a_k_b Skrevet 26. juli 2010 #1 Skrevet 26. juli 2010 Hei:-) Jeg skal være toastmaster i et bryllup om et par uker, og har vel gått gjennom hele følelsesspekteret når det gjelder å glede og grue meg på samme tid. Akkurat nå føler jeg at jeg sitter bom fast når det gjelder introduksjon av talerne!! Når det gjelder oppsett, og hvilke oppgaver jeg har, er jeg fullt inneforstått med det. Det som mangler er de morsomme innleggene jeg skal ha. Har noen tips til en liten intro til talerne (brud, brudgom, brudens far, forlovere og onkel. Jeg har en del info om de, men jeg sliter med å finne den lille tingen gjestene skal le litt godt av. Får jeg noen tips, så blir jeg utrolig glad, for jeg kjenner panikken komme her!:-)
Gjest Pippelipp Skrevet 27. juli 2010 #2 Skrevet 27. juli 2010 Ikke prøv for hardt! Hvis det ikke kommer til deg, så holder det at du bare forteller hvem som skal tale. Jeg har opplevd flere toastmastere som så veldig, inderlig gjerne ville være morsomme og så har det bare blitt pinlig. Stakkars folk... Vet du, jeg tror at hvis du klarer å fortelle en spontan vits i lystig lag av og til har du nok improvisatoriske gaver til å klare å introdusere talerne sånn som det passer seg i øyeblikket. Ikke tenk så hardt på det, du Nå ser jeg at det ble litt skyllebøtte, det er ikke meningen å ta motet fra deg altså! Hvis du har en morsom historie om noen av dem, kan du jo fortelle det, men ellers synes jeg virkelig ikke du skal tenke så hardt på det. Vår toastmaster holdt en tale til oss, veldig rørende, og det var like bra som om han hadde prøvd å være festlig og etterpå fortalte han bare hvem de forskjellige talerne var.
a_k_b Skrevet 27. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 27. juli 2010 (endret) Takk for svar:-) Skal nok få det til, og det er jo som du sier. Bedre og ikke være så morsom enn at det blir kleint og pinlig! Det skal IKKE skje:-):-) Endret 27. juli 2010 av a_k_b
Gjest LilleLovely Skrevet 27. juli 2010 #4 Skrevet 27. juli 2010 Siste bryllupet jeg var i, prøvde ikke toastmasteren å være så veldig morsom når han introduserte talerne, han var mer informativ. Syns det var veldig bra! "Hun har kjent bruden siden de var små, hun liker skog og mark mer enn de fleste og jobber i Bellona. Brudens forlover, Lisa". Jeg synes at det viktigste med en toastmaster er at han/hun har styringen på "showet", og det hadde han her til gangs:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå