Gå til innhold

Invitasjonstrøbbel

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Dette er nettopp grunnen til at når jeg giftet meg (og om jeg skal det igjen) så hadde jeg ikke fest. Jeg giftet meg nemlig ikke for at slekt og venner skulle få seg en fest og gratis drikke.

så det er helt utenkelig for deg å spandere en fest på slekt og venner? Hvorfor betale for middagen, da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er nettopp grunnen til at når jeg giftet meg (og om jeg skal det igjen) så hadde jeg ikke fest. Jeg giftet meg nemlig ikke for at slekt og venner skulle få seg en fest og gratis drikke.

Hos oss var det motsatt, det å samle venner og familie til en heidundrande fest (og da mener jeg ikke heidundrande som i flatfyllheidundrande)var en av hovedårsakene til at vi valgte å gifte oss etter fryktelig mange års samboerskap.

jeg har vært i mange bryllup, inkludert mitt eget, og har ennå til gode å se folk som er ubahagelig mye skjenkt.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det finnes da andre alternativer enn fly? Går det ikke tog oppi nordnorge? Har ikke nsb minipris til 199 der? Jeg har aldri opplevd å måtte betale så mye for innenlandsfly, betaler som regel rundt 500 llappen en vei.. Velger jo ikke det dyreste..

Sett bort i fra at det ikke finnes tog over hele landet, så må en også tenke tidsaspektet...

Si at et par fra Narvik skal til Oslo i bryllup, og de velger buss hele veien, eller buss til Bodø, med overgang til tog, i stedet for fly...

Bryllupet er lørdag, og du må være fremme senest fredags kveld.

De må da reise torsdag morgen kl 07, være i Bodø ca kl 13.30.

Dagtoget gikk kl 12.15, og de må vente på nattoget som går kl 21.10. Toget er da fremme i Oslo ca kl 07 fredag morgen... 24 timer reise.

De må da ta fri torsdag, fredag, og muligens også mandag, det tilsvarer tap av inntekt for minst 4 arbeidsdager, gjerne også 6 dager. (2-3 dager pr person)

Dette kommer da i tillegg til reisekostnaden for tog eller buss.

Det blir gjerne dyrere enn en flybillett.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

så det er helt utenkelig for deg å spandere en fest på slekt og venner? Hvorfor betale for middagen, da?

Spanderte da ikke noen middag heller. Vi hadde IKKE fest.

Fest sammen med slekt og venner har jeg ved andre anledninger. Bryllupet var en ting mellom meg og min daværende kjæreste, og viste vår kjærlighet til hverandre.

Skrevet

Vi skrev:

"Etter middagen vil det være mulig å kjøpe drikkevarer i baren"

Men vi kommer til å ha gratis mineralvann, og kanskje 1 rødvin... men skal de ha noe annet så må de kjøpe..

Er et sted med sjenkebevildning.. og vinen vi skal ha koster 420 kr flaska.. det bli fort dyrt med fri bar da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...