Tusenfryd Skrevet 29. september 2003 #1 Skrevet 29. september 2003 Jeg er på jakt etter et spisested i Oslo - uformelt, men veldig hyggelig og med god mat. Ikke sånn kjempedyrt. noe som kan passe for mange typer menesker i alle aldre. Ikke noe dunkdunk-musikk altså. Jeg skriver med vilje ikke restaurant, en spisested - for det kan være steder med veldig god og rik mat på caféer også. Men det skal være litt stilig også da... Vanligvis har jeg en haug med steder i hodet, men nå står det helt stille...
Tusenfryd Skrevet 29. september 2003 Forfatter #2 Skrevet 29. september 2003 Ja, også er det et nettested med liste over alle slike steder i Oslo - som en gang lå blant favorittene mine - borte... kan noen hjelpe?
Suzy Skrevet 29. september 2003 #3 Skrevet 29. september 2003 Var på et utrolig koselig og rimelig et - med suveren mat - på fredag; Kang Nam i Torggata 24. Japansk mat! Suz
chimp Skrevet 29. september 2003 #4 Skrevet 29. september 2003 Et sted vi støtt og stadig havner tilbake på er Tenerife på Youngstorget, spansk-portugisisk tapas-restaurant. Her kan man f eks bare spise tapas; bestill flere varianter og del på dem. Ellers har de jo både kjøtt- og fiskeretter, bl a flere varianter Bacalao. Stedet er litt trangt og intimt m en temmelig unik middelhavsatfosfære og hyggelig betjening. Anbefales på d varmeste!
Rachel Skrevet 29. september 2003 #5 Skrevet 29. september 2003 Kaktus Mat og Vinhus på Lilleaker. Nydelig mat, greie priser og profesjonell kokk/ hyggelige tyrkiske eiere.
Gjest Poirot Skrevet 29. september 2003 #6 Skrevet 29. september 2003 Er noe som heter Spisekartet el på nett.
Kaktus Skrevet 29. september 2003 #7 Skrevet 29. september 2003 Kaktus Mat og Vinhus på Lilleaker. Nydelig mat, greie priser og profesjonell kokk/ hyggelige tyrkiske eiere. Kommer stadig tilbake hit, selv om vi har flyttet til andre sida av byen...
Gjest Marina Skrevet 29. september 2003 #8 Skrevet 29. september 2003 Kaktus Mat og Vinhus på Lilleaker. Kan du fortelle litt mer om dette stedet, så jeg får litt bedre inntrykk om det er verdt turen å dra helt dit bort for å spise? Hva slags mat, hvilken prisklasse, hva slags miljø osv. Ble litt nysgjerrig på dette stedet, jeg!
Gjest Jamila Skrevet 29. september 2003 #9 Skrevet 29. september 2003 Cafe di Roma på Grünerløkka, byens beste pizza for under en hundrelapp og alltid god stemning. Briskeby Cafe på Briskeby for småretter (god salat og burger der) Cafe Elise på Frogner har god og billig spansk mat ....kommer sikkert på flere etter hvert!
Tusenfryd Skrevet 29. september 2003 Forfatter #10 Skrevet 29. september 2003 Takk for tips! Spisekartet heter den nettsiden, ja - takk!
Kaktus Skrevet 29. september 2003 #11 Skrevet 29. september 2003 Kan du fortelle litt mer om dette stedet, så jeg får litt bedre inntrykk om det er verdt turen å dra helt dit bort for å spise? Hva slags mat, hvilken prisklasse, hva slags miljø osv. Ble litt nysgjerrig på dette stedet, jeg! Tar meg den frihet å svare jeg! Stedet er preget av en litt uhøytidelig atmosfære, kjempegod service (etter å ha vært der et par ganger føler du at du kjenner eierne) og veldig god mat - som ikke minst kommer i gode porsjoner og er VARM! De har alt mulig på menyen, fra tyrkiske retter og fajitas til fisk, pasta, biff, småretter osv. Men alt med en liten personlig vri. Mine favoritter er Pasta àla Kaktus og fajitas med kylling. Og en tyrkisk kyllinggryte som ikke står på menyen lenger, men som jeg får når jeg spør! Prisnivået ligger fra 100 kroner og oppover for en hovedrett. F.eks tror en tallerken fajitas ligger på rundt 140 kroner.
Brudulja Skrevet 29. september 2003 #12 Skrevet 29. september 2003 Jeg slår et slag for Mucho Mas på Grünerløkka! Billig og god mat, en bra kombinasjon.
-Fisken- Skrevet 29. september 2003 #13 Skrevet 29. september 2003 Mama Rosa har utrolig god mat! MMMMMMMMMMM :D Italiensk restaurant. Den ligger ved Stortinget T-banestasjon. (ehh, tror det i alle fall:p)
chimp Skrevet 29. september 2003 #14 Skrevet 29. september 2003 ...men de har ikke vin- og ølservering lenger..... Mama Rosa altså....
-Fisken- Skrevet 29. september 2003 #15 Skrevet 29. september 2003 ...men de har ikke vin- og ølservering lenger..... Mama Rosa altså.... *snufs*
Gjest Poirot Skrevet 29. september 2003 #16 Skrevet 29. september 2003 Mother India i Pilestredet (Dalsbergstien). Super service, god mat og intimt.
Diva Skrevet 29. september 2003 #17 Skrevet 29. september 2003 Jeg slår et slag for Mucho Mas på Grünerløkka! Billig og god mat' date=' en bra kombinasjon.[/quote'] Enig med deg :D Kjempegod mat der!
mellom Skrevet 1. oktober 2003 #18 Skrevet 1. oktober 2003 Delicatessen på Grunerløkka var bra sist jeg var der - med tapas, god vin - og så likte jeg atmosfæren - Bambus likte jeg også godt.
Gjest Liten Skrevet 1. oktober 2003 #19 Skrevet 1. oktober 2003 Coma på Grünerløkka er bra og en kan velge mellom tradisjonell a la carte og småretter.
Gjest Cruella Skrevet 1. oktober 2003 #20 Skrevet 1. oktober 2003 Ta toget til Asker, der er det et kjempehyggelig spisested/kafe som heter Intermezzo. Utrolig god mat og rimelige priser (kjempegod sushi). Asker er bare 20 km fra Oslo og lokaltoget går ofte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå