Gå til innhold

Failed striping av håret :(

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Skulle stripe håret mitt i dag, og prøve å jevne ut etterveksten min. Brukte med andre ord ikke den hetten som følger med.. Har ikke gjot dette så mange ganger før, men de få gangene jeg har gjort det har det blitt bra, bortsett fra i dag! Ser ut som en wannabee blondine med halvorange(!) hår med mørke flekker innimellom. WHAT TO DO?! :( Kan jeg ordne det så fort som mulig, eller bør jeg vente noen uker? Skal definitivt gå til frisøren isåfall..

ALRDI mer do-it-at-home striping på meg iallefall !! /cry

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som hårett ditt er ganske ferdig behandlet nå ja. Jeg ville anbefalt deg og farge det en helfarget farge; brun? åsså ta det derifra. Gjør det hjemme med hjelp fra en venninne. Hos frisøren så vil de nok ta avfarging(det ødelegger hårett totalt) åsså prøv og klæsh noe farger i hårett ditt som du hadde det, så kan det ende opp ganske styggt, stol på meg, har alt for mange venninner som har gjort denne feilen ! Husk frisøren bekymrer lite for håret og gjør mest mulig for og tjene penger.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Skulle stripe håret mitt i dag, og prøve å jevne ut etterveksten min. Brukte med andre ord ikke den hetten som følger med.. Har ikke gjot dette så mange ganger før, men de få gangene jeg har gjort det har det blitt bra, bortsett fra i dag! Ser ut som en wannabee blondine med halvorange(!) hår med mørke flekker innimellom. WHAT TO DO?! :( Kan jeg ordne det så fort som mulig, eller bør jeg vente noen uker? Skal definitivt gå til frisøren isåfall..

ALRDI mer do-it-at-home striping på meg iallefall !! /cry

Men bestem deg for om du skal skrive norsk eller engelsk da... :roll:

• Liker 2
Skrevet

Men bestem deg for om du skal skrive norsk eller engelsk da... :roll:

Hva er dette for en slags flisespikking? Hun gjør seg jo forstått!

Det høres ut som hårett ditt er ganske ferdig behandlet nå ja. Jeg ville anbefalt deg og farge det en helfarget farge; brun? åsså ta det derifra. Gjør det hjemme med hjelp fra en venninne. Hos frisøren så vil de nok ta avfarging(det ødelegger hårett totalt) åsså prøv og klæsh noe farger i hårett ditt som du hadde det, så kan det ende opp ganske styggt, stol på meg, har alt for mange venninner som har gjort denne feilen ! Husk frisøren bekymrer lite for håret og gjør mest mulig for og tjene penger.

Så du mener at frisørene kun er ute etter penger? Da har du valgt feil frisør altså. Frisør er et serviceyrke, de er avhengige at kundene faktisk er fornøyd!

Ont; Er det helt utelukket å farge håret i en overdekkende farge?

• Liker 1
Skrevet

Ville unngått mer striping/bleking hvertfall, en heldekkende farge er nok best for håret ditt nå. har du råd, gå til frisøren, har du ikke, få noen til å hjelpe deg og sørg for at du har nok farge - mye og langt hår = to pakker. Tror jeg ville tatt en toner om jeg skulle gjort det hjemme.

Skrevet

Gå til frisøren, de fikser det;)

Skrevet

Bruk en søvlshampo for å få bort mest mulig av det orange skjæret (den vil ikke få det bort, men dempe det. Da har du bedre kontroll over det som skjer med håret ditt videre. Hos frisør koster disse flesk, men fås til rundt hundrelappen i merker som John frieda og Lee Stafford. Er du på budsjett har også Depend en til rundt 50-lappen, men denne har jeg ingen erfaring med selv).

Så kan du tenke farging videre...

Jeg vil anbefale deg å helfarge håret ditt i en farge så nær mulig din naturlige farge. Har du fortsatt mye orange i håret, ungå gyldne toner (slutter med ,3 f.eks gyldenbrun, som er 4,3), ditt hår vil ha nok gyldenhet i seg selv ;)

Helfarg håret ditt, husk nok farge som Xtra_lilje skrev over her. Velger du en toning er dette mildere mot håret ditt. Så når håret er farget, vær flink med kuring, gjerne en kur med litt proteiner i! Bjør Axen sin repair kur er god, samme er John frieda sin kur i Sheer Blondserien, som er spesielt laget til blondt hår (men kan også brukes til brunetter som trenger litt proteiner).

