Gjest AnonymBruker Skrevet 26. juli 2010 #1 Skrevet 26. juli 2010 Jeg har to jobber jeg skal si opp, der jeg på begge plassene er vikar og bestemmer derfor selv når jeg vil jobbe. Har jeg fremdeles 2-3 mnd oppsigelsestid? Jeg har bestemt meg, veldig spontant for å flytte om 2 uker! Hvordan skal jeg forklare situsjonen? skriftlig eller ringe sjefen?
The Kitten Skrevet 26. juli 2010 #2 Skrevet 26. juli 2010 Jeg har to jobber jeg skal si opp, der jeg på begge plassene er vikar og bestemmer derfor selv når jeg vil jobbe. Har jeg fremdeles 2-3 mnd oppsigelsestid? Jeg har bestemt meg, veldig spontant for å flytte om 2 uker! Hvordan skal jeg forklare situsjonen? skriftlig eller ringe sjefen? Hva står i kontrakten din? Jeg kan ikke tenke meg noe annet enn at du har oppsigelsestid.
Gjest Vitaminbjørn Skrevet 26. juli 2010 #3 Skrevet 26. juli 2010 Om du er vikar og bestemmer selv når du vil jobbe, så er det vel bare å gi oppsigelse og takke nei til evt vakter som skulle dukke opp ?
Pingting Skrevet 26. juli 2010 #4 Skrevet 26. juli 2010 Så lenge det ikke er avtalt annet (les: står i kontrakten din) så er det i følge arbeidsmiljøloven én måneds oppsigelsestid (eller 14 dager om du fortsatt er i prøvetid). i følge utdanningsforbundet gjelder det også vikariater. Oppsigelsen gjelder fra den første hver mnd., så om du leverer oppsigelsen i morgen er du ansatt ut august mnd.
Glitnir Skrevet 26. juli 2010 #5 Skrevet 26. juli 2010 Så lenge ikke annet er avtalt har du uansett 1 måned oppsigelsestid fra den første i måneden etter oppsigelsen, ja. Men dersom du ikke har avtale om en fast minimumsmengde vakter eller timer hver måned, så er det jo uansett bare å si nei til alle forespørsler etter at du har flyttet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå