eller har spist til middag, når de sto opp, når de la seg dagen før...osv osv. fødselsannonsering og bilder er vel ikke noe bedre eller verre enn alt annet dritt folk skriver på fb!!
Fluffe Skrevet 27. juli 2010 #15 Skrevet 27. juli 2010 Er jo veldig mye som mange ikke finner interessant da som oppdateres som status på fb flere ganger om dagen... hvilke planer folk har for dagen, hva de skal eller har spist til middag, når de sto opp, når de la seg dagen før...osv osv. fødselsannonsering og bilder er vel ikke noe bedre eller verre enn alt annet dritt folk skriver på fb!! Når man hører om det samme i NI MÅNDER så blir man drit lei.. Har ei spessielt på fb som er helt ille. Hun begynte da hun fant ut hun var 6 uker på vei eller noe...eneste hun babbler om er ungen som ikke er født. tror du virkelig det er så mange som int når hun da legger ut bilde av ungen når den er født? Neeeeeeeei. Jeg la tross alt til hun, ikke ungen hennes-
Gjest Atanih2 Skrevet 27. juli 2010 #16 Skrevet 27. juli 2010 Nå er ikke jeg gravid eller har barn fra før, men jeg ser ingenting galt i å skrive på statusen at man er på sykehuset og venter på at det skal skje. Men selvfølgelig, alle detaljer trenger jo ikke å deles til alle, da får i så fall folk spør i innboksen, eventuelt at en selv skriver det man vil til de man føler for i deres innboks.
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. juli 2010 #17 Skrevet 27. juli 2010 Jeg ville aldri gjort det, men vi har ikke tenkt å si i fra til familie og venner om at noe er på gang heller vi. Med mindre vi må, om vi f.eks. har en avtale med noen vi ikke kan komme til eller noe sånt. Mannen og jeg er heldigvis enige i at mobilen skal være bortpakket mens vi føder.
Supramundane Skrevet 27. juli 2010 #18 Skrevet 27. juli 2010 Når man hører om det samme i NI MÅNDER så blir man drit lei.. Har ei spessielt på fb som er helt ille. Hun begynte da hun fant ut hun var 6 uker på vei eller noe...eneste hun babbler om er ungen som ikke er født. tror du virkelig det er så mange som int når hun da legger ut bilde av ungen når den er født? Neeeeeeeei. Jeg la tross alt til hun, ikke ungen hennes- Selvfølgelig kan det bli litt mye når noen kverner på det samme hele tiden, men på den andre siden så er jo dette noe av det aller største hun kommer til å oppleve i livet - om ikke det største. Svangerskapet er jo en del av henne, akkurat som barnet blir det.
Gjest Serena Skrevet 27. juli 2010 #19 Skrevet 27. juli 2010 Folk har ulike grenser for "privatlivet". Noen er komfortable og finner det naturlig å dele detaljert hendelser som sånt, mens andre føler at det mamma, pappa og baby som har med det å gjøre og ønsker kun å dele med de aller nærmeste. Prøver å respektere at folk er forskjellige
teama Skrevet 27. juli 2010 #20 Skrevet 27. juli 2010 Folk får gjøre det de føler for selv tenker jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå