Gå til innhold

Trenger svar _N-Å_!

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Så en annonse der SC2 kommer til salg om bare to dager!?

Jeg har for tiden mac book (fikk til jul 09) og lurer på om sc til mac vil gå ann å spille lagfritt på denne???

Aner ikke hvor sterk /raskt osvosv den er.. Veit ikke åssen man sjekker dette på mac.. Vet bare at jeg har Snow Leopard og at det er en digg mac book :P

Setter pris på om noen med skills kan svare meg NÅ! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik jeg har forstått begrepet "lag" så er det avhengig av nettforbindelsen din til serveren, ikke av maskinen du spiller på. Gjetter jeg riktig på hva slags MacBook du har tilfredsstiller den minstekravene.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Slik jeg har forstått begrepet "lag" så er det avhengig av nettforbindelsen din til serveren, ikke av maskinen du spiller på. Gjetter jeg riktig på hva slags MacBook du har tilfredsstiller den minstekravene.

Hmmm okay.

Men jeg kan ikke skjønne svaret ditt helt. Husker når jeg spilte sc 1 for kanskje en ti år siden, så lagget spillet. En datakyndig venn fikk hjulpet meg med å kjøpe inn RAM, vi satt dette inn i pc'en og på et blunk gikk spillet som en drøm både på og uten nett...

Men med at minstekravene er tilfredsstillt... Kommer det til å gå sakte/tregt?

Skrevet

Da har dere tydeligvis en annen oppfatning av lag enn det jeg har.

Jeg er kjent med hakking som følge av for svak maskin, enten det er for lite minne, for tregt skjermkort, for treg cpu eller annet lokalt problem. Resultatet er at FPS faller til et irriterende lavt nivå, men relasjonene mellom objekter i spillet forblir korrekt (posisjoner, helse etc), fordi alt stopper like mye opp.

Lag er et nettverksproblem, FPS kan forbli på et komfortabelt høyt nivå slik at ting ser ut til å holde jevn flyt på skjermen din, men i virkeligheten er en eller flere maskiner i utakt hva angår relasjoner mellom objektene, slik at en spiller kanskje har en annen posisjon på sin maskin enn det andre ser på sine maskiner. Serveren vil forsøke å tvinge en lik oppfatning av spillet på alle maskinene, dermed kan den/de som henger etter sprette bortover skjermen rykkvis når serveren overkjører lokal "game state" med sin fasit. I ekstra stygge tilfeller vil serveren midlertidig pause spillet helt for å få tid til å oppdatere alle.

Lag og lav FPS er altså ikke det samme slik jeg ser det, selv om begge deler kan få spillet til å gå rykkvis.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Da har dere tydeligvis en annen oppfatning av lag enn det jeg har.

Jeg er kjent med hakking som følge av for svak maskin, enten det er for lite minne, for tregt skjermkort, for treg cpu eller annet lokalt problem. Resultatet er at FPS faller til et irriterende lavt nivå, men relasjonene mellom objekter i spillet forblir korrekt (posisjoner, helse etc), fordi alt stopper like mye opp.

Lag er et nettverksproblem, FPS kan forbli på et komfortabelt høyt nivå slik at ting ser ut til å holde jevn flyt på skjermen din, men i virkeligheten er en eller flere maskiner i utakt hva angår relasjoner mellom objektene, slik at en spiller kanskje har en annen posisjon på sin maskin enn det andre ser på sine maskiner. Serveren vil forsøke å tvinge en lik oppfatning av spillet på alle maskinene, dermed kan den/de som henger etter sprette bortover skjermen rykkvis når serveren overkjører lokal "game state" med sin fasit. I ekstra stygge tilfeller vil serveren midlertidig pause spillet helt for å få tid til å oppdatere alle.

Lag og lav FPS er altså ikke det samme slik jeg ser det, selv om begge deler kan få spillet til å gå rykkvis.

Skjønner :)

Ville bare si at jeg tok en storsjans og kjøpte det. Og det glir smooth ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...