Gjest gutt22 Skrevet 26. juli 2010 #1 Skrevet 26. juli 2010 Jeg har et lite problem som singel og på leting, og det er at jeg gjentatte ganger i det siste har hatt noe på gang med en jente, og slik jeg er laget så kommer jeg veldig fort i kontakt med nye jenter, men jeg har også et lite problem; jeg utvikler følelser for det motsatte kjønn så alt for fort. De fleste jenter ville betraktet meg som pen og atraktiv (ikke for å skryte) og jeg har egentlig ingen problemer med å klare å finne meg en potensiell kjæreste. De sier jeg både er morsom, smart og hva de ser etter i en gutt. Det som har ødelagt for meg nå de kanskje to-tre siste gangene er at jeg "går for fort fram" jeg er for pågående i starten og dette har gjort at jeg har måtte sagt farvell til jenter jeg ellers kanskje kunne gått lenger med. Problemet er at jeg bli så begeistret at jeg ikke klarer å styre unna, lavære å ringe. Det topper jo seg når jeg kanskje sender en melding om at jeg har "litt følelser der" etter noen øl med kompiser. Fatter ikke hvorfor jeg gjør det, men det er vel for å teste den andre parten og pga min trang til å utrykke følelser. Slik har jeg alltid vært, at jeg må utrykke alle følelsene jeg sitter inne med. For noen uker siden kom jeg i kontakt med en ekstremt sjarmerende, pen, hyggelig og snill jente. Det første som slo meg var "hun der er alt for bra for meg" men det ene førte til det andre, og vips satt jeg der med henne og så film mens vi plutselig småkysset litt og alt det der. Som sagt så utvikler jeg følelser kanskje litt for raskt, og det var intet unntak denne gangen heller. Det jeg nå er redd for igjen er at jeg har skremt henne vekk etter at jeg (nok en gang) ikke har klart å roe ned og har tatt kontakt så og si hver dag. Ikke vet jeg, men det jeg vet er at den jente jeg nettopp kanskje har skremt vekk, hun finnes det ikke mange av! Egentlig føler jeg meg som en taper og en komplett tosk som ikke klarer å spille bittelitt "hard to get" og bare roe ned litt. Jeg trenger seriøst råd til hvordan jeg skal klare å holde meg unna å ta kontakt med henne, hvordan hun kan "jakte" på meg litt. Vet det bare er å "spille hard to get" men jeg vet ikke hvordan jeg skal få det til. For jeg har prøvd bittelitt, og da har jeg bare fått spørsmålet "er du i dårlig humør i dag?" og den visa der. Med andre ord finner jeg det svært vanskelig. Jeg legger meg ned å griner om jeg har klart å skremme vekk denne fantastiske jenta
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2010 #2 Skrevet 26. juli 2010 Enten er man vel interessert eller så er man det ikke...Spill liker jeg personlig dårlig. Menn som leker 3 dagers venting leken er det over og ut for. Men andre har sikkert andre meninger!
lulle Skrevet 26. juli 2010 #3 Skrevet 26. juli 2010 Enten er man vel interessert eller så er man det ikke...Spill liker jeg personlig dårlig. Menn som leker 3 dagers venting leken er det over og ut for. Men andre har sikkert andre meninger! Men vet du om du er interessert eller ikke i løpet av de første datene? For meg er det i hvertfall sånn at følelser kommer litt etter hvert. TS kunne fint ha skremt av meg hvis han hadde vært for pågående. Det blir bare stress når mannen tar kontakt hver dag med en gang vi treffes. Jeg for min del føler meg forpliktet til å finne ut av følelsene mine veldig fort, og det gjør at jeg trekker meg, fordi jeg ikke orker stresset. Til ts: Legg bånd på deg selv, men det vet du vel. INGEN prat om følelser de første 2 mnd. (hehe). Gjør lette avtaler fra gang til gang. Vis med kroppsspråket at du er interessert, uten at du "trykker det i trynet" på jenta. Så lenge jenta oppfatter at du vil bruke tid sammen med henne, vil hun også forstå at du er interessert. Mer utdypning trengs ikke den første tiden. Lykke til. Det med parforhold er sjelden lett.
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2010 #4 Skrevet 26. juli 2010 Men vet du om du er interessert eller ikke i løpet av de første datene? For meg er det i hvertfall sånn at følelser kommer litt etter hvert. TS kunne fint ha skremt av meg hvis han hadde vært for pågående. Det blir bare stress når mannen tar kontakt hver dag med en gang vi treffes. Jeg for min del føler meg forpliktet til å finne ut av følelsene mine veldig fort, og det gjør at jeg trekker meg, fordi jeg ikke orker stresset. Til ts: Legg bånd på deg selv, men det vet du vel. INGEN prat om følelser de første 2 mnd. (hehe). Gjør lette avtaler fra gang til gang. Vis med kroppsspråket at du er interessert, uten at du "trykker det i trynet" på jenta. Så lenge jenta oppfatter at du vil bruke tid sammen med henne, vil hun også forstå at du er interessert. Mer utdypning trengs ikke den første tiden. Lykke til. Det med parforhold er sjelden lett. Ingen prater om følelser de første to månedene?? Hva er det for tull. Jeg har fått kjærlighetserklæringer etter et par dager der vi møttes hver dag, og jeg elsker han fortsatt etter flere måneder. Jeg vet med en gang, og jeg går aldri på date for å finne ut av ting/følelser. Jeg kan selvsagt like en person jo mere jeg blir kjent med han, men jeg får ikke da plutselig følelser for han. Så vi jenter/kvinner er vel forskjellige da. Men om ts er en slik mann som fort får følelser så får han kanskje håpe på å møte en likesinnet!
Gjest padawan Skrevet 26. juli 2010 #5 Skrevet 26. juli 2010 det TS er som jeg skulle skrevet det selv. som nevnt ovenfor er det veldig individuelt hva damer foretrekker av "amorøst prat om følelser" den første tiden en dater.
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2010 #6 Skrevet 26. juli 2010 Det der kan slå begge veier. Men helst tenker jeg at disse jentene bestemmer seg raskt om de vil videre eller ikke, og det tror jeg ikke har noe med at du er for "på" å gjøre... Kanskje du skal se på andre ting.. Er du sikker på at du er så attraktiv som du tror..? (Ikke for å være slem..) Men min erfaring er at selvinnsikt er mangelvare på markedet... Dessuten, du HAR vel et liv som trenger deg? Eller er det slik at du står på pinne og venter på henne, eller slipper alt du har i nevene og løper ved første sms? Har du noe å snakke med disse jentene om? Eller blir det bare overfladisk tull innimellom smooching og blomstrende beskrivelser av henne? En som fort får følelser uten å kjenne en person skikkelig, han får fort følelser for naboen også... Man trenger ikke spille spill som noen sa. Men litt planlegging og tenke over hva man egentlig vil er lurt. Om du FÅR jenta, så er jo nemlig utfordringen å holde på henne. Lykke til i jakten i alle fall. Så ung som du er så har du god tid og MASSE muligheter. No stress!
Gjest Anjelika Skrevet 26. juli 2010 #7 Skrevet 26. juli 2010 det TS er som jeg skulle skrevet det selv. som nevnt ovenfor er det veldig individuelt hva damer foretrekker av "amorøst prat om følelser" den første tiden en dater. Individuelt er ordet. Jeg hadde ikke likt en kjærlighetserklæring etter et par dager som en annen her har fått, for selv mener jeg det er umulig å vite på så kort tid. Er han veldig "på" så kan jeg føle meg presset, for da føles det som om man må velge NÅ om dette er en man vil være kjæreste med. Og det vet jeg bare ikke før etter noen måneder. Når det er sagt så skal man ikke gå rundt grøten i all evighet heller, jeg setter pris på at man er ærlig og sier hva man føler. Er følelsen gjensidig så er det jo utelukkende positivt. Men det er nok ikke alle som føler så sterkt så tidlig, og dating skal helst være en fase man litt uforpliktende finner ut av ting - ikke hvor man er et par fra dag 1 og kommer til å knuse hjertet hans om vi finner ut etter noen flere kvelder at han ikke var riktig likevel.
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. juli 2010 #8 Skrevet 26. juli 2010 For meg er det i alle fall slik at jeg ikke liker å bli plassert på en pidestall, jeg liker ikke at mannen tidlig kaster seg etter meg og konstant forteller meg hvor fantastisk jeg er etc, fordi jeg jo da vet at han ikke kjenner noen av de negative sidene mine enda og at det da kjennes så falskt ut å bli roset på den måten. Jeg ønsker gjerne at ting skal ta litt mer tid, at vi kan bli kjennt med hverandre uten at det er så forpliktende slik som den over her nevnte. Når de nene tydelig viser sterk interesse blir hvert møte, hver sms og hver telefonsamtale plutselig forpliktende i forhold til følelser i stedet for at det blit en hyggelig tid hvor man skal bli kjennt. Hvordan du skal la være? Ikke vær avvisende mot henne men vær fremdeles smilende og blid, da virker det ikke som om du er sur. Du skal la være å fortelle henne hvor fantastisk hun er og at du begynner å få følelser for henne, det du sier i stedet er at du liker å tilbringe tid sammen med henne, at hun er spennende, at hun er pen etc. På denne måten kan du gi henne komplimenter, men komplimentene har en litt annen tone enn tidligere. Kanskje er dette noe som kan falle litt mer naturlig for deg siden du liker å gi uttrykk for hva du mener, men kanskje kan gjøre det på en litt annen måte. Noe annet som er viktig er at du ikke legger alle planene dine rundt henne den første tiden. Du behøver ikke avvise henne bare for å spille et spill, du behøver ikke vente eks antal dager for å kontakte henne, men du skal ha et liv utenom henne slik at hun kan få et bedre intrykk av hvem du er. I dag gir du intrykk av at du har lite av interesser utenom henne, men om du sier vi kan ikke treffes fredag fordi da skal jeg ... med ..., men vi kan godt ses senere i helga så viser du at du faktisk har andre interesser enn å bare kaste deg etter henne. Vi jenter liker at menn har et liv og egne interesser og dette er det viktig at du klarer å vise henne. Men det er også noe i at hun skal kjenne litt på å måtte vente litt på deg, vente den dagen og håpe på at det kommer en melding. Dette er litt av spenningen som skaper tiltrekkning. Om du allerede har sent to meldinger før hun har fått tid å håpe så har du tatt fra henne mulihget til å føle litt på spenningen. Du kan kanskje vente med å sende en melding til kvelden, og sende en kort godnatt melding feks, slik at hun har måttet vente hele dagen på å høre fra deg og fått tid til å glede seg til det. Du kan klare å vente en dag, av og til, med å sende melding også, en dag uten det kan du klare en gang i blandt. Det hele handler om å gi henne tid til å vente og glede seg til å høre fra deg. Uten denne gleden, forvetningen og sommerfuglene i magen er det kanskje for noen vanskelig å bli forelkset og tiltrukket i utgangspunktet. Nå vet jeg jeg har skrevet en lang melding her, men jeg vil også legge til at jeg og mannen min sa at vi elsket hverandre etter en måned sammen, vi var med hverandre hver dag før dette og snakka stort sett hele nettene også. Vi har vært sammen i ti åt, og begge vet enda at vi virkelig elsket hverandre så tidlig. Med en hvilken som helst mann før ham ville dette kjenntes helt sært og feil, og folk mente vi var gale. Men med ham var det bare slik, så sterkt, fra starten og vi visste begge at dette var annerledes. Så det er kanskje også slik at du bare ikke har truffet helt den rette ennå også, hvem vet.
Gjest padawan Skrevet 26. juli 2010 #9 Skrevet 26. juli 2010 *snip* dette var veldig godt skrevet og satte det litt i perspektiv.
Gjest hare Skrevet 26. juli 2010 #10 Skrevet 26. juli 2010 Ingen prater om følelser de første to månedene?? Hva er det for tull. Jeg har fått kjærlighetserklæringer etter et par dager der vi møttes hver dag, og jeg elsker han fortsatt etter flere måneder. Jeg vet med en gang, og jeg går aldri på date for å finne ut av ting/følelser. Jeg kan selvsagt like en person jo mere jeg blir kjent med han, men jeg får ikke da plutselig følelser for han. Så vi jenter/kvinner er vel forskjellige da. Men om ts er en slik mann som fort får følelser så får han kanskje håpe på å møte en likesinnet! sorry, men: beklager. men: "jeg elsker ham fortsatt etter flere måneder"......ok. det sier vel litt om nivået, eller naiviteten..... uansett: ts: måten jeg reagerer på erklæringer etter veldig kort tid er at jeg tenker personen har en naivt og useriøst forhold til følelser, og jeg tror med en gang at vedkommende enten bare vil ha seg noe, eller er ekstremt naiv. for meg er det viktig med en person som har dybde og refleksjon nok til å forstå at følelser utvikler seg, selv om de avogtil kommer mye raskere enn man er vant til. for meg handler det om å kunne skille mellom ulike emosjoner: betatthet, forelskelse, kjærlighet, seksuell tiltrekking. dersom jeg merker at en person ikke klarer å skille mellom dette, så tenker jeg at han ikke er noe for meg - fordi jeg verdsetter mennesker som kan stoppe opp ett sekund og reflektere litt over hva som faktisk skjer. dersom noen ringer meg ned med kjærlighetserklæringer, så er sjangsen stor for at han like fort går lei og starter telefonrunder med neste dame han treffer på byen. det samme er med de som kun gir komplimenter etter utseende; et er jo totalt overflatisk, og sier ingenting om hva de synes om MEG. de er altså ikke interessert i å bli kjent med personen. jeg liker godt komplimenter, og man må gjerne uttrykke at en liker å tilbringe tid sammen/ønsker å bli kjent/at man er betatt, men overdrivelser= like fort lei som man ble interessert.
Gjest padawan Skrevet 26. juli 2010 #11 Skrevet 26. juli 2010 for meg handler det om å kunne skille mellom ulike emosjoner: betatthet, forelskelse, kjærlighet, seksuell tiltrekking. det er da forskjell på seksuelt begjær og emosjonelle følelser (betatthet, forelskelse, kjærlighet) for andre mennesker.
Gjest padawan Skrevet 26. juli 2010 #12 Skrevet 26. juli 2010 du har da seksuelle følelser også. kanskje det er smør på flesk men jeg skrev det for å skilel mellom emosjonelle følelser og seksuelle følelser. slik jeg ser det er det iallefall stor forskjell på dissse tingene og de trenger nødvendigvis ikke henge sammen.
Nuith Skrevet 26. juli 2010 #13 Skrevet 26. juli 2010 Jeg tror heller problemet er at de jentene du dater også ser på deg som en populær fyr som dater ei ny dame annenhver uke, og når du da forteller dem at du "har følelser for henne" etter bare noen få dager, så blir det rimelig opplagt for jenta som mottar meldingen at HUN ikke er spesiell; du sender sånne meldinger til damer hele tiden. Og DET er noe jenter ikke kan fordra. (Slo meg også at dersom du faller så lett for jenter, vil du ha utrolig lett for å være utro..)
Gjest Gutt22 Skrevet 26. juli 2010 #14 Skrevet 26. juli 2010 Takk for tilbakemeldinger folkens. Jeg kan vel bare si med en gang at jeg ikke er en person som lett faller for å være utro, for utroskap er noe jeg har blitt utsatt for selv og det var slik mitt forrige forhold endte i grus og tusen knas. Jeg har alltid vært sterkt i mot sidesprang og grensen min går faktisk ved flørting med andre når man er i et parforhold. Så selv om jeg kanskje utvikler følelser litt fortere enn andre når det kommer til jenter, så vil ikke det av den grunn si at jeg har lettere for å være utro når jeg kommer inn i et forhold. Jeg har da vært i et seriøst forhold i 3 år før dette her, og jeg har aldri vært i nærheten av å være utro eller hatt "crush" på andre jenter i løpet av de 3 årene. Jeg er enig i mye av det mange nevner her, men litt av problemet er vel at jeg har henne på MSN, facebook og alle disse tingene her. Med andre ord kan jeg sitte her på dataen og se at hun er pålogget på alle mulige sosiale nettverk og hva det måtte være, og da blir det automatisk til at en av og oss skriver "hei" og sånn MÅ man ta kontakt hele tiden. Jeg skal i tiden framover prøve å roe ned meldingene, ikke skrive om følelser, bare ha det artig og gøy sånn jeg hadde det med henne den første tiden. Det jeg er redd for er at jeg nettopp har framstått som en useriøs fyr som skriver til alle at jeg får følelser for dem, men slik er det ikke. Jeg var så dum at jeg nettopp skrev at jeg begynte å bli litt forelsket og sånn på en SMS etter en del øl på lørdagen. Det er også derfor jeg skriver denne tråden, fordi jeg har vært en komplett tosk som kanskje har kastet bort det beste jeg noen gang kunne gått lenger med. Ja jeg er betatt, ja jeg liker henne, nei jeg liker ikke alle jenter på den måten. Det er bare noe som føles riktig med henne, men nå ser det jo altså ut til at jeg har kjørt for mye på og kvelt henne - slik hun føler seg forpliktet så alt for tidlig, og det er jo ingenting jeg ønsker at hun skal føle Vet bare ikke helt hva jeg skal gjøre framover. Når jeg skal ta kontakt, hvor ofte det er greit at vi er med hverandre og alle disse tingene her. Det blir fort en usikkerhet, og da kan det også oppstå falsk og klein stemning. Aaah hadde jeg bare holdt kjeft om følelser fra første stund så hadde jeg sluppet å sitte her å whine.. Dette her skal jo være gøy og spennende, ikke klagete og problemfylt. Aller aller siste jeg ønsker er at hun skal oppfatte meg som stress eller overdramatiserende.
