Gå til innhold

har jeg oppsigelsestid

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to jobber jeg skal si opp, der jeg på begge plassene er vikar og bestemmer derfor selv når jeg vil jobbe. Har jeg fremdeles 2-3 mnd oppsigelsestid?

Jeg har bestemt meg, veldig spontant for å flytte om 2 uker! Hvordan skal jeg forklare situsjonen? skriftlig eller ringe sjefen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har to jobber jeg skal si opp, der jeg på begge plassene er vikar og bestemmer derfor selv når jeg vil jobbe. Har jeg fremdeles 2-3 mnd oppsigelsestid?

Jeg har bestemt meg, veldig spontant for å flytte om 2 uker! Hvordan skal jeg forklare situsjonen? skriftlig eller ringe sjefen?

Hva står i kontrakten din? Jeg kan ikke tenke meg noe annet enn at du har oppsigelsestid.

Gjest Vitaminbjørn
Skrevet

Om du er vikar og bestemmer selv når du vil jobbe, så er det vel bare å gi oppsigelse og takke nei til evt vakter som skulle dukke opp ?

Skrevet

Så lenge det ikke er avtalt annet (les: står i kontrakten din) så er det i følge arbeidsmiljøloven én måneds oppsigelsestid (eller 14 dager om du fortsatt er i prøvetid). i følge utdanningsforbundet gjelder det også vikariater.

Oppsigelsen gjelder fra den første hver mnd., så om du leverer oppsigelsen i morgen er du ansatt ut august mnd.

Skrevet

Så lenge ikke annet er avtalt har du uansett 1 måned oppsigelsestid fra den første i måneden etter oppsigelsen, ja. Men dersom du ikke har avtale om en fast minimumsmengde vakter eller timer hver måned, så er det jo uansett bare å si nei til alle forespørsler etter at du har flyttet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...