Xtra_lilje Skrevet 26. juli 2010 #1 Skrevet 26. juli 2010 jeg er inne i periode hvor jeg sliter litt med treningsmotivasjonen. jeg føler jeg trenger noe variasjon, og lurer litt på å øke hyppigheten av fjellturene mine. Nå går jeg stort sett en gang i uken, men lurer på å droppe vanlig trening en periode nå (altså sats og joggeturer) og gå turer i fjellet i stedet. Jeg er så heldig at jeg bor et sted hvor vi kan fråtse i fjellturer, både med tanke på varighet og intensitet. Noen som bor i Bergen og kan gi meg noen gode tips; feks hvor stort treningsutbytte får jeg av å gå Ulriken, Lyderhorn, Løvstakken og Stoltzen? Jeg er vant til å gå i stort tempo, og har prøvd meg på motbakkeløp.
Colargol Skrevet 26. juli 2010 #2 Skrevet 26. juli 2010 Ah, du skulle bodd i Oslo! Jeg og noen venner er nemlig i gang med å bli kjent med Oslo-marka! Er så mye lettere å ta en dag i marka enn å jogge rundt i asfaltjungelen hele tiden! Kan ikke hjelpe deg med Bergen -men du kan jo alltids sende på en pm den dagen du havner i Oslo og får lyst på en tur ute i det fri! God tur!
Xtra_lilje Skrevet 26. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 26. juli 2010 Hehe, will do Lykke til med utforskingen!
mariab Skrevet 27. juli 2010 #4 Skrevet 27. juli 2010 Nå er ikke jeg noen ekspert i det hele tatt, men jeg vet om mange som bruker turer til Stoltzen/Fløyen/Ulriken som sin hovedtreningsform, og trener styrke ved siden av. Det funker som bare det - for dem. Stoltzen er jo forholdsvis kort, men med høy intensitet og stigning. Ulriken er lengre, Fløyen ikke så lang, osv. Det er vel bare å prøve?
Xtra_lilje Skrevet 27. juli 2010 Forfatter #5 Skrevet 27. juli 2010 joda, er jo egentlig det Jeg kjenner byfjellene veldig godt, men har brukt dem mer til søndagsturer, men har lyst å prøve å bruke dem mer som trening.
mariab Skrevet 27. juli 2010 #6 Skrevet 27. juli 2010 Kanskje du kan begynne å ta tiden og slikt, det er jo en fin måte å pushe seg på hvis du vil bruke det mer som trening.
Lykkelitenen Skrevet 27. juli 2010 #7 Skrevet 27. juli 2010 Som Mariab skriver, hva med å ta tiden, prøve å perse deg på samme turene? God motivasjon å se at du blir raskere! Eller man kan prøve å variere mellom stiene og mer "of road". Da dropper du rett og slett de vanlige stiene, men klatrer selv der du føler for det. Morsomt og mye tyngre!
Gjest brutal_mann Skrevet 27. juli 2010 #8 Skrevet 27. juli 2010 Ut dekker hele landet. Også Bææærgææææn
Gjest Lyh Skrevet 27. juli 2010 #9 Skrevet 27. juli 2010 Syns vidden er en fin tur jeg, man bruker ca. 4 timer fra fløyen til ulriken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå