Gjest AnonymBruker Skrevet 26. juli 2010 #1 Skrevet 26. juli 2010 Jeg vet det alerede ar vært en del tråder på akkurat dette, men jeg fant altså ikke noen tilfredstillende svar. Jeg har nettopp kjøpt meg en nydelig men veldig enkel brudekjole. Den er champgnefarget med kremfargede detaljer og som sagt. VELDIG enkel. Vi vil helst leie brudgommens antrekk. Er det noen som vet om noen gode utleiesteder for denslags i Oslo og omegn? Evt. har noen kreative (og helst seriøse) forslag til hva brudgommen kan ha på seg så det ikke blir altfor stivt. Vurderer klassisk dress med Converse-sko... Men det er jo ikke akkurat veeeeeldig orginalt. Har jo skjedd før liksom. :gjeiper: P.S. Det er jo _litt_ viktig at han ikke er mer stasa opp enn meg, sant??
Piper Skrevet 26. juli 2010 #2 Skrevet 26. juli 2010 Jeg ville kjøpt en fin dress, for den kan han jo bruke i mange år etter bryllupet. Får en fin dress for 1500 og oppover. Da har han en fin dress til mange anledninger, som dåp, konfirmasjon, brylluper osv
hegejenta30 Skrevet 26. juli 2010 #3 Skrevet 26. juli 2010 Jeg hadde en enkel kjole, hvit selskapskjole og han en helt ordinær dress. Ja, den kostet litt - men en mørk dress får alle bruk for flere ganger (iallfall om han ikke har pen dress fra før). Leie antrekk til brudgom koster ofte mer enn å kjøpe en pen dress. Som Piper sier så får du pene dresser fra 1500 kr og oppover.
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. juli 2010 #5 Skrevet 26. juli 2010 Og hvor finner man fine dresser? Besides HUGO BOSS lissom...
Barcelone Skrevet 26. juli 2010 #6 Skrevet 26. juli 2010 Men hvor leier man evt. en dress? Jeg ville gått på Dressmann og sett på dresser der. Mannen min skal ha en enkelt sort dress fra Dressmann når vi gifter oss. Tror vi ga 1000 kroner for den eller noe og så kan han bruke den til alt mulig =o)
Gjest Bianca26 Skrevet 26. juli 2010 #7 Skrevet 26. juli 2010 (endret) Jeg vet det alerede ar vært en del tråder på akkurat dette, men jeg fant altså ikke noen tilfredstillende svar. Jeg har nettopp kjøpt meg en nydelig men veldig enkel brudekjole. Den er champgnefarget med kremfargede detaljer og som sagt. VELDIG enkel. Vi vil helst leie brudgommens antrekk. Er det noen som vet om noen gode utleiesteder for denslags i Oslo og omegn? Evt. har noen kreative (og helst seriøse) forslag til hva brudgommen kan ha på seg så det ikke blir altfor stivt. Vurderer klassisk dress med Converse-sko... Men det er jo ikke akkurat veeeeeldig orginalt. Har jo skjedd før liksom. :gjeiper: P.S. Det er jo _litt_ viktig at han ikke er mer stasa opp enn meg, sant?? Brudgommen blir aldri mer stasa opp enn deg uansett. Er begrenset hva menn kan pynte seg i. Om det skal være så enkelt kan han kjøpe en dress på dressmann. Er ikke sarkastisk. Jeg mener det. By the way er det du som bestemmer hva han skal kle seg i? Hva slags dress vil han selv ha? Endret 26. juli 2010 av Bianca26
lilleGrethe Skrevet 26. juli 2010 #8 Skrevet 26. juli 2010 Dress med skjorte og slips er da helt i orden? Den kan enten være mørk eller litt lysere - en grå dress er jo også fint, og er da kanskje litt mer uformelt enn en mørk en. Men ja, mannen skal vel ha et ord med i laget?
