Gå til innhold

Brukt bærbar pc

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei

Har fått tilbud om å kjøpe en brukt bærbar pc, og lurer på om

dette er et godt kjøp.. Det er en Fujitsu Simens Amilo - D,

1,2Ghz Celeron prosessor (Er Celeron prosessorer bra??)

14" skjerm

256 MB ram

DVD

Nettverkskort

Win XP home...

Prisen er 7500kr

Den er 1,5 år gammel.

Er dette et godt kjøp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, dette er ikke et godt kjøp!

Det pushes laptoper over alt nå til lavere og lavere priser. Du kan få f. eks. få en helt ny Toshiba med mye bedre prosessor og spec. ellers på Elkjøp eller Ekspert til omtrent samme prisen.

Dell har også gode tilbud.

Sørg for at du får en Pentium 4 prosessor hvis det er Intel. Celeron er litt avleggs nå.

Fujitsu siemenes maskinene har grafikkort som bruker av minnet på selve maskinen. Grafikkortet har altså ikke helt separat minne, bare delvis.

Skrevet

Jeg vet ikke, men jeg har noen ytterligere punkter du bør tenke på.

1) Er det mye pixelfeil i skjermen?

2) Hvordan er kvaliteten på batteriet? Batteriet slites ut i løpet av 3 år (mener jeg IBM regner i alle fall) og koster et par tusenlapper å kjøpe nytt...

Ellers ville jeg bedt om å få en rens innvendig. Altså å få et verksted til å blåse reint for støv og dritt inni laptopen.

Og så må jeg jo bare nevne at min laptop har en regnefeil - enten i RAM eller prosessor. Går greit med Windows, men Linux var litt mer følsom på regnefeil og jeg måtte gi opp. Sånt kan alltid skje og har ingenting med laptop å gjøre.

7.500,- høres da mye ut i forhold til det de selger på Elkjøp ol. om dagen. Men hva som er i de laptopene som selges der, aner jeg ikke. Mellom halv og tre fjerdedel av full pris ny ville jeg vært interessert i å betale for en brukt laptop.

Skrevet

Var jeg deg, hadde jeg ikke kjøpt den.. 7500 kr er litt for mye for den maskinen etter min mening..

Som orakel sa, kunne du få mye bedre laptop til kanskje litt mer dyrt enn den laptop, men det vil vare mer lenger og takler mange programmer.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg kommer nok til å kjøpe meg en ny i stede.

Ser at de ikke trenger å være så dyre. Noen som

har noe forslag til hvilke bærbar pc jeg bør kjøpe.

Skal bare bruke den til surfing, nedlasting av musikk,

word ol.

Gjest Anonymous
Skrevet

Har hørt at dell ikke er så bra.

Noen som vet noe om Fujitsu S maskinene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...