For å finne farge, spør i butikken. De fleste som jobber på f.eks Vita og Cubus har hårfargekurs bak seg og kan en god del om farging :)

Så klart, man kan fikse hos frisør, men husk at det koster deg MYE...

• Liker 1
Gjest SmallTalk
Skrevet

Ja, for det er jo såååå lurt å bruke hjemmefarge på et hår som allerede er mislykket bleket. Det er jo ikke sannsynlig at resultatet da vil bli svart, grønn eller gusjerød. :roll:

En frisør vil neppe ta avfarging på et allerede bleket hår. Hva de vil gjøre avhenger av hva Ts ønsker, men normalt sett vil de nok enter forpigmentere det og farge det litt mørkere eller pigmentere det med asketoner for å nøytralisere det oransje.

Avfarging brukes normalt sett kun for å fjerne mislykket hårfaring.

• Liker 1
Gjest SmallTalk
Skrevet

Bruk en søvlshampo for å få bort mest mulig av det orange skjæret (den vil ikke få det bort, men dempe det. Da har du bedre kontroll over det som skjer med håret ditt videre. Hos frisør koster disse flesk, men fås til rundt hundrelappen i merker som John frieda og Lee Stafford. Er du på budsjett har også Depend en til rundt 50-lappen, men denne har jeg ingen erfaring med selv).

Så kan du tenke farging videre...

Jeg vil anbefale deg å helfarge håret ditt i en farge så nær mulig din naturlige farge. Har du fortsatt mye orange i håret, ungå gyldne toner (slutter med ,3 f.eks gyldenbrun, som er 4,3), ditt hår vil ha nok gyldenhet i seg selv ;)

Helfarg håret ditt, husk nok farge som Xtra_lilje skrev over her. Velger du en toning er dette mildere mot håret ditt. Så når håret er farget, vær flink med kuring, gjerne en kur med litt proteiner i! Bjør Axen sin repair kur er god, samme er John frieda sin kur i Sheer Blondserien, som er spesielt laget til blondt hår (men kan også brukes til brunetter som trenger litt proteiner).

For å finne farge, spør i butikken. De fleste som jobber på f.eks Vita og Cubus har hårfargekurs bak seg og kan en god del om farging :)

Så klart, man kan fikse hos frisør, men husk at det koster deg MYE...

Skal man nøytralisere oransje, så må man bruke blåshampo. Sølvshampo gjør ikke samme nytten. Og skal man ha en blåshampo som fungerer på skikkelig oransje hår funker ikke ting fra Cubus. Da må man ha kraftigere saker.

Det er også ganske risikofylt å farge hår som allerede er bleket. Man har ingen garanti for at man ikke ender opp med svart hår (håret suger for mye farge) eller grønt hår.

Her er det beste å gjøre å gå til frisøren. Da risikerer du ikke at noe mer går galt, og dersom det skjer, så kan du med loven i hånd kreve erstatning.

Skrevet

Det er fint liten forskjell på de sølvshampoene/blåshampoen/lillashampoene man finner på f.eks cubus og hos frisør. Joda, de dyre er gjerne mer pleiende, men fargeintensisteten er ganske så lik og vil derfor nøytralisere omtrent like mye. Man trenger ikke alltid kjøpe det dyreste, i allefall ikke om det er for et par gangers bruk :)

Nå skriver ikke TS noe om hvor "ihjelbleiket" håret er, men er det ikke blitt særlig skadet kan hun trygt farge over med en amoniakkfri farge. Men fargen MÅ passes til hårets tilstand. Dette er det vanskelig å bedømme uten å se og ta på håret. Poenget mitt var egentlig bare at det kan være mulig å fikse uten å måtte punge ut en formue hos frisør om man bare forhører seg litt :)

Gjest SmallTalk
Skrevet

Nå har jo ts selv sagt at hun skal til frisøren da.

• 5 år senere...
Skrevet
Den 27.7.2010 at 3.12, Lisaaa skrev:

Noob

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...