Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest SmallTalk
Skrevet

Jeg må ha ny shampo og balsam, og trenger tips. Føler at jeg begynner å gro fast i gamle vaner, og trenger noen nye innspill. :)

Håret mitt er blondt, mellomtykt, stripet og begynner å bli litt slitt i tuppene. Vil ha produkter som gir volum, pleie og som ikke gjør håret fett og tungt.

Jeg er kun interessert i frisørprodukter. Ting fra matbutikken er ikke inne til vurdering engang.

Bruker Joico Body Luxe nå, og liker generelt produktene til Joico. Har prøvd Redken Blonde Glam, men den herpet hodebunnen min (og den reagerer vanligvis ikke på noe). Har også prøvd diverse fra Tigi og Matrix, men dette begynner å bli en stund siden.

Så: Kom med tips! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Sebastian Professional Light shampoo og balsam. De vasker rent uten å strippe håret, og gir samtidig pleie til nordisk hår slik at det ikke klapper sammen. Jeg er superfornøyd, og kommer til å kjøpe serien igjen. :)

Skrevet

Jeg kjøpte siste shampoo hos frisøren, men jeg husker ikke hva den het... :sjenert:

Kjøpte av det hun har til seg selv, så jeg har en litersflaske stående i dusjen... En helt hvit flaske med grønt på troppen, skriften er sånn opphøyd.

Veldig fornøyd med den.

Har samme erfaring som deg, Redken fungerer ikke for meg. Tigi er sånn passe, alt etter produktet. Tidligere brukte jeg mye SP shampoo og balsam, og var veldig fornøyd med deres produkter.

Gjest SmallTalk
Skrevet

Sebastian-produktene så bra ut. :) Aner du hvordan disse er på ingresienser (silikon og mineralolje)?

Kikka litt på Volupt-serien. Den så lovende ut, ihvertfall. Samme gjorde Light-serien. :)

Skal til frisøren når jeg får lønning, så da blir det en skikkelig runde med saks og foliestriper, da blir ikke tuppene så slitt lenger.

Skrevet

Jeg aner ikke, ærlig talt. Jeg har nemlig et hår som liker silikoner, innenfor visse rammer. Hvis du vil ha noe silikonfritt, må du stort sett holde deg langt unna frisørprodukter, uansett hva de måtte hevde. Unntaket er selvsagt økologiske produktserier.

Skrevet

har hørt at Bumble and Bumble skal være bra! Er ikke 100% fornøyd med redken sin blonde shampo og balsam jeg heller..

Skrevet

Jeg er kjempefornøyd med Bumble & Bumble. Jeg bruker "gentle shampoo" og "super rich conditioner" på mitt normale, mellomtykke, men litt tørre etter striping, hår :) De har supre kurer også, bruker både en proteinkur og en fuktighetskur derfra. Dersom det er volum du er ute etter har de en volum-serie også, har ikke prøvd den selv, men merket er i alle fall veldig bra, og selv med den veldig pleiende varianten jeg bruker føler jeg at håret er mykt og fyldig etter bruk. Ikke fett, tungt eller noen ting :)

De har dem i alle fall på LookFantastic, og de er ikke så altfor dyre heller, under 200 lappen for 250 ml, men jeg valgte å kjøpe mine i litersflasker til et par og tredve pund pr stk, så jeg har shampoo/balsam for en stund ;)

Skrevet

Jeg er kjempefornøyd med Bumble & Bumble. Jeg bruker "gentle shampoo" og "super rich conditioner" på mitt normale, mellomtykke, men litt tørre etter striping, hår :) De har supre kurer også, bruker både en proteinkur og en fuktighetskur derfra. Dersom det er volum du er ute etter har de en volum-serie også, har ikke prøvd den selv, men merket er i alle fall veldig bra, og selv med den veldig pleiende varianten jeg bruker føler jeg at håret er mykt og fyldig etter bruk. Ikke fett, tungt eller noen ting :)

De har dem i alle fall på LookFantastic, og de er ikke så altfor dyre heller, under 200 lappen for 250 ml, men jeg valgte å kjøpe mine i litersflasker til et par og tredve pund pr stk, så jeg har shampoo/balsam for en stund ;)

Tar imot tipset jeg:)

Så bra å høre, da skal jeg prøve dem,har også hår som er litt tørt etter striping!