Gjest gjesten Skrevet 26. juli 2010 #15 Skrevet 26. juli 2010 Så så, ting ordner seg OM det er meningen at det skal bli noe mellom dere.
Gjest Karro Skrevet 26. juli 2010 #16 Skrevet 26. juli 2010 Jeg har opplevd begge typer. Og jeg klarer ikke bestemme meg for hvilken jeg liker best. Den første var TYDELIG interessert, sendte meg meldinger hver dag og det var ikke få. Jeg fikk da etterhvert angsten, og sluttet å svare på alle. Vi var bare på en date. Den andre begynte med litt uskyldig snakking på msn og sms, og utviklet seg etterhvert til at vi snakket ganske så ofte. Så begynte han å spille hard to get, eller så sluttet han å være interessert. Da tenkte jeg at jeg hadde vært for tydelig interessert, og derfor begynte jeg også å spille hard to get. Det dabbet av fra begge parter, selv om jeg var ekstremt interessert enda. Jeg visste bare ikke om han var det lenger. Dette gjorde meg gal og lei meg. Jeg liker ikke spill, men jeg liker ikke å bli maset på heller. Er du interessert? Vis det. Men ikke bombarder henne med meldinger. Svarer hun ikke? Ikke send en ny melding i frykt om at hun ikke fikk den første. Slapp av, og ta det som det kommer
Gjest bamsemums Skrevet 27. juli 2010 #17 Skrevet 27. juli 2010 Hei! Løpet er ikke kjørt Send henne en melding og beklag at du kanskje var litt for pågående, men at du er så interessert i henne at du gjerne vil gi henne tid nok til å finne ut hva hun vil. Så slipper hun stresset med å måtte finne ut fort og gæli' om hun vil være med deg. Min kjæreste var også svært pågående i starten, nesten forguda meg, mens jeg hadde nettopp slått opp med en kjæreste gjennom 2 år og var innstilt på å være litt for meg selv en stund framover i tid. Da ble det litt stressende å forholde seg til han; jeg vet jo selv at jeg ikke er noen Miss Perfect egentlig, og jeg hadde lite lyst til å involvere meg med han med én gang, trengte tid, og særlig tid _uten_ forpliktelser. Men så sa han at han godt kunne vente på meg til jeg ble klar og hadde funnet ut litt mer hva jeg ville. Da ble jeg såpass avslappa at han fikk meg nokså raskt etterpå Vi har bare vært sammen i ett år, da, og vi er på din alder. Så jeg er ingen dame med lang erfaring. Lykke til! Gutter som viser følelser i forhold er gullgutter.
Gjest Anjelika Skrevet 27. juli 2010 #18 Skrevet 27. juli 2010 Send henne en melding og beklag at du kanskje var litt for pågående, men at du er så interessert i henne at du gjerne vil gi henne tid nok til å finne ut hva hun vil. Så slipper hun stresset med å måtte finne ut fort og gæli' om hun vil være med deg. Det der hadde bare stresset meg mer. Poenget er vel litt å ikke virke som man har bestemt seg for at det er kvinnen i sitt liv etter første date. For det er akkurat den delen som skremmer meg i hvert fall.
Inx Skrevet 27. juli 2010 #19 Skrevet 27. juli 2010 Til TS, en date er bare en date. Si heller at du hadde det hyggelig og kunne tenke deg å gjenta den om du er interessert. Start sakte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå