Gå til innhold

hvilken hudtilstand er det når...

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

huden i t-sonene er ruglette med tett i tett med svarte prikker og milier innimellom?

Får huden for lite fukt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan er huden din ellers?

Hvis du ellers er normal/litt tørr andre steder i huden har du kombinert hud. Kombinert hud er fet i T-sonen og ellers normal/flassete i kinnene. Renser du huden din om morgenen? Du burde bruke en dagkrem som gir fuktighet og ikke olje. Og da mener jeg ikke Garnier, Nivea osv.. Dra innom en hudpleier og få anbefalt produkter. Produktene er dobbelt så billig på intrenett så kjøp dem der.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er huden din ellers?

Hvis du ellers er normal/litt tørr andre steder i huden har du kombinert hud. Kombinert hud er fet i T-sonen og ellers normal/flassete i kinnene. Renser du huden din om morgenen? Du burde bruke en dagkrem som gir fuktighet og ikke olje. Og da mener jeg ikke Garnier, Nivea osv.. Dra innom en hudpleier og få anbefalt produkter. Produktene er dobbelt så billig på intrenett så kjøp dem der.

har brukt md formulations og decleor lenge, men tror jeg har reagert på decleor.Nå bruker jeg dermalogica special cleansing gel, hydramist toner fra decleor, overnight clearing gel på natta, og skin smoothing cream fra dermalogica natt og dagtid. Virker som huden min liker denne kremen, trenger fukt.Lurer på om huden min har fått for lite fukt over lang tid, derfor så masse ruglette svarte prikker (ser ut som små bobler,blemmer tett i tett)og kviser, masse på haken (roet seg litt nå) og kjeve sliter jeg med. På kjeven kommer det jevnlig med små "erter" kviser som tar lang tid før går vekk. Nå får jeg prøve dermalogica og se om huden min blir bedre, den har blitt litt bedre etter den har fått mere fukt, håper det er et godt tegn :)Peeling av hud jevnlig også.

Skrevet (endret)

Kjøp gjerne en god fuktmaske som kan brukes etter behov...er veldig ok med en skikkelig fuktbombe etter peeling...

MD (og andre sterke produkter) kan fort bli hard på flere sin hud og uten fukt kan dette ha økt problemet. :sukk:

Ser du og spør etter hvilken hudtilstand du har.... :sjenert:

Hydtyper er feks fet, tørr, normal...

Hudtilstand er feks fuktfattig, sensitiv...

Kan feks være fet hud og samtidig fuktfattig..Veldig viktig med å vite hva en har før man kjøper produkter... :jepp:

Endret av DesertRose
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kjøp gjerne en god fuktmaske som kan brukes etter behov...er veldig ok med en skikkelig fuktbombe etter peeling...

MD (og andre sterke produkter) kan fort bli hard på flere sin hud og uten fukt kan dette ha økt problemet. :sjenert:

har bestilt en fuktmaske fra dermalogica :)tar ikke sjansen på å bruke decleor sin fuktmaske.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

MD (og andre sterke produkter) kan fort bli hard på flere sin hud og uten fukt kan dette ha økt problemet. :sukk:

Ser du og spør etter hvilken hudtilstand du har.... :sjenert:

Hydtyper er feks fet, tørr, normal...

Hudtilstand er feks fuktfattig, sensitiv...

Kan feks være fet hud og samtidig fuktfattig..Veldig viktig med å vite hva en har før man kjøper produkter... :jepp:

sa at jeg ble stram i maska etter dusj til selgeren av dermalogica, anbefalte skin smoothing cream til meg, men lurer på om jeg skal bestille meg en hudpleietime snart :)

Skrevet

Stram i masken etter dusj er gjerne fuktfattig hud...får du lett feks putemerker og?

Det kan komme på alle hudtyper....veldig vanlig...

Du kan gå til hudpleier for hjelp eller gjøre det selv hjemme (dette er ganske lett). Men hvis du er usikker på ting så er det best å gå til en som vet i starten. Også med produkthjelp som du når har gjort... :jepp:

Noe som og mange ikke tenker på er at det kan ligge rester under huden av kremer osv..dette kan være greit å dampe ut....

Husker første gang jeg dampet meg..gammel gul og ekle kremrester..idag damper jeg meg jevnlig og det er ingen rester...Dette er også fordi jeg bruker rette produkter så huden min faktisk gjør nytte av....:jepp:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

hvordan damper man huden på best mulig måte? En sjelden gang gjør jeg det i vasken med handkle over hodet....:)

Skrevet

Jeg koker opp vann i en kjele og tar håndkle over hodet og sitter over fra 5-15 min...

vannet kan være veldig varmt i begynnelsen så kan vente litt før man sitter seg over. Man blir fort vant til varmen og dampen...Jeg reagerer ikke lenger på det.

Jeg tar en noe blankt (feks baksiden på en kniv) og tar den forsiktig over huden når jeg har dampet de første 5 min...Da ser jeg om det er rester eller ikke der...

Mange damper over vask eller ligger varm klut på for å åpne porer...selv synes jeg ikke dette gir like god effekt.

Når porene er så åpne som etter dette så kan man klemme ut komedoner om man ønsker det. Ha noe over neglene og måten å klemme de ut på er at man "løfter" de opp og ut...ikke bare trykker til.. :jepp:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

åh, takk :) Det skal jeg gjøre ikveld....jeg har en slik kjekk comedon-sje eller hva det heter som jeg kjøpte på ebay for en stund siden som hudpleiere bruker, den trykker ut hudormer uten arr, jeg får veldig lett arr.

Skrevet (endret)

Komedonskje er noe og ja...

På meg er den alt for hard (ble så sår og rød) så jeg bruker den gode gamle "klemme" måten... Er bare å prøve seg frem og se hva som funker best for en selv. Man blir gjerne rød etter denne behandlingen så veldig ok som du skrev at du gjør det om kvelden... :jepp:

Og etter du er ferdig med damp så ta på kaldt vann så porene lukker seg...

Endret av DesertRose

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...