Gjest SmallTalk
Skrevet

Har hørt mye positivt om Bumble&Bumble, men tror ikke at jeg gidder å bruke 180-200 kr per produkt. Da kunne jeg like gjerne gått innom frisøren nede i gata. :)

Noen som har erfaring med John Master Organics? Begynner å helle mot Sebastian Light-produktene, men er fortsatt åpen for forslag. KMS California for blondt hår, kanskje? Eller Kerastase?

Jeg føler at jeg begynner å gå meg vill i jungelen! :gjeiper:

Skrevet

Har hørt mye positivt om Bumble&Bumble, men tror ikke at jeg gidder å bruke 180-200 kr per produkt. Da kunne jeg like gjerne gått innom frisøren nede i gata. :)

Noen som har erfaring med John Master Organics? Begynner å helle mot Sebastian Light-produktene, men er fortsatt åpen for forslag. KMS California for blondt hår, kanskje? Eller Kerastase?

Jeg føler at jeg begynner å gå meg vill i jungelen! :gjeiper:

Jeg bruker Sebastian Light produktene om sommeren for håret mitt blekes veldig i solen. Er veldig fornøyd med de produktene.

Skrevet

Jeg bruker Paul Mitchell sin shampoo, og er veldig godt fornøyd med den.

Har prøvd et utall ulike shampooer i noen år, og denne er en av de absolutt bedre for mitt hår hvertfall.

Skrevet

Jeg har brukt i hvertfall tre ulike Paul Mitchell-serier som er helt ulike, så du må spesifisere hvilken, O'Hara. :gjeiper:

Sebastian Light fikk jeg anbefalt (og kjøpte) hos frisør, til blodpris, over 250 kroner pr. stk. Neste gang bestiller jeg hos Feelunique, og betaler under halvparten.

Ja, og for å legge sten til byrden: Kerastase Resistance (den lysegrønne serien) er min alltime favoritt når det gjelder hårpleie, men den blir litt traust, så jeg veksler mellom den og andre serier.

Skrevet

:klø: Jeg vet ikke? Den er grønn sammen med det hvite hvertfall...

Jeg bare spikret selve navnet på shampooen i morges, hvilken type i tillegg, nei det ble for mye for meg! :kari:

Fikk kjøpe den hos frisøren, en liters flaske :)

Gjest SmallTalk
Skrevet

Hva slags hår er Kerastase Resistance beregnet på?

Forvirringen begynner nemlig å bli komplett nå, og jeg alltid har vært SÅ sikker på hva slags produkter jeg har skullet ha. :sukk:

Sebastian Light serien er ihvertfall ganske billig på både lookfantastic og cheapsmells. Noen som vet om cheapsmells oppgir tollverdi med eller uten frakt?

Skrevet

Resistance-serien er vel (i mine øyne) en slags protein-light-serie. Den funker derfor bra til ganske fine hårtyper som er kjemisk behandlet, men ikke til grovere hårtyper som først og fremst trenger fukt, ikke i like stor grad oppbyggende produkter med proteiner.

Sebastian Light får du også hos feelunique.com, og der er frakten innbakt i prisen du ser, og prisene er greie. :) De refunderer også norsk moms i ettertid, for den som er opptatt av slikt, men du kan like gjerne bestille ett og ett produkt siden de hver for seg kommer under den magiske 200-kronersgrensen.

Cheapsmells har jeg ikke peiling på.

Gjest SmallTalk
Skrevet

FeelUnique hadde jeg faktisk glemt bort, og ifølge valutakalkulatoren til Aftenposten skal begge produktene komme på 177 kr tilsammen inklusive frakt. :)

Da blir det nok Sebastian Light-produkter som bestilles i løpet av kvelden.

Jeg har ikke akkurat noe som kan kalles "fint, nordisk hår". Har ganske tykke hårstrå og ganske mye av dem (har ifølge frisører drømmehår, for min del håpløst hår), og har i grunnen mest behov for volum og fukt. Problemet er at fuktserier gjør at hodebunnen blir ekstra fort fet og at håret blir altfor tungt og flatt. Det er det værste jeg veit. :gjeiper:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker produkter fra KMS, og er veldig fornøyd med de, men de var til å glatte ut håret med....

Skrevet

Jeg sverger til Kérastase Bain Chroma Riche shampoo og Kérastase Fluide Chroma Riche leav in treatment, til mitt fargede hår.

Syntes bare det er rart de ikke har balsam, men masse kurer og leav in treatments. Så da bruker jeg rett og slett Redken Color Extend balsam de dagene i uken jeg ikke bruker hårkur.

Gjest scorpius
Skrevet

Jeg har begynt å bruke KMS California, og så langt er jeg veldig fornøyd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...