Gjest AnonymBruker Skrevet 26. juli 2010 #1 Skrevet 26. juli 2010 hvis man slutter i jobben frivillig for å flytte til en annen plass. (flytter kun pga kjæresten) men får jeg penger av NAV da? Ser nav på kontoen din? For jeg har penger på kontoen, men dette varer jo ikke evig uten jobb :/
Gjest Vitaminbjørn Skrevet 26. juli 2010 #2 Skrevet 26. juli 2010 De krever kontoutskrift. Og om du slutter frivillig må du vel vente 3 mnd ellerno før du får rett til penger fra nav. Om det er dagpenger eller sosialstønad kommer ann på hvor lenge du har jobbet.
Plym Skrevet 26. juli 2010 #3 Skrevet 26. juli 2010 Dersom du sier opp jobben din selv, går det 8 uker før du har dagpengerettigheter. Det er best hvis du kan forsøke å få deg en jobb før du flytter
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. juli 2010 #4 Skrevet 26. juli 2010 Mener du har en karantenetid på 8 uker når det gjelder dagpenger dersom du selv sier opp jobben. Altså 8 uker uten inntekt. Ev. så kan du søke sosialstønad. Sosialstønad så må du dokumentere inntekt (kontoutdrag) 3 mnd tilbake og du kan IKKE ha penger på kontoen. Skulle egentlig bare mangle. Dagpenger trenger du ikke å dokumentere noe annet enn hva du har tjent tidliger.
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. juli 2010 #5 Skrevet 26. juli 2010 men går dem inn på kontoen når jeg søker om dagpenger også?
Rosalie Skrevet 26. juli 2010 #6 Skrevet 26. juli 2010 men går dem inn på kontoen når jeg søker om dagpenger også? Nei. Om du får dagpenger kommer helt an på om du hadde nok inntekt i 2009. Men husk at du har 8 uker karantene før du kan få dagpenger dersom du selv sier opp. Karantenen gjelder fra den dagen du søker dagpenger evt siste arbeidsdag, alt ettersom hvilken av disse to datoene som er sist.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå