Livets datter Skrevet 29. september 2003 #1 Skrevet 29. september 2003 Har du gjort en skikkelig "blemme" noen gang, og bare ønsket at du kunne synke ned i jorden? Jeg har nok hatt flere slike, men husker spesielt godt en episode. Dette var en av de aller første jobbene jeg hadde. Skulle være julehjelp i en klesforretning. Utenfor butikken ble det satt opp et eget "tilbuds-torg", hvor jeg ble plassert med egen kasse. Jeg var ikke så veldig gammel, og hadde stooor respekt for butikksjefen, en stor og streng mann i 50-års alderen. Midt i alt kaoset kom det en varelevering, og jeg tok imot, og signerte for mottatte varer. Før jeg hadde fått sjekket eskene, og pakket ordentlig ut, var det en kunde som stupte oppi en av eskene og fant en skinnjakke han ville ha. Han spurte meg derfor om prisen på denne. Jeg fant ikke butikksjefen, og bestemte meg for å ta saken i egne hender. Jo mer jeg klarte å gjøre på egen hånd, jo bedre attest, tenkte jeg og fant frem pakkseddelen! Og der fant jeg en pris. En meget billig skinnjakke, tenkte jeg, og solgte den så til mannen. Jeg gledet meg til å fortelle sjefen at jeg hadde solgt en vare allerede før den var blitt lagt ut i butikken :D . Men dere har muligens allerede skjønt hvilken stoooor tabbe jeg gjorde? Joda, jeg solgte jakken til innpris. Og husker jeg ikke helt feil, var det 40% av utprisen!!! (Jakke til 2.990,- gikk derfor for 1.199,60). Tipper DEN kunden var fornøyd med kjøpet!!! :oops: :oops: :oops: :oops:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå