Gå til innhold

Tror du på Karma?

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ja overskriften sier sitt?Tror du på det?Har du opplevd karma noen gang?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hva er karma?

Jeg har opplevd at en positiv ting jeg gjorde for flere år siden har nå plutselig resultert i at jeg fikk en jobb jeg har ønsket meg. Jeg formet min egen fremtid ved å gjøre en bra jobb og å være snill mot lærern..Er dette karma mener du?

Skrevet

Nope. Verden er urettferdig, deal with it.

Skrevet

Ja.

Gjest Awsome
Skrevet

Trur på selektiv karma. :gjeiper:

Skrevet

Nope. Det har vist seg gang på gang at mennesker møter urettferdige sjebner.

... i dette liv vel og merke!

Gjest Jane E
Skrevet

Nei. Jeg tror på å ta ansvar selv, se lyst på livet og gripe mulighetene som ligger der. :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler meg litt tvunget til å tro på karma, for jeg klarer ikke å akseptere at fæle ting skjer med uskyldige folk. Så hadde jeg ikke trodd på karma hadde jeg ikke ønsket å bo på denne planeten.

Gjest Okusan
Skrevet

Jeg tror på stor karma, men ikke liten karma. Det høres kanskje rart ut, men karma er jo per definisjon ikke mer enn årsak og virkning. Og derfor tror jeg at de som gjør stort sett gode ting, får stort sett godt tilbake (kanskje ikke "mer" enn å ha det godt med seg selv, men det er da også noe). Men noen direkte, konkret virkning er jo bare tull. "Jeg er snill så jeg fortjener ikke kreft" faller jo på sin egen urimelighet, og mye av karmatenkningen hviler nok også på ønsketenkning- eller rettere sagt hat-tenkning. What comes around goes around osv... :klaske:

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Ja overskriften sier sitt?Tror du på det?Har du opplevd karma noen gang?

Mener du "Karma" som i at handlingene dine i dette liv bestemmer hva slags liv du vil få i ditt neste liv - gitt at du er hinduist? http://no.wikipedia.org/wiki/Karma

Nei, har ingen tro på et "neste liv", og at handlingene i dette livet påvirket ens eventuelle neste liv.

Skrevet

Jeg vet ikke helt om jeg tror på karma. Er ikke så troende av meg i utgangspunktet, men jeg hadde jo likt hvis det var sånn at "what comes around, goes around", men om det skjer vet jeg ikke. Har ikke opplevd noen konkrete eksempler på at det stemmer, at man blir belønnet for sine gode gjerninger og motsatt. Men hvem kan egentlig skille en god gjerning fra en ond uansett, og hvem dømmer hva som er godt og ondt?

Hmm, er usikker jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...