Gå til innhold

Hvordan kan jeg se hvor mye andre ser på facebooken min?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde at jeg hadde skjult wall og info for andre enn mine venner på facebook, men så får jeg beskjed fra en person som jeg ikke er venn med på facebook at han så at jeg hadde kommentert statusen til ei på facebook. Hvordan i all verden går det an da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde at jeg hadde skjult wall og info for andre enn mine venner på facebook, men så får jeg beskjed fra en person som jeg ikke er venn med på facebook at han så at jeg hadde kommentert statusen til ei på facebook. Hvordan i all verden går det an da?

Hvis du kommenterer på andres vegger, som ikke har skjult alt - kommer det rett ut til alle derfra;-)

Hvis det du gjør inne på facebook skal være hemmelig, kan du kun skrive inne hos deg selv.

Gjest Nanette
Skrevet (endret)

...

Endret av Nanette
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kommer det opp når man søker opp mitt navn?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg sjekka det ut, og det kommer ingenting når man søker på mitt navn.

Skrevet

Viktig info fra Myrthel her, ja!

Det er mange som ikke tenker over at det de skriver på andres vegger og bilder kan ses av hvem som helst! Og selv om noen har private profiler, så kan albumene være vidåpne, eller de kan ha endret innstillinger fra sist gang du sjekket. Egentlig bør du ikke skrive noe som helst hemmelig på Facebook. Privatinnstillingene kan være lett å misforstå, og sikkerhetshull KAN oppstå!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Viktig info fra Myrthel her, ja!

Det er mange som ikke tenker over at det de skriver på andres vegger og bilder kan ses av hvem som helst! Og selv om noen har private profiler, så kan albumene være vidåpne, eller de kan ha endret innstillinger fra sist gang du sjekket. Egentlig bør du ikke skrive noe som helst hemmelig på Facebook. Privatinnstillingene kan være lett å misforstå, og sikkerhetshull KAN oppstå!

En annen ting man bør tenke på er at Facebook når som helst kan endre innstillingene dine. Det har jeg opplevd flere ganger. Bilder jeg hadde satt som private var plutselig offentlig for alle. Jeg hadde også satt opp vennelisten min til å kun være synlig for meg selv. Stor var overraskelsen da jeg satt på nett med en venninne og en av mine venner plutselig dukket opp som venneforslag hos henne, fordi JEG var en felles venn. Og da hun klikket på meg kom alle mine venner opp. Sjekket dette på innstillingene mine, og de hadde rett og slett fjernet hele muligheten for å gjøre vennelisten privat.

Det virker som alle muligheter for å gjøre ting privat er på vikende front. Før kunne jeg velge at ingen kunne legge meg til som venn, nå får man det ikke mer privat enn å sette det til kun "venner av venner". Noe som har ført til mange uønskede forespørsler. Men det mest skremmende er at de stadig endrer ting uten at folk vet om det. Eneste måten å vite hva som er privat er egentlig å sjekke hver dag, og helst opprette en ekstra profil der du sjekker hva som er synlig av den andre profilen :gjeiper:

Konklusjonen er egentlig at man ikke kan legge ut noe som helst man ikke vil at alle skal kunne se.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...