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. juli 2010 #9 Skrevet 27. juli 2010 Hei! Du kan gå inn på Style Me Pretty - her har jeg funnet ENORMT med inspirasjon. DIY (Do it yourself) prosjekter, og masse tips på kleskode til mannen. Personlig liker jeg også det enkle, er ikke for brokadevest, flosshatt og dilldall på mannen. Min (snart) mann og jeg liker enkelt, så han skal ha svart dress, hvit skjorte, en svart vest, svart eller hvitt slips, - piffer det opp med en stilig knapphullblomst.
Gjest LilleLovely Skrevet 27. juli 2010 #10 Skrevet 27. juli 2010 jeg har en veldig enkel, kort 50-tallskjole og snart-mannen min skal ha en svart pinstripedress vi fant på tilbud hos Follestad. Hvitskjorte, slips og knappehullsblomst.
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. juli 2010 #11 Skrevet 27. juli 2010 By the way er det du som bestemmer hva han skal kle seg i? Hva slags dress vil han selv ha? Lol! Det var han som lurte og jeg tenkte at hvorfor ikke spørre Kvinne Guiden. Han sitter over skuldra og leser svarene! Nice try though! :gjeiper:
Solstrålejenta Skrevet 28. juli 2010 #12 Skrevet 28. juli 2010 Jeg vet ikke om steder hvor man kan leie dress (med mindre det er disse typiske bryllupsdressene), men det er jo mange steder hvor man kan kjøpe fine dresser han kan ta med seg videre. Min mann har veldig gode erfaringer med dressene fra Bertoni. De har bra snitt, sitter smalt og er generelt sett veldig fine. Nesten alle kommer med vest, noe jeg synes er stilig. Ønsker han å tone det ned kunne han jo valgt å hive dressjakka og kun hatt dressbukse med vest og slips? En annen leverandør med type mer stilige og utradisjonelle dresser er jo Moods of Norway. Det er absolutt å anbefale hvis han vil litt bort fra standard-dressene. Men disse er litt dyre da... Ønsker han en rimelig og ujålete dress og ikke ønsker Dressmann, så selger vel steder som Jack & Jones dresser også
Rosalie Skrevet 28. juli 2010 #13 Skrevet 28. juli 2010 I de bryllupene hvor bruden har hatt enke, lang aftenkjole, enten hvit eller farget, har brudgommen hatt kjole og hvitt eller smoking. Han har slett ikke overgått bruden i klesdrakt for det.
Supramundane Skrevet 28. juli 2010 #14 Skrevet 28. juli 2010 Jeg ville kjøpt en fin dress, for den kan han jo bruke i mange år etter bryllupet. Får en fin dress for 1500 og oppover. Da har han en fin dress til mange anledninger, som dåp, konfirmasjon, brylluper osv Signerer dette.
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juli 2010 #15 Skrevet 28. juli 2010 Er det ikke litt urettferdig at brudgommen kan bruke brudeantrekket også etter bryllupet? Sku likt å se hva folk sa hvis man troppet opp i en dåp/konfirmasjon/17.mai/gardeball i en skikkelig bløtkakekjole!
Gjest Bianca26 Skrevet 28. juli 2010 #16 Skrevet 28. juli 2010 Er det ikke litt urettferdig at brudgommen kan bruke brudeantrekket også etter bryllupet? Sku likt å se hva folk sa hvis man troppet opp i en dåp/konfirmasjon/17.mai/gardeball i en skikkelig bløtkakekjole! Egentlig ikke så urettferdig. hadde sett teit ut om HAN skulle dukket opp i stor hvit bløtkakekjole i sitt bryllup, da hadde man vel tvilt litt på legningen hans.
Rosalie Skrevet 29. juli 2010 #17 Skrevet 29. juli 2010 Egentlig ikke så urettferdig. hadde sett teit ut om HAN skulle dukket opp i stor hvit bløtkakekjole i sitt bryllup, da hadde man vel tvilt litt på legningen hans. Dessuten er det heller ingen som tvinger bruden til å bruke penger på bløtkakekjole som er ubrukelig i alle andre sammenhenger enn eget bryllup. Det går fint an å være brud i selskapskjole eller bunad.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå