Gå til innhold

Vilnius (Litauen) eller Riga (Latvia) i oktober?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ville du anbefalt? Erfaringer fra noen av stedene?

Videoannonse
Annonse
Gjest Badabing
Skrevet

Jeg har hørt at Vilnius er bedre enn Riga, men jeg har bare vært i Riga. Det var kjempeflott :) Fantastisk flott arkitektur og en så liten sentrumsdel at man føler man får med seg mye på en langweekend.

Vi var der også på høsten, og det var egentlig ikke så mye folk der. Men likevel var det helt fullt på alle spa. Vi tok en tur ut til Jurmala, men var fullt der også. Så det lønner seg nok å bestille litt på forhånd. Ellers ble jeg ikke overstrømmende begeistret for shoppingmulighetene, men det var jo ikke det viktigste.

Så jeg tror du får en fin tur samme hva du velger, bare husk å være forsiktig med kortbruk, da det er mange som blir svindlet (inkludert meg). Ikke noe stress, men måtte jo skaffe meg nytt kort og sånt, jeg fikk pengene igjen av banken.

Skrevet

Jeg har vært begge steder, pluss flesteparten av de andre større øst-europeiske byene (Budapest, Praha, Krakow, Warzawa, Wroclaw, Poznań, m.f.).

Må si at det jeg likte Vilnius bedre enn Riga. Gamlebyen med sine smale brosteinslagte gater var veldig hyggelig, og byen har et kompakt sentrum der du fint når over alt til fots.

Mat og drikke var også av god standard til en rimelig penge. :kaffekopp:

Men alt i alt, begge steder har sin sjarme og du får nok et fint opphold uansett hvem av dem du reiser til.

Skrevet

Jeg har også bare vært i Riga, men syntes det var veldig koselig der. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg likte også Vilnius best.

AnonymBruker
Skrevet

Mitt elskede Vilnius :rødme: Til og med turistfellene er sjarmerende der! Bevergryte på Lokys og blynai til frokost... :spise: må ta meg en tur tilbake snart, tror jeg :)

AnonymBruker
Skrevet

Mitt elskede Vilnius :rødme: Til og med turistfellene er sjarmerende der! Bevergryte på Lokys og blynai til frokost... :spise: må ta meg en tur tilbake snart, tror jeg :)

Også må jeg lære å ikke komme borti svarknappen før jeg er ferdig med å skrive.

Uansett, har også vært i Riga, og selv om det var en helt fin by kunne den for mitt vedkommende ikke måle seg med Vilnius ;)

Apropos gryteklut; @medlem - Tsjekkerne blir ganske fornærma hvis du insinuerer at Praha ligger i øst-Europa ;) Hele Tsjekkia defineres som mellom-Europa, offisielt sett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...