Bride30072010 Skrevet 25. juli 2010 #1 Skrevet 25. juli 2010 Noen som har noen gode tips på formulering??
monica86 Skrevet 25. juli 2010 #2 Skrevet 25. juli 2010 God drikke vil bli servert under middagen og det du vil nyte av alkohol videre utover kvelden medbringes. eller noe i den duren:) lykke til:)
Bride30072010 Skrevet 26. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 26. juli 2010 Noen som har noen gode tips på formulering?? Takk for svar!
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. juli 2010 #5 Skrevet 26. juli 2010 Vi skrev: Etter kaffen kan man få kjøpt drikke i baren :D
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. juli 2010 #6 Skrevet 26. juli 2010 Hvis du skal gifte deg 30072010 så har du vel sendt ut invitasjonene for lenge siden, det er jo nå på fredag.
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. juli 2010 #7 Skrevet 26. juli 2010 Vi skrev: Det vil bli servert øl,vin,cider og mineralvann til middagen Etter dette vil alkoholholdig drikke kunne kjøpes i baren. Cognac og baileys serveres til kaffe og kakene.
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. juli 2010 #8 Skrevet 27. juli 2010 Jeg klarer ikke helt å la være, gledesdreperen som jeg er. Syns det er helt helt feil at gjester må betale for drikke som gjester i bryllup. Ofte er det gjester som kommer langveis fra, og bruker penger på både reise og gave for å feire dere, og da og måtte betale for drikke er frekt i mine øyne. Da ville jeg kuttet kostnader andre steder, men det er nå min smak. I vårt bryllup var det aldri et tema i det hele tatt.
iNord Skrevet 27. juli 2010 #9 Skrevet 27. juli 2010 Jeg klarer ikke helt å la være, gledesdreperen som jeg er. Syns det er helt helt feil at gjester må betale for drikke som gjester i bryllup. Ofte er det gjester som kommer langveis fra, og bruker penger på både reise og gave for å feire dere, og da og måtte betale for drikke er frekt i mine øyne. Da ville jeg kuttet kostnader andre steder, men det er nå min smak. I vårt bryllup var det aldri et tema i det hele tatt. er helt enig!
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. juli 2010 #10 Skrevet 27. juli 2010 Jeg klarer ikke helt å la være, gledesdreperen som jeg er. Syns det er helt helt feil at gjester må betale for drikke som gjester i bryllup. Ofte er det gjester som kommer langveis fra, og bruker penger på både reise og gave for å feire dere, og da og måtte betale for drikke er frekt i mine øyne. Da ville jeg kuttet kostnader andre steder, men det er nå min smak. I vårt bryllup var det aldri et tema i det hele tatt. Helt uenig! Det serveres mat og drikke, kaffe og kaker, også skal man bli fornærmet for at man ikke kan ta seg en fyllekule på andres regning? Syns overhodet ikke det er urimelig å begrense seg, veldig få andre poster på et bryllupsbudsjett som vil bli like dyr som å ha åpen bar. Tror de fleste gjester også forstår dette, og er glade for at brudeparet ikke setter seg i gjeld for at de skal få seg noen gratis drinker. Ikke alle som driter penger.
Gjest Pippelipp Skrevet 27. juli 2010 #11 Skrevet 27. juli 2010 Helt uenig! Det serveres mat og drikke, kaffe og kaker, også skal man bli fornærmet for at man ikke kan ta seg en fyllekule på andres regning? Syns overhodet ikke det er urimelig å begrense seg, veldig få andre poster på et bryllupsbudsjett som vil bli like dyr som å ha åpen bar. Tror de fleste gjester også forstår dette, og er glade for at brudeparet ikke setter seg i gjeld for at de skal få seg noen gratis drinker. Ikke alle som driter penger. Helt enig!
LimaLama Skrevet 27. juli 2010 #12 Skrevet 27. juli 2010 Vi skrev ikke noe om det i invitasjonen. Men hadde "spredd ordet" tidlig! I tillegg informerte toastmaster om det... (Nå ble det slik at vi spanderte mineralvann, øl og vin. Drinker måtte de betale selv....)
Piper Skrevet 27. juli 2010 #13 Skrevet 27. juli 2010 Man kommer ikke noen dager før selv dagen, og forteller folk at de må betale for drikken. Regner med at du skal gifte deg førstkommende helg, siden du har skrevet det slik i nicket. Og har du ikke kalrt å få det med før nå, syns jeg faktisk dere får ta regningen også.
Jade Skrevet 27. juli 2010 #14 Skrevet 27. juli 2010 Skal du ha betalbar, BØR dette stå i invitasjonen! Nå er det for sent! Helt uenig! Det serveres mat og drikke, kaffe og kaker, også skal man bli fornærmet for at man ikke kan ta seg en fyllekule på andres regning? Syns overhodet ikke det er urimelig å begrense seg, veldig få andre poster på et bryllupsbudsjett som vil bli like dyr som å ha åpen bar. Tror de fleste gjester også forstår dette, og er glade for at brudeparet ikke setter seg i gjeld for at de skal få seg noen gratis drinker. Ikke alle som driter penger. Man kan jo si det på en annen måte: Så lenge det legges opp til at det skal drikkes alkohol i selve bryllupet, så bør det jo være "inkludert". Å ta seg en fyllekule på andres regning? Høres jo ut som de stikker ut på byn og sender regningen til brudeparet etterpå. Skal man betale for maten også da? Man kan jo ikke stappe i seg flott middag på andres regning? Når det er sagt, så respekterer jeg valget mange tar med betalbar. Men det må selvsagt sies i fra om i invitasjonen. Ikke et par dager før bryllupet; "du, forresten..."
teama Skrevet 27. juli 2010 #15 Skrevet 27. juli 2010 Jeg for min del ville aldri ha regnet med at det var åpen bar jeg da, om jeg ikke hadde hørt dette på forhånd. Syns ikke det er unaturlig å måtte betale for det man skal ha å drikke utenom til mat og kaffen.
rosaprosa Skrevet 27. juli 2010 #16 Skrevet 27. juli 2010 Jeg klarer ikke helt å la være, gledesdreperen som jeg er. Syns det er helt helt feil at gjester må betale for drikke som gjester i bryllup. Ofte er det gjester som kommer langveis fra, og bruker penger på både reise og gave for å feire dere, og da og måtte betale for drikke er frekt i mine øyne. Da ville jeg kuttet kostnader andre steder, men det er nå min smak. I vårt bryllup var det aldri et tema i det hele tatt. Hah! De aller fleste serverer jo masse drikke til både maten og kakene! Det koster jo MASSE å ha gjestene der og. Si at prisen per pers er 1100 kr, for mat og drikke til maten, en familie på 4 koster da brudeparet 4400 kr å ha i bryllupet. Er det sannsynelig at denne familien bruker MER enn det på langt reisevei og gave? Da skal de reise langt isåfall! Syns det er helt greit å måtte betale for drikke selv utover kvelden, selvvom det blir fri bar i mitt eget bryllup. Men det koster oss 1450 kr per person også!
rosaprosa Skrevet 27. juli 2010 #17 Skrevet 27. juli 2010 (endret) dobbelpost** Endret 27. juli 2010 av rosaprosa
rosaprosa Skrevet 27. juli 2010 #18 Skrevet 27. juli 2010 (endret) dobbelpost** Endret 27. juli 2010 av rosaprosa
Frøken Mitzi Skrevet 27. juli 2010 #19 Skrevet 27. juli 2010 Har ingen problem med å forstå at brudepar ikkje har høve til fri bar. Alternativet til mange vert då å kutte i antall gjestar, om dei skal ha fri bar. Det er tross alt ikkje alle som har muligheit til å ha bryllupsfesten i eit lokale det er høve til å ta med medbrakt. Vi blir av dei, og kjem nok ikkje til å ha muligheit til å ha fri bar. Sjølvsagt vert det servert drikke til maten og baileys/cognac til kaffien. Alle bryllup eg har vore der brudeparet ikkje kunne stått for alkoholen sjølv, har vore betalalkohol etter middagen for gjestane. Har faktisk kun vore i eit bryllaup med fri bar (og to alkoholfrie).
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. juli 2010 #20 Skrevet 27. juli 2010 Synes ikke det er frekt og ikke holde gjestene med alkohol hele kvelden, men synes det er frekt om brudeparet ikke informerer om dette i invitasjonene, slik at folk har mulighet til å ta med seg penger til drinker i baren. Men om man må kjøpe mineralvann selv etter middagen synes jeg det begynner og bli smålig fra brudeparets side.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå