Gjest AnonymBruker Skrevet 27. juli 2010 #1 Skrevet 27. juli 2010 Jeg er totalt dummie på data, så derfor lurer jeg på; jpg bilde, hvordan får jeg det? Skal sende et vedlegg i jpg, men aner ikke hva det er eller hvordan jeg gjør dette. Må forresten scanne inn de aktuelle bildene hvis noen kan være snill å forklare...
Gjest padawan Skrevet 27. juli 2010 #2 Skrevet 27. juli 2010 jeg 99.9% sikekr på at det scannede bildet ditt blir scannet i jpeg-formatet.
Nøppis Skrevet 27. juli 2010 #3 Skrevet 27. juli 2010 (endret) Vet du hvordan du scanner? Dersom vedlegget ender opp med å bli et annet format enn .jpg, gjør du følgende: Trykk Windowstasten+R Skriv "MSpaint"(uten "") Dra bildet over i Paint. Trykk fil>lagre som>endre filtype til .jpg> trykk lagre;) (Går ut i fra du har Windows) Lykke til;) EDIT; Skirveleif=) Endret 27. juli 2010 av Nøppis
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. juli 2010 #4 Skrevet 27. juli 2010 jeg kan skrive filetsnavn.jpg så endrer den format automatisk til jpg.
Jade Skrevet 30. juli 2010 #5 Skrevet 30. juli 2010 Hvis du scanner og det ikke blir jpg, så endrer du innstillingene i scanneprogrammet. Det blir bare tungvindt å gjøre alle bildene om til jpg etterpå. Spesielt i det dårlige programmet mspaint.
Gjest Awsome Skrevet 30. juli 2010 #6 Skrevet 30. juli 2010 Evt: Last ned RealJPG fra nettet, du får 30 dagers gratis trial. Der trenger du bare åpne bildene det gjelder i programmet og deretter trykke lagre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå