Gjest Mathilde Skrevet 25. juli 2010 #1 Skrevet 25. juli 2010 Hvordan "rengjører" man det etterpå? Hvis det f.eks er i en rammemadrass, så kan man jo ikke bare kaste den i vaskemaskina eller kjøpe en ny..? Kan jo ikke være så deilig å ha tiss inni den heller.
Kenneth199 Skrevet 25. juli 2010 #2 Skrevet 25. juli 2010 Har selv en overmadrass på 7cm som er vaskbar, står jeg kan vaske den på 90celcius.
Myrthel Skrevet 26. juli 2010 #3 Skrevet 26. juli 2010 Du må vel levere madrassen på rensing, og unngå at slike uhell kan skje i fremtiden. (ved å bruke madrassbeskytter, overmadrass el. )
Gjest gjestdeluxe Skrevet 26. juli 2010 #4 Skrevet 26. juli 2010 Det finnes "tisselaken" for barn i de fleste utstyrsforretninger for senger/soverom.
Furstina Skrevet 26. juli 2010 #5 Skrevet 26. juli 2010 Men om olyckan nu har skett? Till exempel om barnet kryper upp i föräldrarnas säng? Eller sover borta och det inte funnits kisslakan? Jag kan inte ens med min bästa vilja få in vår bäddmadrass i maskinen för att tvätta den.
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. juli 2010 #6 Skrevet 26. juli 2010 Overmadrass kan vel spyles med dusjen.
Gjest Pucifer Skrevet 26. juli 2010 #7 Skrevet 26. juli 2010 Uff, tror jeg hadde daua om jeg var nødt for å vaske overmadrassen min. Den er jo like stor som dobbeltsenga og TUNG! Hadde iallefall ikke klart å spylt den i dusjen
lille katt Skrevet 26. juli 2010 #8 Skrevet 26. juli 2010 Hvis ulykken har skjedd kan man prøve å få vasket overmadrassen på vaskeri som har store industrimaskiner. Kanskje man kjenner noen som har tilgang til slike maskiner på jobb (sykehjem etc.)? Har man fått tiss nedi en rammemadrass er det ikke så mye å få gjort annet enn å håpe at det ikke lukter . For å forebygge: tisselaken eller lag på lag. Kanskje er det bedre å ha en tynn, vaskbar overmadrass over en "kladd" (sånne engangsgreier som man har på sykehus/sykehjem, fås på apotek), slik at det ikke blir så klamt å ligge rett på tisselaken. I vår foreldreseng har vi et lite tisselaken i midten som datteren vår ligger på. I tilfelle hun tisser utenfor har vi en tynn madrassbeskytter øverst, og en tynn 120 cm overmadrass på tvers under der igjen, før den vanlige, tykke overmadrassen... Jeg planlegger å skaffe en stor kladd som jeg skal ha under den tynne overmadrassen. Det blir en del vasking hvis uhellet er ute, men da får jeg ihvertfall vasket alt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå