Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvilke rettigheter vi har når vi får rekning i posten av snekkeren, der prisen var 50% høyere enn han regnet ut da vi fikk prisantydning før han fikk oppdraget.

I stedet for å betale 40 000 for et påbygg til huset ble prislappen 60 000.

Vi gjorde noen små endringer sammen med snekkerens råd og tips i løpet av byggeprosessen, men ikke som tilsa at det skulle bli så mye dyrere.Snekkeren innrømmet at han burde opplyst om hvor mye dyrere det ble, men sier han ikke har mulighet til å gå ned i pris.

Må vi virkelig ut med så mye mer penger pga dette? Føler oss lurt, tror snekkeren har med vilje "prist seg ned" for å få oppdraget og deretter skrudd prisen opp..

Er det ikke en paragraf i loven som sier at en ikke kan overskride en prisantydning med mer enn 15%??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere hadde ikke en skriftlig avtale om dette?

Utrolig kjedelig...

Skrevet

Hei!

Her har du en link til loven og den rette paragrafen.

Paragraf 32, 3.

Du har helt rett, angående prisantydning og 15%.

Skrevet

Dere hadde ikke en skriftlig avtale om dette?

Utrolig kjedelig...

En muntlig avtale er like bindende i hht. norsk lov.

Skrevet

oki,, det er jo bra. Lærte noe nytt i dag og :)

Håper det hjelper å vise til lovverket!

lykke til!

Skrevet

Jepp, men problemet er ofte å bevise den muntlige avtalen. Men dersom TS har dette skriftlig, burde det være uproblematisk å begrense til maks 15 % over prisantydning, med mindre unntakene i paragrafen kommer til anvendelse.

Skrevet

Jepp, men problemet er ofte å bevise den muntlige avtalen. Men dersom TS har dette skriftlig, burde det være uproblematisk å begrense til maks 15 % over prisantydning, med mindre unntakene i paragrafen kommer til anvendelse.

Selvfølgelig, det er meget irriterende hvis det blir ord mot ord.

Får håpe det ordner seg, og la oss gjerne få høre hvordan det går!

Skrevet

Jeg leser ingenting om at de kun hadde muntlig avtale. Mulig jeg er blind..?

Skrevet

Vi inngikk muntlig avtale, siden vi vet det er like bindende som en skriftlig.

Jeg godtar at prisen ble noe høyere enn prisantydning pga endringene vi gjorde, og dersom jeg i tillegg legger til 15 % på dette så kan jeg gå med på å betale 50 000. Det må da være rettferdig å møtes på midten..?

Tror jeg prøver meg på å sende snekkeren en mail på dette og håper på det beste.. Han kan umulig tjene noe på å gjøre seg vanskelig og lage en sak ut av dette. Ikke bra reklame for han da.. Han er en lokal snekker som lever på å utføre oppdrag han får i nærområdet..

Gjest gjestdeluxe
Skrevet (endret)

Vi inngikk muntlig avtale, siden vi vet det er like bindende som en skriftlig.

Ja, men ikke like lett å bruke som dokumentasjon for ettertiden.

Den lokale snekkeren er sikkert en ålreit mann og vil holde en muntlig avtale, når du viser til loven med de 15%. Lykke til!

Endret av gjestdeluxe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...